Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2024 sesongen?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av Olav K »

TGR skrev: 24 mar 2020, 16:04
De få gangene du har kommentert mine kommentarer, så er det bare negativt, og kverulerende. Så da lurer jeg fælt på om jeg har tråkket deg på en vond tå en gang, siden du åpenbart har et horn i sida til meg? :scratch
Det er ikke deg spesielt, denne karen kommer stort sett kun på banen når det er mulighet for kverulering, uansett hvem det er som framsetter en påstand.
Om det er en tråd med positivitet og MCglede, har jeg fortsatt tilgode å se Simpson bidra med noe.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av TGR »

simpson skrev: 24 mar 2020, 16:29 Har ikke noen horn i siden til deg.
Men jeg er uenig med deg i måten du omtaler dette. Saken som du refererte til med døde 50 åringer, leger osv er fake News , riktig nok hadde du hørt det en plass og var ikke dine påstander, men du delte denne påstanden.
Og nettopp sånne ting er med på å spre ubegrunnet frykt.
Det som skjer av tiltak har tatt helt av og jeg ser ikke noen vits i å gjøre det verre enn det er med ukritisk å spre sånne påstander. Samme med at vi har spart mange hundre tusen liv i Norge.
Det var 1 person som mente dette, som også hadde mange andre påstander som fikk folk til å sette kaffen i halsen.
Det finnes folk som faktisk tror på det, samme som folk tror at enn bønn mot betaling også hjelper.
Og sånne ting gjør mer skade i en allerede vanskelig situasjon.
Manges holdning til dette er å gjøre skam på folk som prøver å leve så normalt som mulig.
Enda en gang, så har jeg altså ikke referert til døde 50 åringer. Bare smittede 50 åringer. Greit om du slutter å tillegge meg ting jeg ikke har skrevet.

Og det er altså ikke meg som har erklært dette som en Pandemi. Det har WHO gjort. Det er heller ikke meg som har forestått at enkelte samfunn går til lockdown, og sågar vurderer portforbud enkelte steder. Det er ikke meg som har funnet på at dette er langt verre enn vanlig influensa, og det er ikke meg som har instruert legene i Italia og Kina til å bekrefte alvoret, noe som bør få folk til å være varsomme og respektere de tiltak som iverksettes.

Min agenda er egentlig ingen annen enn at jeg deltar i dagsaktuelle meningsytringer her på forumet, samt at jeg i tillegg er ganske forundret over at ganske mange i dette landet bagatelliserer hele problematikken, de drar på hytta på tross av henstillinger om å la være, de sitter tett som hagel og nyter utepils i sola osv.

Forleden var jeg på Biltema en tur, der var det satt frem håndsprit og engangshansker for kundene. Mens jeg da sto og gnei henda inn med denne spriten, så kom det folk utenfra og rusla inn i butikken uten å vaske henda, mens de så på meg som om jeg var en skrue. Den er denne type holdninger som er destruktiv. De vaser inn i butikken og klasser på ting, uten å vite om de pådrar seg, eller sprer smitte.

Og derfor syns jeg det er trist at enkelte later til å skulle tone ned alvoret i situasjonen. Alle bør ta inn over seg alvoret, ta ansvar for seg selv og andre, og bidra i dugnaden.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Korona - tanker om å holde seg hjemme og restriksjoner på fritidsreiser...

Legg inn av AJ »

Har vært litt opptatt med andre ting i dag, som bla. hvordan vi søsken kan holde best mulig kontakt med vår 89 år gamle kreftsyke mot på alders. og sykehjemmet.
Kontaktet institusjonen pr. mail med nioen spørsmål og fikk raskt svært positive og løsningsorienterte svar tilbake. Det var en god og betryggende opplevelse :drg . Så her skal vi bli enige om en løsning til beste for alle parter.

Siden jeg har vært opptatt med dette store deler av dagen har jeg ikke fått oppdatert meg på denne tråden. Så mulig det jeg tar opp i dette innlegget allerede er blitt nevnt og kanskje også diskutert.

Det er til omtrent alle tider blitt nevnt at "de fleste ulykker skjer i hjemmet". Også påstås det med rette at MC-kjøring har en høy ulykkesrisiko. Men det er nok fortsatt slik at de fleste unngår kritiske ulykker i hjemmet og de fleste overlever og kommer uskadd fra MC-kjøring.

