Foten ned i svinger?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Foten ned i svinger?

Legg inn av cannon »

Bjerknez skrev: 05 sep 2018, 10:33
cannon skrev: 05 sep 2018, 09:27 TS lurte vel på hvorfor vanlige veikjørere slenger ut beinet. Jeg tror det er greit besvart.
Forklaringen på hvorfor norsk kjøreskoleopplæring ikke er særlig relevant i MotoGP kan gjerne Vikingen her ta hvis han vil.
Enig med VikingTnT: alle bør få seg litt fokusert kjøretrening med kyndig veiledning på bane. Ikke for å kjøre som VR men for å lære å håndtere sykkelen på en trygg måte. Da blir kjøringen mye morsommere:-)
Jeg er også enig med deg/dere. Jeg har også gjort det selv noen ganger med den første cruiseren jeg hadde. Det var nok en falsk trygghet ved å kunne ta i mot hvis dekkene skulle glippe taket. Jeg er dog usikker på hvor stor effekt dette ville hatt med en sykkel på 300kg. som mistet grepet.

Men for min del hadde det vertfall lite med nedbremsingen å gjøre :lol
Jeg vet ikke hvor du er i MC-utviklingen. Vi er alle på en reise. Hvis du ønsker så kan du delta på sikkerhetskurs på Rudskogen i mai 2019. Vi har kun positive tilbakemeldinger etter 8 år med samne opplegg. Spør Fredrik24(tror jeg han heter) for referanse:-)
Instruktører fra øverste hylle. Ikke racing.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Foten ned i svinger?

Legg inn av Bjerknez »

cannon skrev: 05 sep 2018, 15:38
Bjerknez skrev: 05 sep 2018, 10:33
cannon skrev: 05 sep 2018, 09:27 TS lurte vel på hvorfor vanlige veikjørere slenger ut beinet. Jeg tror det er greit besvart.
Forklaringen på hvorfor norsk kjøreskoleopplæring ikke er særlig relevant i MotoGP kan gjerne Vikingen her ta hvis han vil.
Enig med VikingTnT: alle bør få seg litt fokusert kjøretrening med kyndig veiledning på bane. Ikke for å kjøre som VR men for å lære å håndtere sykkelen på en trygg måte. Da blir kjøringen mye morsommere:-)
Jeg er også enig med deg/dere. Jeg har også gjort det selv noen ganger med den første cruiseren jeg hadde. Det var nok en falsk trygghet ved å kunne ta i mot hvis dekkene skulle glippe taket. Jeg er dog usikker på hvor stor effekt dette ville hatt med en sykkel på 300kg. som mistet grepet.

Men for min del hadde det vertfall lite med nedbremsingen å gjøre :lol
Jeg vet ikke hvor du er i MC-utviklingen. Vi er alle på en reise. Hvis du ønsker så kan du delta på sikkerhetskurs på Rudskogen i mai 2019. Vi har kun positive tilbakemeldinger etter 8 år med samne opplegg. Spør Fredrik24(tror jeg han heter) for referanse:-)
Instruktører fra øverste hylle. Ikke racing.
Jeg befinner meg vel ett sted midt på treet tenker jeg. Ja, jeg har tenkt på det. Skal se om jeg kan gi det en sjanse ved neste anledning :)

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Foten ned i svinger?

Legg inn av cannon »

Gi deg selv en sjanse, kanskje.....🏍🏍🏍;-)
Du bor jo nesten på banen.

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Foten ned i svinger?

Legg inn av SverreOlsen »

Mange forskjellige meninger her ja :) Traff på en kar på en stor flott harley i dag, han skulle svinge av e39, ut på en sidevei, ned med foten selv om han holdt 20-30kmt, ser for meg stygge ankelbrudd.

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Foten ned i svinger?

Legg inn av niko »

cannon skrev: 05 sep 2018, 15:38
Bjerknez skrev: 05 sep 2018, 10:33
cannon skrev: 05 sep 2018, 09:27 TS lurte vel på hvorfor vanlige veikjørere slenger ut beinet. Jeg tror det er greit besvart.
Forklaringen på hvorfor norsk kjøreskoleopplæring ikke er særlig relevant i MotoGP kan gjerne Vikingen her ta hvis han vil.
Enig med VikingTnT: alle bør få seg litt fokusert kjøretrening med kyndig veiledning på bane. Ikke for å kjøre som VR men for å lære å håndtere sykkelen på en trygg måte. Da blir kjøringen mye morsommere:-)
Jeg er også enig med deg/dere. Jeg har også gjort det selv noen ganger med den første cruiseren jeg hadde. Det var nok en falsk trygghet ved å kunne ta i mot hvis dekkene skulle glippe taket. Jeg er dog usikker på hvor stor effekt dette ville hatt med en sykkel på 300kg. som mistet grepet.

