Koble bort bevegelsessensor

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Re: Koble bort bevegelsessensor

Legg inn av bm »

tordfo skrev: 31 aug 2020, 21:54 Det var det jeg også tenkte, men på baksiden av kretskortet var det ingen loddepunkter der led var montert. Lysene ble levert tilbake og jeg ser meg om etter bedre alternativer.
Dette er overflatemonterte dioder, du finner ikke loddepunkt på baksiden. Muligens litt tinn på hver side av diodene.
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koble bort bevegelsessensor

Legg inn av Bjerknez »

tordfo skrev: 31 aug 2020, 21:54 Det var det jeg også tenkte, men på baksiden av kretskortet var det ingen loddepunkter der led var montert. Lysene ble levert tilbake og jeg ser meg om etter bedre alternativer.
Det er nok det beste ja.

Disse solcelle lampene på Clasern og andre steder fungerer i beste fall når man har rikelige mengder med dagslys. Har selv to slike lamper hjemme. Disse fungerer greit siden dem bare slår seg på i 10 sekunder når den merker bevegelse når det er mørkt. Skulle disse lyst hele tiden når det var mørkt hadde det ikke vært kapasitet nok.

Dem fungerer greit til formålet dem er tiltenkt, men ikke noe mer. :)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koble bort bevegelsessensor

Legg inn av Bjerknez »

bm skrev: 01 sep 2020, 08:18
tordfo skrev: 31 aug 2020, 21:54 Det var det jeg også tenkte, men på baksiden av kretskortet var det ingen loddepunkter der led var montert. Lysene ble levert tilbake og jeg ser meg om etter bedre alternativer.
Dette er overflatemonterte dioder, du finner ikke loddepunkt på baksiden. Muligens litt tinn på hver side av diodene.
Jeg tror det er en ganske simpel sak i utgangspunktet og gjøre som ønsket, men jeg mener dte er bedre å levere den tilbake og heller kjøpe noe som passer formålet. Disse lampene er så billige uansett.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Koble bort bevegelsessensor

Legg inn av cannon »

tordfo skrev: 31 aug 2020, 21:54 Det var det jeg også tenkte, men på baksiden av kretskortet var det ingen loddepunkter der led var montert. Lysene ble levert tilbake og jeg ser meg om etter bedre alternativer.
Det brukes mest overflatemontering i våre dager, uten hull og lodding på baksiden.
https://no.wikipedia.org/wiki/Overflatemontering

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koble bort bevegelsessensor

Legg inn av Bjerknez »

Joda, alle komponenter er på en eller annen måte loddet fast i kretskortet på en av sidene. Men loddepunktene er såpass små at det nærmest er umulig og lodde noe annet til disse punktene. Man ser loddepunktene tydelig på bilde i første post.

Det blir som nevnt for dumt å begynne å fikle med en slik lampe. Helt greit hvis man har interessen og har lyst til å leke seg litt, men for de fleste av oss så er dte bedre å kjøpe en lampe som er egnet til formålet man har.

Svar