I disse koronatider bes folk om å holde seg hjemme og unngå fritidsreiser, hvilket selvfølgelig innbefatter MC-kjøring.
Så kan det kanskje skje at rastløsheten begynner å plage en del hjemmesittere, som finner ut at de skal komme i gang med diverse oppussingsprosjekter. Noe det kanskje er en stund siden sist de gjorde. Med "glemte" ferdigheter som skal tas fram igjen og som jeg vil tro kunne utgjøre en risikofaktor for mange.
Selv har jeg utsatt et prosjekt som innbefatter bruk av verktøy, som jeg ikke bruker altfor ofte og som gjør at jeg kanskje risikerer å være litt lemfeldig med sikkerhetsmargin og forholdsregler for øvrig.

Så hva med MC-kjøring "uten mål og mening"? Kanskje nettopp en slik tur kan få tankene over på andre ting?
Og med koronabakteppet godt plantet fremst i bevisstheten vil man ganske sikkert ta det rolig og være ekstra oppmerksom om man tar seg en tur, som jeg altså tror vil være god mentalhygiene i disse tider.
Selv er jeg tryggere på meg selv når det kommer til MC-kjøring enn mye annet, som bla. oppussingsprosjekter som innebærer bruk av gardintrapper og forskjellig typer verktøy.
Flåsete å mene noe slikt, vil kanskje en del mene. Dem om det.

For egen del er jeg helt sikker på at jeg vil ha godt av en MC-tur i den situasjonen vi befinner oss i, så snart forholdene her vi bor tillater det.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av kjellv »

Jeg har sett det listet opp noen eksempler på risikosport man helst bør unngå i tiden framover, og motorsykkelkjøring på trafikkert vei er ikke definert som risikosport! Påstander om at motorsykkelkjøring i trafikk er spesielt farlig burde vi som samfunn aktivt motstride i alle fora.
At det har noe høyere ulykkesfrekvens enn de fleste andre aktiviteter i trafikken er jo sant, men farlig er det ikke! Jeg vil nesten påstå at trøsykkel er farligere, for ikke å snakke om el-sparkesykler.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av TGR »

kjellv skrev: 24 mar 2020, 23:25 Jeg har sett det listet opp noen eksempler på risikosport man helst bør unngå i tiden framover, og motorsykkelkjøring på trafikkert vei er ikke definert som risikosport! Påstander om at motorsykkelkjøring i trafikk er spesielt farlig burde vi som samfunn aktivt motstride i alle fora.
At det har noe høyere ulykkesfrekvens enn de fleste andre aktiviteter i trafikken er jo sant, men farlig er det ikke! Jeg vil nesten påstå at trøsykkel er farligere, for ikke å snakke om el-sparkesykler.
Helt enig. Kjører man med hjernen og høyrehanda kobla sammen, så er det faktisk en rekke situasjoner hvor man kan slippe unna en møteulykke feks, mye enklere enn med bil. Statistikk lyver riktignok ikke, men det er stort sett folk som kjører uvettig på mc som drar statistikken opp. ( men altså uten å hevde at jeg aldri har gjort det ) :thumleft

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av gsx750_80 »

kjellv skrev: 24 mar 2020, 23:25 ...
At det har noe høyere ulykkesfrekvens enn de fleste andre aktiviteter i trafikken er jo sant, men farlig er det ikke! Jeg vil nesten påstå at trøsykkel er farligere, for ikke å snakke om el-sparkesykler.
Har du noe antatt pålitelig statistikk eller annet troverdig materiale som støtter hypotesen om at sykler eller el-sparkesykler er farligere enn mc? Det var overraskende påstander, så nå ble jeg nysgjerrig.
mvh

-gsx750_80

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av mekkern »

Farlig er et løst begrep.
På sykkel og sparkesykkel er det en sterk økning av ulykker med skade- dog ikke død.
Fare for skade på annet enn motorisert Er ikke i statestikker som selger nyheter.
En annen ting er innrapportering. Eksempelvis atv kommer i flere grupper og ikke samlet.
Snakker man med leger på akuttmotak så sier de t det har blitt masse sykkel og sparkesykkelulykker Siste år/ene og tannleger ser sparkesykkel som god inntektkilde.

