Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2024 sesongen?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Sattphalat
Innlegg: 293
Registrert: 20 mai 2018, 10:19
Motorsykkelen din: -

Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av Sattphalat »

Fint at det er over, her i Norge… på verdensbasis er det ikke helt sånn. Covid er et problem i de landene som ikke har fått vaksine nok.
Vaksine har fått oss igjennom dette, og er imponert over at de klarte å få plass en vaksine så fort.
Nå er det en ting til som er på plass på vaksinekortet i tillegg til havriks (hepatitt) polio osv. gul feber fr de som skal til Afrika.
Det er bare en vei ut, og det er vaksine, og at vi har klart det er oppslutningen om vaksinasjonsprogrammet.
Cred til oss.

Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4716
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av FredrikE24 »

Det er helt rett - Det ville vært helt Texas her enda hvis ikke det hadde vært for den høye vaksineringsoppslutningen.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22903
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av Bjerknez »

Folk for gjøre og tenke som dem vil. Nå er Corona tiden med de restriksjoner som har vært tilsynelatende delvis over for denne gang. Jeg har tatt mine to vaksiner, selv om jeg har fått beskjed om at jeg er en av dem som trolig kan være mer eller kindre immun mot Covid. Dette kommer fra helsepersonell.

Grunnen er at jeg levde under samme tak med min kone som hadde påvist corona og ble syk i hele to uker uten å bli syk. Jeg testet meg jevnlig og ble aldri smittet. Vi brukte samme bad, samme kjøkken og begge var hjemme 24/7 i to uker.

Videre diskusjoner rundt dette med covid gidder jeg ikke. Nå må vi se fremover :)

Brukeravatar
127Tom
Innlegg: 198
Registrert: 01 apr 2021, 15:11
Motorsykkelen din: HD FXDX, Intruder 1400, HD FXDWG
Sted: Oslo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av 127Tom »

FredrikE24 skrev: 26 sep 2021, 00:03 Det er helt rett - Det ville vært helt Texas her enda hvis ikke det hadde vært for den høye vaksineringsoppslutningen.
Med 98,9 % sjanse å overleve viruset og kun 700 døde i løpet av 16 måneder i Norge (1700 døde av influensa i 2017) så skjønner jeg ikke hvordan du kan tro at vaksineringen hjalp noe som helst. Det eneste vaksineringen gjør er å gi din kropp et boost til å bekjempe viruset om du skulle få det. Men vi har jo noe som heter immun system som tar seg lett av dette, så ingen vits å ta vaksinen.
Som vaksinert kan du like lett få viruset og smitte andre som om du ikke skulle hatt vaksinen. Det så vi jo selv på smitte økningen rett etter at de fleste tok vaksinen.

Syns du ikke det er litt rart at "poff" etter 18 måneder så er hele greia over? Det er jo soleklart at de kun ville tjene penger på denne epidemien: Farmasut selskapene tjente billionene sine, og politikerne som er i lommene dems fikk en del av kaka også. Ikke glem at Bill Gates er i Erna Solbergs kretser. Bill Gates tjente jo noen billioner dollar på vaksine propagandaen sin.

Minner på at det er frivillig å ta vaksinen da ingen kan tvinge noe som helst inn i kroppen din uten samtykke. Jeg kan også reise hvor jeg vil uten vaksinen. Det "grønt kort" greien du prater om er ulovlig og noe media har bare klart å dytte frem.
Det eneste jeg må gjøre når jeg reiser er å ta en test til og fra.

Hvis dere ikke skjønner at hele greia er en farse og korrupsjon syns jeg synd på dere:

Kilder:

https://www.tv2.no/a/11833380/

https://www.klartale.no/norge/2020/07/1 ... pa-korona/

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/tje ... e/73795401

https://www.dagensmedisin.no/artikler/2 ... millioner/

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22903
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av Bjerknez »

Du trenger ikke å synes synd på meg. jeg er en stor gutt som tar konsekvensene av det jeg foretar meg :thumleft

Så får andre tenke sitt om det vi har vært igjennom. Det finnes også folk som hardnakket mener at jorden er flat. jeg er faktisk ganske sikker på at de mest iherdige av dem kunne kverulert meg i senk. Dem lever av å overbevise andre om dette og det beste man kan gjøre er å overse det og bruke tiden på og diskutere eller debattere med noen som er åpne for løsninger og ikke vinne debatter.

