Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1265
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Gammelsmurfen »

AJ skrev: 17 aug 2022, 21:17
Geiroe skrev: 17 aug 2022, 21:00 Tapetkniv, og kirurgisk presisjon er det som er enklest.
Klar over det.
Men det burde være helt unødvendig med slik redskap for å få løs et par ting som ikke burde være så godt pakket inn.
Gjøres dette for å unngå smitte, eller noe :scratch ?
Virker en drøy smule i overkant å emballere disse minnekortene grundig...

Uansett så fikk man jo åpnet emballasjen. Men altså ikke helt uten en porsjon irritasjon som burde vært helt unødvendig.
I tillegg ville vel mindre bruk av plast spare miljøet... Eller :eh ?
Men slike ting betyr vel ingenting... Plast er vel kanskje ikke et miljøproblem... :dontknow
:mk
De forpakningene med stiv plast som er smeltet sammen rundt hele ytterkanten syns jeg er verst.
Helt umulig og åpne uten skjæreredskap, også er det fort gjort å skjære seg fordi kantene på er veldig skarpe.
Har litegrann forståelse for det, for om man ser på enkelte varegrupper på f.eks. Jula eller Biltema, så ser man at det henger igjen en del tom emballasje (stjålet innholdet).

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22669
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 17 aug 2022, 21:17
Geiroe skrev: 17 aug 2022, 21:00 Tapetkniv, og kirurgisk presisjon er det som er enklest.
Klar over det.
Men det burde være helt unødvendig med slik redskap for å få løs et par ting som ikke burde være så godt pakket inn.
Gjøres dette for å unngå smitte, eller noe :scratch ?
Virker en drøy smule i overkant å emballere disse minnekortene grundig...

Uansett så fikk man jo åpnet emballasjen. Men altså ikke helt uten en porsjon irritasjon som burde vært helt unødvendig.
I tillegg ville vel mindre bruk av plast spare miljøet... Eller :eh ?
Men slike ting betyr vel ingenting... Plast er vel kanskje ikke et miljøproblem... :dontknow
:mk
Jeg tipper at slike minnekort er populære og samle på for småtyver og derfor har dem gjort det litt vanskelig å åpne pakkene samt pakket de inn i større embalasje. Også er det selvsagt viktig for produsenten og få frem logen dems og litt reklame på produktet slik at det skiller seg it når det henger samens med konkurrenter på hyllen.

Men i utgangspunktet er det rett og slett overforbruk av plast ja, selv om jeg ikke akkurat kan tittelere meg som miljøforkjemper.

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 204
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Atrox »

Kom plutselig over denne tråden og ser mitt snitt til å blåse ut over ting som irriterer meg:
- Finnannonser der selger legger ut bilder av sykkel så nyvaska at vaskebøtta fortsatt står i bakgrunnen (så antagligvis har du aldri giddi å vaska sykkelen før du nå plutselig skal selge driten??)
- Finnannonser der selger legger ut bilder av sykkel full av såpe (hva er poenget?? Å vise at du har fått deg ny skumkanon??? Eller at du faktisk bruker såpe når du vasker sykkelen??)
- Å ha skikkelig PMS og gå inn på mcsiden for å lese litt motorsykkelrelatert... og nesten alle nye tråder handler om alt annet... spotter som ikke funker, furting i furtebua, seks nye sider med innlegg om motorsager.....

(Og før noen føler seg krenka - dette er skrevet med et snev av ironi og et smil om kjeften...)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22669
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

Atrox skrev: 14 nov 2022, 16:41 Kom plutselig over denne tråden og ser mitt snitt til å blåse ut over ting som irriterer meg:
- Finnannonser der selger legger ut bilder av sykkel så nyvaska at vaskebøtta fortsatt står i bakgrunnen (så antagligvis har du aldri giddi å vaska sykkelen før du nå plutselig skal selge driten??)
- Finnannonser der selger legger ut bilder av sykkel full av såpe (hva er poenget?? Å vise at du har fått deg ny skumkanon??? Eller at du faktisk bruker såpe når du vasker sykkelen??)
- Å ha skikkelig PMS og gå inn på mcsiden for å lese litt motorsykkelrelatert... og nesten alle nye tråder handler om alt annet... spotter som ikke funker, furting i furtebua, seks nye sider med innlegg om motorsager.....

(Og før noen føler seg krenka - dette er skrevet med et snev av ironi og et smil om kjeften...)
Noe av dette var nok myntet i min retning, og jeg kan med en gang si at jeg ikke er lettkrenket :knegg

Ironisk nok er det vel samtidig jeg som har den mest aktive "bloggen" her inne med desidert flest svar :knegg

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 758
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Audi Mannen »

Atrox skrev: 14 nov 2022, 16:41 Kom plutselig over denne tråden og ser mitt snitt til å blåse ut over ting som irriterer meg:
- Finnannonser der selger legger ut bilder av sykkel så nyvaska at vaskebøtta fortsatt står i bakgrunnen (så antagligvis har du aldri giddi å vaska sykkelen før du nå plutselig skal selge driten??)
- Finnannonser der selger legger ut bilder av sykkel full av såpe (hva er poenget?? Å vise at du har fått deg ny skumkanon??? Eller at du faktisk bruker såpe når du vasker sykkelen??)
- Å ha skikkelig PMS og gå inn på mcsiden for å lese litt motorsykkelrelatert... og nesten alle nye tråder handler om alt annet... spotter som ikke funker, furting i furtebua, seks nye sider med innlegg om motorsager.....

