Messe..

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Messe..

Legg inn av Indian »

Om ikke så lenge er det tid for diverse messer der forretningene stiller ut varene for salg. Hensikten er å gjøre forhandleren og varene kjent til forbrukere.
En ting jeg reagerer på er at vi forbrukere forventes å betale inngangspenger for å se på reklame.... noe som er gratis ved å besøke forretningen eller ved å se på reklamer i aviser og blader.
Inngangspenger til messene kan jeg sammenligne med en abonement på en avis med 2 priser, den billigste uten reklame og den dyreste med reklame...
Jeg har besøkt en messe i Trondheim og det ble en gedigent nedtur og aldri har besøkt flere siden.
Det sies at det koster penger å leie utstillingsplass men jeg synes at forhandlere må bære kostnadene for å stille ut.
Noen her som har noen tanker omkring dette?
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
hkloe
Innlegg: 4
Registrert: 12 sep 2004, 11:54
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Oslo

Legg inn av hkloe »

Jeg vil mye heller betale 100,- for å få gå noen lunde i fred! Hvis adgang var gratis, kommer det 100-vis av tullinger som ikke har noe der å gjøre, og lager kø for meg, og jeg hater kø! (Derfor jeg kjøører MC vet du!)

Hadde jeg vært arrangør hadde jeg kanskje fristet med at inngangspengene trekkes fra om du kjøper noe!

Tenk deg hvor lett det hadde vært å få en god plass på kino om det var gratis for alle!

Så for min del må det gjerne koste litt!

---kenneth---

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

hkloe skrev:Jeg vil mye heller betale 100,- for å få gå noen lunde i fred! Hvis adgang var gratis, kommer det 100-vis av tullinger som ikke har noe der å gjøre, og lager kø for meg, og jeg hater kø! (Derfor jeg kjøører MC vet du!)

Hadde jeg vært arrangør hadde jeg kanskje fristet med at inngangspengene trekkes fra om du kjøper noe!

Tenk deg hvor lett det hadde vært å få en god plass på kino om det var gratis for alle!

Så for min del må det gjerne koste litt!

---kenneth---
Det hadde vært en ide å få tilbake inngangspengene om du kjøper noe....
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Gjest

Inngangspenger

Legg inn av Gjest »

Hei dere!

Har nettopp vært på INTERMOT 2004 i München (kom hjem i går).

Det kosta 100 kroner per dag å komme inn. Da kunne man reise gratis med all offentlig transport inntil kl 06.00 neste dag.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy...
Synes det er greit med inngang jeg. Er en del på andre messer, og der koster det.
Gjennom jobben min får vi stort sett sent gratisbilletter. Det er da utstillerne som sender billetter.
Dette burde mc-bransjen også klare. De selger sykler og deler for flere tusen. Litt kult å gå med lapp på brøstkassa med navn og firmalogo..

Neste mc-messe går vi vi kanske med Cruiser club på kassa.... :wink:
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

GSXR

Legg inn av GSXR »

Sjelden aldri noe som er helt gratis i dagens samfunn, og er det "gratis" så betaler man på en eller annen rar måte likevel :) .

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Mc-messe

Legg inn av rogg »

Håy..
Var på Mc-messen i Gøteborg nå i helgen. På to hjul...veldig lik den som var på Lillestrøm.
Det største problemet var alle køene, det var køer uansett hva vi skulle gjøre eller se. Holdt ut i to og en halv time, men da var det nokk.
Fant en pub litt lenger ned i gata...mye triveligere der.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Du var vel å fikke deg en "bæsh" (ØL) eller hva de kaller det...

Skrives det slik rerell? :lol:
Bilde

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

Bärs

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

rogg skrev:Håy...

Neste mc-messe går vi vi kanske med Cruiser club på kassa.... :wink:
Hei gutter og jenter!

Sjekk ut denne tråden da: http://www.mcsiden.com/forum/viewtopic.php?t=295
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
Delayla
Innlegg: 101
Registrert: 24 jun 2004, 09:54
Motorsykkelen din: 2012 Honda CBR 600F
Sted: Sarpsborg

Legg inn av Delayla »

Var også i Gøteborg i helga. Enig med deg rogg - alt for mye køer. Min første messe, og kanskje også den siste...? (Er det alltid så mye folk?) Vet ikke riktig hva jeg hadde forventa og hva som mangla, men det var greit å få med seg allikevel.
Mer moro å kjøre sjøl! 8)

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Hei folkens!

Ser at noen av dere ikke har gode opplevelser av messer, og det kan jeg forsåvidt godt forstå. MEN. Jeg har vært på mange messer opp igjennom tidene, og jeg må si at jeg også har har mange fine minner fra dem.

Jeg skal gi dere et tips:
Når du skal gå på messe. Vær nøye med NÅR du skal gå!

Det mener jeg virkelig. Du kan ikke gå på værre tidspunkter enn fredag 17-19, lørdag 12-16 og søndag 12-16. Selvsagt er det dødskjipt å gå gå i kø i 2,5 timer, det skjønner jeg også. Men da må du tenke gjennom når du går på messa.



Indian: Å delta på ei messe med liten stand, koster raskt 30.000,- Skal du ha litt plass å stille ut på, koster det 50.000,- og oppover. Det er MYE penger å måtte ut med, i hvertfall hvis du skal på flere messer i løpet av året.

På ei stor messe kommer det 60-70.000 mennesker, som betaler ca 100 kr. Vi snakker om 7.000.000 i bilettpenger som skal deles på ca 200 utstillere, dvs. ca 35.000.

For en liten stand måtte man da betale 65.000 pluss 10.000 i diverse (lønn, bensin, hotel osv).

75.000 for å få lov til å stille ut på messe. Vil du ha messe eller ikke? :lol:
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Legg inn av pelsen »

Ronny skrev:Du kan ikke gå på værre tidspunkter enn fredag 17-19, lørdag 12-16 og søndag 12-16. Selvsagt er det dødskjipt å gå gå i kø i 2,5 timer, det skjønner jeg også. Men da må du tenke gjennom når du går på messa.
Hvis det er en viss størrelse på messa og den bare varer i tre dager må man vel regne med å være der i de nevnte tidrommene. Det tar jo litt tid hvis man skal se på hva de forskjellige utstillerne har på en stor messe. Å gå i kø er pyton og man får jo ikke sett så mye siden det står folk i veien overalt.

Denne uken er det MCN London Motorcycle show på AllyPally. Den varer i år fra 29.jan til 6. feb, og er rimelig stor i forhold til messer her i landet.
I helgene er det stappfullt der også, men går man dit på en av ukedagene er det passelig med folk.
Dette er like mye salgsmesse som utstilling, å kjøpe deler eller utstyr på messetilbud i England kan være lønnsomt, samt at utvalget er så utrolig mye større enn i Norge. Også er det pub med godt øl i hvert hjørne 8)

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

pelsen skrev:Hvis det er en viss størrelse på messa og den bare varer i tre dager må man vel regne med å være der i de nevnte tidrommene. Det tar jo litt tid hvis man skal se på hva de forskjellige utstillerne har på en stor messe.
Er jo enig med deg i at man trenger tid, men på mange messer er det åpent fra kl 10/12 til kl 20/21 på fredag og lørdag.

Messa skal være rimelig stor, hvis du ikke klarer å komme gjennom den på 4 timer f.eks på en søndag fra 14-18, lørdag fra 16-20, eller fredag fra 11-17 (hvis du har mulighet da).

Selvsagt finnes det tidspunkter på en messe der det er stille. Jeg har trålet gjennom såpass mange messer, at jeg vet at det er mulig å få det til :wink:
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Messen i Gøteborg åpnet torsdag, så det var mulig å gå der en hverdag. Men så var det dette med jobb da...
Turen var satt i gang av en klubb i Drammen, og via bekjente fikk jeg vite om den og meldte meg på. Det sosiale på bussen og middagen på hotellet + timene ut over kvelden var vell værd turen...
Det var på ingen måte en nedtur. Går gjærne på messe igjen, men vil nok da se på muligheten til å ta en hverdag, for å slippe unna kø
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Svar