Dette er også en belastning for helsevesen utover våren i disse virustider. men nok mest i større bysentra.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

kaiu
Innlegg: 162
Registrert: 22 jul 2019, 10:10
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av kaiu »

Kanskje eneste alternativet etterhvert https://youtu.be/2ki4VgsRG8M . Selv om det vel bare kombinere ulykker i hjemme med risiko på MC :prf

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av Bjerknez »

Det er nok bare slik at i bunn og grunn setter ikke jeg menneskeliv like høyt som mange andre. Jeg mener man må akseptere en viss risiko (innenfor rimelighetens grenser selvsagt). Hvor mye ressurser skal man bruke for å redde en kreftsyk 80 åring kontra en kreftsyk 25 åring? Jeg har en i familien som er 91 år gammel som nylig fikk operert inn pacemaker. Jada, det er familie og jeg er selvsagt innhabil når det kommer til avgjørelser rundt dette, men noen ganger må noen lenger opp i systemet si at nok er nok, på en fin og verdig måte.

Jeg synes ikke at vi mennesker er noen unike vesen. Vi er øverst i næringskjeden ja, men det er vel haien i vannet også. Personlig klarer jeg ikke å se haien som noen unik skapning av den grunn, men den tror sikkert selv at den er det... ?

Jeg er selvsagt enig i mange av restriksjonene som blir gjort, men det blir bare for mye. Eneste grunnen til at dem lager disse restriksjonene er for at man ikke har kapasitet i helsesektoren til å ta seg av mange syke på en gang. Denne kapasitetsmangelen er det bedrifter og til syvende og sist vi i form at tapt inntekt må betale for, selv om staten kommer med noen små tillskudd som nok ikke kommer til å være på langt nær det samme som tapet.

Så hva står man da igjen med?

Jeg tror at de resurssterke bedriftene klarer seg bra, dem mister mye av konkurransen da de svake vil mer eller mindre falle fra. De arbeidsledige vil forbli arbeidsledige i lang tid og godene man har fått med full lønns utbetalnger vil etter hvert forsvinne. Folk vil bruke mindre penger grunnet tapt inntekt og skattepengene til statskassen reduseres.

Så hva hadde utfallet blitt om reglene ikke var så strenge som i dag?
Bare synsing... men jeg tror ikke det nødvendigvis hadde vert noe dans på roser det heller. Flere hadde muligens dødd av viruset grunnet at dem ikke fikk hjelp. I følge det jeg har lest er det stort sett eldre mennesker (over pensjonistalder?) som er i faresonen. Disse jobber ikke heller (mest sannsynling. unntak finnes) Bedrifter ville fått en usedvanlig høy sykemeldingsstorm, men disse utgiftene koster firmaene kun enger en liten periode før staten må ta regningen. De aller fleste blir syke en ukes tid (har jeg hørt).

Så ja, flere vil nok trolig dø, men den totale besparelsen på liv vil jeg tro jevner seg ut da man ikke får ettervirkninger i den grad som når man stenger ned hele landet.

Jeg tror at hvis man skjønner alvoret og vet at man som 70 åring blir nedprioritert i helsevesenet så ville man nok sett på denne situasjonen langt mer alvorlig og fulgt regler som blir satt. Men så lenge man vet at man nærmest er fredet som menneske og helsevesnet tar i mot en, så sitter det kanskje litt lenger inne og avvente turen til kjøpesenteret.

_____________

Men igjen, ja, jeg er for mange av restriksonene som er blitt satt. Det har helt sikkert blitt tatt noen kloke valg her, men nå virker det som om dem med hastverk begynner å stenge for å stenge. Å forby motorsyklister å kjøre sykkel er forsåvidt greit, men da må dem også forby veldig mye annet. I følge statistikken så dør altså aller flest folk i hjemmet og badet er vel det rommet hvor flest ulykker skjer (mener jeg å ha lest en gang). Så kanskje man skal være forsiktig med å vaske seg?

Skal man forby oppussing av hus, plenklipping, akogsarbeide, verandabygging, maling av hus etc.?

