Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2024 sesongen?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av Juicebox »

Bjerknez skrev: 29 des 2020, 22:58 Jeg tror fortsatt det er mye medieomtale og prestisje rundt denne vaksinen, noe jeg ikke helt er så veldig glad for.
Dr Wasim Zahid med doktorgrad i medisin forklarer godt her:
https://youtu.be/4vF2NQP-B5U

Duke944
Innlegg: 95
Registrert: 05 nov 2014, 23:15
Motorsykkelen din: Desert Sled, Sherco 5.1, DRZ 400

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av Duke944 »

Det er lov å være skeptisk
https://www.youtube.com/watch?v=nJbd402xj0Q

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22913
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av Bjerknez »

Juicebox skrev: 29 des 2020, 23:36
Bjerknez skrev: 29 des 2020, 22:58 Angående metafor så tror jeg kanskje du missforstår hva en metafor er? "Jeg spiser ikke epler fordi jeg sparker fotball" er et dårlig eksempel.
Ja, jeg antydet heller ikke at den skulle være et bra eksempel heller.
Bjerknez skrev: 29 des 2020, 22:58 Grunnene er en og alene at jeg ikke liker å ta medisiner før jeg faktisk trenger dem. Jeg tar ikke en paracet forsi jeg er redd for å få vondt i hodet. Jeg tar en paracet forsi jeg HAR vondt i hodet.
Sammenlignet med ditt eksempel om du her drar paracet mot en vaksine så er det ikke mye du kan si :D
Dette er metaforen:

Jeg tar ikke en paracet forsi jeg er redd for å få vondt i hodet. Jeg tar en paracet forsi jeg HAR vondt i hodet.

Å dette er det jeg egentlig mente:
Jeg tar ikke noe vaksine før jeg faktisk har behov for den. Det er mitt valg og min kropp.

Var ikke meningen at jeg skulle vinne nobelprisen her, men å statuere et eksempel. Men en ganske simpel metafor.

Jeg tar gjerne vaksinen på et senere stadium, men jeg stiller meg som sagt ikke først i køen. Jeg er ingen forsøkskanin.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av Juicebox »

Som sagt så skjønte jeg hva du prøvde å si ut fra det du skrev, men takk for at du endelig skrev det uten metaforer :D

Vi er alle forsøkskaniner enten om vi vil eller ikke :scratch

Quoter Dr Zahid:
Pandemien foregår nå, det er nå vi trenger beskyttelse...

Det går bra til det ikke lenger går bra...
Sist redigert av Juicebox den 30 des 2020, 10:33, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Subsea79
Innlegg: 230
Registrert: 13 nov 2018, 09:28
Motorsykkelen din: 2020 BMW F900R

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av Subsea79 »

Tror det er en misforståelse ute å går her.
Denne vaksinen skal vi («utenfor risikogruppen») ikke ta for å beskytte oss selv, men for å beskytte andre.

For min del så tar jeg da vaksinen fordi de som har greie på dette sier det vil beskytte de som trenger beskyttelse..
Altså for felleskapet, IKKE meg selv. Det er poenget med en vaksine.

Jeg er da en av de som anerkjenner legeyrket og vitenskapen

Så minner jeg om at i utgangspunktet er alle i risikogruppe her. Dette viruset kan ta knekken på alle.

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 655
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av Nomade »

Juicebox skrev: 29 des 2020, 13:02
Bjerknez skrev: 29 des 2020, 09:19 Grunnene er en og alene at jeg ikke liker å ta medisiner før jeg faktisk trenger dem. Jeg tar ikke en paracet forsi jeg er redd for å få vondt i hodet. Jeg tar en paracet forsi jeg HAR vondt i hodet.
Du er ikke en offentlig person, "influencer"(hater dette ordet), lege and what not, så man kan ikke si at du burde være forsiktig med det du mener om slike saker.
Jeg tar heller ikke "medisiner" før jeg trenger det, er ikke hvert år jeg tar en paracet for å si det sånn ;)

Bjerknezen er jo blogger, ergo er han en influencer :knegg

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1053
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av Domino »

Jeg kommer nok til å ta vaksinen. En av grunnene er at vi nok kommer dit at flere land og flyselskaper nok vil kreve dokumentasjon på gjennomført vaksinering for at skal få komme inn/ombord.

Og for meg som kronisk anglofil vil det være et vektig argument.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4717
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av FredrikE24 »

Klart man skal ta vaksinen når det er sin tur. Noe annet er bare dumt.

Noen som har hatt polio i det siste? Nei? Og godt er det! Tuberkulose?

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av Geiroe »

FredrikE24 skrev: 30 des 2020, 14:59 Klart man skal ta vaksinen når det er sin tur. Noe annet er bare dumt.

