Forresten litt rart at de ikke har vært inne etterpå og tydelig markert artikkelen som en spøk.
En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
Forresten litt rart at de ikke har vært inne etterpå og tydelig markert artikkelen som en spøk.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Sted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
BMW har (også) patentert mc med drift på 2 hjul. https://patents.google.com/patent/WO2017036628A1/en .
En rekke andre 2 wd mc her: https://www.visordown.com/features/top- ... otorcycles
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Sted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
-
- Innlegg: 7589
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
For gjørme i skauen så har det vært laget flere varianter -også med hydraulisk drift..
men for en gatesykkel med masse effekt er dette bortkastet -de er ofte begrenset på de 2-3 første gearene for å ikke gå rett opp og nå er det elekronikken som aktiverer anti-wheelie... en får ikke mer aks uten å lage lengere lavere sykler som ikke reiser seg.
men for en gatesykkel med masse effekt er dette bortkastet -de er ofte begrenset på de 2-3 første gearene for å ikke gå rett opp og nå er det elekronikken som aktiverer anti-wheelie... en får ikke mer aks uten å lage lengere lavere sykler som ikke reiser seg.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Sted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
Pølsevev. http://backmarker-bikewriter.blogspot.c ... after.htmlmekkern skrev: ↑25 nov 2018, 15:56 ...
men for en gatesykkel med masse effekt er dette bortkastet -de er ofte begrenset på de 2-3 første gearene for å ikke gå rett opp og nå er det elekronikken som aktiverer anti-wheelie... en får ikke mer aks uten å lage lengere lavere sykler som ikke reiser seg. ...
"...The Swedes fit a hydrostatic drive to a Yamaha R1, and when they tested it in wet conditions at Karlskroga, it was (unsurprisingly) five seconds a lap faster than a stock one. ..."
-
- Innlegg: 7589
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
Bullshit tilbake.
Det var akselrasjon vi snakket om.i forhold til denne teslagreia som det startet med.
På dårlig grep og svinger er det en annen sak.
Ved bra grep har en ikke nytte av 2hjulsdrift.hvis en da ikke ligger i grenseland med begynnende sladd på bakdekket,da kan litt trekk foran hjelpe på å styre inn.
Dette er ikke hva jeg serpå som gatekjøring.
Systemene har jo ulemper også.....
Nytteeffekten ligger da på offroad og ekstrem banekjøring på nivå med Rossi.
Det var akselrasjon vi snakket om.i forhold til denne teslagreia som det startet med.
På dårlig grep og svinger er det en annen sak.
Ved bra grep har en ikke nytte av 2hjulsdrift.hvis en da ikke ligger i grenseland med begynnende sladd på bakdekket,da kan litt trekk foran hjelpe på å styre inn.
Dette er ikke hva jeg serpå som gatekjøring.
Systemene har jo ulemper også.....
Nytteeffekten ligger da på offroad og ekstrem banekjøring på nivå med Rossi.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Sted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
Jeg er enig med deg i en ting, i alle fall: Du skriver "bullshit".mekkern skrev: ↑25 nov 2018, 23:11 Bullshit tilbake.
...
Ved bra grep har en ikke nytte av 2hjulsdrift.hvis en da ikke ligger i grenseland med begynnende sladd på bakdekket,da kan litt trekk foran hjelpe på å styre inn.
...
Nytteeffekten ligger da på offroad og ekstrem banekjøring på nivå med Rossi.
At det ikke hjelper med trekk på forhjul for å forbedre akselerasjon tror jeg ikke på. Kan du dokumentere påstanden din?
Nytteeffekter er ikke begrenset til de situasjonene du nevner.
-
- Innlegg: 7589
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
Ta en titt på dragracing. Er stort sett trekk på bakhjula i alle klasser. De fysiske lovene sørger for at det er bakhjula som gjelder når det er brukbart grep.
Når jeg kan akselrere så hardt selv på våt asfalt at forhjulet løfter seg,har ikke trekk der stor effekt.
Lange sykler med vekten langt frem / lavt kan akselrere ennå hardere før de løfter.
"R-sykler" er forholdsvis korte og høye pga bakkeklaring og oppsett fos svingkjøring og de løfter forholdsvis raskt med en powerwheelie...
En sportstourer er lengere og kan akselrere minst like raskt selv med lavere effekt.- men har da lettere for å spinne enn R sykkelen..( opp til 120-130kmh)
Med de nye systemene med gyoer og tracktionkontroll så kan syklene akselrere så raskt de fysisk har mulighet til uten at en mister kontakt med underlaget på forhjulet.
Men som sagt der friksjonen er begrenset, der får en ikke utnyttet effekten og kan en ha fordel av trekk forra.
Men motbevis meg gjerne.
