advarer mot Aliexpress

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

advarer mot Aliexpress

Legg inn av gsx750_80 »

Jeg nevnte tidligere noen rimelige deler jeg hadde kjøpt fra Aliexpress.com .
Jeg mottok 2 av 3 varer, etter bestilling i april.
Etter 5-10 runder med chat med deres kundeservice, der de opplyser om navnet sitt, prater piss og kommer med falske løfter, skjer ingenting. 13 august ble jeg lovet tilbakemeling og penger tilbake på konto innen maks 2 uker.
Tiden er ute, og når jeg i kveld oppga referensenummer sier de at "disputtiden er ute" eller noe i den dur, og at de ikke finner
igjen trackingnummeret. Ikke noe resultat mao. Tålmodigheten min er slutt. Jeg gir opp (og handler aldri der mer.)
Kun en advarsel..
mvh

-gsx750_80

kso
Innlegg: 40
Registrert: 09 feb 2017, 17:05
Motorsykkelen din: BMW R1200GS / Honda Transalp

Re: advarer mot Aliexpress

Legg inn av kso »

gsx750_80 skrev: 29 aug 2017, 21:23 13 august ble jeg lovet tilbakemeling og penger tilbake på konto innen maks 2 uker.
Tiden er ute, og når jeg i kveld oppga referensenummer sier de at "disputtiden er ute" eller noe i den dur, og at de ikke finner
igjen trackingnummeret. Ikke noe resultat mao. Tålmodigheten min er slutt. Jeg gir opp (og handler aldri der mer.)
Håper er ikke ute hvis du har betalt med kredittkort eller Visa, da kan du henvende deg til de som har gitt deg kortet å kreve penge igjen fra dem.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: advarer mot Aliexpress

Legg inn av gsx750_80 »

kso skrev: 29 aug 2017, 22:27
gsx750_80 skrev: 29 aug 2017, 21:23 13 august ble jeg lovet tilbakemeling og penger tilbake på konto innen maks 2 uker.
Tiden er ute, og når jeg i kveld oppga referensenummer sier de at "disputtiden er ute" eller noe i den dur, og at de ikke finner
igjen trackingnummeret. Ikke noe resultat mao. Tålmodigheten min er slutt. Jeg gir opp (og handler aldri der mer.)
Håper er ikke ute hvis du har betalt med kredittkort eller Visa, da kan du henvende deg til de som har gitt deg kortet å kreve penge igjen fra dem.
Takk for tipset. Det er verdt et forsøk, så jeg har sendt en forespørsel til banken.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: advarer mot Aliexpress

Legg inn av Bjerknez »

Har handler flere ganger fra AliExpress og jeg har ikke opplevd det samme som deg i negativ grad når det kommer til kundeservice. Derimot må man være bevist på hva man kjøper derfra. Mye er såpass billig at forventningene bør settes ganske lavt. Kommer litt ann på hva man bestiller og hva det koster.

Jeg bestillte meg ett sett med 80stk. mikrofiberkluter for 200 kroner inkl. frakt. Varene kom på døren og når jeg så mikrofiberklutene så lignet de ikke de jeg så på bildet. Eller for å si det sånn, så var bildet på nettsiden dems meget overdrevet med tanke på tykkelsen på klutene. Men uansett isolert sett, så synes jeg det var verdt prisen. Det er kluter jeg bruker til "drittjobbene" og det er såkalt bruk og kast kluter.

Men så har jeg også bestilt andre ting som har overrasket meg positivt, men det var dyrere ting. (selv om det val labgt billigere enn her hjemme)

To ganger har jeg bedt om refusjon og pengene har kommet tilbake på konto innen ett par uker, uten problemer.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: advarer mot Aliexpress

