Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av rolf-arne »

Hei, hey , dette er virkelig dagen for å oppdage denne tråden.. En ny dag og æ irritere mæ enda ikke over noen ting.. alt e i en begynnelse og godt, og da kan det vel bare gå en vei...bare tull , leste de første blogg innlegg til Jompa, og dagen ble bedre. Men bare slapp av ,æ kommer nok til å finne noe å bli eitranes irritert over i løpet av dagen, men akkurat no er je jeg det mest irriterende at æ ikke kan finne noe å være oppgitt irritert over, ha en irriteranes god dag, ALLE sammen
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Audi Mannen »

Rha skrev: 02 nov 2018, 21:21
Ronning skrev: 02 nov 2018, 19:45 November måned irriterer meg grenseløst. Alt er svart og bløtt!!
Meg også. Pleier å bli eldre denne måneden... møkkamåned 😢
Ahhhhh.... det forklarer min følelse om våren når jeg normalt sett skal bli eldre. Har på en eller annen måte aldri følt meg eldre for hvert år, det har sikkert en sammenheng med at man blir "yngre" igjen når man kan ta ut sykkelen eller kjøre ned taket på kabrioleten igjen :twothumbs:
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Jompa »

Teorien om at du blir yngre om våren høres rimelig rett ut.
Men så blir du desto eldre om høsten. .........


.....
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Audi Mannen »

Jompa skrev: 13 nov 2019, 16:43 Teorien om at du blir yngre om våren høres rimelig rett ut.
Men så blir du desto eldre om høsten. .........


.....
Stemmer ikke da jeg fyller på våren :prf . Glasset her er halvfullt hele tida.
Evig ung Jompa...... ting tar bare litt lengre tid innimellom, men det skyldes kunnskap sier jeg til guttungen. Har jo mange erfaringer som må betraktes før man avgjør noe slik at man unngår ei blemme for ofte.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av kjellv »

Vintersesongen er for alvor over oss. Aviser og øvrige media er fulle av reportasjer og artikler om ulykker og uhell hver eneste dag. Det er rett og slett alt for mye av dette. Man skulle ikke tro at Norske bilister husker noe som helst fra i fjor, mange kjører akkurat på samme måte som i sommer på tørr og varm asfalt. Dessverre alt for mange på de samme sommerdekkene også.

Men det som irriterer meg mest er medias ønske om å ha årsaksforklaring på ulykkene og uhellene straks de har skjedd. Spesielt irriterende er det når forklaringene ser slik ut:
2019-11-12 (1)_edited.jpg
Det er nesten ikke til å tro. Denne gang er det til og med politiet som er raske ute med en forklaring. Årsaken var at det var glatt!
Glatt for svarte.. Man kan da ikke legge skylden på føret! Skal vær og føre betale erstatning for skadene også kanskje? Nei, årsaken er selvfølgelig ikke føret. Det er alltid en eller annen som ikke har kjørt etter forholdene, kjørt for fort etter gjeldende føreforhold, med for dårlige dekk, for dårlig bil, for dårlig kompetanse til å føre bil på dårlig føre. Gjerne i kombinasjon med ennå en tulling som har problemer på veien og plutselig står stille og plages.
Man ser også forklaringer i avisen som "bilen han satt i kjørte av veien.." Nei, han satt ikke i bilen mens den kjørte av veien, han satt bak rattet og førte bilen som kjørte av veien, og har derfor aller mest sannsynlig gjort en feilvurdering som førte til nettopp dette.

Men for å ha sagt det: Jeg har også kjørt biler i grøfta på glatta. Flere ganger til og med. Men jeg har vært mann nok til å innrømme at jeg selv var årsaken, gjorde en feil eller hadde for stor fart inn i svingen. ..og lært av det håper jeg :scratch
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av gsx750_80 »

Den evinnelige, meningsløse, skigåingen foretatt av nordmenn som Børge Ousland og liknende, irriterer meg.
Heldigvis kan en slik ekspedisjon muligens bli avbrutt, delvis pga av endrede isforhold forbundet med global oppvarming;
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0 ... kspedisjon
Jeg ville se på det som en formidabel gevinst av global oppvarming dersom det kunne bety en ende på mange av disse skiturene til Ousland og andre individer med tilsvarende hobbyer.
Turer der de later som de gjentar Nansen's bedrifter feks, i en verden der de kan ta en telefon, så er hjelpen på veg..

