Registrering av importert sykkel?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
space-ace
Innlegg: 46
Registrert: 10 okt 2016, 20:27
MC: Din MC her

Registrering av importert sykkel?

Legg inn av space-ace » 21 jul 2019, 19:04

Hei!

Vurderer å kjøpe meg en Honda VFR 400.

Spørsmålet er hvordan dette lar seg registrere i Norge? Sykkelen kommer fra Thailand.

Hva trenger man av papirer? Hva er veien å gå?

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 590
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
MC: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Registrering av importert sykkel?

Legg inn av JanK » 21 jul 2019, 19:36

Anbefaler deg å glemme import fra Thailand/Asia generelt. Finn en i Europa, da er det null plager med registrering.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 5004
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
MC: Yamaha FJR1300
Sted: Romsdal
Kontakt:

Re: Registrering av importert sykkel?

Legg inn av kjellv » 21 jul 2019, 19:56

For å utdype Jan K sitt utmerkede svar:
Alt som ikke har hatt skilter i et EU/Schengenland er etter 2017 nærmest håpløst å få skilter på. Du må nå ha COC papirer med dokumentert utslipp for nyregistrering over hele Europa.

space-ace
Innlegg: 46
Registrert: 10 okt 2016, 20:27
MC: Din MC her

Re: Registrering av importert sykkel?

Legg inn av space-ace » 22 jul 2019, 18:09

Takk for svar. Det er så håpløst ja.


Sykkelen står allerede i Norge og er momset. Selger advarte om at det kan bli en lang prosess. Slik jeg ser det nå er ikke sykkelen der verdt mye. Den må bygges opp endel også. Jeg trur jeg lar det gå med mindre jeg får den fryktelig billig

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 5004
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
MC: Yamaha FJR1300
Sted: Romsdal
Kontakt:

Re: Registrering av importert sykkel?

Legg inn av kjellv » 22 jul 2019, 20:31

space-ace skrev:
22 jul 2019, 18:09
Takk for svar. Det er så håpløst ja.


Sykkelen står allerede i Norge og er momset. Selger advarte om at det kan bli en lang prosess. Slik jeg ser det nå er ikke sykkelen der verdt mye. Den må bygges opp endel også. Jeg trur jeg lar det gå med mindre jeg får den fryktelig billig
Verdi på denne blir som delesykkel, evt som banesykkel.

space-ace
Innlegg: 46
Registrert: 10 okt 2016, 20:27
MC: Din MC her

Re: Registrering av importert sykkel?

Legg inn av space-ace » 22 jul 2019, 22:09

Den har vært barnesykkel. Så den må tilbakeføres til gatespec med lys, ny kåpe etc. Hva vil verdien av en barnesykkel være?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 29134
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
MC: KTM 1290 Super Adventure S, 2018 mod.
Kontakt:

Re: Registrering av importert sykkel?

Legg inn av AJ » 22 jul 2019, 22:21

space-ace skrev:
22 jul 2019, 22:09
Den har vært barnesykkel. Så den må tilbakeføres til gatespec med lys, ny kåpe etc. Hva vil verdien av en barnesykkel være?
Ikke barnesykkel (MC for barn/mindreårige?), men banesykkel, går jeg ut fra?
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

space-ace
Innlegg: 46
Registrert: 10 okt 2016, 20:27
MC: Din MC her

Re: Registrering av importert sykkel?

Legg inn av space-ace » 22 jul 2019, 23:00

Ble en autokorrekt der ja. Banesykkel mente jeg selvsagt. Vet ikke hvilken klasse eller noe slikt

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 590
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
MC: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Registrering av importert sykkel?

Legg inn av JanK » 23 jul 2019, 13:14

space-ace skrev:
22 jul 2019, 22:09
Den har vært barnesykkel. Så den må tilbakeføres til gatespec med lys, ny kåpe etc. Hva vil verdien av en barnesykkel være?
Skal du kjøre på bane med den selv? Eneste grunn til å kjøpe denne er om du er kjempefan av VFR400 og setter den i stua eller kjører på bane selv. Regner med at eier sliter med å selge den selv, ingen vits å ta over den jobben fra ham.

VFR400 finnes som sagt bl.a. i Italia, men de er veldig dyre, du får utrolig mange bra alternativer (nye og brukte) til den prisen.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3397
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
MC: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Registrering av importert sykkel?

Legg inn av Snikendeugle » 23 jul 2019, 13:55

JanK skrev:
23 jul 2019, 13:14
space-ace skrev:
22 jul 2019, 22:09
Den har vært barnesykkel. Så den må tilbakeføres til gatespec med lys, ny kåpe etc. Hva vil verdien av en barnesykkel være?
Skal du kjøre på bane med den selv? Eneste grunn til å kjøpe denne er om du er kjempefan av VFR400 og setter den i stua eller kjører på bane selv. Regner med at eier sliter med å selge den selv, ingen vits å ta over den jobben fra ham.

VFR400 finnes som sagt bl.a. i Italia, men de er veldig dyre, du får utrolig mange bra alternativer (nye og brukte) til den prisen.
For nysgjerrighetens skyld, hva ligger disse på i Italia i relativt god stand ca.? Det er utrolig lekre sykler, spesielt i HRC fargekomboen :yeyeye
Bilde
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 590
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
MC: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Registrering av importert sykkel?

Legg inn av JanK » 23 jul 2019, 16:11

fra rundt 80000-100000kr i Italia

Bilde

space-ace
Innlegg: 46
Registrert: 10 okt 2016, 20:27
MC: Din MC her

Re: Registrering av importert sykkel?

Legg inn av space-ace » 23 jul 2019, 20:21

jeg kjører ikke på bane selv nei, og kommer neppe til å gjøre det heller. så den må gateregistreres uansett om jeg skal ha den.


de er såpass kostbare i italia og ja. men da regner jeg med de er i mint condition i den prisklassen. flotte sykler dette ja : )

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3397
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
MC: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Registrering av importert sykkel?

Legg inn av Snikendeugle » 23 jul 2019, 22:38

Takk, JanK! Den som er avbildet ser temmelig "mint" ut, så prisen er ikke SÅ avskrekkende.
Har tittet litt rundt på den typen veteransykler i det siste... Ingen fornuft tilsier at jeg burde ha en, spesielt med tanke på garasjekapasitet... Men kanskje om noen år? Elsker retro-racer looken :vs

Space-Ace: Om prisen på den du ser på er tilnærmet de fra f.eks. Italia så vil det nok være tjent med å gå for Europeisk import for å unngå marerittet med registrering, som nevnes lenger opp her :)
Bilde
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Svar

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester