Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
127Tom
Innlegg: 198
Registrert: 01 apr 2021, 15:11
Motorsykkelen din: HD FXDX, Intruder 1400, HD FXDWG
Sted: Oslo

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av 127Tom »

lol, en grunn til at jeg aldri kjører motorsykkel i sentrum lenger. Folk er gale

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4691
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av FredrikE24 »

Kommer langt med litt tålmodighet. Er mye folk og kjøretøy i dagens trafikkbilde. Så må man ture frem når kysten er klar. Er en av de store årsakene til at alt går så tregt her på berget. Folk klarer ikke komme seg avgårde..

Jeg er en av de som parkerer og gjør ting litt sånn som det passer meg. Enkelte er så firkantet :)

Brukeravatar
127Tom
Innlegg: 198
Registrert: 01 apr 2021, 15:11
Motorsykkelen din: HD FXDX, Intruder 1400, HD FXDWG
Sted: Oslo

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av 127Tom »

Er vi i det motsatte humør om dagen? Eller hele tiden kanskje? :D
Enda en ting som irriterer meg: Folk som må mene det motsatte av andre bare fordi!

pasch
Innlegg: 9
Registrert: 15 jun 2019, 22:19
Motorsykkelen din: Suzuki V-Strom 1050 XT

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av pasch »

Når innerforet i de nye Klimhanskene følger med ut og det ikke lar seg gjøre å få de på uten å...........
Kjenner jeg blir varm bare jeg tenker på det, 2k og nesten ubrukelige. Takk.

Leoparden
Innlegg: 47
Registrert: 21 jul 2020, 00:11
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 900 GT Pro (21)

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Leoparden »

Et skikkelig I-lands problem:
For alle som har barn eller selv, trener og spiller på kunstgress. De hekkans svarte knottene som ligger i mellom kunstgresset og som sniker seg inn i sko og klær helt uansett. De blir med hjem om en så bare har stått å sett på fotball/trening helt utrolig. Jeg har sikkert støvsugd en hel fotballbane fra gangen og tilstøtende område hjemme.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4691
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av FredrikE24 »

127Tom skrev: 20 mai 2021, 00:30 Er vi i det motsatte humør om dagen? Eller hele tiden kanskje? :D
Enda en ting som irriterer meg: Folk som må mene det motsatte av andre bare fordi!
Ja, vi er nok helt motsatt. Jeg irriterer meg ingenting når jeg treffer likesinnede faktisk.

Det jeg irriterer meg over er treiginger og de som tenker på andre ting ute i trafikken og som lar seg overraske med påfølgende reaksjon. Hold flyten oppe, kjør på grønt lys, plasser deg riktig og bruk lukene du får. Nå om dagen skal det godt gjøres å holde 80km/t på E18 gjennom byen til tross for lite trafikk, gjelder da strekningen Ekeberg til Sjølyst. Blokkeres av folk som ikke evner å flytte seg.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4691
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av FredrikE24 »

pasch skrev: 21 mai 2021, 00:42 Når innerforet i de nye Klimhanskene følger med ut og det ikke lar seg gjøre å få de på uten å...........
Kjenner jeg blir varm bare jeg tenker på det, 2k og nesten ubrukelige. Takk.
Er det de som er brune? Samme problem her. Jeg ble sinna en kort stund der. Så kasta jeg de og valgte å glemme det hele. Orket ikke runder med forhandler på dette rett og slett. Kjøpte BMW hanskene mine og traff på nirvana.

Brukeravatar
127Tom
Innlegg: 198
Registrert: 01 apr 2021, 15:11
Motorsykkelen din: HD FXDX, Intruder 1400, HD FXDWG
Sted: Oslo

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av 127Tom »

FredrikE24 skrev: 21 mai 2021, 15:11
127Tom skrev: 20 mai 2021, 00:30 Er vi i det motsatte humør om dagen? Eller hele tiden kanskje? :D
Enda en ting som irriterer meg: Folk som må mene det motsatte av andre bare fordi!
Ja, vi er nok helt motsatt. Jeg irriterer meg ingenting når jeg treffer likesinnede faktisk.
Folk er forskjellig. Skal du irritere deg over folk som er annerledes enn deg blir du nok mye irritert xD

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Sakkle »

127Tom skrev: 18 mai 2021, 02:24 Og syklister i veien som ligger 2 eller 3 i bredden som skaper bilkø. Merker mye av dette ved tyrigrava.
La meg først si at jeg er enig... jeg irriterer meg over det også. Av og til i alle fall, når jeg har en dårlig dag.

Men, og dette vet folk kanskje, grunnen til at de gjør det er fordi om de ligger på linje 1 etter 1 risikerer de å bli presset i grøfta. Kjenner selv en som har havnet over autovernet og i grøfta etter en stygg forbikjøring fra en lastebil. Gikk for så vidt greit, noen skrubbsår og ingen varige mén, mens yrkessjåføren mista lappen i 2 år.
Når syklistene ligger 2 eller 3 i bredden tvinger de bilene til å kjøre forbi som om det var en bil, altså rett strekning, god oversikt, helt over i motsatt felt osv.
Det er kanskje irriterende for oss som ligger bak, men det er mye tryggere for syklistene og det er derfor de gjør det. Så da tenker jeg egentlig at det er bedre at jeg irriterer meg enn at folk blir påkjørt og kvesta på sykkel. Det er nå en gang sånn at det er lov å sykle langs veien i dette landet...
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

mekkern
Innlegg: 7526
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av mekkern »

en ting er at det er lov å sykle flere i bredden-helt ok men når en treffer en hel klubb så kommer man seg ikke forbi hvis en kjører bil..
20 stk på "treningstur" i løst følge setter en effektiv stopp for all annen trafikk..og vike/slippe forbi??? ja jøss..da går jo pulsen og snittet på Strava ned.. :evil
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Speedo
Innlegg: 110
Registrert: 05 jul 2017, 21:13
Motorsykkelen din: Intruder 1400 1996
Sted: Oslo

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Speedo »

Sakkle skrev: 25 mai 2021, 17:12
127Tom skrev: 18 mai 2021, 02:24 Og syklister i veien som ligger 2 eller 3 i bredden som skaper bilkø. Merker mye av dette ved tyrigrava.
La meg først si at jeg er enig... jeg irriterer meg over det også. Av og til i alle fall, når jeg har en dårlig dag.

