Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2024 sesongen?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av FredrikE24 »

Er dumt å ignorere det. Jeg kjører forbi Tyrigrava hver dag, men reiser ikke innom. Hvorfor ta sjansen liksom? Det kommer da fler Onsdager..

De mutasjonene er ikke bare bare, to bekjente ble smitta nå i påsken hvor en av de ble innlagt. Så litt mørkt ut en stund der, men nå er begge på beina igjen litt medtatte fremdeles. Det positive var at de begge gikk ned kraftig i vekt.

Å ha begrenset omgang hjelper. Å dra til store forsamlinger hjelper ikke. Folk får gjøre som de vil, men det er dumt å nærmest late som det ikke finnes eller at det er sterkt overdrevet.

Brukeravatar
127Tom
Innlegg: 198
Registrert: 01 apr 2021, 15:11
Motorsykkelen din: HD FXDX, Intruder 1400, HD FXDWG
Sted: Oslo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av 127Tom »

I hverdager er det nesten ingen som stopper der da. Kanskje 2 - 3 om gangen om du er heldig på å møte på noen. Da er det ihvertfall nok space.
Du handler vel ikke i butikker heller da? Det er jo farligere enn Tyrigrava.
Mutasjoner er er alltid svakere varianter av et virus, så det er mindre farlig enn covid-19.

Skjønner ikke hvorfor du dro inn enkelt eksempler. Er ikke overrasket at de overlevde da man har 98,9 % sjanse å overleve viruset.
Du har mer sjanse å bli påkjørt av en buss enn å dø av corona.

Jeg later ikke som det er sterkt overdrevet. Jeg vet det er sterkt overdrevet. Les statistikk, ikke journalistikk.
Det er vel heller dummere å sluke det media sier rått, enn å kunne tenke selv.

Brukeravatar
127Tom
Innlegg: 198
Registrert: 01 apr 2021, 15:11
Motorsykkelen din: HD FXDX, Intruder 1400, HD FXDWG
Sted: Oslo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av 127Tom »

mekkern skrev: 19 mai 2021, 23:01 en liten digresjon:
Sverige som har hatt så mange døde av covid-19..
det døde faktisk flere mennesker i 2002,
dette er pr 1000innbyggere. Tatt fra statestikkdatabasen til svenske myndigheter.
----------------------2002 2020
Samtliga åldrar
Män och kvinnor 10,65 9,48

Men det var ingen som laget et kaos i samfunnet den gangen???? :scratch

for Norge sin del så har bare dødligheten gått nedover og nedover...
https://www.ssb.no/befolkning/fodte-og- ... stikk/dode

Sier ikke at dette viruset er ufarlig og jeg venter på å få et par doser med vaksine selv.
Dødligheten ikke er så ille så lenge vi har et fungerende helsevesen-selv om dette i nyhetene virker værre enn svartedauen..
men hvis helsevesnet overbelastes blir det ille... :sorry
Ja, folk leser ikke statistikk, men journalistikk.
Når mediene sier at tall som 24 personer er ekstremt mye innenfor smittetall vet jeg ikke om jeg skal le eller gråte.
I USA har dem nå begynt å friste folk med gratis burgere og kaker hvis du tar vaksinen. Politikerne er tydeligvis styrt av store farmasut selskaper og brukt som nikkedukker så de skal få penga sine:

https://www.youtube.com/watch?v=I76QCGNa90Y

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av JK95 »

127Tom skrev: 19 mai 2021, 23:42
mekkern skrev: 19 mai 2021, 23:01 en liten digresjon:
Sverige som har hatt så mange døde av covid-19..
det døde faktisk flere mennesker i 2002,
dette er pr 1000innbyggere. Tatt fra statestikkdatabasen til svenske myndigheter.
----------------------2002 2020
Samtliga åldrar
Män och kvinnor 10,65 9,48

Men det var ingen som laget et kaos i samfunnet den gangen???? :scratch

for Norge sin del så har bare dødligheten gått nedover og nedover...
https://www.ssb.no/befolkning/fodte-og- ... stikk/dode

Sier ikke at dette viruset er ufarlig og jeg venter på å få et par doser med vaksine selv.
Dødligheten ikke er så ille så lenge vi har et fungerende helsevesen-selv om dette i nyhetene virker værre enn svartedauen..
men hvis helsevesnet overbelastes blir det ille... :sorry
Ja, folk leser ikke statistikk, men journalistikk.
Når mediene sier at tall som 24 personer er ekstremt mye innenfor smittetall vet jeg ikke om jeg skal le eller gråte.
I USA har dem nå begynt å friste folk med gratis burgere og kaker hvis du tar vaksinen. Politikerne er tydeligvis styrt av store farmasut selskaper og brukt som nikkedukker så de skal få penga sine:

https://www.youtube.com/watch?v=I76QCGNa90Y
Statistikk kan manipuleres til å vise eksakt hva brukeren ønsker :thumleft 24 bekreftede er kanskje ikke ekstremt, men hvem vet hvor mange som går rundt ubekreftet? Og hva kan du mene om at alle mutasjoner er mindre farlige, dette er jo langt fra sannheten :crazy: Jeg vet ikke med dere, men her jeg bor i Sverige, så har det lokale sykehuset propp full intensivavdeling, det kommer ikke av at folk er friske, eller at Covid ikke er farlig, ei heller av at de har lite ressurser. Det kommer av at ganske mange blir veldig syke, og mange av de som overlever får ettervirkninger langt verre enn de en basic influensa hadde gitt. Spør noen som jobber på røntgen-avdelingen hvordan indre organer ser ut etter noen dager med pustehjelp, så er det ikke vanskelig å fatte at en bør forsøke å ikke få dette viruset.

Brukeravatar
MGR1
Innlegg: 494
Registrert: 08 feb 2013, 16:40
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - Aprilia Pegaso 650 1997
Sted: Norge

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av MGR1 »

En interessant betraktning er at 60% av innlagte på sykehus i Norge med Covid-19 er av utenlandsk opprinnelse, fortrinnsvis med opphav fra Midt-østen, Afrika og Asia. Ting tyder på at de kan være genetisk disponert for å bli smittet, og for få alvorlige reaksjoner på viruset.

https://www.nettavisen.no/nyheter/fhi-6 ... 3424117646

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 653
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av Nomade »

Må ikke dra Asia over en kam ;) Folk fra Sør-øst Asia ser ut som de tåler dette viruset bedre, altså landene rundt Mekongdeltaet.

Brukeravatar
127Tom
Innlegg: 198
Registrert: 01 apr 2021, 15:11
Motorsykkelen din: HD FXDX, Intruder 1400, HD FXDWG
Sted: Oslo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av 127Tom »

JK95 skrev: 20 mai 2021, 06:45
127Tom skrev: 19 mai 2021, 23:42
mekkern skrev: 19 mai 2021, 23:01 en liten digresjon:
Sverige som har hatt så mange døde av covid-19..
det døde faktisk flere mennesker i 2002,
dette er pr 1000innbyggere. Tatt fra statestikkdatabasen til svenske myndigheter.
----------------------2002 2020
Samtliga åldrar
Män och kvinnor 10,65 9,48

Men det var ingen som laget et kaos i samfunnet den gangen???? :scratch

for Norge sin del så har bare dødligheten gått nedover og nedover...
https://www.ssb.no/befolkning/fodte-og- ... stikk/dode

Sier ikke at dette viruset er ufarlig og jeg venter på å få et par doser med vaksine selv.
Dødligheten ikke er så ille så lenge vi har et fungerende helsevesen-selv om dette i nyhetene virker værre enn svartedauen..
men hvis helsevesnet overbelastes blir det ille... :sorry
Ja, folk leser ikke statistikk, men journalistikk.
Når mediene sier at tall som 24 personer er ekstremt mye innenfor smittetall vet jeg ikke om jeg skal le eller gråte.
I USA har dem nå begynt å friste folk med gratis burgere og kaker hvis du tar vaksinen. Politikerne er tydeligvis styrt av store farmasut selskaper og brukt som nikkedukker så de skal få penga sine:

https://www.youtube.com/watch?v=I76QCGNa90Y
Statistikk kan manipuleres til å vise eksakt hva brukeren ønsker :thumleft 24 bekreftede er kanskje ikke ekstremt, men hvem vet hvor mange som går rundt ubekreftet? Og hva kan du mene om at alle mutasjoner er mindre farlige, dette er jo langt fra sannheten :crazy: Jeg vet ikke med dere, men her jeg bor i Sverige, så har det lokale sykehuset propp full intensivavdeling, det kommer ikke av at folk er friske, eller at Covid ikke er farlig, ei heller av at de har lite ressurser. Det kommer av at ganske mange blir veldig syke, og mange av de som overlever får ettervirkninger langt verre enn de en basic influensa hadde gitt. Spør noen som jobber på røntgen-avdelingen hvordan indre organer ser ut etter noen dager med pustehjelp, så er det ikke vanskelig å fatte at en bør forsøke å ikke få dette viruset.
https://www.aftenposten.no/norge/i/zglp ... -farligere
Hvis du leser om mutasjoner på alle viruser verden over så ville du visst at mutasjoner er alltid mindre farlige enn orginal viruset.