Noen som har hatt polio i det siste? Nei? Og godt er det! Tuberkulose?
Det ble nylig lagt inn en person med smittsom TB i Trondheim. Det sies ingenting om det er en person fra utlandet, eller om det er en vaksinemotstander.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av Geiroe »

Selv tilhører jeg kategorien, en person i risikosonen- Jeg stiller vel ikke først i køen, men blir vel en av forsøkskaninene. Det har jeg ingen problemer med, så når det blir min tur er det vel bare å brette opp skortearmen.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av rolf-arne »

FredrikE24 skrev: 30 des 2020, 14:59 Noen som har hatt polio i det siste? Nei? Og godt er det! Tuberkulose?
Desverre så må Fredrik skuffes - jo vi har fått Tub tilbake i Norge , heldigvis så finnes det i dag medisinering som stort sett tar knekken på TUB før det blir alvorlig.
Hvorfor fikk vi noen spredte eksempler av tuberkolose tilbake i Norge - jo det samsvarer med COVID 19 - importert smitte fra andre land som ikke har så godt helsevesen som VI og noen få andre land i verden... De første tilfellene kom fra Russland for tuberkolosens vedkommende - og at det aldri ble noe alvorlig for oss som nasjon er at alle får ein tub-vaksine i ung alder.

Jeg deler alle bekymringer som Bjerknez tar frem , også det om å ikke bruke medisin før du må- skulle vært en selvfølge !

Når man sjøl skal ta ei vaksine - må i noen utstrekning bli opp til den enkelte - jeg fikk først i fjor det siste sparket bak for å ta en influensa vaksine - da skitten brakte meg i seng i fjorten dager. Skal man si det slik at jeg forstod hvor utsatt jeg var :redface , men så kom Covid og befridde meg fra å ta akkurat den sprøyta, OG da er er vi kommet til et paradoks - på grunn av restriksjonene som kom i mars og utover så har vi her ikke sett antydning til influensa - da kommer jo hjertesukket - kan vi i fremtiden beholde de enkle hygieereglene som håndvask osv. Håndvasken var det som fikk barseldødeligheten redusert med over 50% nesten over natta - så tok et oppgradert renhold knekken på resten.

Jeg føler meg trygg når jeg ferdes og kamperer i naturen , det er litt mindre trygghet på diverse bensinstasjoners toaletter. Bare så det var sagt.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37877
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av AJ »

rolf-arne skrev: 30 des 2020, 16:09 Jeg føler meg trygg når jeg ferdes og kamperer i naturen , det er litt mindre trygghet på diverse bensinstasjoners toaletter. Bare så det var sagt.
Mye variert når det gjelder disse fasilitetene langs veien og på spisesteder og bensinstasjoner, ja... Så håndspriten blir nok en del av turutstyret heretter...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Duke944
Innlegg: 95
Registrert: 05 nov 2014, 23:15
Motorsykkelen din: Desert Sled, Sherco 5.1, DRZ 400

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av Duke944 »

“Karita Bekkemellen, administrerende direktør for legemiddelindustrien, kanskje den personen i Norge som får flest bonuser ved “god omsetning av medikamenter”, fikk i dag pryde forsiden av VGs papirutgave, med bilde av selv selv på forsiden og titellen: “Det må være konsekvenser om folk ikke tar vaksinen”".

Det skal bli konsekvenser for å reservere seg fra å ta en vaksine er fremstilt i all hast, som er svært dårlig utprøvd, som en ikke vet hvordan virker på kroppen etter, 3, 6 eller 12 måneder? En vaksine som produsentene har fått garantier mot søksmål for hvis det blir bivirkninger? En vaksine mot et virus de innrømmer de ikke har klart å isolere ennå? En vaksine mot et virus med en overlevelsesprosent på 99,7%?.

Selv en tidligere direktør i Pfizer sier at det er galskap å vaksinere friske mennesker i en kommentar angående Covid-19 vaksinen:
"There is absolutely no need for vaccines to extinguish the pandemic… You do not vaccinate people who aren’t at risk from a disease. You also don’t set about planning to vaccinate millions of fit and healthy people with a vaccine that hasn’t been extensively tested on human subjects.” Dr. Mike Yeadon PhD, Pfizer’s former Vice President and Chief Scientist for Allergy & Respiratory Disease”. Kilde 4.

“I dag ble vi vitne til et paradigmeskifte i norsk media. Vi ble vitne til medias fullstendige underkastelse”.

Det er ikke første gangen en MSM avis hjelper Big Pharma med salget av vaksiner. Under svine-influensen for et tiår siden, pisket MSM aviser som VG opp panikken i befolkningen, og fikk mange til å ta vaksinen som hadde alvorlige bivirkninger for mange, et stort antall ble invalide for livet.

De finansielle eierne av Big Pharma eier også vestlig presse og media, så det er ikke merkelig at MSM fikk oppdraget med skremselspropagandaen, og journalister som driver journalistikk er det ikke igjen i MSM, bare betalte penner for den globale storkapitalen

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22913
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av Bjerknez »

Duke944 skrev: 30 des 2020, 16:30 “Karita Bekkemellen, administrerende direktør for legemiddelindustrien, kanskje den personen i Norge som får flest bonuser ved “god omsetning av medikamenter”, fikk i dag pryde forsiden av VGs papirutgave, med bilde av selv selv på forsiden og titellen: “Det må være konsekvenser om folk ikke tar vaksinen”".