Legg inn av cannon »

gsx750_80 skrev: 29 aug 2017, 21:23 Jeg nevnte tidligere noen rimelige deler jeg hadde kjøpt fra Aliexpress.com .
Jeg mottok 2 av 3 varer, etter bestilling i april.
Etter 5-10 runder med chat med deres kundeservice, der de opplyser om navnet sitt, prater piss og kommer med falske løfter, skjer ingenting. 13 august ble jeg lovet tilbakemeling og penger tilbake på konto innen maks 2 uker.
Tiden er ute, og når jeg i kveld oppga referensenummer sier de at "disputtiden er ute" eller noe i den dur, og at de ikke finner
igjen trackingnummeret. Ikke noe resultat mao. Tålmodigheten min er slutt. Jeg gir opp (og handler aldri der mer.)
Kun en advarsel..
Slike innlegg dukker opp fra tid til annen. 1 dårlig opplevelse og konklusjon er "aldri mer handle der", med påfølgende advarsel til alle andre. Hvis man avventer konklusjonen litt og ser på hva andre har opplevd så kan man tenke på nytt i stedet for å advare på forhånd. Du ønsker jo å kjøpe ting fra denne selgeren, og jeg ser ingen grunn til å la være, basert på svarene i denne tråden. Produktene og prisene er jo attraktive, og Aliexpress er en kjempesuksess på verdensbasis.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: advarer mot Aliexpress

Legg inn av gsx750_80 »

cannon skrev: 30 aug 2017, 11:46
gsx750_80 skrev: 29 aug 2017, 21:23 Jeg nevnte tidligere noen rimelige deler jeg hadde kjøpt fra Aliexpress.com .
Jeg mottok 2 av 3 varer, etter bestilling i april.
Etter 5-10 runder med chat med deres kundeservice, der de opplyser om navnet sitt, prater piss og kommer med falske løfter, skjer ingenting. 13 august ble jeg lovet tilbakemeling og penger tilbake på konto innen maks 2 uker.
Tiden er ute, og når jeg i kveld oppga referensenummer sier de at "disputtiden er ute" eller noe i den dur, og at de ikke finner
igjen trackingnummeret. Ikke noe resultat mao. Tålmodigheten min er slutt. Jeg gir opp (og handler aldri der mer.)
Kun en advarsel..
Slike innlegg dukker opp fra tid til annen. 1 dårlig opplevelse og konklusjon er "aldri mer handle der", med påfølgende advarsel til alle andre. Hvis man avventer konklusjonen litt og ser på hva andre har opplevd så kan man tenke på nytt i stedet for å advare på forhånd. Du ønsker jo å kjøpe ting fra denne selgeren, og jeg ser ingen grunn til å la være, basert på svarene i denne tråden. Produktene og prisene er jo attraktive, og Aliexpress er en kjempesuksess på verdensbasis.
Du har rett i at slike innlegg dukker opp innimellom. Enda vanligere er det at kommer intetsigende svar fra folk som tror de vet bedre.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: advarer mot Aliexpress

Legg inn av Jompa »

cannon skrev: 30 aug 2017, 11:46
gsx750_80 skrev: 29 aug 2017, 21:23 Jeg nevnte tidligere noen rimelige deler jeg hadde kjøpt fra Aliexpress.com .
Jeg mottok 2 av 3 varer, etter bestilling i april.
Etter 5-10 runder med chat med deres kundeservice, der de opplyser om navnet sitt, prater piss og kommer med falske løfter, skjer ingenting. 13 august ble jeg lovet tilbakemeling og penger tilbake på konto innen maks 2 uker.
Tiden er ute, og når jeg i kveld oppga referensenummer sier de at "disputtiden er ute" eller noe i den dur, og at de ikke finner
igjen trackingnummeret. Ikke noe resultat mao. Tålmodigheten min er slutt. Jeg gir opp (og handler aldri der mer.)
Kun en advarsel..
Slike innlegg dukker opp fra tid til annen. 1 dårlig opplevelse og konklusjon er "aldri mer handle der", med påfølgende advarsel til alle andre. Hvis man avventer konklusjonen litt og ser på hva andre har opplevd så kan man tenke på nytt i stedet for å advare på forhånd. Du ønsker jo å kjøpe ting fra denne selgeren, og jeg ser ingen grunn til å la være, basert på svarene i denne tråden. Produktene og prisene er jo attraktive, og Aliexpress er en kjempesuksess på verdensbasis.
En dårlig opplevelse ?
Minimum 5 ganger kontakt med kundeservice, brutte løfter om pengene tilbake og til slutt avvisning med påstand om at klagefristen er gått ut tyder på et firma som driver bevisst trenering av klage/reklamasjonssaker.
Det er ikke EN dårlig opplevelse, men en hel haug.
Takk for at noen tar seg bryet med å advare mot slike jallabutikker.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: advarer mot Aliexpress

