Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2024 sesongen?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Duke944
Innlegg: 95
Registrert: 05 nov 2014, 23:15
Motorsykkelen din: Desert Sled, Sherco 5.1, DRZ 400

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av Duke944 »

Kanskje ikke så "farlig" som steigan.no.....?

https://resett.no/2021/10/01/hva-har-vi ... etene-for/

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av erik m »

Duke944 skrev: 02 okt 2021, 09:09 Kanskje ikke så "farlig" som steigan.no.....?

https://resett.no/2021/10/01/hva-har-vi ... etene-for/
Det handler vel om hvilket ståsted man har. Personlig mener jeg Resett er mye verre enn Steigan.no. Steigan har blitt en fyr som er mer opptatt av å komme i media enn hvem han leiker med. At han også har valgt å bli konspirasjonsteoretiker på sine gamle dager er trist, men at han opptrer sammen med rasister og nazister er virkelig for j.... Resett derimot fungerer som et bevisst organ for nettopp de to gruppene.

Brukeravatar
127Tom
Innlegg: 198
Registrert: 01 apr 2021, 15:11
Motorsykkelen din: HD FXDX, Intruder 1400, HD FXDWG
Sted: Oslo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av 127Tom »

Litt artig at du prater om sunn fornuft Fredrik, når du bruker anekdoter / enkelt eksempler på at du burde ta en vaksine og være redd for covid:
At du følte deg dårlig pga. covid er jo normalt. Det er jo akkurat som en influensa. De fleste som får influensa føler seg dårlig. Det kan være alt fra 1 til 3 uker og noen ganger med bronkitt som følger.
Når man snakker om et virus må man se globalt hvor farlig det er. Når overlevelses raten er på 98,9 % og de nå snakker om å gi 2, 3 og 4 doser med vaksine så tilsier dette at dette er kun for å tjene penger.

Kjenner du noen som har dødd av covid?
Nevn en kjendis som har dødd av covid.
Hvis du har tatt en vaksine, hvorfor skal du trenge dose nr.2? Er man halv-vaksinert av dose 1? Hva vil dose 3 da hjelpe?
Hadde dette vært en pandemi så hadde folk dødd som fluer.

Brukeravatar
127Tom
Innlegg: 198
Registrert: 01 apr 2021, 15:11
Motorsykkelen din: HD FXDX, Intruder 1400, HD FXDWG
Sted: Oslo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av 127Tom »

cannon skrev: 01 okt 2021, 14:38 127Tom, du og dine meningsfeller har et immunforsvar i verdensklasse. I tillegg har du kunnskap og innsikt om pandemi-temaet som trumfer alle andre, og plasserer deg i verdenstoppen på området.
Jeg ønsker deg lykke til :thumleft
Takk for enda et ubrukelig svar. Viser jo bare at du vet nok en gang svært lite :lol
# facts and logic crushes the uneducated every time

Brukeravatar
127Tom
Innlegg: 198
Registrert: 01 apr 2021, 15:11
Motorsykkelen din: HD FXDX, Intruder 1400, HD FXDWG
Sted: Oslo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av 127Tom »

Haha "tikkende bombe". Må le av den patetiske krampeaktige skremselspropagandaen til media og politikerne.
Folk begynner å våkne opp ;) synd det!

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verde ... MQ8AwOLBno

xavi0n
Innlegg: 497
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av xavi0n »

127Tom skrev: 04 okt 2021, 00:03
cannon skrev: 01 okt 2021, 14:38 127Tom, du og dine meningsfeller har et immunforsvar i verdensklasse. I tillegg har du kunnskap og innsikt om pandemi-temaet som trumfer alle andre, og plasserer deg i verdenstoppen på området.
Jeg ønsker deg lykke til :thumleft
Takk for enda et ubrukelig svar. Viser jo bare at du vet nok en gang svært lite :lol
# facts and logic crushes the uneducated every time
Ut i fra det du skriver her inne så hadde jeg ikke tørt å påstå at det du farer med er veldig logisk.
Er tilogmed enig i enkelte ting av det du sier, men du framhever også en stor del av problemet med akkurat denne debatten. Du går for hardt ut, roper propaganda om alt og blankt overser alle synspunkter som ikke passer ditt syn.

Det er dårlige og tildels direkte feile kilder ( påstår ikke det akkurat med de du kommer med fordi jeg gidder ikke sjekke)
If you gonna be dumb you gotta be tough

Brukeravatar
127Tom
Innlegg: 198
Registrert: 01 apr 2021, 15:11
Motorsykkelen din: HD FXDX, Intruder 1400, HD FXDWG
Sted: Oslo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av 127Tom »

xavi0n skrev: 04 okt 2021, 02:36
127Tom skrev: 04 okt 2021, 00:03
cannon skrev: 01 okt 2021, 14:38 127Tom, du og dine meningsfeller har et immunforsvar i verdensklasse. I tillegg har du kunnskap og innsikt om pandemi-temaet som trumfer alle andre, og plasserer deg i verdenstoppen på området.
Jeg ønsker deg lykke til :thumleft
Takk for enda et ubrukelig svar. Viser jo bare at du vet nok en gang svært lite :lol
# facts and logic crushes the uneducated every time
Ut i fra det du skriver her inne så hadde jeg ikke tørt å påstå at det du farer med er veldig logisk.
Er tilogmed enig i enkelte ting av det du sier, men du framhever også en stor del av problemet med akkurat denne debatten. Du går for hardt ut, roper propaganda om alt og blankt overser alle synspunkter som ikke passer ditt syn.

Det er dårlige og tildels direkte feile kilder ( påstår ikke det akkurat med de du kommer med fordi jeg gidder ikke sjekke)
Blir litt merkelig å kalle kilder feil når du selv innrømmer å ikke gidde å sjekke dem.
Det eneste jeg har kommet med her er statistikk, og de eneste svarene jeg får tilbake er basically: luft / hersketeknikker. Det er jo tegn på at de andre ikke har så veldig mye mer å fare med her.

Hvis folk er uenige og mener jeg tar feil men kun kommer med hersketeknikker / følelser / anektdoter til svar, vel da styrker det jo bare min mening og sak enda mer.

Og hvilke synspunkter mener du jeg blankt har oversett?
Sist redigert av 127Tom den 04 okt 2021, 03:52, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
127Tom
Innlegg: 198
Registrert: 01 apr 2021, 15:11
Motorsykkelen din: HD FXDX, Intruder 1400, HD FXDWG
Sted: Oslo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av 127Tom »

.

xavi0n
Innlegg: 497
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av xavi0n »

127Tom skrev: 04 okt 2021, 00:03
cannon skrev: 01 okt 2021, 14:38 127Tom, du og dine meningsfeller har et immunforsvar i verdensklasse. I tillegg har du kunnskap og innsikt om pandemi-temaet som trumfer alle andre, og plasserer deg i verdenstoppen på området.
Jeg ønsker deg lykke til :thumleft
Takk for enda et ubrukelig svar. Viser jo bare at du vet nok en gang svært lite :lol
# facts and logic crushes the uneducated every time
For dette svaret ditt er så opplyst å fritt for hersketeknikk?
If you gonna be dumb you gotta be tough

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av Bjerknez »

Enkelte av kommentarene her er rett og slett flau lesning. Gidder ikke å nevne navn eller diskutere emnet som omhandles ytterligere, men biter meg merke i flaue formuleringer og ordbruk som rett og slett ikke holder mål i en alder av 10+.

Hvem jeg sikter til bør være ganske åpenbart for de aller fleste og målet med dette innlegget er egentlig en lite håp om et kvalitetshopp vedrørende innhold.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av FredrikE24 »

127Tom skrev: 03 okt 2021, 23:59 Litt artig at du prater om sunn fornuft Fredrik, når du bruker anekdoter / enkelt eksempler på at du burde ta en vaksine og være redd for covid:
At du følte deg dårlig pga. covid er jo normalt. Det er jo akkurat som en influensa. De fleste som får influensa føler seg dårlig. Det kan være alt fra 1 til 3 uker og noen ganger med bronkitt som følger.
Har du hatt covid? Det er ikke akkurat som en influensa.

I min sunne fornuft vaksinerer man seg mot det man kan for å slippe problemer og leve et enklere liv. Verre er det egentlig ikke. Ikke er jeg alene om å tenke slik heller. Jeg synes det er tingen å gjøre.

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 764
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av Audi Mannen »

Enig med deg Bjerknez og fyller på med noe mere materiale som denne posten egentlig hadde som intensjon.
Sett i etterkant av sesongen ble den slett ikke værst for min del, ikke det helt store antall kjørte km, men havner på litt over 5K km før jeg parkerer tenker jeg. Det har i stor grad vært på ny sykkel som jeg fikk overlevert søndag uke 27 og jeg har kost det lille vettet jeg har igjen av meg på hver tur. brom-brom.
Vil ikke si at Covid- 19 har gitt meg noen begrensninger på kjøremuligheter, men jeg har et avslappa forholde til det og trives godt med litt "sosial distansering" og "meter'n" vi snakker så mye om. Alt i alt handler det om å vise hensyn.

Når det er sagt så har vi på "solkysten" her oppe har jo noen særdeles fine dager her nå mens stort sett resten av landet er mer eller mindre i unntakstilstand. 18 grader og lettskyet i går, og det har allerede i dag fra jeg kjørt på jobb kl 06.20 fram til nå gått fra 14.5 - 18 grader. Angrer litt på at jeg ikke tok sykkel til arbeid, men vi er plaga med fryktelig mye hjort på mårran her og det er mørkt.... I dag er det meldt 18-20 grader, skyfri himmel etter kl 10 og en trekk opp mot 6 m/s.... eller storm som de kaller det østafjells. :roll
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
127Tom
Innlegg: 198
Registrert: 01 apr 2021, 15:11
Motorsykkelen din: HD FXDX, Intruder 1400, HD FXDWG
Sted: Oslo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av 127Tom »

FredrikE24 skrev: 04 okt 2021, 07:18
127Tom skrev: 03 okt 2021, 23:59 Litt artig at du prater om sunn fornuft Fredrik, når du bruker anekdoter / enkelt eksempler på at du burde ta en vaksine og være redd for covid:
At du følte deg dårlig pga. covid er jo normalt. Det er jo akkurat som en influensa. De fleste som får influensa føler seg dårlig. Det kan være alt fra 1 til 3 uker og noen ganger med bronkitt som følger.
Har du hatt covid? Det er ikke akkurat som en influensa.

I min sunne fornuft vaksinerer man seg mot det man kan for å slippe problemer og leve et enklere liv. Verre er det egentlig ikke. Ikke er jeg alene om å tenke slik heller. Jeg synes det er tingen å gjøre.
Trenger ikke ha covid for å vite at 98,9 % overlevde det helt fint og 90 % som har hatt det sa det føltes som en influensa.
En venninde av meg og 2 av hennes barn hadde corona. Yngste på 7 år spratt rundt i huset og spilte fotball, hu eldste på 17 lå i senga og var litt snufsete. Venninda mi sa det føltes som en veldig mild influensa. Hu er ikke vaksinert og skal heller ikke vaksineres.
Det samme kan jeg si om arbeidskolleger, venner og familie medlemmer som har fått covid.
Litt av en pandemi ;)
Sist redigert av 127Tom den 04 okt 2021, 12:08, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
127Tom
Innlegg: 198
Registrert: 01 apr 2021, 15:11
Motorsykkelen din: HD FXDX, Intruder 1400, HD FXDWG
Sted: Oslo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av 127Tom »

FredrikE24 skrev: 04 okt 2021, 07:18
127Tom skrev: 03 okt 2021, 23:59 Litt artig at du prater om sunn fornuft Fredrik, når du bruker anekdoter / enkelt eksempler på at du burde ta en vaksine og være redd for covid:
At du følte deg dårlig pga. covid er jo normalt. Det er jo akkurat som en influensa. De fleste som får influensa føler seg dårlig. Det kan være alt fra 1 til 3 uker og noen ganger med bronkitt som følger.
Har du hatt covid? Det er ikke akkurat som en influensa.

I min sunne fornuft vaksinerer man seg mot det man kan for å slippe problemer og leve et enklere liv. Verre er det egentlig ikke. Ikke er jeg alene om å tenke slik heller. Jeg synes det er tingen å gjøre.
Du vaksinerer deg fordi "alle andre" gjør det, og fordi myndighetene ber deg om å gjøre det.
Flokkmentalitet. Kan jeg høre et brek?
Og forresten; Å appelere til flertall er fortsatt ikke noe argument.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av kjellv »

127Tom skrev:
FredrikE24 skrev: 04 okt 2021, 07:18
127Tom skrev: 03 okt 2021, 23:59 Litt artig at du prater om sunn fornuft Fredrik, når du bruker anekdoter / enkelt eksempler på at du burde ta en vaksine og være redd for covid:
At du følte deg dårlig pga. covid er jo normalt. Det er jo akkurat som en influensa. De fleste som får influensa føler seg dårlig. Det kan være alt fra 1 til 3 uker og noen ganger med bronkitt som følger.
Har du hatt covid? Det er ikke akkurat som en influensa.

I min sunne fornuft vaksinerer man seg mot det man kan for å slippe problemer og leve et enklere liv. Verre er det egentlig ikke. Ikke er jeg alene om å tenke slik heller. Jeg synes det er tingen å gjøre.
Du vaksinerer deg fordi "alle andre" gjør det, og fordi myndighetene ber deg om å gjøre det.
Flokkmentalitet. Kan jeg høre et brek?
Og forresten; Å appelere til flertall er fortsatt ikke noe argument.
Det er vel mest fordi flertallet her i landet ikke tenker som deg 127Tom, og har fulgt de tiltak regjering og FHI har rådet oss til at vi her i landet har sluppet så lett unna.
De lave dødstall knyttet til pandemien her i landet skyldes uten tvil at de aller fleste av oss har latt oss vaksinere, har holdt meters avstand, har unngått unødvendige reiser og større folkemengder, har brukt ansiktsmaske på steder der det samles mennesker, har latt være å besøke våre gamle slektninger på sykehjem og andre institusjoner, har unngått kollektivtrafikk osv..
Se bare til vårt naboland i øst. De fulgte din filosofi til en viss grad og er langt hardere rammet enn oss.
Jeg har i solidaritet med våre svakeste fulgt gitte råd og er stolt av det. Jeg er ikke det minste i tvil om dette har vært både fornuftig og riktig. Jeg har heller ikke tatt av i feiring av gjenåpning av landet som mange andre har gjort siste 1,5 uker, ser ikke poenget i det. Pandemien er ikke over, viruset er langt fra nedkjempet ennå!

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


Svar