Man ser det i politikken hele tiden og det er regelrett flaut og se på.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av cannon »

127Tom skrev: 28 sep 2021, 00:46
FredrikE24 skrev: 26 sep 2021, 00:03 Det er helt rett - Det ville vært helt Texas her enda hvis ikke det hadde vært for den høye vaksineringsoppslutningen.
Med 98,9 % sjanse å overleve viruset og kun 700 døde i løpet av 16 måneder i Norge (1700 døde av influensa i 2017) så skjønner jeg ikke hvordan du kan tro at vaksineringen hjalp noe som helst. Det eneste vaksineringen gjør er å gi din kropp et boost til å bekjempe viruset om du skulle få det. Men vi har jo noe som heter immun system som tar seg lett av dette, så ingen vits å ta vaksinen.
Som vaksinert kan du like lett få viruset og smitte andre som om du ikke skulle hatt vaksinen. Det så vi jo selv på smitte økningen rett etter at de fleste tok vaksinen.

Syns du ikke det er litt rart at "poff" etter 18 måneder så er hele greia over? Det er jo soleklart at de kun ville tjene penger på denne epidemien: Farmasut selskapene tjente billionene sine, og politikerne som er i lommene dems fikk en del av kaka også. Ikke glem at Bill Gates er i Erna Solbergs kretser. Bill Gates tjente jo noen billioner dollar på vaksine propagandaen sin.

Minner på at det er frivillig å ta vaksinen da ingen kan tvinge noe som helst inn i kroppen din uten samtykke. Jeg kan også reise hvor jeg vil uten vaksinen. Det "grønt kort" greien du prater om er ulovlig og noe media har bare klart å dytte frem.
Det eneste jeg må gjøre når jeg reiser er å ta en test til og fra.

Hvis dere ikke skjønner at hele greia er en farse og korrupsjon syns jeg synd på dere:

Kilder:

https://www.tv2.no/a/11833380/

https://www.klartale.no/norge/2020/07/1 ... pa-korona/

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/tje ... e/73795401

https://www.dagensmedisin.no/artikler/2 ... millioner/
Ingen av dine kildehenvisninger gir noe svar på om pandemien er/var reell og truende på noe vis. Du bør nok dypere enn tv2-titting og Dagbladet for å underbygge dine påstander om pandemien.

Dine påstander om at noen har blitt rike på produksjon av vaksiner er sikkert riktige, og det er jo ikke noe nytt. Alle som selger noe har jo en tendens til å tjene penger på det. Jeg ser ikke noe galt i det, men jeg respekterer at noen synes at alle skal være like, og ha like mye (eller lite) penger. Du bør snakke nærmere med Moxnes & co (eller Flat Earth Society Norge).
Personlig tror jeg at vaksine-utviklingen ville tatt betydelig lengre tid hvis utsiktene til profitt hadde vært betydelig dårligere.

By the way, det var ikke "poff" over etter 18 måneder. Pandemien lever i "beste velgående", men vi er ikke så sårbare fordi de fleste av oss er vaksinert. De som ikke er vaksinert blir nå smittet så det holder, men det kan vi tåle, i stor grad fordi myndighetenes stratgegi viser seg å ha vært riktig. De unge tåler smitten og sykdommen bedre enn oss voksne.


.

