Våkner av åpent anlegg, driiiit!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
ZZR-Erling

Re: Våkner av åpent anlegg, driiiit!

Legg inn av ZZR-Erling »

WikingTnT skrev: 01 jul 2018, 10:10 Det som irriterer meg enda mer er de jæ...skuterne/mopsene med åpent anlegg som du hører 200 m før de kommer, de kjører i 30km/t og bråker noe infernalsk forbi soveromsvinduet og enda 200m nedover :mc2 . Hele seansen tar sikkert 15 sek men oppleves som 15 min - fa... :bandana
Enig!
Sa klart ifra til en oppi her med moppehelvette, at en gang til, og det blir filmet og anmeldt. Det ble stillt!
Og, jeg fatter ikke at folk kan kjøre med åpne anlegg på HD! Fytti helvette for et bråk!

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Våkner av åpent anlegg, driiiit!

Legg inn av FredrikE24 »

Kjører med åpent anlegg selv. Det bråker svært godt om en kjører på fullt øs. Det kiler i øregangene om jeg ikke har i ørepropper.. Så da har jeg hvertfall lært meg å ta hensyn til omverdenen. Har ikke fått en eneste reaksjon på bråk i nabolaget, jeg kjører både tidlig og sent, lar sykkelen få strekke på beina der det ikke bor folk som regel.

Når det gjelder totaktere, så bråker totaktere en del, og ganske intenst. Ikke minst har de som regel en mer høyfrekvent klang som bærer lenger. Jawaen min er nok langt mer irriterende for naboene enn det BMWen er. Enda Jawaen er ganske snill på tomgang.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Våkner av åpent anlegg, driiiit!

Legg inn av Juicebox »

ZZR-Erling skrev: 01 jul 2018, 22:55
WikingTnT skrev: 01 jul 2018, 10:10 Det som irriterer meg enda mer er de jæ...skuterne/mopsene med åpent anlegg som du hører 200 m før de kommer, de kjører i 30km/t og bråker noe infernalsk forbi soveromsvinduet og enda 200m nedover :mc2 . Hele seansen tar sikkert 15 sek men oppleves som 15 min - fa... :bandana
Enig!
Sa klart ifra til en oppi her med moppehelvette, at en gang til, og det blir filmet og anmeldt. Det ble stillt!
Og, jeg fatter ikke at folk kan kjøre med åpne anlegg på HD! Fytti helvette for et bråk!
Da må du kanskje prøve å fatte hvorfor folk kjører med åpne anlegg da! Bråk for deg, musikk for dem.

Btw, det som irriterer meg mest er hobbypoliti :twothumbs:

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Våkner av åpent anlegg, driiiit!

Legg inn av KåreDump »

Stian87 skrev: 01 jul 2018, 19:54 Folk som kjører sakte i venstrefil er en ganske sikker vinner. Ellers er jeg ikke så fan av bønder som griser til veien med jord. Eller hester...


AMEN!!!
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Ullsokken
Innlegg: 3
Registrert: 04 jul 2018, 00:09
Motorsykkelen din: Yamaha XJ900 Diversion -98

Re: Våkner av åpent anlegg, driiiit!

Legg inn av Ullsokken »

Har egentlig ikke noe problem med folk som kjører sakte, kommer stort sett greit forbi. Folk som kjører sakte i svinger og dobler farta på rettstrekninger derimot... :crazy:

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Våkner av åpent anlegg, driiiit!

Legg inn av Stian87 »

Ullsokken skrev: 04 jul 2018, 00:12 Har egentlig ikke noe problem med folk som kjører sakte, kommer stort sett greit forbi. Folk som kjører sakte i svinger og dobler farta på rettstrekninger derimot... :crazy:
Er medt irriterende på motorvei etter min mening, eller når man kjører bil. Forbikjøringer i høyre felt er jo ulovlig, så forsøker å unnngå det. Men om man kjører under fartsgrensen kan man vel passere bilen i venstre fil så lenge man ligger i fartsgrensen.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Våkner av åpent anlegg, driiiit!

Legg inn av Sakkle »

Stian87 skrev: 04 jul 2018, 07:57
Ullsokken skrev: 04 jul 2018, 00:12 Har egentlig ikke noe problem med folk som kjører sakte, kommer stort sett greit forbi. Folk som kjører sakte i svinger og dobler farta på rettstrekninger derimot... :crazy:
Er medt irriterende på motorvei etter min mening, eller når man kjører bil. Forbikjøringer i høyre felt er jo ulovlig, så forsøker å unnngå det. Men om man kjører under fartsgrensen kan man vel passere bilen i venstre fil så lenge man ligger i fartsgrensen.
Ja, selvfølgelig kan du det.

Jeg diskuterte dette med en dommerfullmektig i et bryllup en gang... Vi var begge under påvirkning av alkohol så ta dette med en klype salt. Det skilles visstnok på en "passering" og en "forbikjøring". Passering er når du kjører i høyre felt, beholder plassering i høyre felt, innhenter og passerer noen i vestre felt så lenge dette skjer under fartsgrensen. Dette er helt lovlig.

En fobikjøring innebærer feltskifte og hastighetsøkning. Tilfeller der man ligger i venstre felt i fartsgrensen og innhenter forankjørende, ser en luke i høyre felt og benytter denne til å passere, fortsatt under fartsgrensen, er vel et gråsone-tilfelle. Jeg mener han sa at det var lov, men igjen, klype salt. Jeg tror det kommer veldig an på hvor aggressiv du er i kjørestilen om Politiet tar deg for dette.

EDIT:
Fant en artikkel som sier noe litt annet: https://www.nettavisen.no/forbruker/er- ... 65168.html

Her skrives det at du kun kan passere til høyre dersom du ligger i kollektivfelt eller det er "tett kø".

Jeg kan likevel ikke forstå at man skal måtte bremse med en gang man innhenter noen i venstre felt som kjører under fartsgrensen. Dette virker tullete og jeg har liten tro på at politiet vil ta deg for en slik passering. Selv om det strengt tatt er ulovlig.
Sist redigert av Sakkle den 04 jul 2018, 13:46, redigert 3 ganger totalt.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Våkner av åpent anlegg, driiiit!

Legg inn av Stian87 »

Enig med deg i det du beskriver. Kan ikke være sånn at man må bremse når man ligger i høyre forsi det ligger en løk i venstre

Etter min mening burde det også vært innafor å ta en forbikjøring til høyre når det ligger folk godt under fartsgrensen der.

Opplevde senest i dag et kjøtthue som lå i 70 i 90 sonen, ingen biler til høyre. Da jeg endelig kom forbi så jeg at han satt med mobiltelefonen og prata.... :evil
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Svar