Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2024 sesongen?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av Audi Mannen »

AJ skrev: 30 mar 2020, 10:17
SprintS955 skrev: 30 mar 2020, 09:58 Spørst om ikkje dette er året for Lofoten. Uten utenlandske turister, så må jo det blir bra. Om da ikkje alle i Norge tenker det samme
Koronareiserådene blir vel tunga på vektskålen for de som planlegger utenlandsturer i år, vil jeg tro.
I tillegg vil også en tur nedover i Europa bli merkbart dyrere pga. kronekursen...

Her hjemme vil det nok ganske sikkert bli mindre trafikk til og fra de store turistdestinasjonene. Hvis man da i degt hele tatt kommer seg dit pga. av "stengte" kommune- og fylkesgrenser... :scratch :-k .
Stengt grenser er for Dere "søringer", vi som holder oss nord for vannskillet har fri billett til lofoten...... :twothumbs:
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av Audi Mannen »

Bjerknez skrev: 30 mar 2020, 11:10
gsx750_80 skrev: 30 mar 2020, 10:41
Bjerknez skrev: 30 mar 2020, 10:26 I følge denne artikkelen så er Coronaviruset trolig ikke luftbåren:
https://www.vg.no/nyheter/i/6jRn38/who- ... luftbaaren

Det står også at størst fare for smitt ... og at dette ble større enn jeg hadde trodd i utgangspunktet. men jeg holder fortsatt fast ved det jeg har sagt i hele tråden.
....
11. mars sa du følgende:

"For pokker!

Hører jeg mer om dette koronaviruset i hverdagen nå, så bretter jeg underleppa over hue og tvinger meg selv til å svelge!" ;-)
Da er det bare en ting å gjøre da? :lol
Må ikke finne på dette Bjerknez.... mye triveligere at du "slenger" med leppa her inne :lol . Hvem skal fyre opp stemingen hvis du en svelgt ned? :-k
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av Bjerknez »

Audi Mannen skrev: 30 mar 2020, 12:12
Bjerknez skrev: 30 mar 2020, 11:10
gsx750_80 skrev: 30 mar 2020, 10:41
Bjerknez skrev: 30 mar 2020, 10:26 I følge denne artikkelen så er Coronaviruset trolig ikke luftbåren:
https://www.vg.no/nyheter/i/6jRn38/who- ... luftbaaren

Det står også at størst fare for smitt ... og at dette ble større enn jeg hadde trodd i utgangspunktet. men jeg holder fortsatt fast ved det jeg har sagt i hele tråden.
....
11. mars sa du følgende:

"For pokker!

Hører jeg mer om dette koronaviruset i hverdagen nå, så bretter jeg underleppa over hue og tvinger meg selv til å svelge!" ;-)
Da er det bare en ting å gjøre da? :lol
Må ikke finne på dette Bjerknez.... mye triveligere at du "slenger" med leppa her inne :lol . Hvem skal fyre opp stemingen hvis du en svelgt ned? :-k
Haha, men hvem vet... kanskje jeg etter svelget hadde "kommet ut" som et bedre menneske? :knegg


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av Bjerknez »

Hadde dem samtidig som å skrive "30 nye coronadødsfall siste døgn" også skrevet hvor mange som døde av vanlig influensa eller andre ting, så hadde man kanskje sluppet mye av skremselspropagandaen.

Når dem fokuserer kun på dette viruset for dem det til å virke som noe fryktingytende som vokser inni oss og spiser oss levende.

Jeg tror (jeg sier tror) svenskene har en mer jordnær holdning til dette.

EDIT:
Så har en svensk minister tatt sitt eget liv og dødsfallet knyttes til Coronaviruset.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xg ... ronakrisen

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av Dansekris »

Bjerknez skrev: 30 mar 2020, 15:23 Hadde dem samtidig som å skrive "30 nye coronadødsfall siste døgn" også skrevet hvor mange som døde av vanlig influensa eller andre ting, så hadde man kanskje sluppet mye av skremselspropagandaen.

Når dem fokuserer kun på dette viruset for dem det til å virke som noe fryktingytende som vokser inni oss og spiser oss levende.

Jeg tror (jeg sier tror) svenskene har en mer jordnær holdning til dette.

EDIT:
Så har en svensk minister tatt sitt eget liv og dødsfallet knyttes til Coronaviruset.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xg ... ronakrisen
Du gir deg ikke altså?

Sesonginfluensaen har en langt lavere dødlighet enn Covid-19. Ta en titt på Italia, Spania og USA.

Dette er en reell global krise, både for mennesker og økonomien. Vi er fortsatt avhengige av at folk tar dette på alvor, og følger de forholdsregler gitt av myndighetene. Det er den eneste måten å stoppe viruset. Frykten er i alle høyeste grad berettighet.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av Bjerknez »

Dansekris skrev: 30 mar 2020, 15:33
Bjerknez skrev: 30 mar 2020, 15:23 Hadde dem samtidig som å skrive "30 nye coronadødsfall siste døgn" også skrevet hvor mange som døde av vanlig influensa eller andre ting, så hadde man kanskje sluppet mye av skremselspropagandaen.

Når dem fokuserer kun på dette viruset for dem det til å virke som noe fryktingytende som vokser inni oss og spiser oss levende.

Jeg tror (jeg sier tror) svenskene har en mer jordnær holdning til dette.

EDIT:
Så har en svensk minister tatt sitt eget liv og dødsfallet knyttes til Coronaviruset.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xg ... ronakrisen
Du gir deg ikke altså?

Sesonginfluensaen har en langt lavere dødlighet enn Covid-19. Ta en titt på Italia, Spania og USA.

Dette er en reell global krise, både for mennesker og økonomien. Vi er fortsatt avhengige av at folk tar dette på alvor, og følger de forholdsregler gitt av myndighetene. Det er den eneste måten å stoppe viruset. Frykten er i alle høyeste grad berettighet.
Jeg har vel ikke nevnt noe sted at man ikke skal ta dette på alvor? Dette er så absolutt alvorlig.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av simpson »

Bjerknez skrev: 30 mar 2020, 15:23 Hadde dem samtidig som å skrive "30 nye coronadødsfall siste døgn" også skrevet hvor mange som døde av vanlig influensa eller andre ting, så hadde man kanskje sluppet mye av skremselspropagandaen.

Når dem fokuserer kun på dette viruset for dem det til å virke som noe fryktingytende som vokser inni oss og spiser oss levende.

Jeg tror (jeg sier tror) svenskene har en mer jordnær holdning til dette.

EDIT:
Så har en svensk minister tatt sitt eget liv og dødsfallet knyttes til Coronaviruset.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xg ... ronakrisen
Eller hvor mange som er blitt friske.
Tallet på smittede er vel for alle som har hatt viruset og ikke alle som har det per dags dato. Tror ikke det blir justert ned ettersom de er erklært friske.
I min kommune var det 17, nå er det 1 person som har dette.


n00b
Innlegg: 42
Registrert: 03 sep 2019, 14:52
Motorsykkelen din: Suzuki M800 Intruder

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av n00b »

StianD skrev: 21 mar 2020, 16:30 Skulle ta lappen på tung mc nå men dette er jo utsatt på ubestemt tid så håper det kan gjennomføres i 2020.
Hei, jeg har fått beskjed om at kjøreskolene får lov til å starte med MC opplæring igjen nå. Jeg har kjøretimer både torsdag og fredag denne uken. Har egentlig oppkjøring i Mai også, men her har ikke biltilsynet kommet med noe nytt. De må vel uansett prioritere de som allerede skulle hatt oppkjøring på bil mens det har vært stengt. Men allikevel, det skal bli godt å komme igang igjen. Glad jeg tok MC kurs og teoriprøven i 2019.

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av niko »

Veldig bra! Godt med litt gode nyheter!

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av oivindg »

Kona foreslo at vi skulle ta sommerferien i Norge i år, nærmere bestemt Lofoten. (Hvis det blir lov å reise, noe jeg satser på at det blir. Må jo være optimist!) Så jeg sa at hvis jeg får tatt lappen så kan hun fly oppover og jeg kjøre motorsykkel. Den gikk ikke helt hjem, gitt. Hun likte ikke tanken på at jeg skulle starte motorsykkelkarrieren med noenogtjue timer i sadelen. :D
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4706
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av FredrikE24 »

Er jo bare å tørrtrene litt, så sitter dere plutselig begge på sykkelen.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av kjellv »

oivindg skrev: 31 mar 2020, 18:19 Kona foreslo at vi skulle ta sommerferien i Norge i år, nærmere bestemt Lofoten. (Hvis det blir lov å reise, noe jeg satser på at det blir. Må jo være optimist!) Så jeg sa at hvis jeg får tatt lappen så kan hun fly oppover og jeg kjøre motorsykkel. Den gikk ikke helt hjem, gitt. Hun likte ikke tanken på at jeg skulle starte motorsykkelkarrieren med noenogtjue timer i sadelen. :D
Veldig godt utgangspunkt at hun har lyst til å bli med på tur :thumleft
Men ikke legg lista så høyt dette første året. Dere kan ende opp slik som jeg har gjort, jeg kjører nå alle lengre turer alene. Hun vil ikke være med lengre, annet enn korte turer i nærområdet. Det var kun det første året hun var med på turer med overnatting. Jeg drepte turgleden for henne med å presse distansene både mellom pausene og lengden på dagsetappene. Etter dette året gidder hun ikke prøve igjen. I fjor sommer var hun med bare en eneste dag, en tur på til sammen 12 mil.

Jeg anbefaler Lofoten på det aller høyeste. Helt fantastiske veier, utrolig flott natur og veldig mye å oppleve. Men.. det er utrolig langt dit, og utrolig langt tilbake. En slik tur krever planlegging, og god tid. Særlig med to på sykkelen. Første året på touring ville jeg anbefalt deg at lista legges langt lavere.

Med utgangspunkt i Kongsberg, ville jeg anbefalt dere første året å nyte terrenget vest for dere. Ikke kjør hovedveiene, der er dere sikkert også veldig kjent fra før. Men Telemark er fantastisk og mangfoldig. Selv om dere har kjørt her med bil, vil dere kunne oppleve alt dere har sett og kjørt før på en helt annen måte med motorsykkel. Alt blir annerledes, alt blir nytt.
Start først med ei helg og gjør erfaringer. Kjør for eksempel hjemmefra fredag ettermiddag, kjør en lengre etappe lørdag, og hjem igjen søndag med noe kortere etappe enn lørdag. Etappene mellom hver korte pause kan variere fra en halv time til rundt en time. Pauser annenhver gang bare 5 minutt til opp mot en halv time. Pass på å ta pause når du merker at hun sitter urolig bak deg, da begynner hun å bli sliten og trives ikke. Evaluer nøye hvordan det oppleves for dere begge to både underveis og når turen er over.
Neste tur kan dere legge opp til kanskje ei uke med varierende dagsetapper. Kanskje ha turistmagneter som Suleskard, Lysefjorden, Jærkysten, Sauda-Røldal som mål for en rundtur.
Gjør dere ikke dette på riktig måte får du henne kanskje ikke med på tur senere :sorry

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av oivindg »

Planen var altså at jeg skulle kjøre og hun skulle fly. Å få henne til å nærme seg motorsykkelen er helt uaktuelt, tror jeg.
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Svar