Viruset har en overlevelses rate på 98,9 % globalt. Hvis det hadde vært like farlig som spanskesyken eller vært ekstremt dødelig hadde populasjonen halvert seg. Du vet også at et virus vil overleve? Hvis et virus hadde vært for dødelig ville viruset ikke hatt noen funksjon og kunne ikke ha mutert eller spredd seg videre.
Og hva legger du i ganske mange, og hvor mange har fått ettervirkninger og hva slags ettervirkninger? Greit å komme med noen reelle tall istedenfor å bare si det er veldig farlig hele tiden som journalistene gjør. Og når man leser tallene så er det jo latterlig lavt i forhold til det meste annet her i verden. Det dør 150 000 mennesker hver dag. Og det er ikke av Covid.

Her kan du lære litt om hvordan faktisk virus opererer:
https://www.youtube.com/watch?v=gSKY4Oz9IXQ

Brukeravatar
MGR1
Innlegg: 494
Registrert: 08 feb 2013, 16:40
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - Aprilia Pegaso 650 1997
Sted: Norge

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av MGR1 »

Ang. virkning og ettervirkning av Covid-19; det er avdekket hørselskader og tinnitus. Ikke til å spøke med. Forsåvidt ikke så høy prosentandel, men likevel skummelt.

https://www.youtube.com/watch?v=86_0-taToxc

Brukeravatar
127Tom
Innlegg: 198
Registrert: 01 apr 2021, 15:11
Motorsykkelen din: HD FXDX, Intruder 1400, HD FXDWG
Sted: Oslo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av 127Tom »

mekkern skrev: 19 mai 2021, 23:01 en liten digresjon:
Sverige som har hatt så mange døde av covid-19..
det døde faktisk flere mennesker i 2002,
dette er pr 1000innbyggere. Tatt fra statestikkdatabasen til svenske myndigheter.
----------------------2002 2020
Samtliga åldrar
Män och kvinnor 10,65 9,48

Men det var ingen som laget et kaos i samfunnet den gangen???? :scratch

for Norge sin del så har bare dødligheten gått nedover og nedover...
https://www.ssb.no/befolkning/fodte-og- ... stikk/dode

Sier ikke at dette viruset er ufarlig og jeg venter på å få et par doser med vaksine selv.
Dødligheten ikke er så ille så lenge vi har et fungerende helsevesen-selv om dette i nyhetene virker værre enn svartedauen..
men hvis helsevesnet overbelastes blir det ille... :sorry
Hvis du har en 98,9 % sjanse å overleve et virus, er det ikke farlig. Hadde du hatt en 50 % sjanse å overleve, hadde det vært farlig.
Er også mer overrasket at folk tror en vaksine skal beskytte dem. Vaksiner er ingen garanti mot å få viruset.
Jeg har en jobb hvor jeg må besøke folk noen ganger og så hører jeg "jeg har vaksine! du trenger ikke ha på maske".
Folk er rare :D

Brukeravatar
127Tom
Innlegg: 198
Registrert: 01 apr 2021, 15:11
Motorsykkelen din: HD FXDX, Intruder 1400, HD FXDWG
Sted: Oslo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av 127Tom »

MGR1 skrev: 20 mai 2021, 15:24 Ang. virkning og ettervirkning av Covid-19; det er avdekket hørselskader og tinnitus. Ikke til å spøke med. Forsåvidt ikke så høy prosentandel, men likevel skummelt.

https://www.youtube.com/watch?v=86_0-taToxc
https://www.healthyhearing.com/report/5 ... itus-covid

"However, the researchers emphasize that there is a lack of "high-quality studies" on this topic. A large comprehensive research effort is needed."

Er fortsatt for tidlig å estimere. Også veldig vanskelig da folk får hørselskader av mange grunner hele tiden: Sykdom, alder, offer for høy lyd nærme øre i mange situasjoner.
Tenk deg at millioner av folk har fått corona, og så får noen veldig få av dem hørselskader etterpå. Lett å si at corona da var årsaken da istedenfor at dette skjer naturlig på daglig basis.

I følge nyhetene og media så virker det jo som corona gir deg ALT av skavanker.

Brukeravatar
MGR1
Innlegg: 494
Registrert: 08 feb 2013, 16:40
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - Aprilia Pegaso 650 1997
Sted: Norge

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av MGR1 »

127Tom skrev: 20 mai 2021, 15:37
MGR1 skrev: 20 mai 2021, 15:24 Ang. virkning og ettervirkning av Covid-19; det er avdekket hørselskader og tinnitus. Ikke til å spøke med. Forsåvidt ikke så høy prosentandel, men likevel skummelt.

https://www.youtube.com/watch?v=86_0-taToxc
https://www.healthyhearing.com/report/5 ... itus-covid

"However, the researchers emphasize that there is a lack of "high-quality studies" on this topic. A large comprehensive research effort is needed."

Er fortsatt for tidlig å estimere. Også veldig vanskelig da folk får hørselskader av mange grunner hele tiden: Sykdom, alder, offer for høy lyd nærme øre i mange situasjoner.
Tenk deg at millioner av folk har fått corona, og så får noen veldig få av dem hørselskader etterpå. Lett å si at corona da var årsaken da istedenfor at dette skjer naturlig på daglig basis.

I følge nyhetene og media så virker det jo som corona gir deg ALT av skavanker.
Du har ikke sett videoen skjønner jeg.

Brukeravatar
127Tom
Innlegg: 198
Registrert: 01 apr 2021, 15:11
Motorsykkelen din: HD FXDX, Intruder 1400, HD FXDWG
Sted: Oslo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av 127Tom »

Jo, jeg så den. Men når så utrolig få får hørselskader av det kan det være andre årsaker som sagt.
Blir dumt å ta en video som 100 % bevis når det også er andre forskninger som jeg linket til som sier det er for tidlig å avgjøre enda.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37832
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av AJ »

MGR1 skrev: 20 mai 2021, 15:24 Ang. virkning og ettervirkning av Covid-19; det er avdekket hørselskader og tinnitus. Ikke til å spøke med. Forsåvidt ikke så høy prosentandel, men likevel skummelt.

https://www.youtube.com/watch?v=86_0-taToxc
Interessant video.
Nesten like interessant som den engelske underteksten... Har nemlig aldri tidigere sett så mange forskjellige skrivemåter på Covid-19 :scratch :
kova 19, covet 19, covid, kovid, coven 19, cova 19, kova 19, covet, covid19, cova-19, coping 19, kofi 19, kova 19.
:knegg

Alle andre ord i undertekstene er skrevet rett, så vidt jeg kan se. Men altså ikke Covid-19, som vel anses som den mest brukte og mest korrekte benevnelsen.
Men den er ikke med i underteksten på videoen. Traff dog nesten med "covid19"...

Rart undertekstvirus, må jeg si... :-k
Ingen stor sak, men en artig kurisoitet, må man vel kunne si det er :crazy: .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37832
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av AJ »

127Tom skrev: 20 mai 2021, 15:37
I følge nyhetene og media så virker det jo som corona gir deg ALT av skavanker.
Det var ikke mange dagene siden jeg leste en sak om at hvis du har fått ryggplager så kan dette skyldes Covid-19...
Husker ikke nå hvor jeg leste det, dessverre.

Så..., hva skal man tro... :dontknow ?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
mekkern
Innlegg: 7575
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av mekkern »

AJ skrev: 20 mai 2021, 17:05
127Tom skrev: 20 mai 2021, 15:37
I følge nyhetene og media så virker det jo som corona gir deg ALT av skavanker.
Det var ikke mange dagene siden jeg leste en sak om at hvis du har fått ryggplager så kan dette skyldes Covid-19...
Husker ikke nå hvor jeg leste det, dessverre.

Så..., hva skal man tro... :dontknow ?
Tror snart at den største skaden av coronaviruset er mentalt..verdensomspennende.
Blir du ikke sjuk av viruset så blir du mentalt og fysisk skadet av alt det sammfunnsmessige kaos. :sorry
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar