Sleip Elkjøp selger ...

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Sleip Elkjøp selger ...

Legg inn av Fsva »

Godt det løste seg :prf

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sleip Elkjøp selger ...

Legg inn av Bjerknez »

Jeg er i grunn ikke bekymret for at Elkjøp ordner opp i slike saker i etterkant, men jeg er veldig bekymret for praksisen dem benytter seg av vedrørende mersalg av håpløse produkter.

Enten så blir man spurt om strømavtale hvor man kan bli medlem og få 500 kroner i rabatt på varen man skal ha, for så og få beskjed om at man kunne melde seg ut av avtalen når som helst i etterkant.... Merkelig..

Eller så blir man prakket på en høyst ubrukelig og ikke så rent rimelig superforsikring. Takker man nei blir enkelte jeg har truffet nesten litt for pågående og da kjenner jeg at jeg begynner å koke...

Så har man den voldsomme nødvendigheten vedrørende antivirusprogram på Windows maskiner. Forstå det den som kan.

Ikke nok med det, men jeg har opplevd mere enn en gang at elkjøp sin pc support i beste fall er veldig dårlig. Det er rett og slett en skam og ta seg betalt for mye av det dem gjør.

Min far hadde levert sin laptop der uten at jeg viste det. Problemet var at at den var veldig treig å starte opp. Altså noe som skjer med pc'er etter en stund når det ligger ting i kø under oppstarten og andre ting. Dem skulle selvsagt fikse dette. Dage netter hentet han pc'en og dem forsikret han om at den nå var som ny.

Jada, pc'en var som ny. HELT NY, faktisk. Dem hadde reformatert hardisken og kjørt en autoinstallasjon av Windows. Men filene som lå på pc'en var borte for godt. Han hadde tatt backup av noe, men savnet veldig mye. spesielt bilder.

Han ringte ned og spurte om dem hadde tatt backup, siden alt var borte. Han skulle høre med sønnen sin som hjalp han i butikken den dagen da det var han som hadde gjort dette. ...(??)

Men nei, det hadde han ikke gjort. Dette gjør jo for pokker Windows automatisk når man kjører en reinstallasjon, så sant man ikke fysisk omgår dette.

Men enda værre ble det når det skulel betales. 2.490 spenn!!! dette var en den gang 4 år gammel laptop som kostet 5.990,- ny. Den var ikke verdt så mye engang!

Nå er derimot laptopen blitt 10 år gammel da jeg arvet denne etter min far og den fungerer som bare det i kjellerbua mi. Batteriet funker ikke så jeg må ha den tilkoblet strøm hele tiden, men ellers virker den utmerket til enkle oppgaver.

Poenget mitt er at "supporten" elkjøp driver med er ikke support slik jeg ser det. Man fikser ikke et problem ved å reinstallere windows. Det blir som å kjøpe nytt teppe og si at det gamle med hull er blitt fikset.

Har du problemer med pc'en, så lever den heller til en "geek" du kjenner mener jeg. Det finnes veldig mange der ute som kan langt mer enn de bak support disken på elkjøp.

En annen gang leverte jeg inn en kaffemaskin på Elkjøp hvor jeg sa at denne funket ikke helt som den skulle, da den ikke klarte og punpe ut varmt vann. Bare lever den der borte fikk jeg beskjed om så skulle dem reparere den fikk jeg beskjed om. Hvorfor det sa jeg? Jeg benytter meg bare av angreretten og kjøper en ny. Joda, jo... det kunne jeg jo gjøre... fikk jeg beskjed om.

Aldri noensinne om jeg skal levere noe på reparasjon på Elkjøp! Så sant jeg ikke absolutt må.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5273
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Sleip Elkjøp selger ...

Legg inn av dypen »

Her er det ting å tenke på neste gang det skjer noe med produkter du har kjøpt, takker for info.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Svar