Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av rolf-arne »

Stian87 skrev: 08 jun 2018, 22:03 Kjenner meg greit igjen i denne

[youtube]https://youtu.be/rDAZy3Sm0g0[/youtube]
Den var jo litt artig - og treffende
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av rolf-arne »

FredrikE24 skrev: 16 mar 2022, 16:26 Vi er tydeligvis helt på forskjellig bølgelengde.. Man tar da den prisen markedet bestemmer at man skal ta. Parkeringsplasser i Oslo er jo ikke akkurat noe det er for mye av.

Når det gjelder raske kjøp, så bruker jeg den frasen på omtrent alt jeg kjøper på Finn. Jeg skal ha en vare, tar kontakt, kommer samme dag/ettermiddag med penger klar for å handle eller sender håndpenger i forkant. Da viser man at man mener business... Folk som somler er kjipt. Setter pris på folk som vet hva de skal ha og er ute etter å gjøre en god handel.

Siste bilen jeg kjøpte fikk jeg 25k billigere enn prisantydning da det ble et raskt kjøp/salg. Det er nok av drømmere på Finn som sløser med selgers tid. Da er det bedre å vise handlekraft..
Som da jeg kjøpte mc nr 1 -2 og 3 1 og 3 tok 5 minutter på avgjørelse og betaling - ingen kontrakt - nr 2 fra MCO - hold av til neste helg ringer fra Italia - ringte etter 6 dager og overførte peng - hentet RTèn 14 dager etter - og skrev kontrakt når jeg hadde fått sykkelen ut av butikken og ferdig pakka. Det kalles raske kjøp - og flaks med alle tre kjøp - mine bil kjøp er en annen historie.... :lol
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 204
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Atrox »

Vinterdepresjonen tar meg.... hvorfor skal alle gamle fine sykler på død og liv bygges om til caferacere??

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av dypen »

Atrox skrev: 07 des 2022, 22:02 Vinterdepresjonen tar meg.... hvorfor skal alle gamle fine sykler på død og liv bygges om til caferacere??
Det som er spesielt trist er att andelen som bygges ferdig er lav, veldig mange forsøkes videresolgt uferdige til fantasipriser. Bygge cafe-racer ender ofte med clip-on, nytt sete (sal), digitalt spedometer og kappa bakskjerm.

Men, det finnes unntak som blir fantastiske bygg der det er god kunnskap en skikkelig kjøreplan hvor alt er godkjent i samsvar med SVV.

Liker selv en del sykler som er bygget om men er mer glad i det originale evt det som kan settes tilbake :)

Her er en som har lagt ned noen timer på en fin «tracker» …




dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22668
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

Irriterer meg litt over folk som tror at keramsik beskyttelse av lakken (ceramic Coating) gjør at man slipper og vaske bilen etc. like ofte. Jeg kjenner en som har betalt 20.000 kroner i løpet av en 3 års periode hos et veletablert bilpleiefirma som har tatt alle hovedvasker av bilen samt la keramisk coating når den var ny (Audi Q7).

Vi diskuterte dette her om dagen hvor han dro frem hvor fantastisk denne coatingen er. Jeg var på besøk hos fyren og hadde lånt den 2 år gamle caddyen til modern, som aldri har sett voks og sjelden blir vasket.

Jeg utfordret han og sa at vi går ut til bilene og vasket et område midt på panseret på begge bilene og lyser med lommelykt for å avdekke skavanker i lakken.

Det viste seg at caddyen hadde mindre "swirls" og fremsto som like blank i lakken som Audien.

Grunnen er at bilen ikke blir vasket like ofte og alle vet jo at vask tærer på lakken. Dessuten er klarlakk fra fabrikk hardere enn coatingen. (Det er vertfall min erfaring etter å ha testet dette).

Så skal man ha blankest mulig bil hele tiden, så må man bare rett og slett lære seg å vaske bilen på skikkelig vis og ikke henge seg opp i disse dyre coatingene.

Coating er for dem som vet hva dem driver med og vasker bilen jevnlig. Men da er man trolig såpass interresert i bilpleie at man faktisk ønsker å holde på med bilen og da kan man like gldt legge en god voks i steden. En god voks holder lett 6 måneder, er mye enklere å legge og koster en brøkdel av hva en coating gjør.

Har selv prøvd coating på tanken på motorsykkelen lagt av et autorisert bilpleiefirma for å beskytte mot gnissemerker fra tankveske. Men merkene dukket opp like fort som uten coating og hvis formålet er at overflaten skal være blank, så var dette penger rett i dass. Noe jeg egentlig ante fra starten, men vi gjorde det som et eksperiment og jeg betalte kun halv pris.