Til slutt må man jo også kunne følge opp disse reglene som blir sagt og det blir jo politiet sin oppgave. Men etter min erfaring er politiet alt for opptatt med å ta fartssyndere, for senest i dag var det fartskontroll her i Fredrikstad. Kanskje for å få inn penger til helsesektoren? :)

Som nevnt tidligere så er jeg heldigvis så langt skånet både fra sykdom og permitering så meg er det ikke synd på. Så kanskje jeg bare sitter her på min høye hest og skriker? Fullt mulig, men etter å ha fulgt min kreftsyke far ett års tid hvor han plutselig sovnet inn på sykehuset ganske kjapt etter en overdose med morfin, er jeg overbevist om at helsevesenet allikevel er flinke til å avgjøre når nok er nok. Dem hadde sett progresjonen og det var ut og inn av sykehus opp til en gang i uken grunnet vann i lungene som måtte tappes. Etter tappingen hadde han det forholdsvis bra, men dem å vel at dette kom til å vedvare samt koste penger. Plutselig en kveld ringte telefonen fra sykehuset at jeg burde komme og at min far kun hadde få timer igjen.

Helt sjokkert ble jeg jo, for jeg snakket jo med han på telefon 7 timer før dette og da var han i grei form. Jeg og min mor satt der mens dem sa at det ikke var mer å gjøre og peiset på med morfin før jeg så han sovnet inn mens det skummet om munnen.

Allikevel er jeg ganske sikker på at valget dem tok var det rette i etterkant. Det gikk helt klart bare en vei, men han ble jo både en belastning for helsevesnet og seg selv.

Når det er sagt, så ville vel ikke dette vært noe problem hvis man hadde invistert mere penger i helsesektoren fra starten av. Da hadde man hatt kapasitet og livet kunne mer eller mindre fortsette litt som før. Så hvor skulle man tatt disse pengene fra? Det samme stedet som pengene blir tatt fra nå. Pensjonsfond utland (eller oljepengene om du vil)

En av landets mest moderne sykehus ble bygget på Kallnes for kort tid siden. Det viser seg etter å ha lest avisen at dette sykehuset allerede er for lite. Forstå det den som kan...
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/v ... paa-gangen

I denne artikkelen står det svart på hvitt at det ikke foreligger planer om å bygge ut og få flere sengeplasser. Så kan man jo undre seg hvorfor kapasiteten er for liten når krisen først oppstår...

Å hvem sitter med regningen til slutt? Jo... til syvende og sist staten samt du og jeg.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av gsx750_80 »

cor_world.png
I figuren er det vist antall aktive tilfeller av Corona-virus infeksjon på verdensbasis. Kurven har blitt brattere og brattere så langt, som man kan se. For eksempelet skyld, om man antar noenlunde samme "takt" i økningen, og at det er en halv million kjente smittede i dag, og at vi har en dobling i dette tallet hver 7. dag. (Det er naturligvis ikke godt å si hvor det bærer, så det er stor
usikkerhet her.) Uansett:
0.5 millioner kjente smittede 25. mars.
1 million kjente smittetilfeller onsdag 1. april.
2 millioner 8. april.
4 millioner den 15. april.
8 millioner den 22. april.
16 millioner den 29. april.
32 millioner den 6. mai
64 millioner den 13. mai.
128 millioner den 20. mai.
256 millioner den 27. mai.
0.512 milliarder 3. juni
1.024 milliarder 10. juni
> 2 milliarder 17. juni.

Slik trenger det ikke gå, som sagt, men eksponensiell vekst er noe vi ikke er så vante til å forholde oss til.

Ved å etterleve strenge tiltak kan vi forhåpentligvis unngå en tilsvarende "grotesk" utvikling her til lands.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av gsx750_80 »

mekkern skrev: 25 mar 2020, 01:17 Farlig er et løst begrep.
På sykkel og sparkesykkel er det en sterk økning av ulykker med skade- dog ikke død.
Fare for skade på annet enn motorisert Er ikke i statestikker som selger nyheter.
En annen ting er innrapportering. Eksempelvis atv kommer i flere grupper og ikke samlet.
Snakker man med leger på akuttmotak så sier de t det har blitt masse sykkel og sparkesykkelulykker Siste år/ene og tannleger ser sparkesykkel som god inntektkilde.

