Bilfører mistet tilhenger med søppel, og kjørte videre..

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Bilfører mistet tilhenger med søppel, og kjørte videre..

Legg inn av gsx750_80 »

Et slags menneske (?) har mistet tilhengeren full av søppel, og kjørt videre.
Hengeren blokkerte vegen mellom Trondheim og Flakk.
https://www.adressa.no/nyheter/trondhei ... 263422.ece

Hvor idiotisk er det mulig å være, og fortsatt ha førerkort, kan man lure på.
Lurer på om dette vesenet har vært i besittelse av norsk førerkort, og under hvilke omstendigheter det har blitt utstedt.
Kan et slikt kjøtthue være i stand til å vite hvilket årstall det er i år, hvem som er president i USA, og slike ting?
Skremmende å tenke på at slike personer kan ferdes i trafikken, og at det er mulig å støte på de..

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bilfører mistet tilhenger med søppel, og kjørte videre..

Legg inn av AJ »

Norsk eller utenlandsk sjåfør?
Jeg ønsker på ingen måte å framstå som "fremmedfiendtlig" og fordomsfull, men dette lukter det likeglad fremmedarbeideratferd av... :sk?

Håper dog jeg tar feil.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bilfører mistet tilhenger med søppel, og kjørte videre..

Legg inn av Stian87 »

Men i alle dager... Kjørte videre for å tømme noe annet han hadde med seg?

Det er så tragisk at det ikke en gang er komisk. Da du skrev henger så jeg for meg en liten personbilhenger, men dette var jo helt sinnsykt.

For øvrig har jeg ikke inntrykk av at nordmenn er noe dårligere enn personer fra andre nasjonaliteter på idiotkjøring, eller idiotiske handlinger generelt.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bilfører mistet tilhenger med søppel, og kjørte videre..

Legg inn av Bjerknez »

Det er bare underlig hvordan man tenker man kommer unna med noe slikt. En svær conteinerhenger som ligger veltet på tvers midt i veien. Er vel ikke akkurat vanskelig og spore opp hvem dette er.

Det eneste "argumentet" for en slik handling må være at han/hun kjørte ruspåvirket og stakk av for å få tid til at rusen gikk ut av kroppen for så og skylde på "sjokk" eller "ikke tenkte klart".

Når det er sagt så har jeg langt bedre erfaringer med norske vogntogsjåfører i trafikken (generelt sett). Jeg synes faktisk de fleste nordiske vogntogsjåfører oppfører seg eksemplarisk i trafikken. Dem holder stort sett god avstand og dem blinker deg ofte forbi ved behov. Jeg stoler langt mer på vogntogsjåfører enn de fleste andre i trafikken.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bilfører mistet tilhenger med søppel, og kjørte videre..

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 06 aug 2018, 13:38 Når det er sagt så har jeg langt bedre erfaringer med norske vogntogsjåfører i trafikken (generelt sett). Jeg synes faktisk de fleste nordiske vogntogsjåfører oppfører seg eksemplarisk i trafikken. Dem holder stort sett god avstand og dem blinker deg ofte forbi ved behov. Jeg stoler langt mer på vogntogsjåfører enn de fleste andre i trafikken.
Enig med Bjerknez.
Også tenker jeg det er på plass med en presisering eller forklaring på hva jeg skrev i mitt forrige innlegg i tråden.
Det jeg uttalte der har sin bakgrunn i ganske mange hendelser med spesielt øst-europeiske sjåfører, som langt fra er forbilledlige, for å si det forsiktig. Dette gjelder både øst-europeere ansatt hos norske transportører og de som kjører på Norge med langtransport fra land spesielt øst i Europa...

Norsk Lastebileier-Forbund har ikke så rent sjeldent gått ut i media om uforsvarlig og direkte livsfarlig atferd hos utenlandske sjåfører på norske veier.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Bilfører mistet tilhenger med søppel, og kjørte videre..

Legg inn av KåreDump »

Jeg er rystet!!
Hvordan klarte han/hun å velte hengeren?
Hva fikk han/henne til å kjøre fra stedet uten å varsle?
AJ skrev: 06 aug 2018, 13:52
Bjerknez skrev: 06 aug 2018, 13:38 Jeg synes faktisk de fleste nordiske vogntogsjåfører oppfører seg eksemplarisk i trafikken.
Enig med Bjerknez.
Enig med dere begge to!
En ting er at norske/nordiske sjåfører viser mer hensyn i trafikken, en annen ting er at de har mye bedre kunnskap om norske vær, vei og forhold!
Selvfølgelig fins det cowboys i norske transportselskaper, men i selskaper som Vlantana og Girteka virker det som prosentandelen cowboys er nær 100!
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Bilfører mistet tilhenger med søppel, og kjørte videre..

Legg inn av cannon »

Hengeren har trolig løsnet fra bilen og deretter veltet i vegbanen. Helt utrolig.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bilfører mistet tilhenger med søppel, og kjørte videre..

