Tjene penger? Øvelseskjøre i Oslo

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
olafs
Innlegg: 3
Registrert: 07 mai 2017, 23:35
Motorsykkelen din: Ducati Scrambler sixty2

Tjene penger? Øvelseskjøre i Oslo

Legg inn av olafs »

Hei. Jeg får meg en Ducati scrambler på onsdag. Driver og tar lappen. Er 28 år gammel og hatt lappen på bil i 10 år, men bare tatt et par kjøretimer på sykkel. Lurer på om det er noen som vil øvelseskjøre med meg, litt rundt i Oslo ? Tilbyr 250kr/ time.

Kravet for å øvelseskjøre er at du må ha hatt lappen i 5 år. og at vi kan kommunisere underveis ( via mobil)


Mvh Ola F.S

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tjene penger? Øvelseskjøre i Oslo

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har desverre ikke lov til å øvekjøre med deg ennå, men jeg tror nok folk her stiller opp uten vederlag hvis det viser seg at det passer.

Men "litt rundt i oslo" høres kjedelig ut. I mine øyne et dårlig sted å starte sine ferske turer på ny sykkel. Kom deg heller ut på landeveien og bli kjent med sykkelen og kos deg på tur før du begir deg inn i bykjernen.

olafs
Innlegg: 3
Registrert: 07 mai 2017, 23:35
Motorsykkelen din: Ducati Scrambler sixty2

Re: Tjene penger? Øvelseskjøre i Oslo

Legg inn av olafs »

Ja, det høres smart ut :) Kulere å kjøre litt ut på landeveien!

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Tjene penger? Øvelseskjøre i Oslo

Legg inn av Stian87 »

Grættis med ny og kul sykkel :thumleft Skulle gjerne kjørt med deg selv, men er dessverre i samme situasjon som Bjerknez.

Personlig synes jeg det er fint å kjøre litt kveldsturer i byen når det er varmt. Men det kan være litt overveldende for en fersk sjåfør (med mindre du har kjørt veldig mye i Oslo :prf ) Veien opp mot Tryvann er svingete og fin, ellers er det jo en del Landeveier ute på Romerike og i Follo :thumleft
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tjene penger? Øvelseskjøre i Oslo

Legg inn av Bjerknez »

Må legge til en ting til som en liten begrunnelse av det jeg skrev først.

Å kjøre i Oslo gryta er vel de fleste MC folk det værste scenarioet. Jeg tviler på at de som øvekjører med deg gidder å kjøre rundt inne i Oslo og selv hadde jeg styrt langt unna. Det kan som Stian87 nevner være overveldende nok med ny sykkel og ferdes som fersk motorsyklist så jeg tror at jeg ville tatt strakaste vei ut av Oslo og funnet mer rolige omgivelser og bli kjent med sykkelen.

Det er så vidt jeg henger med 100% selv midt i Oslo gryta og da blir det jo ekstra ille når man også må følge med på en annen som kjører forran, samt veilede.

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: Tjene penger? Øvelseskjøre i Oslo

Legg inn av Royal »

Bjerknez skrev: 08 mai 2017, 07:30 Må legge til en ting til som en liten begrunnelse av det jeg skrev først.

Å kjøre i Oslo gryta er vel de fleste MC folk det værste scenarioet. Jeg tviler på at de som øvekjører med deg gidder å kjøre rundt inne i Oslo og selv hadde jeg styrt langt unna. Det kan som Stian87 nevner være overveldende nok med ny sykkel og ferdes som fersk motorsyklist så jeg tror at jeg ville tatt strakaste vei ut av Oslo og funnet mer rolige omgivelser og bli kjent med sykkelen.

Det er så vidt jeg henger med 100% selv midt i Oslo gryta og da blir det jo ekstra ille når man også må følge med på en annen som kjører forran, samt veilede.
Kan slenge meg på denne. Jeg bor i Oslo og måtte ta kjøretimer og oppkjøring der.

Hvis jeg vil faktisk kose meg med å kjøre MC, så må jeg ut av oslo for å nyte det.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Tjene penger? Øvelseskjøre i Oslo

Legg inn av Dansekris »

Jeg syns det er helt greit å kjøre i Oslo. Kan til og med kose meg med det!