(Og før noen føler seg krenka - dette er skrevet med et snev av ironi og et smil om kjeften...)
Da kan jeg med et stort snev av ironi konkludere med at forfatter av siterte innlegg har parkert for sesongen og har fått første PMS bølge skyllende over seg. Da kan jeg trøste med at det går over etterhvert til morgen kvalme og feber før symptomene demper seg i mars april igjen.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av dypen »

Atrox skrev: 14 nov 2022, 16:41 Kom plutselig over denne tråden og ser mitt snitt til å blåse ut over ting som irriterer meg:
- Finnannonser der selger legger ut bilder av sykkel så nyvaska at vaskebøtta fortsatt står i bakgrunnen (så antagligvis har du aldri giddi å vaska sykkelen før du nå plutselig skal selge driten??)
- Finnannonser der selger legger ut bilder av sykkel full av såpe (hva er poenget?? Å vise at du har fått deg ny skumkanon??? Eller at du faktisk bruker såpe når du vasker sykkelen??)
- Å ha skikkelig PMS og gå inn på mcsiden for å lese litt motorsykkelrelatert... og nesten alle nye tråder handler om alt annet... spotter som ikke funker, furting i furtebua, seks nye sider med innlegg om motorsager.....

(Og før noen føler seg krenka - dette er skrevet med et snev av ironi og et smil om kjeften...)
Vedr finn.no Akkurat det samme har jeg hatt lyst til lenge og er så enig så enig … :twothumbs:
Spottere, motorsag etc ligger under «Diverse Off-topic» men vi må heller ikke glemme det er jo fra vår hverdag som engasjerer i en stille tid på forumet. Men jeg ser helt klart den, det er ikke det du ønsker å se på mcsiden.no … :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22669
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

dypen skrev: 14 nov 2022, 22:15
Atrox skrev: 14 nov 2022, 16:41 Kom plutselig over denne tråden og ser mitt snitt til å blåse ut over ting som irriterer meg:
- Finnannonser der selger legger ut bilder av sykkel så nyvaska at vaskebøtta fortsatt står i bakgrunnen (så antagligvis har du aldri giddi å vaska sykkelen før du nå plutselig skal selge driten??)
- Finnannonser der selger legger ut bilder av sykkel full av såpe (hva er poenget?? Å vise at du har fått deg ny skumkanon??? Eller at du faktisk bruker såpe når du vasker sykkelen??)
- Å ha skikkelig PMS og gå inn på mcsiden for å lese litt motorsykkelrelatert... og nesten alle nye tråder handler om alt annet... spotter som ikke funker, furting i furtebua, seks nye sider med innlegg om motorsager.....

(Og før noen føler seg krenka - dette er skrevet med et snev av ironi og et smil om kjeften...)
...Men jeg ser helt klart den, det er ikke det du ønsker å se på mcsiden.no … :)
Da er det selvsagt langt mer lærerikt og interresant samt ønskelig med en tråd som dette. Et slags verbalt sluk hvor man kan tømme seg for irritasjon. :knegg

Legg også merke til hvilke tråder dere selv er med på og holde aktive. Som feks. Dette verbale sluket, startet av undertegnede. :twothumbs:

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6943
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Jompa »

20221203_155325.jpg
Ok, det var min egen feil, betalte for en halvtime og rygga inn på en gratisplass.
For motorsykkel.
Nå så jeg ikke en eneste mc som trengte parkeringsplass i dag lørdag 3. des i Alta sentrum.
Hele mc-parkeringa var opptatt av biler, bortsett fra den ene plassen jeg parkerte.
Skulle selvsagt ha sett skiltet.
Syns allikevel kr 660 for en ubetydelig feilparkering er drøyt.
Skal selvsagt nekte å betale.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22669
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Bjerknez »

Betalingsfrist på selveste julaften :knegg

God Jul ;)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6943
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Jompa »

Bjerknez skrev: 03 des 2022, 19:01 Betalingsfrist på selveste julaften :knegg

God Jul ;)
Skal sende inn klagen lille julaften, så rekker ikke kommunen å behandle den før etter nyttår.😎
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av AJ »

Jompa skrev: 03 des 2022, 19:03
Bjerknez skrev: 03 des 2022, 19:01 Betalingsfrist på selveste julaften :knegg

God Jul ;)
Skal sende inn klagen lille julaften, så rekker ikke kommunen å behandle den før etter nyttår.😎
Vanvittige størrelser på disse gebyrene... :-)å .

Men det er vel inntektene fra slike parkeringsgebyrene vil skal lever av etter oljen (og lakseoppdrettnæringen...).
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Rha
Innlegg: 285
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Rha »

Fikk en nylig jeg også. Nekter å betale med tanke på hva som sto på automaten. "Vanelig bil og elektrisk bil". Sendte klage dagen før frist, ikke hørt noe enda seks uker i går.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 204
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Atrox »

Når ble det en greie å feilparkere for så å nekte å gjøre opp for seg?? Siden vi er i nevnte tråd - er det lov å si at sånt irriterer meg??

Rha
Innlegg: 285
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Rha »

Var sikkert lamm i hjernesella, men når det står bil, så trodde jeg det var gratis for mc. :redface
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6943
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Ting som irriterer deg grenseløst! Blås ut her!

Legg inn av Jompa »

Atrox skrev: 03 des 2022, 21:59 Når ble det en greie å feilparkere for så å nekte å gjøre opp for seg?? Siden vi er i nevnte tråd - er det lov å si at sånt irriterer meg??
Ganske enkelt for at jeg betalte for å parkere, overså et skilt og parkerte på en plass som er reservert for motorsykkel.
Jeg satte mao bilen på en plass ingen har bruk for om vinteren.
En sånn liten forseelse kunne parkeringsvakta godt sett mellom fingrene på.
Av prinsipp protesterer jeg alltid på sånt jeg syns er urimelig.

Ja, Atrox. Du har lov å si at det irriterer deg.😎
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar