Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av AJ »

String Emil skrev: 21 jan 2021, 21:47 Satser på at aktiviteten også tar seg opp i takt med at sesongen starter!
Det får vi tro den gjør :thumleft .
Og at enda flere oppdager MCsiden og registrerer seg som brukere her :prf .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av rolf-arne »

SvenO skrev: 11 nov 2020, 23:00 Heisan, da manner jeg meg opp og presenterer meg på forumet. Har tenkt på det her i mange år, så en litt forsinket 50 års krise
Gratulerer med både sykkel og interesse :twothumbs: , kan ikke tilføre mye på sykkelsiden, kom seint igang jeg også og har hittil bare eid en sykkel, Honda ST 1100 og en ekte kjærlighet ( Honda CBX 1000), når jeg får råd skal ungdommens kjærlighet erverves.

Men som en som har fått gleden av å oppleve enda en ny ungdom i livet så vil jeg ha meg frabedt ord som 50 års krise m.m. :crazy: jeg med mange fler fikk av mange grunner ikke startet på ungdommen med mc - for min del så har det sikkert forlenget livet - for som jeg har opplevd så er den "friheta" på sykkel for innlevende - men det positive er da - at jeg i en satt alder kan roe uttrykket en del, så sertifikatet er ikke helt til låns.

Det jeg prøver å si er at på sykkelen så blir gleden av å kjøre helt overstrømmende /overveldende - på min "første" tur så var det mye som skulle gjøres - alt annet enn kjøring ble glemt i 6 uker - da først kunne jeg hoppe av sykkelen så lenge at jeg fikk tatt noen bilder - det er sært for en som før var habil hobbyfotograf - og hadde med seg 15 kg utstyr på tur... :lol

Og når du har funnet frem til dette forum så har du noen å dele med og høste erfaringer hos - en flott gjeng med hyggelige folk.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Elninja
Innlegg: 2
Registrert: 22 jan 2021, 22:48
Motorsykkelen din: Bmw g 310 gs 2019
Sted: Kongsberg

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Elninja »

Heisann. Jeg er ny her i dette fora og er ikke engang sikker på om jeg skriver på riktig sted, hehe. Vel.. Jeg er ei kjærring fra Kongsberg, 65mod. Har fått det for meg at jeg skal ta lappen på tung mc 😊 kjøpte meg sykkel i juni 2020og har kjørt litt, bestod teorien i september og sikra meg plass på kjøreskole til våren. Men så er det jo sånn da, at jeg trenger trening, så da lurte jeg på om det er noen på Kongsberg og omegn som kunne hjelpe meg med det?

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av dypen »

Du er godt igang og det som er moro står igjen nemlig kjøringa. Lykke til :thumleft
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av kjellv »

Elninja skrev:Heisann. Jeg er ny her i dette fora og er ikke engang sikker på om jeg skriver på riktig sted, hehe. Vel.. Jeg er ei kjærring fra Kongsberg, 65mod. Har fått det for meg at jeg skal ta lappen på tung mc Bilde kjøpte meg sykkel i juni 2020og har kjørt litt, bestod teorien i september og sikra meg plass på kjøreskole til våren. Men så er det jo sånn da, at jeg trenger trening, så da lurte jeg på om det er noen på Kongsberg og omegn som kunne hjelpe meg med det?
Hei, og velkommen hit Bilde
Jeg bor dessverre for mange mil fra Kongsberg til å hjelpe til, men å ønske deg lykke til kan jeg da. Håper også at du vil finne deg tilrette her og bli en aktiv bruker. Vi har alt for få damer her inne som er aktive.