Men for min del hadde det vertfall lite med nedbremsingen å gjøre :lol
Jeg vet ikke hvor du er i MC-utviklingen. Vi er alle på en reise. Hvis du ønsker så kan du delta på sikkerhetskurs på Rudskogen i mai 2019. Vi har kun positive tilbakemeldinger etter 8 år med samne opplegg. Spør Fredrik24(tror jeg han heter) for referanse:-)
Instruktører fra øverste hylle. Ikke racing.
Jeg kunne tenke meg å hive meg på et sånt kurs. Har du en link,cannon?

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Foten ned i svinger?

Legg inn av FredrikE24 »

cannon skrev: 05 sep 2018, 15:38
Bjerknez skrev: 05 sep 2018, 10:33
cannon skrev: 05 sep 2018, 09:27 TS lurte vel på hvorfor vanlige veikjørere slenger ut beinet. Jeg tror det er greit besvart.
Forklaringen på hvorfor norsk kjøreskoleopplæring ikke er særlig relevant i MotoGP kan gjerne Vikingen her ta hvis han vil.
Enig med VikingTnT: alle bør få seg litt fokusert kjøretrening med kyndig veiledning på bane. Ikke for å kjøre som VR men for å lære å håndtere sykkelen på en trygg måte. Da blir kjøringen mye morsommere:-)
Jeg er også enig med deg/dere. Jeg har også gjort det selv noen ganger med den første cruiseren jeg hadde. Det var nok en falsk trygghet ved å kunne ta i mot hvis dekkene skulle glippe taket. Jeg er dog usikker på hvor stor effekt dette ville hatt med en sykkel på 300kg. som mistet grepet.

Men for min del hadde det vertfall lite med nedbremsingen å gjøre :lol
Jeg vet ikke hvor du er i MC-utviklingen. Vi er alle på en reise. Hvis du ønsker så kan du delta på sikkerhetskurs på Rudskogen i mai 2019. Vi har kun positive tilbakemeldinger etter 8 år med samne opplegg. Spør Fredrik24(tror jeg han heter) for referanse:-)
Instruktører fra øverste hylle. Ikke racing.
Skriv meg opp på den samme kjøredagen som Mai i år først som sist!

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Foten ned i svinger?

Legg inn av cannon »

niko skrev: 05 sep 2018, 18:38
cannon skrev: 05 sep 2018, 15:38
Bjerknez skrev: 05 sep 2018, 10:33
cannon skrev: 05 sep 2018, 09:27 TS lurte vel på hvorfor vanlige veikjørere slenger ut beinet. Jeg tror det er greit besvart.
Forklaringen på hvorfor norsk kjøreskoleopplæring ikke er særlig relevant i MotoGP kan gjerne Vikingen her ta hvis han vil.
Enig med VikingTnT: alle bør få seg litt fokusert kjøretrening med kyndig veiledning på bane. Ikke for å kjøre som VR men for å lære å håndtere sykkelen på en trygg måte. Da blir kjøringen mye morsommere:-)
Jeg er også enig med deg/dere. Jeg har også gjort det selv noen ganger med den første cruiseren jeg hadde. Det var nok en falsk trygghet ved å kunne ta i mot hvis dekkene skulle glippe taket. Jeg er dog usikker på hvor stor effekt dette ville hatt med en sykkel på 300kg. som mistet grepet.

Men for min del hadde det vertfall lite med nedbremsingen å gjøre :lol
Jeg vet ikke hvor du er i MC-utviklingen. Vi er alle på en reise. Hvis du ønsker så kan du delta på sikkerhetskurs på Rudskogen i mai 2019. Vi har kun positive tilbakemeldinger etter 8 år med samne opplegg. Spør Fredrik24(tror jeg han heter) for referanse:-)
Instruktører fra øverste hylle. Ikke racing.
Jeg kunne tenke meg å hive meg på et sånt kurs. Har du en link,cannon?
Det finnes ingen link. Men hvis du sender meg pm med emailadresse så kan du få se invitasjonen til kurset vi kjørte i år. Jeg noterer deg og du blir invitert når våren nærmer seg.
Dette er noe jeg/vi arrangerer i samarbeid med min arbeidsgiver. Vi har med ansatte og inviterte eksterne. Fredrik24 er notert:-)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Foten ned i svinger?

Legg inn av FredrikE24 »

Et kvarters utdrag av et opptak av nesten en times kjøring ute på banen. Tilbrakte ikke mye tid i depot den ettermiddagen!
Sist redigert av FredrikE24 den 05 sep 2018, 23:28, redigert 1 gang totalt.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Foten ned i svinger?

Legg inn av cannon »

Gøy å se. Og enig, ikke mye hviletid den mandagen. Perfekte værforhold også, selv om det er svært nyttig å trene på vått også.

KawaKjetil

Foten ned i svinger?

Legg inn av KawaKjetil »

@cannon, pm sendt


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sist redigert av KawaKjetil den 06 sep 2018, 00:14, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Foten ned i svinger?

Legg inn av Juicebox »

Er det noe støykontroll på disse kjøredagene?

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Foten ned i svinger?

Legg inn av cannon »

Støygrense 100db. Håndheves og måles/logges av Rudskogen. Gjelder alle sykler.
Originalanlegg. Evt slipon med dbkiller.
Støy over grensa betyr kjørenekt.
De som måtte være i tvil om eget støynivå kan si fra til meg. Jeg kan trolig bidra til støytest på forhånd.
Sist redigert av cannon den 06 sep 2018, 11:05, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Foten ned i svinger?

Legg inn av niko »

cannon skrev: 05 sep 2018, 19:47
niko skrev: 05 sep 2018, 18:38
cannon skrev: 05 sep 2018, 15:38
Bjerknez skrev: 05 sep 2018, 10:33
cannon skrev: 05 sep 2018, 09:27 TS lurte vel på hvorfor vanlige veikjørere slenger ut beinet. Jeg tror det er greit besvart.
Forklaringen på hvorfor norsk kjøreskoleopplæring ikke er særlig relevant i MotoGP kan gjerne Vikingen her ta hvis han vil.
Enig med VikingTnT: alle bør få seg litt fokusert kjøretrening med kyndig veiledning på bane. Ikke for å kjøre som VR men for å lære å håndtere sykkelen på en trygg måte. Da blir kjøringen mye morsommere:-)
Jeg er også enig med deg/dere. Jeg har også gjort det selv noen ganger med den første cruiseren jeg hadde. Det var nok en falsk trygghet ved å kunne ta i mot hvis dekkene skulle glippe taket. Jeg er dog usikker på hvor stor effekt dette ville hatt med en sykkel på 300kg. som mistet grepet.

Men for min del hadde det vertfall lite med nedbremsingen å gjøre :lol
Jeg vet ikke hvor du er i MC-utviklingen. Vi er alle på en reise. Hvis du ønsker så kan du delta på sikkerhetskurs på Rudskogen i mai 2019. Vi har kun positive tilbakemeldinger etter 8 år med samne opplegg. Spør Fredrik24(tror jeg han heter) for referanse:-)
Instruktører fra øverste hylle. Ikke racing.
Jeg kunne tenke meg å hive meg på et sånt kurs. Har du en link,cannon?
Det finnes ingen link. Men hvis du sender meg pm med emailadresse så kan du få se invitasjonen til kurset vi kjørte i år. Jeg noterer deg og du blir invitert når våren nærmer seg.
Dette er noe jeg/vi arrangerer i samarbeid med min arbeidsgiver. Vi har med ansatte og inviterte eksterne. Fredrik24 er notert:-)
PM sendt :-)

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Foten ned i svinger?

Legg inn av cannon »

Takk:) Jeg samler opp og sender info når jeg kommer hjem. Er på bøljan blå i Egerhavet akkurat nå🏍🏍🏍😎

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Foten ned i svinger?

Legg inn av Juicebox »

cannon skrev: 06 sep 2018, 06:05 Støygrense 100db. Håndheves og måles/logges av Rudskogen. Gjelder alle sykler.
Originalanlegg. Evt slipon med dbkiller.
Støy over grensa betyr kjørenekt.
De som måtte være i tvil om eget støynivå kan si fra til meg. Jeg kan trolig bidra til støytest på forhånd.
Ok takk! Tror Syklene mine er langt over 100db :sorry Er det noe krav til E-merket anlegg?

Svar