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av pekle »

Jaja, så lenge de betaler sjæl. Kjenner jeg lar meg irritere av færre og færre ting med alderen. Ble f.eks nesten påkjørt i en fotgjengerovergang denne uka av en som åpenbart kjørte fortere enn gjeldende fartsgrense, men tenkte egentlig bare "såså, brems nå", og ruslet videre.

Men en ting gjenstår; radiobilister i fellesgarasjen som ikke tar seg bryet med å rulle vekk når de er ferdige med å lade...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 13 nov 2019, 20:07 Vintersesongen er for alvor over oss. Aviser og øvrige media er fulle av reportasjer og artikler om ulykker og uhell hver eneste dag. Det er rett og slett alt for mye av dette. Man skulle ikke tro at Norske bilister husker noe som helst fra i fjor, mange kjører akkurat på samme måte som i sommer på tørr og varm asfalt. Dessverre alt for mange på de samme sommerdekkene også.

Men det som irriterer meg mest er medias ønske om å ha årsaksforklaring på ulykkene og uhellene straks de har skjedd. Spesielt irriterende er det når forklaringene ser slik ut:
2019-11-12 (1)_edited.jpg
Det er nesten ikke til å tro. Denne gang er det til og med politiet som er raske ute med en forklaring. Årsaken var at det var glatt!
Glatt for svarte.. Man kan da ikke legge skylden på føret! Skal vær og føre betale erstatning for skadene også kanskje? Nei, årsaken er selvfølgelig ikke føret. Det er alltid en eller annen som ikke har kjørt etter forholdene, kjørt for fort etter gjeldende føreforhold, med for dårlige dekk, for dårlig bil, for dårlig kompetanse til å føre bil på dårlig føre. Gjerne i kombinasjon med ennå en tulling som har problemer på veien og plutselig står stille og plages.
Man ser også forklaringer i avisen som "bilen han satt i kjørte av veien.." Nei, han satt ikke i bilen mens den kjørte av veien, han satt bak rattet og førte bilen som kjørte av veien, og har derfor aller mest sannsynlig gjort en feilvurdering som førte til nettopp dette.

Men for å ha sagt det: Jeg har også kjørt biler i grøfta på glatta. Flere ganger til og med. Men jeg har vært mann nok til å innrømme at jeg selv var årsaken, gjorde en feil eller hadde for stor fart inn i svingen. ..og lært av det håper jeg :scratch
Har det skjedd flere ganger har du med stor sannsynlighet ikke lært så veldig mye :knegg

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 24 nov 2019, 21:12
kjellv skrev: 13 nov 2019, 20:07
Men for å ha sagt det: Jeg har også kjørt biler i grøfta på glatta. Flere ganger til og med. Men jeg har vært mann nok til å innrømme at jeg selv var årsaken, gjorde en feil eller hadde for stor fart inn i svingen. ..og lært av det håper jeg :scratch
Har det skjedd flere ganger har du med stor sannsynlighet ikke lært så veldig mye :knegg
Jeg tror faktisk jeg tok lærdom av det, håper i alle fall jeg har gjort det :-k Det var vel i 1986 det skjedde siste gang..

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av gsx750_80 »

gsx750_80 skrev: 24 nov 2019, 19:22 Den evinnelige, meningsløse, skigåingen foretatt av nordmenn som Børge Ousland og liknende, irriterer meg.
Heldigvis kan en slik ekspedisjon muligens bli avbrutt, delvis pga av endrede isforhold forbundet med global oppvarming;
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0 ... kspedisjon
Jeg ville se på det som en formidabel gevinst av global oppvarming dersom det kunne bety en ende på mange av disse skiturene til Ousland og andre individer med tilsvarende hobbyer.
Turer der de later som de gjentar Nansen's bedrifter feks, i en verden der de kan ta en telefon, så er hjelpen på veg..
Håper den gjøken Ousland får båndtvang etter den idiotiske turen han nå har blitt reddet fra.

Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av LarsE »

kjellv skrev: 13 nov 2019, 20:07 Men for å ha sagt det: Jeg har også kjørt biler i grøfta på glatta. Flere ganger til og med. Men jeg har vært mann nok til å innrømme at jeg selv var årsaken, gjorde en feil eller hadde for stor fart inn i svingen. ..og lært av det håper jeg :scratch
Er enig med deg, men vet også at i noen sjeldne tilfeller er det ikke så mye vanlige dødelige som oss kan gjøre. Var på vei innover mot Osa på vinterstid i Caravellen da jeg kom over en bakketopp og deretter var det bare seiling. Fikk såvidt lurt høyre-hjulene ut i ei lomme på siden av veien og fikk stoppet bilen. Hadde ikke sjangs om å stå på veien uten å holde meg fast i bilen. Husker ikke om det var pigger i dekkene men fikk lagt på kjettinger og kavet meg opp bakken igjen.

Har vært uti grøfta før, og vært nærme ett par ganger, men er moden nok til å innrømme at det var min feil. Mener at dersom du ikke prøver å lære noe fra en ulykke nestenulykke, så er alle skadene helt bortkastet. Spesielt viktig på to hjul, hvor den neste ulykken din gjerne kan bli din siste.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av kjellv »

gsx750_80 skrev: 08 des 2019, 12:11
gsx750_80 skrev: 24 nov 2019, 19:22 Den evinnelige, meningsløse, skigåingen foretatt av nordmenn som Børge Ousland og liknende, irriterer meg.
Heldigvis kan en slik ekspedisjon muligens bli avbrutt, delvis pga av endrede isforhold forbundet med global oppvarming;
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0 ... kspedisjon
Jeg ville se på det som en formidabel gevinst av global oppvarming dersom det kunne bety en ende på mange av disse skiturene til Ousland og andre individer med tilsvarende hobbyer.
Turer der de later som de gjentar Nansen's bedrifter feks, i en verden der de kan ta en telefon, så er hjelpen på veg..
Håper den gjøken Ousland får båndtvang etter den idiotiske turen han nå har blitt reddet fra.
Jeg er ikke enig med deg i dette.
Det er en utrolig bragd at de har klart. Langt mer enn man skulle tro var mulig for mennesker. De har gått på ski fra Alaska, over Nordpolen og til iskanten mot Svalbard. 87 døgn i isødet, siden rundt 10 oktober i stummende mørke og ikke sett lenger enn hodelyktene rekker. Selv med moderne satelittnavigering og telefonisk kontakt med omverden er dette en stor bragd. En redningsaksjon var det ikke selv om flere media har gjort sitt beste for å framstille det slik. De ønsket ikke hjelp fra sysselmannen på Svalbard selv om de sto klar med et helikopter og kunne hentet dem ut. De ble møtt av sine teamkamerater helt avslutningsvis med noen ekstra matrasjoner og brennstoff til kokeapparatene. Men de fullførte etter plan, selv om turen hadde tatt en del dager lengre enn planen var. Så vidt jeg vet har de ikke benyttet seg av muligheten for tilleggsrasjoner av mat og fuel, dette kun som en sikring som teamledelsen valgte å sende ut da de holdt på å gå tomme. Det var ikke Ousland og Horn som ba om dette.
De er nå om bord i Lance, samme dag som det spilles cupfinale i fotball her i landet. Er det noe som kan kalles uinteressant må det vel være galskapen rundt fotball. 11 mann som oppnår heltestatus det neste året fordi de var best i landet til å sloss om en ball. Samt tusenvis reiser lange strekninger og svir av tusenvis av kroner hver for å se på galskapen, og enda hundretusener som setter av kvelden for å se dette på TV.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

Det med fotball er jeg enig med deg i kjellv. For en lite interresant og håpløs sport. Fordummende tv underholdning, ved siden av alt annet skrap som sendes.

Jeg ser nesten ikke på TV lenger for å være ærlig. Dog ser jeg veeeeeldig mye på Youtube og prøver og lære noe. Å se på Farmen, Jakten på Kjærligheten eller enda værre tv serier som "Hurtigruta" er så hjernedødt at jeg blir irritert.

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av mekkern »

Må si at jeg synes denne var god....
https://www.nrk.no/ytring/isodets-skytt ... 1.14812390
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av gsx750_80 »

mekkern skrev: 08 des 2019, 22:03 Må si at jeg synes denne var god....
https://www.nrk.no/ytring/isodets-skytt ... 1.14812390
:thumleft
mvh

-gsx750_80

Svar