Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2023 sesongen?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
kaLARSnikov
Min motorsykkel: '04 DL650 V-Strom / '01 SV650

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2023 sesongen?

Legg inn av kaLARSnikov »

Vi har nok rett og slett motstridende tanker om vaksinen og det tenker jeg vi bare får slå oss til ro med :) Jeg velger å tro at den har hatt en effekt, dvs. at uten vaksinen hadde det vært totalt sett enda flere syke og enda flere døde.

Det jeg for øvrig kan være tilbøyelig til å anse som en reell sak er at man på et tidlig stadie overvurderte vaksinens effekt og at dette i kombinasjon med diverse restriksjonslettelser for vaksinerte kan ha medført en økning i både smitte og dødsfall sammenlignet med om de vaksinerte fortsatt hadde vært underlagt de samme restriksjonene hele veien.

Jeg har ikke utdannelsen til å kunne finne ut av disse tingene på egen hånd og samtlige medier er, i min mening, i beste fall et halvt knepp bedre enn Se & Hør - så jeg gjør det enkelt og forholder meg utelukkende til anbefaleringer fra stat og fastlege. Så får det går som det går :)

En liten anekdote til slutt: Nesten alle jeg kjenner har tre vaksinedoser og alle som har fått covid har for det meste opplevd det som en influsensa. De få jeg kjenner som valgte å avstå ble smittet og slet med langtidsvirkninger i månedsvis og er ikke nødvendigvis helt ferdige med det ennå. Det kan naturligvis være tilfeldigheter, det er jo nettopp det som gjør anekdoter lettere verdiløse ;)

Svar