Hvis man bor innenfor ring 3 vil jeg anbefale at du kjører så mye du kan i byen for å få det i fingra.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tjene penger? Øvelseskjøre i Oslo

Legg inn av Bjerknez »

Dansekris skrev: 08 mai 2017, 13:20 Jeg syns det er helt greit å kjøre i Oslo. Kan til og med kose meg med det!

Hvis man bor innenfor ring 3 vil jeg anbefale at du kjører så mye du kan i byen for å få det i fingra.
Da er du en av ytterst få tror jeg ;)

Men som helt fersk, så ville jeg nok uansett blitt kjent med sykkelen først før jeg beveget meg inn i Oslos gater. Folk er jo spinnville der. Alle skal først frem og har man først tredd på seg bilen og lukket dørene så lever man i en helt egen verden som man så klart eier.

LITT overdrevet, men oslo folk har jeg erfart er lite medgjørlige i trafikken. Selv om unntak finnes også her.

Sto i kø et stykke gjennom Oslo og jeg opplevde hele tre ganger på under 20 minutter at en MC fører ble aktivt blokkert av en bil når han skulle lanesplitte. Skremmende...

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Tjene penger? Øvelseskjøre i Oslo

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Gratulerer med kuleste sykkelen som finnes! slenger meg på tur når det skjer!

OBSOBS! til de av dere som slenger dere på, om dere blir stoppet i kontroll si at dere er gamle bekjente :D skulle øvelseskjøre med min kusine her om dagen og dobbeltsjekket hvorvidt jeg trengte ekstra speil (til bil) og så tilfeldigvis at det er ulovlig å øvelseskjøre mot betaling... rart, men det sto der iallefall
Braaaaaap

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Tjene penger? Øvelseskjøre i Oslo

Legg inn av supersic »

Skaffer du ett par gule vester med L på kan jeg kjøre med deg jeg når været er pent.
Telefon går sikkert fint men intercom anbefales, du må i hvertfall gjøre noe mot vindstøy i mikrofonen.
Selvfølgelig tar ingen penger for noe sånt.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Tjene penger? Øvelseskjøre i Oslo

Legg inn av Jompa »

supersic skrev: 08 mai 2017, 16:36 Skaffer du ett par gule vester med L på kan jeg kjøre med deg jeg når været er pent.
Telefon går sikkert fint men intercom anbefales, du må i hvertfall gjøre noe mot vindstøy i mikrofonen.
Selvfølgelig tar ingen penger for noe sånt.

:thumleft :thumleft :twothumbs:
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

olafs
Innlegg: 3
Registrert: 07 mai 2017, 23:35
Motorsykkelen din: Ducati Scrambler sixty2

Re: Tjene penger? Øvelseskjøre i Oslo

Legg inn av olafs »

Herlig Supersic! Har sendt deg en epost :)

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Tjene penger? Øvelseskjøre i Oslo

Legg inn av supersic »

Jeg har kjørt med L M her på forumet og vi brukte begge Sena 10U, helt overlegent spør du meg.
Har du tenkt bruke intercom i fremtiden kan du like gjerne kjøpe med en gang, det å kunne snakke med de du kjører sammen med gjør mckjøring 100 ganger morsommere.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Tjene penger? Øvelseskjøre i Oslo

Legg inn av kjellv »

supersic skrev: 08 mai 2017, 16:36 Selvfølgelig tar ingen penger for noe sånt.
:prf Meget bra presisering!
2017-05-08.png
Dette forumet kan selvfølgelig ikke benyttes til å skape kontakt for lovstridig privat øvelseskjøring mot betaling.
AlleBrukernavnErTatt har en fin formulering, dere er selvfølgelig gamle gode venner dersom dere blir stoppet. Ingen bryr seg vel om hvem av dere som betaler softisen når dere har en liten pause, men betaling er altså ikke lov i Norge.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Tjene penger? Øvelseskjøre i Oslo

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

hahaha så for meg politiet stå å snakke med to av medlemmene her og en av dem hadde 20+ softis tytende ut fra alle lommer
Braaaaaap

Svar