Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2024 sesongen?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Sattphalat
Innlegg: 293
Registrert: 20 mai 2018, 10:19
Motorsykkelen din: -

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av Sattphalat »

Er det innafor med en litt lengre tur 1 mai helga?
Noen som har noen tanker om det?
Har plottet meg en fin liten runde jeg kunne tenke meg å kjøre, med et par overnattinger.
Det er ikke ofte en har mulighet til en dag extra å kan kjøre litt utenfor nærområdet.
Eller må en rulle15 runder rundt Oslo, å sette opp teltet hjemme.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av Olav K »

Sattphalat skrev: 19 apr 2020, 00:15 Er det innafor med en litt lengre tur 1 mai helga?
Noen som har noen tanker om det?

Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Mine tanker er at jeg har omtrent samme plan. Iallefall om været er riktig bra.
Er selvfølgelig ute på jobb nå, når sommeren sendte en liten forsmak av seg selv. Men godvær kommer igjen. :-) og er jeg hjemme kan jeg kjøre hva dag som helst.

Men man trenger jo ikke fortelle det til alle man ser, er fortsatt mye moralpoliti ute på internett, og sikkert irl også.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av pekle »

Jeg tenker kardemommeloven kommer til anvendelse her. Oppfylles intensjonen til reguleringene, så er det innafor.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37865
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av AJ »

Det var veldig sosialt og trivelig å være på tur med nye og allerede godt kjente MC-kompiser nå på søndag!
Noe som gjør at man kan tro og håpe på en god utfartsdag om en drøy uke, 1. mai, om været blir bra.

Eller hva tenker MC-folket her inne?
Skal man kunne tillate seg å holde på tradisjonen, tross disse koronatider?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av Jompa »

Er det mange som har installert smitteappen?
Jeg har ingen planer om å installere et verktøy som gjør det enda enklere for myndighetene å følge med på alt jeg foretar meg.
Begynner forøvtig å bli mektig lei av koronafascismen som går på at alle området skal behandles likt uansett grad av smitte, utvidete fullmakter til regjeringen, økt overvåking og begrensinger på hvem og hvor mange man skal omgås med.
Det verste er at nå skal smittespredning prøves ut på barn I barnehage og småskole. Hvorfor ikke undomskole og videregående?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4716
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av FredrikE24 »

Hva skal denne smitte-appen hjelpe med egentlig? Bruker jo bare masse strøm når GPS og Bluetooth jobber på høygir.

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av Geiroe »

Jompa skrev: 25 apr 2020, 21:59 Er det mange som har installert smitteappen?
Jeg har ingen planer om å installere et verktøy som gjør det enda enklere for myndighetene å følge med på alt jeg foretar meg.
Begynner forøvtig å bli mektig lei av koronafascismen som går på at alle området skal behandles likt uansett grad av smitte, utvidete fullmakter til regjeringen, økt overvåking og begrensinger på hvem og hvor mange man skal omgås med.
Det verste er at nå skal smittespredning prøves ut på barn I barnehage og småskole. Hvorfor ikke undomskole og videregående?
For meg har den ingen verdi, fordi jeg oppholder meg ikke så lenge som et kvarter i nærheten av andre enn de jeg jeg omgås daglig.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av niko »

Jeg tenker at så lenge jeg er på Facebook så har de som ønsker det full kontroll uansett. En app fra eller til spiller liten rolle. Jeg velger å bli på smittestopp-appen selv om jeg ser poenget med 15 minutter og irritasjonen med batteribruken. Men jeg tenker at myndighetene kanskje kan ha nytte av informasjonen de får av våre bevegelser og kan bruke den i beredskapen.

Sattphalat
Innlegg: 293
Registrert: 20 mai 2018, 10:19
Motorsykkelen din: -

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av Sattphalat »

Jeg har lastet den ned.
Men skjønner ikke helt vitsen. Får en melding en gang om dagen om at den har registrert noen posisjoner på meg? Goggle og GPS tracker bevegelsene mine mye mere nøyaktig.
Eneste jeg kan tenke meg at den er brukenes til er å lage statistikk over bevegelsesmønstre. Er ikke så mye spennende de får fra meg.
Kommer til å slette den så snart dette er over, men velger å bidra så mye som mulig til dugnaden nå.

Mvh



Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av pekle »

Ikke installert, av en rekke grunner. En av dem at den ikke kan virke særlig bra eller nøyaktig.

Veldig interessant med den kollektive panikken på stats/regjeringsnivå over hele verden, og som skrekkelig nok fører til at befolkningen godtar hva som helst. Ikke for å bli for usaklig, men med ett er det mindre mystisk hvordan hele nasjoner kan degenerere til f.eks folkemord - kontroller informasjon og mal en ekstern fanden over hele sendeflata.

Det virker som vi som art har kommet til et punkt der vi ikke kan akseptere at vi ikke har kontroll på alt. Når det glipper litt bruker vi ethvert middel, inkludert å ta sinnsvake økonomiske risiki for å gjenoppbygge illusjonen av herredømme over planeten.

Sattphalat
Innlegg: 293
Registrert: 20 mai 2018, 10:19
Motorsykkelen din: -

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av Sattphalat »


Synes vi hittil har kommet ganske greit ut av dette hvis det går som de håper med åpning av samfunnet etterhvert nå.
Spesielt hvis en sammenligner med andre land hvor de har måtte stenge ned mye mere. Ikke mye strenge regler vi har blitt pålagt her. Walk in the park kan en si i forhold til det jeg hadde forventet meg.






Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av kjellv »

Jeg har også lastet den ned.
Normalt ville jeg vært betenkt til å gjøre det. Men det er nå unntakstilstand i landet, og helsemyndighetene har utviklet denne appen for å lære mer om hvordan folk beveger seg og hvordan smitte spres. Skal appen fungere skikkelig må langt flere ta den i bruk enn det er nå. Jeg ønsker å bidra til dette, da det i denne spesielle situasjonen ennå ikke finnes nok info om hvordan smitte spres. Selv er jeg ikke spesielt redd for å bli smittet for egen del, men jeg jobber i en butikk og møter fremmede hver eneste dag. Jeg kan potensielt bli en smittebærer uten å vite dette.

Når det gjelder overvåkning, jeg ser ikke dette som noe problem. Så lenge jeg har mobiltelefon, har den påslått og har den med meg vil mine bevegelser kunne spores enten jeg har appen eller ikke. Men hvor jeg beveger meg kan jeg ikke helt skjønne at noen har interesse av å vite. Jeg har ingenting å skjule. At medlemmer i Regjering og Storting tidlig gikk ut å sa at de ikke ville ta appen i bruk er veldig forståelig. Disse er langt mer utsatt for attentat og overvåkning enn de fleste andre av oss.
Jeg kan ellers når som helst slette data fra appen, jeg kan slå appen midlertidig av. Appen skal dessuten slette seg selv før nyttår, og jeg håper mitt bidrag til dette kan komme til nytte.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av Bjerknez »

Som nevnt i et tidligere innlegg...

Nå har staten begynt å sende ut kompensasjon for tap, og som jeg gjettet, så blir det bare lummerusk dem deler ut i forhold til de faktiske tapene.

https://www.f-b.no/bingoen-har-fatt-en- ... 59-1836227

Du kan være sikker på at det blir mange slike nyheter fremover over folk som ikke får dekket opp nok av tapene. Det ender med at staten bruker penger på og opprettholde bedrifter som allikevel går konkurs. Altså en tap/tap situasjon.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av TGR »

Jeg lastet ned appen nå. Ikke fordi jeg tror den vil bety noen voldsom forskjell, men fordi at jeg ser dette som et av flere små bidrag i dugnaden. Om det skulle vise seg at dette ikke har noe for seg, i nåværende form, så vil den kunnskapen også være et bidrag til å videreutvikle noe annet, som funker bedre. Det er slik med det meste av utvikling mot gode løsninger, at man må gjennom noen mindre vellykkede forsøk, for å komme frem til noe som funker bra.

Diskusjonen rundt at folk frykter for personvernet, og er redd for å bli overvåket, den gidder jeg ikke å delta i. Vi lever i Norge, ikke i et fanatisk diktatur.

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av KåreDump »

TGR skrev: 28 apr 2020, 09:30 Diskusjonen rundt at folk frykter for personvernet, og er redd for å bli overvåket, den gidder jeg ikke å delta i. Vi lever i Norge, ikke i et fanatisk diktatur.
Joda, for tiden er det rimelig greie forhold i Norge.
Men vi har ikke akkurat plettfritt rulleblad på det området. Tro om Norske myndigheter hadde hatt de verktøyene de vi har tilgjengelig i dag i årene etter krigen og til "glansdagene" til venstresidens overvåkning på 70-tallet?!

Så vi må ikke være blåøyde og tro at det ikke kan skje her! For det har skjedd her, og i rimelig stor stil!

Når det er sagt så er den smitteappen småtteri i forhold til hva Facebook og Google henter inn av info om oss hver dag!
Så har du en Facebook eller Google-konto, så er det ikke smitteappen du bør bekymre deg mest for. :-)
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Svar