Men, og dette vet folk kanskje, grunnen til at de gjør det er fordi om de ligger på linje 1 etter 1 risikerer de å bli presset i grøfta. Kjenner selv en som har havnet over autovernet og i grøfta etter en stygg forbikjøring fra en lastebil. Gikk for så vidt greit, noen skrubbsår og ingen varige mén, mens yrkessjåføren mista lappen i 2 år.
Når syklistene ligger 2 eller 3 i bredden tvinger de bilene til å kjøre forbi som om det var en bil, altså rett strekning, god oversikt, helt over i motsatt felt osv.
Det er kanskje irriterende for oss som ligger bak, men det er mye tryggere for syklistene og det er derfor de gjør det. Så da tenker jeg egentlig at det er bedre at jeg irriterer meg enn at folk blir påkjørt og kvesta på sykkel. Det er nå en gang sånn at det er lov å sykle langs veien i dette landet...
Jeg skjønner argumentet, men jeg synes det egentlig høres mer farlig ut? Det er jo de få sjåførene som er aggressive i trafikken som er farlige, og ved å være to i bredden tror jeg kan provosere frem til flere farlige situasjoner. Jeg sykler mye i Oslo-trafikken, men aldri på landevei, og jeg har en følelse av at det er bedre å ha flere litt farlige forbikjøringer enn noen få virkelige farlige forbikjøringer. Det er mange uoppmerksomme sjåfører, og når det kommer noen i over 80kmt på landevei, ønsker jeg virkelig ikke å være den litt usynlige syklisten som blokkerer i 20kmt.
Suzuki Intruder 1400 1996 (2021 -)
Triumph Street Triple 675 2012 (2020 - 2021 )
Suzuki SV 1000 2003 (2017-2019)
Honda Shadow 125 1999 (2009-2017)

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Sakkle »

Speedo skrev: 25 mai 2021, 17:35 Jeg skjønner argumentet, men jeg synes det egentlig høres mer farlig ut? Det er jo de få sjåførene som er aggressive i trafikken som er farlige, og ved å være to i bredden tror jeg kan provosere frem til flere farlige situasjoner. Jeg sykler mye i Oslo-trafikken, men aldri på landevei, og jeg har en følelse av at det er bedre å ha flere litt farlige forbikjøringer enn noen få virkelige farlige forbikjøringer. Det er mange uoppmerksomme sjåfører, og når det kommer noen i over 80kmt på landevei, ønsker jeg virkelig ikke å være den litt usynlige syklisten som blokkerer i 20kmt.
Jeg vil tro de har tatt en relativt grundig vurdering av dette i sykkelforbundet og diverse sykkelklubber opp gjennom årene.

Er en litt eldre artikkel her som sier noe om tanken bak, fra perspektivet til syklistene: https://www.landevei.no/sykler/to-i-bredden
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
127Tom
Innlegg: 198
Registrert: 01 apr 2021, 15:11
Motorsykkelen din: HD FXDX, Intruder 1400, HD FXDWG
Sted: Oslo

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av 127Tom »

Møtte også på en skummel episode. Rundkjøring etter tunnelen ned fra Holmlia = Jeg skulle rett over rundkjøringa, så ser jeg en syklist er inne i rundkjøringa allerede, og han ligger helt i høyre felt. Og det er like før han er ute av rundkjøringa, så da regner jeg med at han skal fortsette rett frem... neida = han vrir hardt om til venstre, så jeg må nødbremse for å ikke treffe han. Han hadde enorm fart og, men vanskellig å dømme når man kommer rett mot noen. Han kan umulig ikke ha sett eller hørt meg, men han brukte vel ikke hjernen i det øyeblikket.
Skreik noen gloser inni hjelmen

Speedo
Innlegg: 110
Registrert: 05 jul 2017, 21:13
Motorsykkelen din: Intruder 1400 1996
Sted: Oslo

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Speedo »

Runkjøringer med sykkel er ofte tricky, spesielt de større der man ikke vil være sinke. I DK er det generelt få runkjøringer, men der de er er det alltid eget sykkelfelt som da bilister åpenbart har vikeplikt for når de skal ut. CB-runkjøringen synes jeg er spesielt kaotisk, spesielt pga fasongen og sjeldent jeg våger å ligge på høyre side hvis jeg skal videre rundt. Hjelper heller ikke at man skal ta hensyn til trikken og skinnene.
Suzuki Intruder 1400 1996 (2021 -)
Triumph Street Triple 675 2012 (2020 - 2021 )
Suzuki SV 1000 2003 (2017-2019)
Honda Shadow 125 1999 (2009-2017)

Brukeravatar
127Tom
Innlegg: 198
Registrert: 01 apr 2021, 15:11
Motorsykkelen din: HD FXDX, Intruder 1400, HD FXDWG
Sted: Oslo

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av 127Tom »

Og fotgjengere som krysser fotovergangen veldig skrått / langt utafor feltet.
Gå innafor feltet og rett over! Blir mer flyt og sparer bilister for tid og ikke minst mindre usikkerhet og farlige situasjoner

Svar