Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
NickNei
Innlegg: 339
Registrert: 20 feb 2009, 21:09
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av NickNei »

Nå er det jo bedre at de som sitter har belte på seg, uansett om det er andre som står. Jeg synes ikke det er idiotisk i det hele tatt.
Det optimale er at alle sitter med belte så klart, går ikke det må man jo gå for det nest beste, at flest mulig sitter med belte..
Om man skal ha ståplasser eller ikke i buss bør vel da heller bli en annen diskusjon?

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av cannon »

Stian87 skrev: 25 okt 2018, 14:08 Synes ikke det er tullete å si at kommunen har et ansvar for å gjøre veien kjørbar. Om de har skylden i en ulykke er en annen sak :D
Veien var jo kjørbar? Vi kan vel ikke foutsette at alle veier er brøytet og saltet og strødd til enhver tid?

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Stian87 »

cannon skrev: 27 okt 2018, 11:24
Stian87 skrev: 25 okt 2018, 14:08 Synes ikke det er tullete å si at kommunen har et ansvar for å gjøre veien kjørbar. Om de har skylden i en ulykke er en annen sak :D
Veien var jo kjørbar? Vi kan vel ikke foutsette at alle veier er brøytet og saltet og strødd til enhver tid?
Synes ikke den er kjørbar om det er speilblankt. På samme måte som hvis veien er hullete og jævelig.

Nei det kan man absolutt ikke, men det var det ikke snakk om heller
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av mekkern »

Vegtrafikkloven:
§ 3.Grunnregler for trafikk.
Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen.

0 Endret ved lov 4 juli 1991 nr. 49.

Denne dekker hele suldramitten...

Uansett hva som skjer har du ansvar for å overholde denne.
om det er brøytet eller ikke-strødd eller tørr veibane er helt uinteressant i så henseende.

§ 6. Fartsregler.
Fører av kjøretøy skal avpasse farten etter sted, føre-, sikt- og trafikkforholdene slik at det ikke kan oppstå fare eller voldes ulempe for andre, og slik at annen trafikk blir minst mulig hindret eller forstyrret. Føreren skal alltid ha fullt herredømme over kjøretøyet.

om det så bare er gangfart-fører har ansvaret.

Forskrift om kjørende og gående trafikk (trafikkregler):
§ 13.Særlige bestemmelser om kjørefarten
1. Kjørende må kunne stanse på den vegstrekning som den kjørende har oversikt over, og foran enhver påregnelig hindring.

Hindringer på og i vegbanen som snø og is er påregnlige i vinterhalvåret.

En grei regel er at du som fører kun har plikter i trafikken aldri rettigheter.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

Godt skrevet.

Rha
Innlegg: 285
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Rha »

Synes det har vært lite utblåsing her, men heller litt slik at dette liker jeg ikke helt..
På tide med en skikkelig utblåsing.

SKRU AV FULL LYSA DIN GJØK!!!!!!! (påfulgt av mange sekunders høylytt banning)
Dette er tilstanden hvis man kjører på vei i mørket nå og spesielt på firefelts veg. Ser ut som at mange mener at det ikke er nødvendig å sette på nærlys siden det er en deling i mellom veibanene.
Derfor settes dem værste av ledbarene på ønskelista til jul siden det nå er fritt frem med extra lys :)
Ønsker meg jaffal fire i høyden på taket. Målet er å få på så mye led lamper at bilen nesten kvæler seg når dem settes på og at den idioten som ikke skrur av full lys skal få permanente øyeskader :twisted

Samtidig som jeg driver å ønsker meg dingser, så ønsker jeg meg fastmontert børse montert mot venstre for automatisk å skyte dem som skrur på lys for tidlig. ja det blir lært på kjøre skolen at det skal skrus på en billengde forran, men det er mange som trur dem kjører vogntog da. Ser jo avogtil ikke annet en stjerner og lamper i flere sekunder.

Slik det var godt å få ut, nå føler jeg meg bedre :crazy:
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

På firefelts vei har jeg aldri opplevd dette som noe problem. Sikkert fordi jeg ikke titter rett inn i reflektorene...

Rha
Innlegg: 285
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Rha »

så er det vel lys langs firefeltene nede ved deg. her oppi så skulle dem "spare" penger og valgte noe markeringslys i mellom veibanene i stedet. og nei jeg ser ikke inn i reflektorene på møtende biler.
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av KåreDump »

Rha skrev: 01 nov 2018, 20:46 SKRU AV FULL LYSA DIN GJØK!!!!!!! (påfulgt av mange sekunders høylytt banning)
:prf

Enig!!! Samme med tullinger som ikke vet hva parklys skal brukes til! I gapestokken med dem!!!
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av overlay »

KåreDump skrev: 02 nov 2018, 09:30
Rha skrev: 01 nov 2018, 20:46 SKRU AV FULL LYSA DIN GJØK!!!!!!! (påfulgt av mange sekunders høylytt banning)
:prf

Enig!!! Samme med tullinger som ikke vet hva parklys skal brukes til! I gapestokken med dem!!!
Og de som ikke skjønner at blinklys skal på FØR de bremser

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av KåreDump »

overlay skrev: 02 nov 2018, 09:59 Og de som ikke skjønner at blinklys skal på FØR de bremser
Du tuller nå?
Blinklys skal vel brukes til å vise hvor du har vært, ikke hvor du skal?
Sånn er det i alle fall der jeg bor! :lol
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av overlay »

KåreDump skrev: 02 nov 2018, 10:35
overlay skrev: 02 nov 2018, 09:59 Og de som ikke skjønner at blinklys skal på FØR de bremser
Du tuller nå?
Blinklys skal vel brukes til å vise hvor du har vært, ikke hvor du skal?
Sånn er det i alle fall der jeg bor! :lol
Jo selvfølgelig, det er jeg som har misforstått :crazy:

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Skogstrollet »

Bilister som ikke klarer å stoppe for fotgjenere ved fotgjengerfelter, selv når politi står rett ved, de er noen skikkelige duster.

Det var en fotgjenger som ble påkjørt like utenfor leiligheten min for et par dager siden. Når jeg kom ut kjørte ambulansen nettopp ivei mot sykehuset med vedkommende, og det stod to politibiler i krysset, og det var flere politi ute i gaten. Dette er et veikryss som normalt er regulert av lyssignaler, men akkurat denne gang var de stengt av. Om dette var grunnet ulykken, hvis ulykken skjedde grunnet at lysene var deaktivert, eller hvis det var urelatert kan jeg ikke svare på da jeg ikke så selve hendelsen.
Det jeg derimot kan si var at bilistene ikke var særlig hyppe på å stoppe for oss fotgjengere som skulle over veien - og politi tok ikke grep som jeg så i hvert fall. Det var en mann der som til og med viste tydelig ved å vifte med armen sin, at han ønsket å ta seg over gaten. Han ble ignorert av de fleste. Er det ikke lysregulering må bilistene stoppe for de som ønsker gå over i fotgjengerfeltene, uansett om det normalt er lys der. Disse idiotene gadd ikke å sakte ned en gang :sk?
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av overlay »

Jeg glemte selvfølgelig de som stopper på veien for å lete etter parkeringsplass :P

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Sakkle »

overlay skrev: 02 nov 2018, 16:08 Jeg glemte selvfølgelig de som stopper på veien for å lete etter parkeringsplass :P
?
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Svar