Lading AGM

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
ZZR-Erling

Lading AGM

Legg inn av ZZR-Erling »

Bilen, en BMW Z4 2.5SI 2006 står i garasjen ubrukt hele vinteren.
Jeg lader batteriet som står i av og til.
Til det bruker jeg CTEK Ready To Go.
Batteriet er et originalt "BMW" AGM batteri.
Laderen har en Normal og en AGM posisjon.
I CTEK's bruksanvisning står det at AGM mode skal velges for enkelte AGM Batterier men kan ikke svare på om mitt er et av de.. Det kan ikke BMW heller.
Noen som vet eller har noe å si om dette?

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Lading AGM

Legg inn av cannon »

Vet ikke. Tips: prøv å lade batteriet i begge moduser og mål ladespenning og strøm.

Velg den innstillingen som gir lavest ladestrøm. Det holder for vedlikeholdslading.

Du kan også måle bilens ladespenning. Den vil kanskje gi en indikasjon på rett innstilling.

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Lading AGM

Legg inn av WikingTnT »

Ville Googla batteritypen ( merke ) og funnet type charger.

ZZR-Erling

Re: Lading AGM

Legg inn av ZZR-Erling »

cannon skrev: 13 des 2017, 16:53 Vet ikke. Tips: prøv å lade batteriet i begge moduser og mål ladespenning og strøm.

Velg den innstillingen som gir lavest ladestrøm. Det holder for vedlikeholdslading.

Du kan også måle bilens ladespenning. Den vil kanskje gi en indikasjon på rett innstilling.
Normal gir lavere enn AGM.
CTEK viste heller ikke, men sa at lavest ville gå bra, altså Normal

Svar