Fornuftig pris for påsying av merke på skinnvest?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Fornuftig pris for påsying av merke på skinnvest?

Legg inn av FreewheelBurning »

Bjerknez skrev: 24 jun 2020, 12:22 Poenget her er vel at den første kommentaren din var ganske unødvendig. Det er vel ingen mann med hår på brystet som drar frem sysakene for å tøffe seg. Det er vel ganske åpenbart. Derimot kan det være litt gøy å gjøre andre ting enkelte ganger som kanskje ligger litt utenfor komfortsonen. Det er ikke tøft og henge opp klær heller, men det hender titt og ofte jeg gjør det faktisk. Føler ikke det som noe nederlag...
Ja, det var nettopp slik. Har ikke sydd siden barneskolen. Og hvor vanskelig kan det være egentlig? Jeg prøvde først med lim, men det var bare dritt og holdt nesten ingenting. Men det finnes noen gode tutorials på youtube, både for masking og sying for hånd. Så jeg tok sjangsen, og resultatet ble ikke galt. Ser man veldig nærme så er det sikkert åpenbart amatørsting. Men med svart tråd og svart skinn så ser man ikke det på avstand.

Hva som er tøft og ikke bryr jeg meg mindre og mindre om.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22857
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Fornuftig pris for påsying av merke på skinnvest?

Legg inn av Bjerknez »

FreewheelBurning skrev: 24 jun 2020, 12:54
Bjerknez skrev: 24 jun 2020, 12:22 Poenget her er vel at den første kommentaren din var ganske unødvendig. Det er vel ingen mann med hår på brystet som drar frem sysakene for å tøffe seg. Det er vel ganske åpenbart. Derimot kan det være litt gøy å gjøre andre ting enkelte ganger som kanskje ligger litt utenfor komfortsonen. Det er ikke tøft og henge opp klær heller, men det hender titt og ofte jeg gjør det faktisk. Føler ikke det som noe nederlag...
Ja, det var nettopp slik. Har ikke sydd siden barneskolen. Og hvor vanskelig kan det være egentlig? Jeg prøvde først med lim, men det var bare dritt og holdt nesten ingenting. Men det finnes noen gode tutorials på youtube, både for masking og sying for hånd. Så jeg tok sjangsen, og resultatet ble ikke galt. Ser man veldig nærme så er det sikkert åpenbart amatørsting. Men med svart tråd og svart skinn så ser man ikke det på avstand.

Hva som er tøft og ikke bryr jeg meg mindre og mindre om.
Du vil neppe oppleve at en mann vil kommentere stingene på jakken din :lol
SÅ de pengene du sparte, kan du nok investere i en god whiskey, for å få litt hår på brystet igjen :knegg

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Fornuftig pris for påsying av merke på skinnvest?

Legg inn av oivindg »

Bjerknez skrev: 24 jun 2020, 13:02 Du vil neppe oppleve at en mann vil kommentere stingene på jakken din :lol
SÅ de pengene du sparte, kan du nok investere i en god whiskey, for å få litt hår på brystet igjen :knegg
Godt at du har kontroll på tradisjonelle kjønnsrollemønster og hva som er unødvendige kommentarer og ikke her på forumet.
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22857
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Fornuftig pris for påsying av merke på skinnvest?

Legg inn av Bjerknez »

oivindg skrev: 24 jun 2020, 13:48
Bjerknez skrev: 24 jun 2020, 13:02 Du vil neppe oppleve at en mann vil kommentere stingene på jakken din :lol
SÅ de pengene du sparte, kan du nok investere i en god whiskey, for å få litt hår på brystet igjen :knegg
Godt at du har kontroll på tradisjonelle kjønnsrollemønster og hva som er unødvendige kommentarer og ikke her på forumet.
Jeg regner med at ser forskjell på min kommentar og kommentaren lenger opp. Jeg er selvsagt enig i at det ikke "tøft" og sy samt brodere. Det er vel svært få som synes dette er "tøft". Derfor er det ikke noe poeng i å påpeke dette ytterligere og i tillegg "glemme" smileys som fjerner alle muligheter for at noen ser skribleriene som ironi.

I steden fremstår innlegget provoserende og noe platt.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Fornuftig pris for påsying av merke på skinnvest?

Legg inn av Juicebox »

Nå må vi slappe av litt med å dra inn feminisme og lignende ismer her. Det tilfører et annet forum.

Også må vi slutte med personangrep som posten over meg, som kan virke litt glatt.


;)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22857
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Fornuftig pris for påsying av merke på skinnvest?

Legg inn av Bjerknez »

Juicebox skrev: 24 jun 2020, 14:01 Nå må vi slappe av litt med å dra inn feminisme og lignende ismer her. Det tilfører et annet forum.

Også må vi slutte med personangrep som posten over meg, som kan virke litt glatt.


;)
Var det jeg skrev over her personangrep?

Hva er så dette?
Går det bra med deg eller? Slett heller brukeren din så slipper du å være så hårsår. #triggered
Jeg kommenterte det du skrev, og det er ikke personangrep. Det DU skrev derimot er personangrep, da du anntyder at personen du siterte var "hårsår".

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Fornuftig pris for påsying av merke på skinnvest?

Legg inn av oivindg »

Bjerknez skrev: 24 jun 2020, 13:56 I steden fremstår innlegget provoserende og noe platt.
:lol
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Fornuftig pris for påsying av merke på skinnvest?

Legg inn av Juicebox »

O M G ! !

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Fornuftig pris for påsying av merke på skinnvest?

Legg inn av FreewheelBurning »

Bjerknez skrev: 24 jun 2020, 13:02 Du vil neppe oppleve at en mann vil kommentere stingene på jakken din :lol
SÅ de pengene du sparte, kan du nok investere i en god whiskey, for å få litt hår på brystet igjen :knegg
:D

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Fornuftig pris for påsying av merke på skinnvest?

Legg inn av Dansekris »

Juicebox skrev: 24 jun 2020, 12:41 Dette er internettet. Her må man tåle veldig mye spøk og se litt ironien i en macho biker som syr sine egne merker på skinnvesten sin. At en random kar skal ta spøken på ordet og bli en "Karen" skal ikke jeg f meg ikke ta hensyn til. Jeg kan synes at det som blir sagt her er latterlige, det samme kan dere det om meg, men blir man krenket så passer ikke internettet for deg.

Så det å prøve seg som en fredsmegler for meg er unødvendig.
Ok, BOOMER.

Du bidrar jo bare med piss. Det er det jeg er drittlei av. Den stråmannargumentasjonen din må du lengre ut på landet med.

Det eneste du bidrar med er å forsøple trådene med kommentarene dine. Det er DET jeg reagerer på. Det er takhøyde for å være gøyal. Kanskje du kunne prøvd det fremfor å komme med intetsigende vas?

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Fornuftig pris for påsying av merke på skinnvest?

Legg inn av Juicebox »

Dansekris skrev: 24 jun 2020, 15:12
Juicebox skrev: 24 jun 2020, 12:41 Dette er internettet. Her må man tåle veldig mye spøk og se litt ironien i en macho biker som syr sine egne merker på skinnvesten sin. At en random kar skal ta spøken på ordet og bli en "Karen" skal ikke jeg f meg ikke ta hensyn til. Jeg kan synes at det som blir sagt her er latterlige, det samme kan dere det om meg, men blir man krenket så passer ikke internettet for deg.

Så det å prøve seg som en fredsmegler for meg er unødvendig.
Ok, BOOMER.

Du bidrar jo bare med piss. Det er det jeg er drittlei av. Den stråmannargumentasjonen din må du lengre ut på landet med.

Det eneste du bidrar med er å forsøple trådene med kommentarene dine. Det er DET jeg reagerer på. Det er takhøyde for å være gøyal. Kanskje du kunne prøvd det fremfor å komme med intetsigende vas?
Kanskje du skulle ha holdt kjeft enn å klage på unødvendige ting, eller Karen?

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Fornuftig pris for påsying av merke på skinnvest?

Legg inn av Dansekris »

Juicebox skrev: 24 jun 2020, 15:31
Dansekris skrev: 24 jun 2020, 15:12
Juicebox skrev: 24 jun 2020, 12:41 Dette er internettet. Her må man tåle veldig mye spøk og se litt ironien i en macho biker som syr sine egne merker på skinnvesten sin. At en random kar skal ta spøken på ordet og bli en "Karen" skal ikke jeg f meg ikke ta hensyn til. Jeg kan synes at det som blir sagt her er latterlige, det samme kan dere det om meg, men blir man krenket så passer ikke internettet for deg.

Så det å prøve seg som en fredsmegler for meg er unødvendig.
Ok, BOOMER.

Du bidrar jo bare med piss. Det er det jeg er drittlei av. Den stråmannargumentasjonen din må du lengre ut på landet med.

Det eneste du bidrar med er å forsøple trådene med kommentarene dine. Det er DET jeg reagerer på. Det er takhøyde for å være gøyal. Kanskje du kunne prøvd det fremfor å komme med intetsigende vas?
Kanskje du skulle ha holdt kjeft enn å klage på unødvendige ting, eller Karen?
Jeg tenker vel heller at ballen er hos deg. Hvorfor kan ikke du klappe igjen fremfor å forsølpe trådene? Du har sikkert nok av kommentarfelt å jobbe i, så kan vi andre prøve å holde en noenlunde grei og saklig tone her inne.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Fornuftig pris for påsying av merke på skinnvest?

Legg inn av Juicebox »

Eller så kan du finne andre ting å bli krenket av, eller ikke bry deg generelt.

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Fornuftig pris for påsying av merke på skinnvest?

Legg inn av FreewheelBurning »

Bilde

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Fornuftig pris for påsying av merke på skinnvest?

Legg inn av Dansekris »

Juicebox skrev: 24 jun 2020, 15:37 Eller så kan du finne andre ting å bli krenket av, eller ikke bry deg generelt.
Jeg kan ikke påstå at jeg blir krenka, men du klarer virkelig å gå meg på nervene med måten du holder på her inne. Håper du slutter å være kjip. Det vil gagne alle.

Men, det er sol ute og jeg trenger ikke bruke mer tid på dette nå.

Låst