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


ErikW
Innlegg: 684
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av ErikW »

Elninja skrev: 22 jan 2021, 23:21 Heisann. Jeg er ny her i dette fora og er ikke engang sikker på om jeg skriver på riktig sted, hehe. Vel.. Jeg er ei kjærring fra Kongsberg, 65mod. Har fått det for meg at jeg skal ta lappen på tung mc 😊 kjøpte meg sykkel i juni 2020og har kjørt litt, bestod teorien i september og sikra meg plass på kjøreskole til våren. Men så er det jo sånn da, at jeg trenger trening, så da lurte jeg på om det er noen på Kongsberg og omegn som kunne hjelpe meg med det?

Velkommen inn her. Du fulgte mitt gode råd om veien hit til MCsiden :thumleft

ErikW
Innlegg: 684
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av ErikW »

Etterhvert som våren nærmer seg, så er det nok lurt å opprette en egen tråd, der du ønsker kjøre trening med ledsager. Så håper vi noen fra ditt distrikt kan hjelpe til litt.

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Elruts84 »

String Emil skrev: 21 jan 2021, 21:31 Hengt her som gjest en stund, på tide å bidra litt :vs

Mann på 32 fra Stavanger her. Har igrunnen interessert
meg for ting med motor på hele livet, men ikke noe spesielt for MC tidligere. Første erfaring med "MC" kom faktisk i fjor sommer da jeg leide en scooter for første gang på en sydenferie. Likte godt "vinden i håret" og den frihetsfølelsen jeg fikk :prf

Tanken om å ta MC lappen kom over meg når jeg, som mange andre, satt i husarrest under koronautbruddet. Jeg savnet fart og spenning, ville ha muligheten til å kunne hive meg på en sykkel en fin vårdag og bare kjøre for å kjøre, uten mål og mening :redface

En spire var sådd i meg, og meldte meg på det første intensivkurset som åpnet i sommer etter nedstengningen. Jeg ble hekta etter første time. Dette var GØY.

Uheldigvis ble det en sen oppkjøring pga noe sykdom underveis. Derfor ble det ikke sykkel på meg i fjor. Nå saumfarer jeg finn.no daglig på jakt etter første sykkel.

Blir spennede til våren! Kjenner faktisk ingen andre som kjører MC :lol
Heisann og velkommen. Kjekt å se flere fra Stavanger her inne.
Fordelen med MC er at om man setter seg på en benk med en kaffi eller is i hånden så har man pluttselig MC venner. Magisk miljø.
Er fra Stavanger og 36 år selv. Skrik ut om du lurer på noe :D
Du har hvertfall mye og se fram til hehe.

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av oivindg »

Elninja skrev: 22 jan 2021, 23:21 Heisann. Jeg er ny her i dette fora og er ikke engang sikker på om jeg skriver på riktig sted, hehe. Vel.. Jeg er ei kjærring fra Kongsberg, 65mod. Har fått det for meg at jeg skal ta lappen på tung mc 😊 kjøpte meg sykkel i juni 2020og har kjørt litt, bestod teorien i september og sikra meg plass på kjøreskole til våren. Men så er det jo sånn da, at jeg trenger trening, så da lurte jeg på om det er noen på Kongsberg og omegn som kunne hjelpe meg med det?
Jeg bor i Kongsberg, men har ikke hatt lappen lenger enn siden september i fjor, så jeg kan dessverre ikke hjelpe med trening.
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Elninja
Innlegg: 2
Registrert: 22 jan 2021, 22:48
Motorsykkelen din: Bmw g 310 gs 2019
Sted: Kongsberg

Re: Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

Legg inn av Elninja »

Takk for at du bryr deg iallefall 🤗 om du vet om noen så si gjerne fra 😊

mogs
Innlegg: 190
Registrert: 07 jun 2011, 10:16
Motorsykkelen din: T 7- 2020.