Det skal bli konsekvenser for å reservere seg fra å ta en vaksine er fremstilt i all hast, som er svært dårlig utprøvd, som en ikke vet hvordan virker på kroppen etter, 3, 6 eller 12 måneder? En vaksine som produsentene har fått garantier mot søksmål for hvis det blir bivirkninger? En vaksine mot et virus de innrømmer de ikke har klart å isolere ennå? En vaksine mot et virus med en overlevelsesprosent på 99,7%?.

Selv en tidligere direktør i Pfizer sier at det er galskap å vaksinere friske mennesker i en kommentar angående Covid-19 vaksinen:
"There is absolutely no need for vaccines to extinguish the pandemic… You do not vaccinate people who aren’t at risk from a disease. You also don’t set about planning to vaccinate millions of fit and healthy people with a vaccine that hasn’t been extensively tested on human subjects.” Dr. Mike Yeadon PhD, Pfizer’s former Vice President and Chief Scientist for Allergy & Respiratory Disease”. Kilde 4.

“I dag ble vi vitne til et paradigmeskifte i norsk media. Vi ble vitne til medias fullstendige underkastelse”.

Det er ikke første gangen en MSM avis hjelper Big Pharma med salget av vaksiner. Under svine-influensen for et tiår siden, pisket MSM aviser som VG opp panikken i befolkningen, og fikk mange til å ta vaksinen som hadde alvorlige bivirkninger for mange, et stort antall ble invalide for livet.

De finansielle eierne av Big Pharma eier også vestlig presse og media, så det er ikke merkelig at MSM fikk oppdraget med skremselspropagandaen, og journalister som driver journalistikk er det ikke igjen i MSM, bare betalte penner for den globale storkapitalen
Da slapp jeg å skrive det. AMEN :)

Sattphalat
Innlegg: 293
Registrert: 20 mai 2018, 10:19
Motorsykkelen din: -

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av Sattphalat »

Duke944 skrev:“Karita Bekkemellen, administrerende direktør for legemiddelindustrien, kanskje den personen i Norge som får flest bonuser ved “god omsetning av medikamenter”, fikk i dag pryde forsiden av VGs papirutgave, med bilde av selv selv på forsiden og titellen: “Det må være konsekvenser om folk ikke tar vaksinen”".

Det skal bli konsekvenser for å reservere seg fra å ta en vaksine er fremstilt i all hast, som er svært dårlig utprøvd, som en ikke vet hvordan virker på kroppen etter, 3, 6 eller 12 måneder? En vaksine som produsentene har fått garantier mot søksmål for hvis det blir bivirkninger? En vaksine mot et virus de innrømmer de ikke har klart å isolere ennå? En vaksine mot et virus med en overlevelsesprosent på 99,7%?.

Selv en tidligere direktør i Pfizer sier at det er galskap å vaksinere friske mennesker i en kommentar angående Covid-19 vaksinen:
"There is absolutely no need for vaccines to extinguish the pandemic… You do not vaccinate people who aren’t at risk from a disease. You also don’t set about planning to vaccinate millions of fit and healthy people with a vaccine that hasn’t been extensively tested on human subjects.” Dr. Mike Yeadon PhD, Pfizer’s former Vice President and Chief Scientist for Allergy & Respiratory Disease”. Kilde 4.

“I dag ble vi vitne til et paradigmeskifte i norsk media. Vi ble vitne til medias fullstendige underkastelse”.

Det er ikke første gangen en MSM avis hjelper Big Pharma med salget av vaksiner. Under svine-influensen for et tiår siden, pisket MSM aviser som VG opp panikken i befolkningen, og fikk mange til å ta vaksinen som hadde alvorlige bivirkninger for mange, et stort antall ble invalide for livet.

De finansielle eierne av Big Pharma eier også vestlig presse og media, så det er ikke merkelig at MSM fikk oppdraget med skremselspropagandaen, og journalister som driver journalistikk er det ikke igjen i MSM, bare betalte penner for den globale storkapitalen
Hei
Leste det du skrev med interesse helt til de siste tre avsnittene.
Og der plasserte du deg trygt og godt inne blandt konspirasjonsteoretikere tror jeg.

Et par spørsmål.
Noen tjener jo penger på konspirasjoner? Noe kommer fra finansierte trollfabrikker med diverse agendaer.

Har du en agenda ,eller tror du på dette?
Er du bare en nyttig idiot som har gått på limpinnen, med tinnfoilhatten godt tredd ned over øra?

Fint hvis du deler litt kilder for påstandene om dette paradigmeskiftet til anerkjente medier slik at vi kan vurdere dette selv, og å se på hvor seriøse de er.
Mvh


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Svar