Når jeg kan akselrere så hardt selv på våt asfalt at forhjulet løfter seg,har ikke trekk der stor effekt.
Lange sykler med vekten langt frem / lavt kan akselrere ennå hardere før de løfter.
"R-sykler" er forholdsvis korte og høye pga bakkeklaring og oppsett fos svingkjøring og de løfter forholdsvis raskt med en powerwheelie...
En sportstourer er lengere og kan akselrere minst like raskt selv med lavere effekt.- men har da lettere for å spinne enn R sykkelen..( opp til 120-130kmh)
Med de nye systemene med gyoer og tracktionkontroll så kan syklene akselrere så raskt de fysisk har mulighet til uten at en mister kontakt med underlaget på forhjulet.
Men som sagt der friksjonen er begrenset, der får en ikke utnyttet effekten og kan en ha fordel av trekk forra.
Men motbevis meg gjerne.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Sted: Ski
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
Har selv stått i lyskryss med teslaer, og har aldri hatt problemer med å dra fra dem om det er litt vei foran å snakke om og en litt hyggeligere fartsgrense. Jeg er ikke akkurat noen mesterkjører, men det er klart fører har mye med saken å gjøre. Uansett ender det fort med hvor fort du er komfortabel med å kjøre, i lyskryss er gjerne fartsgrensen 50 km/t og det er således snakk om sekundet før du er der (om det en gang).
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
Hvis du ser på tekniske data er det ingenting som tilsier at en Tesla skal parkere enn middels rask sykkel, langt mindre en virkelig rask sykkel.
Og på vei har bilen absolutt ikke noe som helst å stille opp med.
En annen ting er at med sånn kjøring har Tesla rekkevidde som en meitemark så det hadde ikke tatt lang tid før det hele hadde stoppet opp uansett.
Og på vei har bilen absolutt ikke noe som helst å stille opp med.
En annen ting er at med sånn kjøring har Tesla rekkevidde som en meitemark så det hadde ikke tatt lang tid før det hele hadde stoppet opp uansett.
- Bjerknez
- Innlegg: 22913
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
Hvis de oppgitte tallene (2.5 sek. fra 0-100) stemmer på Tesla modell S så skal man slite greit for å holde følge fra stillestående tror jeg. Noen "walk in the park" blir det nok uansett ikke.
Toppfarten på en Tesla S er ca. 240km/t i føllge dems egen nettside. Selv om ikke min S1000R går veldig mye forte enn dette, så vil nå vertfall Teslaen tape på toppfarten og mest trolig i aksellerasjonen helt opp også.
e-golfen vi har har også grei aksellerasjon, men den mister pusten når man passerer 100km/t. Mulig dette skjer med Tesla også?
Toppfarten på en Tesla S er ca. 240km/t i føllge dems egen nettside. Selv om ikke min S1000R går veldig mye forte enn dette, så vil nå vertfall Teslaen tape på toppfarten og mest trolig i aksellerasjonen helt opp også.
e-golfen vi har har også grei aksellerasjon, men den mister pusten når man passerer 100km/t. Mulig dette skjer med Tesla også?
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
For det at sykler er mye raskere i akselerasjonen, mye bedre kjøreegenskaper osv.
En ting er 0-100 kmt rett fram, en annen ting på når det plutselig kommer svinger osv.
https://www.youtube.com/watch?v=ZZKRphfVHqI
Her ett godt eksempel....
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
simpson skrev: ↑27 nov 2018, 11:00For det at sykler er mye raskere i akselerasjonen, mye bedre kjøreegenskaper osv.
En ting er 0-100 kmt rett fram, en annen ting på når det plutselig kommer svinger osv.
https://www.youtube.com/watch?v=ZZKRphfVHqI
Her ett godt eksempel....Med en bil som en Tesla ikke kan måle seg mot på noen områder, bortsett fra 0-100kmt.
Re: En artig vri. Prøvekjøring av bensinbil
Den mister ikke akkurat pusten men det går jo mye tregere etter 100km/t https://m.youtube.com/watch?v=r2pSAaKYbAEBjerknez skrev: ↑27 nov 2018, 10:47 Hvis de oppgitte tallene (2.5 sek. fra 0-100) stemmer på Tesla modell S så skal man slite greit for å holde følge fra stillestående tror jeg. Noen "walk in the park" blir det nok uansett ikke.
Toppfarten på en Tesla S er ca. 240km/t i føllge dems egen nettside. Selv om ikke min S1000R går veldig mye forte enn dette, så vil nå vertfall Teslaen tape på toppfarten og mest trolig i aksellerasjonen helt opp også.
e-golfen vi har har også grei aksellerasjon, men den mister pusten når man passerer 100km/t. Mulig dette skjer med Tesla også?