Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av barske »

Sjeldent at jeg irriterer meg over adferd i trafikken, men det er spesielt èn ting. Bruk av blinklys! Eller rettere sagt, manglende bruk av blinklys. Spesielt i rundkjøringer. På vei til jobb kjører jeg gjennom totalt 5 rundkjøringer. 2 av disse er 2-felts rundkjøringer. Når trafikk fra venstre ikke bruker blinklys og ligger i ytterste felt regner du jo med at de skal kjøre en avkjøring til! Men neiiiida. Dette gjør jo at jeg blir stående å vente i stedet for å smette inn. Kanskje jeg må stå noen minutter ekstra for at det kommer trafikk bak og. Bruk blinklys!

Brukeravatar
Esveen
Innlegg: 514
Registrert: 26 des 2016, 19:21
Motorsykkelen din: BMW K1200RS / K100RS custom

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Esveen »

Vell.... Dagen før høstferie og avreise til syden kjører en innleid mekaniker inn i ett sprinklerrør og knekker det med en lift. Midt i produksjonslokalet. Innen 3 minutter er alle maskiner, styreskap, to produksjonshaller, hovedtavle og råvarelager dekt med vann. 3 brannbiler kommer kjørende, produksjonen stopper og ett par tonn varer må kasseres.

Det irriterer iallefall meg......
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Jompa »

Enig, man kan absoluttbli sur av sånt.
I går kom en hjullaster for å hente ei skuffle med betong samtidig som vi prøvde å finne ut av ei feilmelding fra den ene blanderen.
Mens vi drev å feilsøkte klarer sjåføren å treffe en koblingsboks med skufla, og mørklegge hele blandeanlegget.
Han var for å si det pent mindre populær.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Juicebox »

Sikkert upopulær ting å bli irritert over. Altså, det er hyggelig at folk hjelper til når noen spør om nybegynnersykkel når de skal handle ny sykkel, men syklene som blir anbefalt er jo av de samme sorten hele tiden. De som spør har også akkurat de samme kriteriene og at de skal for det meste bruke til og fra jobb/skole og litt morro kjøring på si. Og at de har et budsjett. Ser samme greia igjen og igjen, samme svarene går også om igjen.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av FredrikE24 »

Enig i det.
Det er viktig i et forum at brukere produserer interessant innhold for å holde aktivitet og en viss dynamikk gående.
Anbefalingstråder er jo viktige, da disse trådene gjerne rekrutterer nye forumbrukere om de trives. Men det er mye av det samme.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Juicebox »

Ja, jeg skjønner jo at det er som oftest nye medlemmer som spør om slikt. Søkemotoren finnes jo for en grunn. Just saying

Jeg er bare ekstra irritert fordi sesongen er straks over.

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Sakkle »

Juicebox skrev: 21 okt 2018, 20:05 Sikkert upopulær ting å bli irritert over. Altså, det er hyggelig at folk hjelper til når noen spør om nybegynnersykkel når de skal handle ny sykkel, men syklene som blir anbefalt er jo av de samme sorten hele tiden. De som spør har også akkurat de samme kriteriene og at de skal for det meste bruke til og fra jobb/skole og litt morro kjøring på si. Og at de har et budsjett. Ser samme greia igjen og igjen, samme svarene går også om igjen.
Ser ikke problemet jeg as... Søkefunskjonen på de aller fleste forum (og MCsiden er intet unntak) er ikke akkurat Google. Det er ikke alltid lett å finne tidligere postede tråder relevant for det man måtte lure på, selv om de kanskje ligger her et sted. Og hele poenget med et forum er jo diskusjon, så om du er uenig i rådene som gis er det jo bare å foreslå noe bedre selv... :twothumbs:
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Dansekris »

Jeg har vært der selv.

Man vil gjerne ha en egen tråd når man er helt fersk.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av kjellv »

Jeg ser helt klart hva Juicebox mener, og skjønner også at det kan irritere forumbrukere som har vært med oss mange år. Kanskje tatt seg selv i å svare med omtrent de samme ordene som man brukte i lignende tråder flere ganger..
Men se positivt på det. For hver gang er det en ny forumbruker med nyvunnen entusiasme og nysgjerrighet som ønsker andres synspunkter på noe han lurer så sterkt på. Selvfølgelig får han gode svar hos oss, og inkluderes i forumet med største selvfølgelighet.
Vi har alle vært i samme situasjon, nytt førerkort og et hav av lekre sykler å velge blant.. Ikke lett å gjøre riktige valg da.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk



Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Juicebox »

Sakkle skrev: 22 okt 2018, 08:11 Ser ikke problemet jeg as... Søkefunskjonen på de aller fleste forum (og MCsiden er intet unntak) er ikke akkurat Google. Det er ikke alltid lett å finne tidligere postede tråder relevant for det man måtte lure på, selv om de kanskje ligger her et sted. Og hele poenget med et forum er jo diskusjon, så om du er uenig i rådene som gis er det jo bare å foreslå noe bedre selv... :twothumbs:
Diskusjon er vel essensielt og målet, men om du ikke ser problemet så var det jeg mente at det er de samme diskusjonene som kommer opp as. Søkte opp nybegynner og fant de fleste. Så ikke gjennom alle sidene. Det handler liksom ikke om jeg er uenig eller enig i syklene som blir anbefalt. Det beste rådet for meg når det gjelder nybegynnersykkel er at man burde se syklene i virkeligheten og prøve, prøve og prøve. Det blir bare teit om man selv ikke har tatt en research selv. Research er ikke å ramse opp sykler heller :P Jeg er ikke imot målet med disse trådene, det er bare at det er de samme svarene som kommer opp(de fleste gangene). Det gjelder jo ikke bare her, men overalt. Det er alltid noen som greier å snike på seg et slikt spørsmål på kommentarfeltet på youtube til og med:P Stopper ranten fra min side her jeg :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg husker veldig godt min egen nyskjerrighet når jeg bestemte meg for å ta mc lappen for fem år siden. Jeg hadde absolutt null erfaring med motorsykkel og hadde ikke engang sittet på en.

Nå husker ikke jeg nøyaktig hva jeg spurte om, men jeg husker at jeg spurte om en del ting rundt motor og hvor mye krefter en motorsykkel hadde i forhold til en bil etc.

Hvilken retning sykkelvalget tok ble gjort mer eller mindre av egen maskin. Det var en cruiser jeg hadde lyst på. Basta. En stor bråkete cruiser med layd back sittestilling.

Jeg er delvis enig i at mange av disse «hjelp jeg er fersk og vil ha sykkel» trådene blir veldig utvannet. At man kan lage en tråd rundt dette uten å ha gjort noe som helst research selv er merkelig. I det minste burde man ha sett for seg hvilken sjanger man ønsker samt ha et budsjett. Da er man langt på vei. Så må man veie pris/kvalitet/utseende/motor opp i mot hverandre. Skal man ha det beste fra elle verdener så blir det dyrt. Driter man i utseendet og motor og kanskje og litt kvalitet så kan man nesten kjøpe seg hva som helst.

Så jeg synes det er greit med slike tråder, men LITT research må man da klare selv og om ikke annet bestemme seg for hvilken sjanger man ønsker. Adventure/naken/RR/sportstourer etc.

Kjøp det du har lyst på og en sykkel du blir stolt av å kjøre. Ikke tenk for mye fornuft. Drit en lang mars i hva andre mener om sykkelen du har sett deg ut. Det er DU som skal kjøre den.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av cannon »

Denne siste irritasjonen handler vel mest om de som svarer. Nybegynner som ikke kjenner forumet spør uten å søke først. De som svarer kunne jo bare legge inn link til 3-4 like tråder fra arkivet.
Det samme gjelder feks vinterlagring. Det er jo ikke måte på hvor mye klokskap som skal deles på nytt hver gang noen spør.
Og: man trenger ikke kopiere inn hele storyen fra tidligere i en tråd for å gi en kommentar. Vi klarer jo å "holde tråden" uten haugevis meg gjentagelser.

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Sakkle »

Som en kommentar til de som lar seg irritere over at folk starter nye tråder for ting som "de burde søke seg til" satt jeg akkurat i 5 minutter og søkte etter denne tråden.

Jeg er ingen nybegynner på nett, ei heller på diverse formsoftware og finurlighetene i søkemotorene i bruk der. Faktum er at søk ikke er en enkel funksjon å implementere. Dette er forøvrig ikke ment som kritikk av MCsiden.no, dette gjelder omtrent alle forum der ute. I tillegg avhenger resultatet, uansett hvor god søkemotoren din er, av hva du søker etter og hvordan dette er formulert i tråden du måtte lete etter.

Men her satt jeg altså , i drøye 5 minutter uten treff. Grunnen? Trådstarter har stavet "klistremerke" feil i tittelen. Eller kanskje "klistERmerke" er dialekt og ble skrevet med fullt overlegg. Uansett litt irritert, så blåser ut her. :lol
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Stian87 »

Forumet her hadde blitt rimelig dødt om alle gjentakelser ble fjernet :D
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av cannon »

Stian87 skrev: 23 okt 2018, 08:13 Forumet her hadde blitt rimelig dødt om alle gjentakelser ble fjernet :D
Jepp....og når gjentagelser er "dødt" i seg selv....hva er status da, mon tro??? :crazy:

Svar