Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Erik.H.M »

Ble ganske irritert i dag...
Byttet dekk på sykkelen (som jeg har gjort utallige ganger før). Et sted mellom da jeg tok av bakhjulet, og skrudde det på igjen, så har en spacer klart å dette ut uten at jeg så dette. Som en kan tenke seg, er denne spaceren viktig. Da jeg skrudde på hjulet igjen (med riktig moment) ødela mangelen på spaceren det ene hjullageret mitt (skjønner ikke hvordan, men det har nå satt seg).
Verdt å nevne at det ikke var noen av de ytterste spacerne, men en som skal sitte mellom navet/drevet, og selve felgen (tror jeg... finner ingen annen logisk plass til den hvertfall.)
Vanligvis ville ikke dette vært et problem, men nå har det seg slik at jeg skal på tur til helga. Så det blir spennende å se om Graarud-motor klarer å levere nye lager innen tidsfristen min.
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av cannon »

Det sitter et lager i drevbosset på de fleste sykler. Det blir presset innover når du drar til bolten uten den spaceren. Kan hende den indre lagerbanen har fått for stor sideveis belastning. Sånne lager er som regel standard dim og de kan kjøpes mange steder, ikke bare på mc-forretning.

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Erik.H.M »

cannon skrev: 05 sep 2018, 21:03 Det sitter et lager i drevbosset på de fleste sykler. Det blir presset innover når du drar til bolten uten den spaceren. Kan hende den indre lagerbanen har fått for stor sideveis belastning. Sånne lager er som regel standard dim og de kan kjøpes mange steder, ikke bare på mc-forretning.
Er nok det du sier ja.
Ifølge Graarud, skal de ha det i morgen, så jeg gir de en sjanse først. Har tross alt lagt inn en hastebestilling :roll
var ikke dyrt heller. Rett over 200kr for tre lager med pakninger :)
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av kvase »

Irriterer meg veldig over at å dele aktive teter fra Tryneboka skal være vanskelig ut på andre forum slik som dette
Bilde
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har lenge savnet en tagge funksjon for brukernavn her inne. Slik at alle som blir tagget med brukernavnet sitt får en beskjed om det. Så det irriterer meg at dette ikke er implementert.

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 209
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Atrox »

Irriterer meg grenseløst når forståsegpåere er 100% bombastiske på at det de sier er rett og det alle andre sier er feil. Typisk en kompis som mener at nakkeskaden jeg har operert to ganger (med å sette inn bur mellom nakkevirvlene) egentlig bare skyldes at jeg ikke er i "kontakt med det indre meg", og at det bare er tull å løse slikt medisinsk, det må løses med yoga! Jeg klarer ikke å ta sånt seriøst.

Eller når jeg får invitasjon til følgende arrangement:

Intuisjon, klarsyn og telepati - din indre IKT!
Velkommen til intuitivt energiarbeid der kroppen får frigjøre, forløse og ta imot påfyll - og være i tilbakelent mykhet - mens vi inntar vårt intuitive og visuelle førersete. "Intuition is the path to Love".!

Hva fillern er dette liksom???

Og ikke start meg på bloggere og vaksinemotstandere!!

Sånn - det var godt - takk for oppmerksomheten!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg hadde også en slik kompis for noen år siden som mente han hadde løsningen på alt vedrørende ryggen min. Merk at jeg skrev "HADDE" en kompis :knegg

Ganske naturlig at man vokser litt fra hverandre når årene går. Helt greit. Etter at man har vært litt fraværende med tanke på og svare på SMS, Facebook etc. en stund så tar dem til slutt hintet :knegg

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av KåreDump »

cannon skrev: 05 sep 2018, 11:27
cannon skrev: 05 sep 2018, 09:49 Feil plassering av bil i veibane inn mot kryss gjør meg splitter pine gal! Ligge helt til høyre med blinklys t.v. burde medføre gapestokk og offentlig skjending på torget!!!!
Og enda værre er det at jeg ikke får støtte eller forståelse for mine altoverskyggende frustrasjoner.....jeg kommer sikkert til å klå opp neste bilfører som våger å ikke plassere seg riktig!!!
Kombiner denne typen plassering med blinklysbruk etter "Bodø-metoden", der blinklys brukes for å vise hvor du har vært, ikke hvor du skal... da ryker sikringen min!!
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Relax »

[/quote]

Kombiner denne typen plassering med blinklysbruk etter "Bodø-metoden", der blinklys brukes for å vise hvor du har vært, ikke hvor du skal... da ryker sikringen min!!
[/quote]
:lol :lol :lol :lol
"Do the right thing"

Myst
Innlegg: 141
Registrert: 14 okt 2013, 12:41
Motorsykkelen din: Honda CB125F-H
Sted: Grimstad

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Myst »

Når man venter på gladmelding fra forhandleren, men den aldri kommer. :sk? Fælt så lang tid skulle ta å frakte en sykkel 350 km..
Kommer og går..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

Haha, ganske tydelig når jeg leser denne tråden hvor forskjellige vi er med tanke på selvkontroll. Jeg merker at jeg ikke klarer å bli spesielt hissig i trafikken. Er jo en del ting som er irriterende, men ikke såpass irriterende at jeg klikker i vinkel.

Så klart blir jeg hissig hvis noen regelrett nesten kjører meg ned etc. men å hisse meg opp over en bil som blinker for sent, eller klikker i vinkel når kjærringa forran meg ALDRI kommer seg ut av rundkjøringen er ikke helt meg. Men ja... så klart blir jeg irritert, men det stopper der.

Derimot blir jeg menneskevond og direkte fysisk hvis noen dulter borti meg bakfra når jeg kjører motorsykkel eller fysisk prøver og hindre meg og eller prøver og få meg til å gå på trynet. DA... smeller det.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Juicebox »

Når du venter til den siste bilen skal ut av rundkjøringa men så blinkern ikke ut men kjører ut og du venter der i 2 sekunder ekstra og er irritert...

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av FredrikE24 »

Kom kjørende idag på vei til jobb langs E18-Mosseveien sørfra.
det flokker seg etterhvert opp med kø både i kollektivfelt og det vanlige kjørefeltet grunnet et rødt lys lengre fremme.
Jeg gjør som jeg pleier. Tusler på mellom bilene i disse feltene. Plutselig tar en E-Golf en noe uventet vending.. Hun i E-golfen legger maks over til venstre og brekker bilen ut rett forran meg for å sperre for passering. Måtte virkelig kline inn bremsen. Det irriterte meg grenseløst, men holdt fatningen.Bilen i det "normale feltet" så det som skjedde og la seg maks over til venstre og gav meg plass til at jeg fikk klemt meg i mellom. Jeg er veldig fornøyd med at kvinnemennesket i E-Golfen ikke vant. Jeg synes imidlertid det er ganske spesielt at jeg skal bli satt på plass på den måten, når det i utgangspunktet er fullt lovlig å handle slik som jeg gjorde.
Hun gav såpass med gass at forhjulene spant på tørr asfalt da hun stakk nesa på bilen ut forran meg :roll

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

Da har du lenger lunte enn meg Fredrik. jeg er for likestilling, og dermed hadde det fristet å gitt kjærringa en god gammeldags ørefik med tidenes svingslag. Altså hvis handlingen hennes var bevisst. Man får faktisk fengsel for slikt. Tror jeg.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Juicebox »

I slike situasjoner syns jeg det er greit å stoppe og gå av sykkelen for å spørre henne om hun har hatt en bra dag.

Svar