Legg inn av gsx750_80 »

Jompa skrev: 31 aug 2017, 23:33
cannon skrev: 30 aug 2017, 11:46
gsx750_80 skrev: 29 aug 2017, 21:23 Jeg nevnte tidligere noen rimelige deler jeg hadde kjøpt fra Aliexpress.com .
Jeg mottok 2 av 3 varer, etter bestilling i april.
Etter 5-10 runder med chat med deres kundeservice, der de opplyser om navnet sitt, prater piss og kommer med falske løfter, skjer ingenting. 13 august ble jeg lovet tilbakemeling og penger tilbake på konto innen maks 2 uker.
Tiden er ute, og når jeg i kveld oppga referensenummer sier de at "disputtiden er ute" eller noe i den dur, og at de ikke finner
igjen trackingnummeret. Ikke noe resultat mao. Tålmodigheten min er slutt. Jeg gir opp (og handler aldri der mer.)
Kun en advarsel..
Slike innlegg dukker opp fra tid til annen. 1 dårlig opplevelse og konklusjon er "aldri mer handle der", med påfølgende advarsel til alle andre. Hvis man avventer konklusjonen litt og ser på hva andre har opplevd så kan man tenke på nytt i stedet for å advare på forhånd. Du ønsker jo å kjøpe ting fra denne selgeren, og jeg ser ingen grunn til å la være, basert på svarene i denne tråden. Produktene og prisene er jo attraktive, og Aliexpress er en kjempesuksess på verdensbasis.
En dårlig opplevelse ?
Minimum 5 ganger kontakt med kundeservice, brutte løfter om pengene tilbake og til slutt avvisning med påstand om at klagefristen er gått ut tyder på et firma som driver bevisst trenering av klage/reklamasjonssaker.
Det er ikke EN dårlig opplevelse, men en hel haug.
Takk for at noen tar seg bryet med å advare mot slike jallabutikker.
Takk! Kunne ikke sagt det bedre. Innertier! ;-)
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: advarer mot Aliexpress

Legg inn av Bjerknez »

En viss skepsis bør vi alle ha uansett hvor man handler. Når man kjøper en ting til 200 spenn fra et av verdens største firmaer som basserer seg på nettsalg så blir man fort veldig liten og papirmølla uendelig stor. Jeg tror ikke noe på at Aliexpress bevisst svindler brukere på denne måten. Å bygge opp en såpass stor bedrift klarer man ikke med å lure kundene sine.

Men jeg betviler ikke at TS har opplevd det han sier. Alltid surt å bli "lurt" for penger. Men det har sin pris og bestille fra gigantiske utenlandske selskaper. Man finner sikkert en importør i Norge som kan skaffe det samme, men da for en helt annen pris. Poenget er at Aliexpress selger såpass mye til ekstremt hyggelige priser at man gjerne lukker øynene litt for ulempene... helt til dem dukker opp.... for da blir det ramaskrik.

Personlig har jeg erfart at butikker som Aliexpress kun bør brukes når man vil ha noe man i verste fall har råd til å bli missfornøyd med. Førstegang jeg var inne på AliExpress så var prisene så lave at skepsisen hang høyt. Jeg bestemte meg for å bestille noe hvor en av tingene var såpass billig at jeg bare måtte prøve. Mine antagelser stemte. Jeg fikk varene og den billigste varen jeg hadde lite tro på var i beste fall lite brukenes til oppgaven den var tiltenkt.

Det største problemet jeg har opplevd så langt er at noen av bildene pynter veldig på sannheten. Leser man brukeropplevelsene (noe jeg gjorde i etterkant) så hadde jeg nok ikke bestillt det jeg gjorde.

Alt i alt så anser jeg AliExpress som en god nettbutikk med en gigantisk samling med varer. Skal jeg ha en "detailing brush" for å vaske sykkelen på vanskelige steder, allround mikrofiberkluter etc. så kjøper jeg det der. Skal jeg ha motordeler, et nytt tastatur til pc'en, et armbåndsur eller kanskje et sett med fint servise til madammen, så kjøper jeg det andre steder.

Selv om jeg har blitt skuffet et par ganger, så har jeg også blitt positivt overrasket. Jeg har spart flere tusen kroner på og handle via AliExpress. Men man må være litt sellektiv :)

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: advarer mot Aliexpress

Legg inn av cannon »

gsx750_80 skrev: 31 aug 2017, 23:45
Jompa skrev: 31 aug 2017, 23:33
cannon skrev: 30 aug 2017, 11:46
gsx750_80 skrev: 29 aug 2017, 21:23 Jeg nevnte tidligere noen rimelige deler jeg hadde kjøpt fra Aliexpress.com .
Jeg mottok 2 av 3 varer, etter bestilling i april.
Etter 5-10 runder med chat med deres kundeservice, der de opplyser om navnet sitt, prater piss og kommer med falske løfter, skjer ingenting. 13 august ble jeg lovet tilbakemeling og penger tilbake på konto innen maks 2 uker.
Tiden er ute, og når jeg i kveld oppga referensenummer sier de at "disputtiden er ute" eller noe i den dur, og at de ikke finner
igjen trackingnummeret. Ikke noe resultat mao. Tålmodigheten min er slutt. Jeg gir opp (og handler aldri der mer.)
Kun en advarsel..
Slike innlegg dukker opp fra tid til annen. 1 dårlig opplevelse og konklusjon er "aldri mer handle der", med påfølgende advarsel til alle andre. Hvis man avventer konklusjonen litt og ser på hva andre har opplevd så kan man tenke på nytt i stedet for å advare på forhånd. Du ønsker jo å kjøpe ting fra denne selgeren, og jeg ser ingen grunn til å la være, basert på svarene i denne tråden. Produktene og prisene er jo attraktive, og Aliexpress er en kjempesuksess på verdensbasis.
En dårlig opplevelse ?
Minimum 5 ganger kontakt med kundeservice, brutte løfter om pengene tilbake og til slutt avvisning med påstand om at klagefristen er gått ut tyder på et firma som driver bevisst trenering av klage/reklamasjonssaker.
Det er ikke EN dårlig opplevelse, men en hel haug.
Takk for at noen tar seg bryet med å advare mot slike jallabutikker.
Takk! Kunne ikke sagt det bedre. Innertier! ;-)
Din reaksjon på egen skuffelse er jo din sak. Men du "straffer" jo ikke Aliexpress i særlig grad ved ikke å handle der, og ratingen som de har tilsier at de fleste er fornøyd. Dermed er det også sannsynlig at også du vil være fornøyd ved et neste kjøp (som ikke vil finne sted).

Mitt poeng er at jeg og andre bør basere vår holdning til Aliexpress på mer enn 1 dårlig handelsopplevelse fra 1 kunde. At saken ble dårlig behandlet kan jo ha mange årsaker.

Et sammenlignbart case:
Jeg har en kompis som har hatt 2 dårlige opplevelser på eBay. Jeg har gjennomført 147 kjøp på eBay de siste 7 årene og jeg har ingen dårlige opplevelser. Derimot har eBay bidratt til store besparelser og problemløsninger for meg.
For meg ville det vært dumt å slutte med eBay på grunn av min kompis sine 2 dårlige erfaringer.
Han handler fortsatt på eBay og er svært fornøyd.
Sist redigert av cannon den 01 sep 2017, 12:09, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: advarer mot Aliexpress

Legg inn av Jompa »

E-bay er på samme måte som Finn.no ikke et firma som driver med salg, kun et annonsested.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Peter
Innlegg: 19
Registrert: 24 aug 2016, 12:07
Motorsykkelen din: Klasse A er i boks 10.05.18! (A2-A)

Re: advarer mot Aliexpress

Legg inn av Peter »

Har handlet mye og handler en del fortsatt fra Aliexpress. Har aldri hatt problemer.
Varene har kommet innen 4 uker. Men har hatt tilfeller både på ebay og aliexpress der varer ikke dukker opp. Men det har aldri vært problem å fått pengene refundert når eg har sendt inn forespørsel etter det. :)
"Four wheels moves your body, two wheels moves your soul!"

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: advarer mot Aliexpress

Legg inn av jongsanim »

Jompa skrev: 01 sep 2017, 17:31 E-bay er på samme måte som Finn.no ikke et firma som driver med salg, kun et annonsested.
Er ikke aliexpress det også da?

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: advarer mot Aliexpress

Legg inn av AJ »

For en tid tilbake bestilte jeg et uoriginalt mobilbatteri av dobbelt størrelse i forhold til originalbatteriet med dertil hørende batterideksel til LG mobilen jeg har, fra Aliexpress.
Det varte og rakk før batteri og deksel endelig havnet i lankene til noen her i landet.
Ikke meg, nei. Men noen i Nittedal, et par-tre mil sør for her jeg bor... :eh .
Mao. utlevert til feil person iflg. sporingen. Hvordan det kunne skje er for meg en gåte... :scratch .

Så fikk jeg en mail fra Aliexpress med spørsmål om jeg kunne bekrefte mottakelsen av varene eller om jeg av en eller annen grunn ønsket en "Open Dispute":
Aliexpress.PNG
Ble naturligvis dette alternativet hvor jeg opplyste at varene ikke var mottatt. Enden på visa ble at jeg får refundert kjøpesummen uten mer diskusjon.
Akkurat nå er dette i ferd med å skje iflg. "Min side" på Aliexpress.
Har hatt et par slike tilbakebetalinger på et par-tre andre nettkjøp ved bruk av PayPal uten problemer og regner med at Aliexpress tar mål av seg å være like kundevennlige og effektive.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: advarer mot Aliexpress

Legg inn av gsx750_80 »

AJ skrev: 13 okt 2017, 18:06 For en tid tilbake bestilte jeg et uoriginalt mobilbatteri av dobbelt størrelse i forhold til originalbatteriet med dertil hørende batterideksel til LG mobilen jeg har, fra Aliexpress.
Det varte og rakk før batteri og deksel endelig havnet i lankene til noen her i landet.
Ikke meg, nei. Men noen i Nittedal, et par-tre mil sør for her jeg bor... :eh .
Mao. utlevert til feil person iflg. sporingen. Hvordan det kunne skje er for meg en gåte... :scratch .

Så fikk jeg en mail fra Aliexpress med spørsmål om jeg kunne bekrefte mottakelsen av varene eller om jeg av en eller annen grunn ønsket en "Open Dispute":

Aliexpress.PNG

Ble naturligvis dette alternativet hvor jeg opplyste at varene ikke var mottatt. Enden på visa ble at jeg får refundert kjøpesummen uten mer diskusjon.
Akkurat nå er dette i ferd med å skje iflg. "Min side" på Aliexpress.
Har hatt et par slike tilbakebetalinger på et par-tre andre nettkjøp ved bruk av PayPal uten problemer og regner med at Aliexpress tar mål av seg å være like kundevennlige og effektive.
Får håpe du er heldigere med aliexpress enn det jeg var. Jeg var i kontakt med flere av staben der via chat, og de lovet så og si hver gang at ting skulle ordne seg. Ingenting skjedde, i praksis. Ble lovet penger i retur og, innen 2 uker fra et visst tidspunkt. Det skjedde heller ikke. Blir aldri noe mer handling der, fra min side. Nok av alternativer.
mvh

-gsx750_80

Svar