Det gikk bra.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Det gikk bra.

Legg inn av bm »

Begynte forberedelsen til søndagsmiddagen tidlig i dag, langtidssteikt tynnribbe med en eplekake til dagens bursdagsbarn innimellom.

Startet med å dampe ribben, beregnet 45 minutter til dette med høy temperatur. Samtidig ble eplekaken gjort klar. Tenkte at mellom dampingen og redusert temperatur på ovnen at kaken skulle i ovnen. I det ribben var ferdig med dampingen skulle fruen bruke en liten sol for ansiktet. I det hun slår denne på går sikringene i huset. Hovedsikring og til komfyr er slått ut. Testet, men var ikke solen som slo ut sikringene. Slår av steikeovn ok platetopp, men ennå slår sikringene ut. Demonterer og kobler ut begge, platetopp ok, men megger kortslutning på fasen inn på ovn.
Demonterer ovn fra benken, har middag som skal serveres så dette må fikses. Demonterer og og måler alle elementer uten å finne noe feil. Megger igjen inntaket med alle varmelementer koblet ut og får utslag. Demonterer da gjennomføringen inn til ovnen som sitter i bak platen og finner dette.
2.jpg
Denne koblingen ligger skjult inni et deksel og visualiseres ikke før man demonterer denne.
Kutte kabelen, fjernet koblingen mellom primær og sekunder side i ovnen, koblet på nytt med vagoer og middagen er reddet. :crazy:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

mekkern
Innlegg: 7574
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Det gikk bra.

Legg inn av mekkern »

:O Godt det ikke svidde av huset sånn helt av seg selv. :thumleft
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

KawaKjetil

Re: Det gikk bra.

Legg inn av KawaKjetil »

Oisann :O Vi kjøpte ny stekeovn for noen år siden pga den vi hadde slo ut hovedsikringen. Naboen som er elektriker målte og fant jordfeil på kursen på steikeovnen, så regner med at feilen lå i den.

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: Det gikk bra.

Legg inn av Geiroe »

Skiftet ut alt elektrisk, og kjøpte ny platetopp, og stekeovn ifjor i forbindelse med nytt kjøkken ifjor. Håper de ha fått endret litt på dette.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Solo-rider
Innlegg: 782
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Re: Det gikk bra.

Legg inn av Solo-rider »

Ja det gjelder å ha kjøkkenet i tipp topp stand nå før kommende høysesong på kjøkkenet.... :crazy:
Jeg har skiftet til nytt kjøkken og alt av elektrisk anlegg er skiftet ut etter nye forskrifter av godkjent elektriker... :sk?
Derav montert komfyrvakt ved platetoppen....
Idag da jeg laget søndagsmiddag så slo den selvfølgelig ut :evil :twisted
Komfyrvakten er den andre jeg har etter det nye kjøkkenet ble satt inn. Elektriker på sjekket flere ganger og svarer at komfyrvakten må"læres"inn... :O
Tror nok at jeg venter med denne" innlæringen" til etter kommende høysesong og monterer selv en vanlig stikk kontakt til platetoppen.
Slik at roen senker seg over kokken :santa:
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Re: Det gikk bra.

Legg inn av bm »

Nå er det slik at jeg kanskje er noe mer interessert i matlaging, husmannskost enn andre, (tidligere kokk) liker ikke komfyrvakter. Vil helst ha full kontroll over komfyren da den ofte står på i mange timer når jeg leker meg.
Kontakten som var brent er et typisk eksempel på dårlig ingeniørarbeide. For å føre strømmen inn til ovnen er forsyningskabelen koblet via flere punkter i inntaket, burde holde med en kobling. Som bildet viser er det en kabelsko på innsiden som har brent og forårsaket problemet.
denne slitasjen oppstår under bruk, men i dette tilfellet kunne det ha utviklet seg til en brann selv om ovnen ikke hadde blitt brukt.
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Svar