Så i praksis mener jeg coating bare er fjas. Coating funker i form av beskyttelse og er hardere enn vanlig voks, men i praksis blir bilen like fort stygg i lakken som med en god voks.

Solo-rider
Innlegg: 775
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Solo-rider »

Idag var jeg og så på brukt Moped til guttungen... Rimelig sak og grei km stand iforhold til tilsvarende på Finn.no.
MEN .... Da jeg kom og tittet på den så hadde den nesten dobbelt km stand av oppgitt på Finn.no 19000km isteden for 9800km :clap: :evil :evil
"Positivt" Fikk meg rekord tidlig start på 2 hjulsesongen i utrolige maxfart på 44km/t+tilbud på 500kr i avslag om jeg kjøpte den der og da :twothumbs:
Ble ikke noe kjøp.
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1265
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Gammelsmurfen »

Solo-rider skrev: 15 feb 2023, 15:32 Idag var jeg og så på brukt Moped til guttungen... Rimelig sak og grei km stand iforhold til tilsvarende på Finn.no.
MEN .... Da jeg kom og tittet på den så hadde den nesten dobbelt km stand av oppgitt på Finn.no 19000km isteden for 9800km :clap: :evil :evil
"Positivt" Fikk meg rekord tidlig start på 2 hjulsesongen i utrolige maxfart på 44km/t+tilbud på 500kr i avslag om jeg kjøpte den der og da :twothumbs:
Ble ikke noe kjøp.
Blandt brukte mopeder er det utrolig mye dritt, majoriteten av de er enten skrudd og trimmet i hjel, kjørt i hjel eller gjort masse Mc Gyver fiks på.
Kjørt tom for 2T olje så om den ikke har skjært seg er det like før osv. så bra han har en far som vet litt om sånt.

Vi fant et prakteksemplar av en Aprilia SX 50 Supermotard som hadde fått godt stell, den var trøbbelfri frem til han skulle ha bil.
Men man må som regel sortere kraftig før man finner noe i god stand.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22668
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

Det beste er å kjøpe en jentekjørt scooter tror jeg, eller evt. en gammel tempo.

Jeg ga selv 7.000 kroner for en 50cc tempo corvette for noen få år siden (men solgte den for 14.000!!!) for å kjøre på jobb med, men den gikk for dårlig. Toppfarten var vel 55-60 på rettstrekket med litt medvind og hjemlengsel, men i motbakke (opp fredrikstadbroa) klarte den maks 25km/t og jeg blokkerte nærmest all trafikk.

Så klart kunne jeg sikkert drevet den om og trimmet den etc. men da hadde jeg kjørt ulovlig og skal jeg ha noe som går fort så er det jo bare å kjøpe seg en 125cc og kjøre lovlig.

Jeg tror at en jentekjørt scooter av OK merke er dte beste valget når det kommer til moped. Moderne scootere er nok langt sterkere har jeg sett, selv om dem ikke går noe fortere. Dem gjør stort sett 45km/t over alt. Men pent brukte scootere med godt vedlikehold er jo ikke gratis dem heller...

mekkern
Innlegg: 7526
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av mekkern »

Jentekjørt... :lol
Vet ikke om noen som rasa mer enn dattera mi.. :O

Men mange er totalt uintresserte i scooteren og driter i om den velter eller annet bare den starter-om det er luft i hjula er heller ikke viktig.

Har sittet og sett mye av dette i byen.
Sist redigert av mekkern den 17 feb 2023, 16:54, redigert 1 gang totalt.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22668
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 17 feb 2023, 16:52 Jentekjørt... :lol
Vet ikke om noen som rasa mer enn dattera mi.. :O
Da er det vertfall mindre sjans for at den er ihjeltrimmet. Vil jeg tro. Men jeg vet ikke så mye om dette. Har ganske dårlig erfaring med mopeder. :thumleft

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 758
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Audi Mannen »

Nå skal ikke jeg "krenke" noen her inne, men jeg er mektig lei den debatten om vindmøller og reindrift. Hva som er rett og galt er ikke jeg kapabel til å fortelle noen selv om jeg har min personlige mening så er ikke nødvendigvis den riktig. Jeg har tatt feil mange ganger tidligere og kommer garantert til å gjøre det igjen, men det er altså snakk om 60 kvadrat kilometer i ett terreng på langt over 4000 kvadrat kilometer som er brukt. Videre tror jeg det skal bli morro når alle som driver reindrift skal kjøre el- scooter på vidda.... det blir en satans lang kabel til en ladestasjon eller er det da greit å sette opp vindmøller for å få lada den snøscooteren, eller skal de få fritak for det også?. Jeg bare spør.
Hvis det er retten til å leve sitt kulturelle liv som rår så vil jeg kanskje påberope oss som bor langs kysten at vi vil ha den fredet slik at vi kan dyrke den gamle "Fosna kulturen" som er basert på jakt, fiske og sanking. Det er jo ikke mulig siden vi har en jævla laksemerde på hver et forbanna nes og odde og gud bedre om du kommer for nærme en slik, da er de raskt på plass og jager deg unna selv om det er fri utmark. Hvor skal streken gå for at verden faktisk går videre?
Debatt.... fyr løs med synsvinkler og fakta.
Ducati Multistrada V4S - 2021

mekkern
Innlegg: 7526
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av mekkern »

Riv propellene-kutt alle subsidier til reinsdyr og samer/sameting og totalforby motorisert ferdsel i hele finnmarkseiendommen.
Fix ferdig med hele greia og de kan leve som i forrige årtusen.
Dessuten er ikke samer urfolk mer enn oss på østlandet siden vi var her den gangen det var kun is over hele nordkallotten..

Sånn - klar for mottak av hatmeldinger. :twothumbs:
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 758
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Audi Mannen »

mekkern skrev: 01 mar 2023, 10:53 Riv propellene-kutt alle subsidier til reinsdyr og samer/sameting og totalforby motorisert ferdsel i hele finnmarkseiendommen.
Fix ferdig med hele greia og de kan leve som i forrige årtusen.
Dessuten er ikke samer urfolk mer enn oss på østlandet siden vi var her den gangen det var kun is over hele nordkallotten..

Sånn - klar for mottak av hatmeldinger. :twothumbs:
:lol Klar tale. Lurer på hva som ville blitt sagt i Holmgang av den legendariske skikkelse Hans Bauge dersom dette temaet hadde kommet opp.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3433
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av JohnnyTh »

Audi Mannen skrev: 01 mar 2023, 10:40 Nå skal ikke jeg "krenke" noen her inne, men jeg er mektig lei den debatten om vindmøller og reindrift. Hva som er rett og galt er ikke jeg kapabel til å fortelle noen selv om jeg har min personlige mening så er ikke nødvendigvis den riktig. Jeg har tatt feil mange ganger tidligere og kommer garantert til å gjøre det igjen, men det er altså snakk om 60 kvadrat kilometer i ett terreng på langt over 4000 kvadrat kilometer som er brukt. Videre tror jeg det skal bli morro når alle som driver reindrift skal kjøre el- scooter på vidda.... det blir en satans lang kabel til en ladestasjon eller er det da greit å sette opp vindmøller for å få lada den snøscooteren, eller skal de få fritak for det også?. Jeg bare spør.
Hvis det er retten til å leve sitt kulturelle liv som rår så vil jeg kanskje påberope oss som bor langs kysten at vi vil ha den fredet slik at vi kan dyrke den gamle "Fosna kulturen" som er basert på jakt, fiske og sanking. Det er jo ikke mulig siden vi har en jævla laksemerde på hver et forbanna nes og odde og gud bedre om du kommer for nærme en slik, da er de raskt på plass og jager deg unna selv om det er fri utmark. Hvor skal streken gå for at verden faktisk går videre?
Debatt.... fyr løs med synsvinkler og fakta.
Enig. Samene vil ikke ha vindturbinene revet. De vil ha penger. Dommen fra høyesterett sier at det mangler tilfredsstillende avbøtende tiltak.
Jeg har vært mange ganger i Finnmark og hvis det er noe de har nok av så er det uberørt natur. Jeg er helt sikker på at reinsdyrene ikke kommer til å bli plaget av disse turbinene. Når jeg var i Alta så gikk det reinsdyr nesten midt i byen uten at de brydde seg.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

KiMedic
Innlegg: 188
Registrert: 30 jun 2016, 10:25
Motorsykkelen din: Jakter ny..
Sted: Sunnmøre
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av KiMedic »

Jeg mener..: høyesterett har sagt at staten bryter menneskerettigheter. Det er ganske drøyt å må ordnes opp i raskt. Problemet her så man på debatten i går. Det går ikke diskutere med samer som eier reinsdyr. De er rigide og mener alt skal tilrettelegges. Så hører man at her hvor disse vindmøllene er plassert, omsetter de kjøtt for 300k i året. Hun ene ville ikke svare på dette pga hun selv skjønner det blir veldig sært..staten er i trøbbel og risikerer å få all fremtidig utbygging stoppet pga samenes rett. Jeg mener vindmøllene må stå, men staten må kompensere med mye penger. Så får de gjøre det skikkelig neste gang slike konsesjoner skal gis. Det kom også frem at de hadde en avtale om møller akkurat her. Men så valgte nordsamene og slenge seg på, å da ryker fosen med i dragsuget. Så begge parter må gi å ta her..


Sent from my iPhone using Tapatalk
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016

Svar