Re: Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

Legg inn av mogs »

Hei! Jeg er vel ikke ny her, har luska rundt her i 10 år nå så det er kanskje greit å si litt om meg sjøl. Fra Drammen, pensjonist, unger dratt fra hjemmet for mange år siden og dermed blitt bestefar, hørtes gammalt ut :/ Har øvelseskjørt med et par stykker som som spurte her inne etter hjelp fram til lappen kom i boks. Hyggelig å bli kjent på den måten.
Kjører en T7 Yamaha som jeg datt pladask for i fjor sommer. Grusvei/drittvei fikk ny mening etter 10 år på R 1200 GS.
Nok om meg, detter vel innom med kommentarer i ny og ne.

SvenO
Innlegg: 9
Registrert: 04 aug 2020, 23:36
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 1200 GT Explorer

Re: Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

Legg inn av SvenO »

mogs skrev:Hei! Jeg er vel ikke ny her, har luska rundt her i 10 år nå så det er kanskje greit å si litt om meg sjøl. Fra Drammen, pensjonist, unger dratt fra hjemmet for mange år siden og dermed blitt bestefar, hørtes gammalt ut :/ Har øvelseskjørt med et par stykker som som spurte her inne etter hjelp fram til lappen kom i boks. Hyggelig å bli kjent på den måten.
Kjører en T7 Yamaha som jeg datt pladask for i fjor sommer. Grusvei/drittvei fikk ny mening etter 10 år på R 1200 GS.
Nok om meg, detter vel innom med kommentarer i ny og ne.
Hei Mogs, hyggelig at du tar deg bry til øvelseskjøring med "nye rekrutter"! Bilde
Ganske mange som sliter med å finne mentorer. Holder selv på med å ta mc lappen, er selv heldig å ha noen å ta av når det gjelder øvelseskjøring, men ikke alle som har muligheten.
Kanskje det hadde hvert et fint tiltak her inne med en gruppe som stiller seg tilgjengelig i det område de bor?

Mvh
SvenO
(Nær Arendal)

Nb! Også Bestefar( og to til på vei)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Triumph Tiger1200 GT Explorer 2022 modell
BMW R1250R 2020 modell
Eydehavn-Arendal

mogs
Innlegg: 190
Registrert: 07 jun 2011, 10:16
Motorsykkelen din: T 7- 2020.

Re: Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

Legg inn av mogs »

SvenO skrev: 19 feb 2021, 13:33
mogs skrev:Hei! Jeg er vel ikke ny her, har luska rundt her i 10 år nå så det er kanskje greit å si litt om meg sjøl. Fra Drammen, pensjonist, unger dratt fra hjemmet for mange år siden og dermed blitt bestefar, hørtes gammalt ut :/ Har øvelseskjørt med et par stykker som som spurte her inne etter hjelp fram til lappen kom i boks. Hyggelig å bli kjent på den måten.
Kjører en T7 Yamaha som jeg datt pladask for i fjor sommer. Grusvei/drittvei fikk ny mening etter 10 år på R 1200 GS.
Nok om meg, detter vel innom med kommentarer i ny og ne.
Hei Mogs, hyggelig at du tar deg bry til øvelseskjøring med "nye rekrutter"! Bilde
Ganske mange som sliter med å finne mentorer. Holder selv på med å ta mc lappen, er selv heldig å ha noen å ta av når det gjelder øvelseskjøring, men ikke alle som har muligheten.
Kanskje det hadde hvert et fint tiltak her inne med en gruppe som stiller seg tilgjengelig i det område de bor?

Mvh
SvenO
(Nær Arendal)

Nb! Også Bestefar( og to til på vei)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skulle vel bare mangle om en ikke har tid til å hjelpe. Men det er greit at det ligger inne noe basis hos de en skal kjøre med. En sitter og er ansvarlig for det som skjer. Noen timer hos skole/kjøregård er nok greit å ha på "baken". Mange har spurt og fått hjelp av flere her inne så det er vel bare for "rekrutter" og spørre ser det ut for.