Legg inn av Bjerknez »

Uhell kan skje, men det ser da ut til at sjåføren bare har forsvunnet uten å si ifra. Jeg vil da tro at man ikke mister en henger på den størrelsen uten at det blir merket. I så fall burde det gå opp et lys når han ankom fyllinga og skulle tømme...

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Bilfører mistet tilhenger med søppel, og kjørte videre..

Legg inn av gsx750_80 »

Bjerknez skrev: 06 aug 2018, 15:24 Uhell kan skje, men det ser da ut til at sjåføren bare har forsvunnet uten å si ifra. Jeg vil da tro at man ikke mister en henger på den størrelsen uten at det blir merket. I så fall burde det gå opp et lys når han ankom fyllinga og skulle tømme...
Innledningsvis står følgende: "Fører kjørte videre, selv om han visste at hengeren hadde falt av. Fikk førerkortet beslaglagt."
Vedkommende later mao til å ha vært klar over at tilhengeren falt av.
Artikkelen er muligens oppdatert noe. Jeg leste at det dreier seg om en mann i 50-årene som har vært sjåfør. Nasjonalitet har jeg ikke
registrert.
mvh

-gsx750_80

L M
Innlegg: 97
Registrert: 09 apr 2017, 19:00
Motorsykkelen din: Street Triple RS - 18

Re: Bilfører mistet tilhenger med søppel, og kjørte videre..

Legg inn av L M »

Ikke på langt nær like ille, men jeg passerte en madrass ute i venstre felt på E6 sørgående mellom Råholt og Jessheim i går. Snudde og fikk den av veien, men det var guffent med unnamanøver i 120-ish når jeg først (plutselig) oppdaget den.

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Bilfører mistet tilhenger med søppel, og kjørte videre..

Legg inn av kgjersda »

L M skrev: 06 aug 2018, 19:40 Ikke på langt nær like ille, men jeg passerte en madrass ute i venstre felt på E6 sørgående mellom Råholt og Jessheim i går. Snudde og fikk den av veien, men det var guffent med unnamanøver i 120-ish når jeg først (plutselig) oppdaget den.
Studenter med flyttelass? :scratch
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bilfører mistet tilhenger med søppel, og kjørte videre..

Legg inn av Bjerknez »

Sikker på at det ikke bare var en strandet Ducati som har stått så alt for lenge i veikanten?

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Bilfører mistet tilhenger med søppel, og kjørte videre..

Legg inn av Barbarozza »

Å bare peke på folk fra andre land som håpløse er å dra den langt, vi bør vel feie litt foran egen dør også. Når det er sagt, en liten digresjon. Som langveisfarende med mye erfaring fra Øst Europa så er selvsagt kjørekulturen en smule annerledes for oss halveis lovlydige nordmenn ganske heftig.
Dog gjør nordmenn mange blødmer i utlandet også. Ble foresten nesten tatt av en sofa på E6 ved Ås i fjor. Den svevde plutselig over kanten på en norsk tyssehenger med meterhøye gitterkanter. Alikevel landa den 100 m foran meg og i 120 er ikke det så langt unna. Mannen var helnorsk så det ut til.
Memento mori

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bilfører mistet tilhenger med søppel, og kjørte videre..

Legg inn av Bjerknez »

Barbarozza skrev: 07 aug 2018, 09:42 Å bare peke på folk fra andre land som håpløse er å dra den langt, vi bør vel feie litt foran egen dør også. Når det er sagt, en liten digresjon. Som langveisfarende med mye erfaring fra Øst Europa så er selvsagt kjørekulturen en smule annerledes for oss halveis lovlydige nordmenn ganske heftig.
Dog gjør nordmenn mange blødmer i utlandet også. Ble foresten nesten tatt av en sofa på E6 ved Ås i fjor. Den svevde plutselig over kanten på en norsk tyssehenger med meterhøye gitterkanter. Alikevel landa den 100 m foran meg og i 120 er ikke det så langt unna. Mannen var helnorsk så det ut til.
Jeg fører bare min egen "statistikk" og det jeg har opplevd så langt er at utenlandsregistrerte vogntog gjør mer "faenskap" i trafikken enn norskregistrerte vogntog. Man finner utskudd i begge leire, men vektskålen heller i Nordmenn sinn favør på det punktet. Vertfall det jeg har opplevd.

L M
Innlegg: 97
Registrert: 09 apr 2017, 19:00
Motorsykkelen din: Street Triple RS - 18

Re: Bilfører mistet tilhenger med søppel, og kjørte videre..

Legg inn av L M »

Henger meg på Bjerknez der, passerer hauger og lass av vogntog hver dag, og det oppstår oftere ukomfortable / skumle situasjoner med vogntog fra utlandet, enn innlandet. Du sier det også selv, Barbarozza; de har ofte en ganske annen kjørekultur der de er født og oppvokst, og også tok trafikkopplæring.

Svar