Link til bilder forsvinner i turreferat

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Link til bilder forsvinner i turreferat

Legg inn av Ketil »

Jeg holder på å skrive et turreferat og sliter lit med at link til bilder ikke fungerer. Jeg har lastet opp mine bilder på postimage.org og bruker der "hotlink for forums" når jeg legger bildene inn i mitt turreferat. Nå har jeg holdt på en stund med dette referatet og skriver i ledige stunder, og det jeg ser nå er at bilder jeg la inn med link for noen uker siden ikke viser bildene lenger. Bildere jeg legger inn nå med link vises, men er ikke så gira på å legge inn alt på nytt igjen hvis bildene/linkene igjen forsvinner. Er det slik at det er en tidsbegrensning på disse linkene, at de forsvinner etter en tid? Finnes det en annen grei måte å legge inn bilder på enn å bruke tjenere som postimage.org?

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Link til bilder forsvinner i turreferat

Legg inn av AJ »

@Ketil
Jeg vet at Postimage.org har hatt noen tilgangsproblemerde siste dagene.
Ved å erstatte .org med .cc vil du antakelig få kontakt med Postimage bildebasen.

Alternativt kan fu legge inn bilder via vedleggsfunksjonen på forumet.
Gjør du det vil det være fint om du nedskalerer bildene noe slik bildene nedenfor viser:
Endre bildestørrelse1.PNG
Endre bildestørrelse2.PNG
Disse eksemplene er fra gratisversjonen Faststone Image Viewer, som jeg selv bruker til bildebehandling både her på forumet og i jobb.

Så fint om folket her innen nedskalerer bilder med høy oppløsning en smule for å ikke belaste serveren med altfor store filer, som forumet likevel ikke greier å yte full rettferdighet når det gjelder gjengivelse. En brøkdel av original størrelse om kameraet er høyoppløst innstilt, holder for god nok gjengivlese i foruminnleggene.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Link til bilder forsvinner i turreferat

Legg inn av Ketil »

AJ skrev: 15 apr 2018, 12:44 @Ketil
Jeg vet at Postimage.org har hatt noentilgangsproblemerde siste dagene.
Ved å erstatte .org med .cc vil du antakelig få kontakt med Postimage bildebasen.

Alternativt kan fu legge inn bilder via vedleggsfunksjonen på forumet.
Gjør du det vil det være fint om du nedskalerer bildene noe slik bildene nedenfor viser:

Endre bildestørrelse1.PNG

Endre bildestørrelse2.PNG
Disse eksemplene er fra gratisversjonen Faststone Image Viewer, som jeg selv bruker til bildebehandling både her på forumet og i jobb.

Så fint om folket her innen nedskalerer bilder med høy oppløsning en smule for å ikke belaste serveren med altfor store filer, som forumet likevel ikke greier å yte full rettferdighet når det gjelder gjengivelse. En brøkdel av original størrelse om kameraet er høyoppløst innstilt, holder for god nok gjengivlese i foruminnleggene.
Hei AJ og takk for raskt svar, skal forsøke å endre adressen til .cc først så får vi se hvordan det går.

Svar