SvenO
Innlegg: 9
Registrert: 04 aug 2020, 23:36
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 1200 GT Explorer

Re: Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

Legg inn av SvenO »

mogs skrev:
SvenO skrev: 19 feb 2021, 13:33
mogs skrev:Hei! Jeg er vel ikke ny her, har luska rundt her i 10 år nå så det er kanskje greit å si litt om meg sjøl. Fra Drammen, pensjonist, unger dratt fra hjemmet for mange år siden og dermed blitt bestefar, hørtes gammalt ut :/ Har øvelseskjørt med et par stykker som som spurte her inne etter hjelp fram til lappen kom i boks. Hyggelig å bli kjent på den måten.
Kjører en T7 Yamaha som jeg datt pladask for i fjor sommer. Grusvei/drittvei fikk ny mening etter 10 år på R 1200 GS.
Nok om meg, detter vel innom med kommentarer i ny og ne.
Hei Mogs, hyggelig at du tar deg bry til øvelseskjøring med "nye rekrutter"! Bilde
Ganske mange som sliter med å finne mentorer. Holder selv på med å ta mc lappen, er selv heldig å ha noen å ta av når det gjelder øvelseskjøring, men ikke alle som har muligheten.
Kanskje det hadde hvert et fint tiltak her inne med en gruppe som stiller seg tilgjengelig i det område de bor?

Mvh
SvenO
(Nær Arendal)

Nb! Også Bestefar( og to til på vei)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skulle vel bare mangle om en ikke har tid til å hjelpe. Men det er greit at det ligger inne noe basis hos de en skal kjøre med. En sitter og er ansvarlig for det som skjer. Noen timer hos skole/kjøregård er nok greit å ha på "baken". Mange har spurt og fått hjelp av flere her inne så det er vel bare for "rekrutter" og spørre ser det ut for.
Kravet må vel være at man er bestefar......BildeBilde


Sent from my iPhone using Tapatalk
Triumph Tiger1200 GT Explorer 2022 modell
BMW R1250R 2020 modell
Eydehavn-Arendal

mogs
Innlegg: 190
Registrert: 07 jun 2011, 10:16
Motorsykkelen din: T 7- 2020.

Re: Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

Legg inn av mogs »

SvenO skrev: 19 feb 2021, 14:40
:prf mogs skrev:
SvenO skrev: 19 feb 2021, 13:33
mogs skrev:Hei! Jeg er vel ikke ny her, har luska rundt her i 10 år nå så det er kanskje greit å si litt om meg sjøl. Fra Drammen, pensjonist, unger dratt fra hjemmet for mange år siden og dermed blitt bestefar, hørtes gammalt ut :/ Har øvelseskjørt med et par stykker som som spurte her inne etter hjelp fram til lappen kom i boks. Hyggelig å bli kjent på den måten.
Kjører en T7 Yamaha som jeg datt pladask for i fjor sommer. Grusvei/drittvei fikk ny mening etter 10 år på R 1200 GS.
Nok om meg, detter vel innom med kommentarer i ny og ne.
Hei Mogs, hyggelig at du tar deg bry til øvelseskjøring med "nye rekrutter"! Bilde
Ganske mange som sliter med å finne mentorer. Holder selv på med å ta mc lappen, er selv heldig å ha noen å ta av når det gjelder øvelseskjøring, men ikke alle som har muligheten.
Kanskje det hadde hvert et fint tiltak her inne med en gruppe som stiller seg tilgjengelig i det område de bor?

Mvh
SvenO
(Nær Arendal)

Nb! Også Bestefar( og to til på vei)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skulle vel bare mangle om en ikke har tid til å hjelpe. Men det er greit at det ligger inne noe basis hos de en skal kjøre med. En sitter og er ansvarlig for det som skjer. Noen timer hos skole/kjøregård er nok greit å ha på "baken". Mange har spurt og fått hjelp av flere her inne så det er vel bare for "rekrutter" og spørre ser det ut for.
Kravet må vel være at man er bestefar......BildeBilde

:lol :prf

Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar