Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
127Tom
Innlegg: 198
Registrert: 01 apr 2021, 15:11
Motorsykkelen din: HD FXDX, Intruder 1400, HD FXDWG
Sted: Oslo

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av 127Tom »

Bjerknez skrev: 02 sep 2021, 13:45 Det samme skjedde med ho som rygget på sykkelen min så den veltet i Lom sist sommer.

velt.JPG

Jeg satt heldigvis ikke på den siden av krakken som sykkelen sto....

Kjærringa som kjørte fikk akkurat en ganske bestemt reprimande fra en fortvilet og temmelig arg MC fører (meg) for å si det pent. Hennes mannlige passasjer kom ikke engang ut av bilen.

Når hun kom ut av bilen så klarte hun å si "Jammen godt det bare var en motorsykkel... og ikke en bil"

Jeg hørte ryggesensoren helt tydelig på utsiden av bilen og denne pep konstant, men hun bare fortsatte og rygge...

Skaden kom på 18.000 kroner i følge Leeres Motorsport som ikke akkurat var kjipe med hva som måtte byttes. Dama som rygget på meg tilbød meg en 1000-lapp for tort og svie...

Tenker hun ble passe overrasket når hun fikk vite hva skaden kom på. Skulle vært en flue på veggen da ja :lol
1000 lapp? er det mulig? Tror dem ikke sykler er noe verdt?
Haha bra hu fikk regninga. Og fortsette å rygge når ryggesensoren går i pip. Nek.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

127Tom skrev: 15 sep 2021, 02:51
Bjerknez skrev: 02 sep 2021, 13:45 Det samme skjedde med ho som rygget på sykkelen min så den veltet i Lom sist sommer.

velt.JPG

Jeg satt heldigvis ikke på den siden av krakken som sykkelen sto....

Kjærringa som kjørte fikk akkurat en ganske bestemt reprimande fra en fortvilet og temmelig arg MC fører (meg) for å si det pent. Hennes mannlige passasjer kom ikke engang ut av bilen.

Når hun kom ut av bilen så klarte hun å si "Jammen godt det bare var en motorsykkel... og ikke en bil"

Jeg hørte ryggesensoren helt tydelig på utsiden av bilen og denne pep konstant, men hun bare fortsatte og rygge...

Skaden kom på 18.000 kroner i følge Leeres Motorsport som ikke akkurat var kjipe med hva som måtte byttes. Dama som rygget på meg tilbød meg en 1000-lapp for tort og svie...

Tenker hun ble passe overrasket når hun fikk vite hva skaden kom på. Skulle vært en flue på veggen da ja :lol
1000 lapp? er det mulig? Tror dem ikke sykler er noe verdt?
Haha bra hu fikk regninga. Og fortsette å rygge når ryggesensoren går i pip. Nek.
Til hennes forsvar som sikkert aldri har sett en motorsykkel på nært hold så tror man kanskje at motorsykler ikke koster stort. Man tenker bare ikke over det. Men det tenker jeg hun gjør nå :knegg

For de kosmetiske skadene på sykkelen var jo uebtydelige, men alt måtte jo sjekkes. Det går jo mye ledninger etc. under kåper etc. og man vet jo aldri før man har sjekket. Alle klips må sjekkes og evt. byttes og tre sidepaneler måtte byttes inkludert jobb og full pakke.

Jeg tror nok Leeres fint kunne fikset denne sykkelen for en langt lavere sum, men når dem får alt dekket av forsikringsselskapet så føler jeg på en måte at dem vertfall ikke er sparsomme for å si det sånn.

Ho som rygget på meg slik at sykkelen veltet irriterte meg voldsomt. Ho var så dum og enkel at jeg nesten lurte på om hun var tilbakestående. Ho ringte meg tre ganger og lurte på hvor dyrt jeg trodde det ble før jeg fikk svaret og jeg måtte si hver gang at hun måtte vente til hun fikk svar fra forsikringsselskapet. Hun lurte på om det ble under eller over 1000 kroner etc.

Jeg husker jeg svarte at du kan vertfall være sikker på at det blir over 1000 kroner. Da spurte hun "hvorfor det" og til slutt bare la jeg på røret og sperret nummeret og siden har jeg ikke hørt noe fra ho. Sykkelen ble fikset og jeg ble fornøyd. :thumleft

Brukeravatar
PWL
Innlegg: 144
Registrert: 18 apr 2019, 11:08
Motorsykkelen din: Honda CBF125, 2009
Sted: Moss

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av PWL »

Bjerknez skrev: 15 sep 2021, 05:48 Jeg husker jeg svarte at du kan vertfall være sikker på at det blir over 1000 kroner. Da spurte hun "hvorfor det" og til slutt bare la jeg på røret og sperret nummeret og siden har jeg ikke hørt noe fra ho. Sykkelen ble fikset og jeg ble fornøyd. :thumleft
Nesten litt synd. Jeg skulle gjerne lest om samtalen etter 18.000kr ble kommunisert fra forsikringsselskapet :knegg

Kan vel ikke skrive i denne tråden uten å slenge inn en klage, så da slår jeg et slag for en bagatell i dag: Folk som skal til høyre i rundkjøring og ikke blinker. Jeg venter pent og pyntelig på at de skal rett frem, men innen jeg ser de faktisk skulle til høyre er luka borte og jeg venter litt til. Effektivitet i rushen, folkens!
"En amatør prøver seg"
2021: Honda CBF125 2009
2019-2021: Honda CBR600F 2000

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

PWL skrev: 15 sep 2021, 12:19
Bjerknez skrev: 15 sep 2021, 05:48 Jeg husker jeg svarte at du kan vertfall være sikker på at det blir over 1000 kroner. Da spurte hun "hvorfor det" og til slutt bare la jeg på røret og sperret nummeret og siden har jeg ikke hørt noe fra ho. Sykkelen ble fikset og jeg ble fornøyd. :thumleft
Nesten litt synd. Jeg skulle gjerne lest om samtalen etter 18.000kr ble kommunisert fra forsikringsselskapet :knegg
Jeg tenker vertfall litt sånn at hun kanskje stoler litt mer på ryggesensoren i fremtiden :knegg
For det ER faktisk en grunn til denne piper. Hadde ikke sykkelen stått der så hadde hun rygget til krakken i steden. Hadde faktisk vært litt morsomt. :knegg

Litt merkelig at man får flere tusen kroner i bot og prikker hvis man knoter med telefonen, men om man er tilbakestående og senil har ingen betydning. Tut å kjør liksom...

Brukeravatar
Shibiz
Innlegg: 14
Registrert: 14 jun 2021, 21:40
Motorsykkelen din: KTM 1290 Superduke R - 2017
Sted: Grimstad

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Shibiz »

UP (sivilbil) på E18 kan ta seg en bolle ... Jeg ligger i 105 på E18 mellom Kristiansand og Grimstad, de legger seg bak meg med ca 3-4 meters avstand og forsøker å presse meg opp i fart. Det ble så ukomfortabelt at jeg tok til siden på en av lukene, ringte 2800.
UP burde vite og oppføre seg bedre enn dette. Nå er jeg ikke bare irritert, men forbanna!

mekkern
Innlegg: 7540
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av mekkern »

Shibiz skrev: 15 sep 2021, 13:48 UP (sivilbil) på E18 kan ta seg en bolle ... Jeg ligger i 105 på E18 mellom Kristiansand og Grimstad, de legger seg bak meg med ca 3-4 meters avstand og forsøker å presse meg opp i fart. Det ble så ukomfortabelt at jeg tok til siden på en av lukene, ringte 2800.
UP burde vite og oppføre seg bedre enn dette. Nå er jeg ikke bare irritert, men forbanna!
Dette er helt standard fra et par patruljer-spesielt de "gutta"som hadde en "sak" med påkjørsel av MC..
har truffet på de selv-men tok ikke agnet.. :evil
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
127Tom
Innlegg: 198
Registrert: 01 apr 2021, 15:11
Motorsykkelen din: HD FXDX, Intruder 1400, HD FXDWG
Sted: Oslo

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av 127Tom »

Ja, slitsomt med sånne folk. De bare lager masse støy uten å si noe rasjonelt.
Hadde lignende episode med en som skrapa bilen min i garasjen. Hun lagde sykt mye leven før jeg fikk regninga fra verkstedet og sendte henne den. Det kom på 10 000 kr. Måtte lakkere hele sia på nytt.
Da lagde hun enda mer leven. Men da sa jeg: "kan godt ta det med forsikringselskapet?"
Da bare betalte hun meg

Brukeravatar
127Tom
Innlegg: 198
Registrert: 01 apr 2021, 15:11
Motorsykkelen din: HD FXDX, Intruder 1400, HD FXDWG
Sted: Oslo

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av 127Tom »

Kjøpere og selgere på Finn.no =
Var en kjøper som bydde 50 000 kr UNDER prisen på motorsykkelen jeg hadde lagt ut. Jeg hadde til og med lagt min godt under hva de normalt går for. Jeg bare svarte han "HAHAHHAAHHAHAHA". hørte aldri noe mer :p
Selgere = skal selge ting som er brukt nesten like dyrt som nytt. GTFO!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg tenker at det må være lov til å prøve seg, innenfor rimelihetens grenser. Det er alltid noen som håper og finne en «dum» selger som trenger penger kjapt. Noen ganger klarer dem det nok også.

Men ja, det betyr ikke at det ikke er irriterende. Jeg pleier ikke å svare på skambud i det hele tatt. Gidder ikke å ta meg bryet. Det går ikke ann å snu dette til en fornuftig handel uansett da slike mennesker ofte har en alt for høy forventning.

Brukeravatar
127Tom
Innlegg: 198
Registrert: 01 apr 2021, 15:11
Motorsykkelen din: HD FXDX, Intruder 1400, HD FXDWG
Sted: Oslo

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av 127Tom »

Jupp, han svarte i går faktisk med en "?"
Da bare forklarte jeg han pent at det er litt irriterende med skambud.
Så svarte han: "åja, beklager men jeg har ikke mer penger. Håper du får en fin pris for sykkelen da. ha en fin dag"
Da fikk jeg litt dårlig samvittighet for mitt første svar egentlig :p

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

Han hadde nok bare VELDIG lyst på sykkelen din og prøvde lykken. :)

Irriterende ja, men det kan jo være at han ikke skjønte "gangen" i dette eller den faktiske verdien av sykkelen.

Brukeravatar
127Tom
Innlegg: 198
Registrert: 01 apr 2021, 15:11
Motorsykkelen din: HD FXDX, Intruder 1400, HD FXDWG
Sted: Oslo

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av 127Tom »

Jupp, og vs andre sykler så kan man faktisk tjene på å kjøpe og selge Harley. Visse gamle modeller stiger veldig i verdi.

Brukeravatar
127Tom
Innlegg: 198
Registrert: 01 apr 2021, 15:11
Motorsykkelen din: HD FXDX, Intruder 1400, HD FXDWG
Sted: Oslo

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av 127Tom »

Enda en ting med Finn annonser som er irriterende:
"Vurderer salg av..."
"Selges pga. av..."
1. Du hadde ikke lagt ut sykkelen for salg om du ikke ville selge den. Virker som dette er kun for å leke smart / prøve å presse opp prisen.
2. Hvorfor du selger sykkelen er irrelevant; Selgere kan juge om hva som helst. Syns det er mer suspekt faktisk

mekkern
Innlegg: 7540
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av mekkern »

Lufter for salg?????
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
127Tom
Innlegg: 198
Registrert: 01 apr 2021, 15:11
Motorsykkelen din: HD FXDX, Intruder 1400, HD FXDWG
Sted: Oslo

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av 127Tom »

mekkern skrev: 04 okt 2021, 00:28 Lufter for salg?????
Haha ja denne også :p sykt irriterende xD
Sikkert fordi jeg har sett på så mange annonser den siste tiden at bitet meg merke i disse

Svar