Dette er også en belastning for helsevesen utover våren i disse virustider. men nok mest i større bysentra.
Hvis farlig skal være et såpass "løst begrep" at det nærmest tømmes for meningsinnhold, blir det fort umulig med en fornuftig diskusjon. Da kan man like godt hevde at å spille ludo er like farlig som å holde på med basehopping, for å ta en analogi.

Minner meg om en av brødrene Baarlie (musiker) som for mange år siden uttalte at "Jeg synes ikke Bob Dylan er noe særlig berømt"..
Sist redigert av gsx750_80 den 25 mar 2020, 14:55, redigert 1 gang totalt.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av gsx750_80 »

cor_norway.png
Ferskt bilde fra situasjonen her til lands. Fra worldometers.info .

Doblingstiden i antall kjente smittede er rundt 7 dager også her til lands, men målet til regjeringen er å "banke kurven flat", og få fortsettelsen til å ha et forløp i form av en graf med en tangent som i større grad er parallell med den horisontale aksen (på en viss sikt..) / redusere antallet personer hver enkelt smittet bringer sykdommen videre til.

Da kan vi unngå overopphopning av folk som trenger respirator feks, men ikke kan få tilgang. En stor andel av de som trenger respirator vil dø uten slik hjelp.

Allerede nå er omtrent 10 % av landets respiratorer belagt, når vi har omtrent 3000 tilfeller.

Får vi ikke endret på tendensen i grafen, vha sosial distanse mm, kan vi ha 6000 om 1 uke, 12000 om 2 uker, 24000 om 3 uker (osv). Hvis prosentandelen som trenger respirator er noenlunde konstant, vil kapasiteten for slik hjelp sprenges om kanskje
3-4 uker. Da kan helsepersonell bli nødt til å velge hvem som skal få behandling og ikke, slik man har sett i Italia feks.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av kgjersda »

gsx750_80 skrev: 25 mar 2020, 12:01 cor_norway.png

Ferskt bilde fra situasjonen her til lands. Fra worldometers.info .

Doblingstiden i antall kjente smittede er rundt 7 dager også her til lands, men målet til regjeringen er å "banke kurven flat", og få fortsettelsen til å ha et forløp i form av en graf med en tangent som i større grad er parallell med den horisontale aksen (på en viss sikt..) / redusere antallet personer hver enkelt smittet bringer sykdommen videre til.

Da kan vi unngå overopphopning av folk som trenger respirator feks, men ikke kan få tilgang. En stor andel av de som trenger respirator vil dø uten slik hjelp.

Allerede nå er omtrent 10 % av landets respiratorer belagt, når vi har omtrent 3000 tilfeller.

Får vi ikke endret på tendensen i grafen, vha sosial distanse mm, kan vi ha 6000 om 1 uke, 12000 om 2 uker, 24000 om 3 uker (osv). Hvis prosentandelen som trenger respirator er noenlunde konstant, vil kapasiteten for slik hjelp sprenges om kanskje
3-4 uker. Da kan helsepersonell bli nødt til å velge hvem som skal få behandling og ikke, slik man har sett i Italia feks.
:thumleft

Derfor holder jeg meg hjemme så lenge som nødvendig.
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av Epylypzon »

Jeg er har heldigvis ett hus som skal stå ferdig til sommeren. Så jeg trenger ikke bekymre meg om å dra noen andre steder enn mellom hjemme-jobb-huset.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av Bjerknez »

Epylypzon skrev: 25 mar 2020, 15:00 Jeg er har heldigvis ett hus som skal stå ferdig til sommeren. Så jeg trenger ikke bekymre meg om å dra noen andre steder enn mellom hjemme-jobb-huset.
Med tanke på at de fleste ulykkene skjer i heimen er vel husbygging noe man absolutt bør avstå fra i disse tider vil jeg tro :knegg
I det hele tatt ALT vi fåretar oss på fritiden er langt farligere enn å kjøre motorsykkel i følge statistikken.

https://sykepleien.no/2019/02/de-fleste ... -i-hjemmet

Kan også lese litt her:
https://sml.snl.no/d%C3%B8ds%C3%A5rsaker

Svar