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av kgjersda »

Hvis ikke vi hadde hatt så høy vaksineandel mot meslinger så hadde vi nok stengt ned landet. Det samme med de andre vaksinene vi har fått opp igjennom livet.
Sykdommene finnes fremdeles "der ute", men vi kan leve normalt på grunn av vaksinene og at så mange har tatt den.
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1051
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av Domino »

Ja, vi kan vel nevne noen stikkord som polio, tuberkulose, kopper, meslinger, kusma. Alle er ikke like farlige, men likevel ille nook.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4716
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av FredrikE24 »

127Tom skrev: 28 sep 2021, 00:46
FredrikE24 skrev: 26 sep 2021, 00:03 Det er helt rett - Det ville vært helt Texas her enda hvis ikke det hadde vært for den høye vaksineringsoppslutningen.
Med 98,9 % sjanse å overleve viruset og kun 700 døde i løpet av 16 måneder i Norge (1700 døde av influensa i 2017) så skjønner jeg ikke hvordan du kan tro at vaksineringen hjalp noe som helst. Det eneste vaksineringen gjør er å gi din kropp et boost til å bekjempe viruset om du skulle få det. Men vi har jo noe som heter immun system som tar seg lett av dette, så ingen vits å ta vaksinen.
Som vaksinert kan du like lett få viruset og smitte andre som om du ikke skulle hatt vaksinen. Det så vi jo selv på smitte økningen rett etter at de fleste tok vaksinen.

Syns du ikke det er litt rart at "poff" etter 18 måneder så er hele greia over? Det er jo soleklart at de kun ville tjene penger på denne epidemien: Farmasut selskapene tjente billionene sine, og politikerne som er i lommene dems fikk en del av kaka også. Ikke glem at Bill Gates er i Erna Solbergs kretser. Bill Gates tjente jo noen billioner dollar på vaksine propagandaen sin.

Minner på at det er frivillig å ta vaksinen da ingen kan tvinge noe som helst inn i kroppen din uten samtykke. Jeg kan også reise hvor jeg vil uten vaksinen. Det "grønt kort" greien du prater om er ulovlig og noe media har bare klart å dytte frem.
Det eneste jeg må gjøre når jeg reiser er å ta en test til og fra.

Hvis dere ikke skjønner at hele greia er en farse og korrupsjon syns jeg synd på dere:

Kilder:

https://www.tv2.no/a/11833380/

https://www.klartale.no/norge/2020/07/1 ... pa-korona/

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/tje ... e/73795401

https://www.dagensmedisin.no/artikler/2 ... millioner/
Bor du under en stein?

Brukeravatar
127Tom
Innlegg: 198
Registrert: 01 apr 2021, 15:11
Motorsykkelen din: HD FXDX, Intruder 1400, HD FXDWG
Sted: Oslo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av 127Tom »

Det var ikke noe argument, Fredrik ;)
Til dere andre som begynte å prate om flat earth: Morsomt, men fortsatt ingen argumenter.

Å sammenligne covid-19 med disse andre virusene blir usaklig da disse er langt mer dødelige og angriper yngre mennesker og langt mer prosentmessig dødelig.
Det var til og med noen som prøvde å sammenligne Covid-19 med spanskesyken. Noe som er totalt latterlig da spankesyken tok livet av ca. 100 millioner mennesker, vs covid-19 som ligger på 4.5 millioner. Noe som er fryktelig lite i en 18 måneders periode i forhold til andre sykdommer og virus som tar livet av langt flere.

Det kan heller ikke avfeies en kilde basert på hvor den er lastet opp. Dere må jo se på hvor informasjonen kommer fra.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22903
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg overlater den debatten til dere andre. Nå er jeg bare glad for at det er over (mer eller mindre). :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37866
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av AJ »

Vaksinen mindre effektiv over tid enn man har håpet og trodd?

Overraskende funn i undersøkelse fra Sverige, publisert i dag;
https://www.nrk.no/norge/studie_-krafti ... 1.15670051
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av cannon »

127Tom skrev: 29 sep 2021, 07:41 Det var ikke noe argument, Fredrik ;)
Til dere andre som begynte å prate om flat earth: Morsomt, men fortsatt ingen argumenter.

Å sammenligne covid-19 med disse andre virusene blir usaklig da disse er langt mer dødelige og angriper yngre mennesker og langt mer prosentmessig dødelig.
Det var til og med noen som prøvde å sammenligne Covid-19 med spanskesyken. Noe som er totalt latterlig da spankesyken tok livet av ca. 100 millioner mennesker, vs covid-19 som ligger på 4.5 millioner. Noe som er fryktelig lite i en 18 måneders periode i forhold til andre sykdommer og virus som tar livet av langt flere.

Det kan heller ikke avfeies en kilde basert på hvor den er lastet opp. Dere må jo se på hvor informasjonen kommer fra.
Har du noen fakta om hvor langt Pfizer, Novavax, CSL, eller andre vaksineprodusenter hadde kommet i sin forskning da spanskesyken brøt ut? Eller svartedauen? Eller polio?
Det KAN jo tenkes at den lave dødligheten vi opplever denne gangen ar sammenheng med at disse selskapene faktisk eksisterer og leverer?

Hvis vi kan være enige om at Spanskesyken tidlig på 1900-tallet tok for mange manneskeliv, hvorfor skulle vi da lene oss tilbake i dag og se om covid kanskje er like "effektiv"? Hvorfor ikke bekjempe faenskapen, når vi faktisk er i stand til det?

Ang kilder: du er jo ganske så ensidig i dine kildehenvisninger. Hvis jeg slenger opp 120 linker som peker i motsatt retning (det er veldig enkelt, men jeg gidder ikke), har jeg da mer rett enn deg?
Jeg kan forresten også dele massevis av linker om at jorda faktisk er flat, men jeg er så sta og enfoldig at jeg fortsatt velger å tro at vi bor på en rund planet, til tross for alle bevisene på det motsatte.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22903
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av Bjerknez »

cannon skrev: 29 sep 2021, 08:46
127Tom skrev: 29 sep 2021, 07:41 Det var ikke noe argument, Fredrik ;)
Til dere andre som begynte å prate om flat earth: Morsomt, men fortsatt ingen argumenter.

Å sammenligne covid-19 med disse andre virusene blir usaklig da disse er langt mer dødelige og angriper yngre mennesker og langt mer prosentmessig dødelig.
Det var til og med noen som prøvde å sammenligne Covid-19 med spanskesyken. Noe som er totalt latterlig da spankesyken tok livet av ca. 100 millioner mennesker, vs covid-19 som ligger på 4.5 millioner. Noe som er fryktelig lite i en 18 måneders periode i forhold til andre sykdommer og virus som tar livet av langt flere.

Det kan heller ikke avfeies en kilde basert på hvor den er lastet opp. Dere må jo se på hvor informasjonen kommer fra.
Har du noen fakta om hvor langt Pfizer, Novavax, CSL, eller andre vaksineprodusenter hadde kommet i sin forskning da spanskesyken brøt ut? Eller svartedauen? Eller polio?
Det KAN jo tenkes at den lave dødligheten vi opplever denne gangen ar sammenheng med at disse selskapene faktisk eksisterer og leverer?

Hvis vi kan være enige om at Spanskesyken tidlig på 1900-tallet tok for mange manneskeliv, hvorfor skulle vi da lene oss tilbake i dag og se om covid kanskje er like "effektiv"? Hvorfor ikke bekjempe faenskapen, når vi faktisk er i stand til det?

Ang kilder: du er jo ganske så ensidig i dine kildehenvisninger. Hvis jeg slenger opp 120 linker som peker i motsatt retning (det er veldig enkelt, men jeg gidder ikke), har jeg da mer rett enn deg?
Jeg kan forresten også dele massevis av linker om at jorda faktisk er flat, men jeg er så sta og enfoldig at jeg fortsatt velger å tro at vi bor på en rund planet, til tross for alle bevisene på det motsatte.
Flest linker vinner! :thumleft :lol

Men ja, jeg er enig med deg (selvsagt). Men jeg er like sta som deg. jeg velger også å tro at jorden er rund. men nå er jeg kanskje bare vanskelig... :knegg

mekkern
Innlegg: 7588
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av mekkern »

Skal en sammenligne med pest og spanskesyke eksempelvis så må en også se på latenstid spredningsmåte og mulighet til behandling og vaksiner.
At vi blir flinkere med forebygging og behandling vil ikke si at de « nye» viruser er ufarlige.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar