Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
BjørnSover
Innlegg: 385
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Sted: Stavanger

Re: Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

Legg inn av BjørnSover »

Lykke til med lappen, det høres ut som det fort kan gå godt. Velkommen til mc siden

SvenO
Innlegg: 9
Registrert: 04 aug 2020, 23:36
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 1200 GT Explorer

Re: Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

Legg inn av SvenO »

Tritonia skrev:Heisann.

Jeg er en dame på 36 som er bosatt nord i Trøndelag.

Samboeren kjører sykkel så jeg har sittet bakpå i flere år, og kjeda meg. Men å kjøre selv? Neh, ikke spesielt interessert.
Har aldri kjørt noe på 2 hjul før, er faktisk ikke spesielt flink på tråsykkel heller Bilde

For 2 år siden kjøpte jeg meg plutselig mc. Impuls. Tenkte: dette må jo gå an å lære seg! Men så enkelt var der ikke når "kjørelæreren" aldri var hjemme når været var bra.
Drømmesykkelen min (for now), Yamaha Dragstar 650 Classic. Gikk for denne sykkelen både fordi jeg elsker cruisere med dette stuket og fordi denne var lav og fin til mine korte ben. (162 cm - hele meg altså) Så var aldri et alternativ å kjøpe noe mer rett-opp-og-ned skolesykkel-aktig eller lettlært Bilde

Så da dro jeg og kjøpte meg en gir-moped. En liten kina-sak som fikk æren av å være med meg på turer rundt i byen min. Aldri vært så glad for helhjelm og anonyme kjøreklær Bilde

I fjor ble det 2000 km med rød L på ryggen, mann med skjegg og Harley bak, og to stillestående velt.

Så i år blir det lappen! Før sommerferien håper jeg. Ferdig med teori og min første kjøretime i fjor høst. Gleder meg til alt, bortsett fra kjøregården! Den gruer jeg meg helt vilt til.

Har alltid vært interessert, skrur gjerne selv med god veiledning fra mannen. Vil gjerne være selvhjulpen.

Utålmodig boss-lady! Bilde
Velkommen:-) Tok lappen i fjor, mitt råd til kjøregården er å tilbringe mange korte økter der, prøv å kjøre de forskjellige øvelsene i rekkefølge du vil ta de i under oppkjøringen, ikke sløs tid, vær effektiv også under treningen. Om det er andre der når du holder på så se på det som en fordel, for prestasjons angsten er minst like stor under oppkjøringen:-). Jeg fikk låne kjøreskole sykkelen i noen lørdag/søndager når den var ledig(den jeg skulle kjøre opp med), min sykkel som var/er mye større var noe helt annet å håndtere i gården. Uansett, når du føler du mestrer det så er nervene lettere å håndtere. Når en gammel gubbe som meg klarer det så klarer en unghoppe som deg det lett;-) Uansett, lykke til!! Mvh Sven O


Sent from my iPhone using Tapatalk
Triumph Tiger1200 GT Explorer 2022 modell
BMW R1250R 2020 modell
Eydehavn-Arendal

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

Legg inn av Bjerknez »

Velkommen skal du være :)

Prøver du krypkjøringstesten i kjøregården med en cruiser vil du få noen overraskelser i negativ grad. En cruiser er lenger og som oftest bredere. Det gjør det ikke enklere og manuvrere seg mellom kjegler. Avhengig av størrelsen på cruiseren. Min gamle yamaha XVS1300 cruiser var klin umulig og klare denne øvelsen med da den så vidt gikk mellom kjeglene med fotbrettene.

Den beste sykkeltypen til krypkjøringstesten, er en smal sykkel med god svingradius og oppreist sittestilling. De fleste kjlreskoler bruker slike type sykler. Men jeg har sett kjlreskoler som bruker cruisere. Dem hadde jeg holdt meg unna.

Cruiser kan du kose deg med når du er ferdig med oppkjøringen :)

Tritonia
Innlegg: 22
Registrert: 18 mar 2022, 19:57
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650 2005

Re: Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

Legg inn av Tritonia »

Tusen takk, folkens.

Vi har en CBF 125 som jeg tenker å knabbe til øvelse i kjøregården, da denne blir mer lik kjøreskolesykkelen. Denne er sønnens, så den får jeg låne neeesten så ofte jeg vil, sikkert mot full tank bensin! Haha. Tenker denne blir mer rett å øve med. Samboeren får ta med seg termos med kaffe og en avis ellerno.

Jeg har prøvd Dragstaren i kjøregården, men det var mest for å kunne velte i fred og ro uten tilskuere, da dette var første gangen jeg prøvde den. MEN jeg merker at den ikke er egna for øvelsene. Men på tur - elsk!

Kjøreskolesykkelen er en senka BMW 750 GS som jeg aaaaakurat når ned med tærne på. Litt knotete å komme seg av og på, men klarer å balansere den. Har bare prøvd den én gang, men den virker veldig velbalansert og presis. Merka veldig godt hvordan man kan påvirke med vekt og balansepunkt siden denne har "vanlige" fotpinner, og ikke brett. Det blir spennende å prøve denne på vei da jeg er vant å sitte PÅ sykkelen og ikke inni. Den er svær altså...

Nå må bare den forbaska snøen forsvinne!
Veiene er bare her, men tør ikke ut å kjøre enda med stor fare for minusgrader. Har henta ut skiltet, og pussa skoene.
Jeg er KLAR!
We can't all be princesses, someone has to clap when I go by

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

Legg inn av Bjerknez »

BMW 750GS vil jeg tro er ganske lett og smal ja så den er nok fin til disse øvelsene. Men får du lov til å kjøre en 125 så gjør det. Alt blir enklere med en lettere og mindre sykkel. Spesielt siden du ikke er så stor selv.

Lykke til :)

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

Legg inn av Relax »

Tritonia skrev: 19 mar 2022, 10:54 Tusen takk, folkens.

Vi har en CBF 125 som jeg tenker å knabbe til øvelse i kjøregården, da denne blir mer lik kjøreskolesykkelen. Denne er sønnens, så den får jeg låne neeesten så ofte jeg vil, sikkert mot full tank bensin! Haha. Tenker denne blir mer rett å øve med. Samboeren får ta med seg termos med kaffe og en avis ellerno.

Jeg har prøvd Dragstaren i kjøregården, men det var mest for å kunne velte i fred og ro uten tilskuere, da dette var første gangen jeg prøvde den. MEN jeg merker at den ikke er egna for øvelsene. Men på tur - elsk!

Kjøreskolesykkelen er en senka BMW 750 GS som jeg aaaaakurat når ned med tærne på. Litt knotete å komme seg av og på, men klarer å balansere den. Har bare prøvd den én gang, men den virker veldig velbalansert og presis. Merka veldig godt hvordan man kan påvirke med vekt og balansepunkt siden denne har "vanlige" fotpinner, og ikke brett. Det blir spennende å prøve denne på vei da jeg er vant å sitte PÅ sykkelen og ikke inni. Den er svær altså...

Nå må bare den forbaska snøen forsvinne!
Veiene er bare her, men tør ikke ut å kjøre enda med stor fare for minusgrader. Har henta ut skiltet, og pussa skoene.
Jeg er KLAR!
https://www.youtube.com/watch?v=XEQeh-L-o4g
"Do the right thing"

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

Legg inn av Bjerknez »

Relax skrev: 19 mar 2022, 18:48
Tritonia skrev: 19 mar 2022, 10:54 Tusen takk, folkens.

Vi har en CBF 125 som jeg tenker å knabbe til øvelse i kjøregården, da denne blir mer lik kjøreskolesykkelen. Denne er sønnens, så den får jeg låne neeesten så ofte jeg vil, sikkert mot full tank bensin! Haha. Tenker denne blir mer rett å øve med. Samboeren får ta med seg termos med kaffe og en avis ellerno.

Jeg har prøvd Dragstaren i kjøregården, men det var mest for å kunne velte i fred og ro uten tilskuere, da dette var første gangen jeg prøvde den. MEN jeg merker at den ikke er egna for øvelsene. Men på tur - elsk!

Kjøreskolesykkelen er en senka BMW 750 GS som jeg aaaaakurat når ned med tærne på. Litt knotete å komme seg av og på, men klarer å balansere den. Har bare prøvd den én gang, men den virker veldig velbalansert og presis. Merka veldig godt hvordan man kan påvirke med vekt og balansepunkt siden denne har "vanlige" fotpinner, og ikke brett. Det blir spennende å prøve denne på vei da jeg er vant å sitte PÅ sykkelen og ikke inni. Den er svær altså...

Nå må bare den forbaska snøen forsvinne!
Veiene er bare her, men tør ikke ut å kjøre enda med stor fare for minusgrader. Har henta ut skiltet, og pussa skoene.
Jeg er KLAR!
https://www.youtube.com/watch?v=XEQeh-L-o4g
Bare til opplysning så står kjeglene MYE nærmere hverandre enn dette på krypkjøringen. Den sykkelen som brukes i videoen hadde ikke engang kommet mellom dem. Det er nærmest umulig og klare den norske krypkjøringstesten med en sykkel som den i videoen du linker til. Vertfall for en som er fersk. Jeg vil nærmest si "glem det" :roll

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 20 mar 2022, 15:34 Jeg vil nærmest si "glem det" :roll
Og så tenker jeg vi sier det samme, nemlig "glem det" til å diskutere kjeglekjøring og annen kjøreopplæring i denne tråden :vs .

Unødvendig å gjøre, men gjør det likevel; husk, dette er en tråd hvor forummeldemmene kan fortelle litt eller mye om sreg selv.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

xavi0n
Innlegg: 495
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

Legg inn av xavi0n »

Bjerknez skrev: 20 mar 2022, 15:34
Relax skrev: 19 mar 2022, 18:48
Tritonia skrev: 19 mar 2022, 10:54 Tusen takk, folkens.

Vi har en CBF 125 som jeg tenker å knabbe til øvelse i kjøregården, da denne blir mer lik kjøreskolesykkelen. Denne er sønnens, så den får jeg låne neeesten så ofte jeg vil, sikkert mot full tank bensin! Haha. Tenker denne blir mer rett å øve med. Samboeren får ta med seg termos med kaffe og en avis ellerno.

Jeg har prøvd Dragstaren i kjøregården, men det var mest for å kunne velte i fred og ro uten tilskuere, da dette var første gangen jeg prøvde den. MEN jeg merker at den ikke er egna for øvelsene. Men på tur - elsk!

Kjøreskolesykkelen er en senka BMW 750 GS som jeg aaaaakurat når ned med tærne på. Litt knotete å komme seg av og på, men klarer å balansere den. Har bare prøvd den én gang, men den virker veldig velbalansert og presis. Merka veldig godt hvordan man kan påvirke med vekt og balansepunkt siden denne har "vanlige" fotpinner, og ikke brett. Det blir spennende å prøve denne på vei da jeg er vant å sitte PÅ sykkelen og ikke inni. Den er svær altså...

Nå må bare den forbaska snøen forsvinne!
Veiene er bare her, men tør ikke ut å kjøre enda med stor fare for minusgrader. Har henta ut skiltet, og pussa skoene.
Jeg er KLAR!
https://www.youtube.com/watch?v=XEQeh-L-o4g
Bare til opplysning så står kjeglene MYE nærmere hverandre enn dette på krypkjøringen. Den sykkelen som brukes i videoen hadde ikke engang kommet mellom dem. Det er nærmest umulig og klare den norske krypkjøringstesten med en sykkel som den i videoen du linker til. Vertfall for en som er fersk. Jeg vil nærmest si "glem det" :roll
I fjor ble det fjernet en kjegle på krypkjøringen, så den går som en lek nå
If you gonna be dumb you gotta be tough

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

Legg inn av Bjerknez »

xavi0n skrev: 20 mar 2022, 15:56
Bjerknez skrev: 20 mar 2022, 15:34
Relax skrev: 19 mar 2022, 18:48
Tritonia skrev: 19 mar 2022, 10:54 Tusen takk, folkens.

Vi har en CBF 125 som jeg tenker å knabbe til øvelse i kjøregården, da denne blir mer lik kjøreskolesykkelen. Denne er sønnens, så den får jeg låne neeesten så ofte jeg vil, sikkert mot full tank bensin! Haha. Tenker denne blir mer rett å øve med. Samboeren får ta med seg termos med kaffe og en avis ellerno.

Jeg har prøvd Dragstaren i kjøregården, men det var mest for å kunne velte i fred og ro uten tilskuere, da dette var første gangen jeg prøvde den. MEN jeg merker at den ikke er egna for øvelsene. Men på tur - elsk!

Kjøreskolesykkelen er en senka BMW 750 GS som jeg aaaaakurat når ned med tærne på. Litt knotete å komme seg av og på, men klarer å balansere den. Har bare prøvd den én gang, men den virker veldig velbalansert og presis. Merka veldig godt hvordan man kan påvirke med vekt og balansepunkt siden denne har "vanlige" fotpinner, og ikke brett. Det blir spennende å prøve denne på vei da jeg er vant å sitte PÅ sykkelen og ikke inni. Den er svær altså...

Nå må bare den forbaska snøen forsvinne!
Veiene er bare her, men tør ikke ut å kjøre enda med stor fare for minusgrader. Har henta ut skiltet, og pussa skoene.
Jeg er KLAR!
https://www.youtube.com/watch?v=XEQeh-L-o4g
Bare til opplysning så står kjeglene MYE nærmere hverandre enn dette på krypkjøringen. Den sykkelen som brukes i videoen hadde ikke engang kommet mellom dem. Det er nærmest umulig og klare den norske krypkjøringstesten med en sykkel som den i videoen du linker til. Vertfall for en som er fersk. Jeg vil nærmest si "glem det" :roll
I fjor ble det fjernet en kjegle på krypkjøringen, så den går som en lek nå
Okay. Det skjer vel endringer der ogsa ja :)

Når jeg kjørte opp sto det to og to kjegler som jeg måtte kjøre i mellom.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

Legg inn av AJ »

AJ skrev: 20 mar 2022, 15:51
Bjerknez skrev: 20 mar 2022, 15:34 Jeg vil nærmest si "glem det" :roll
Og så tenker jeg vi sier det samme, nemlig "glem det" til å diskutere kjeglekjøring og annen kjøreopplæring i denne tråden :vs .

Unødvendig å gjøre, men gjør det likevel; husk, dette er en tråd hvor forummeldemmene kan fortelle litt eller mye om sreg selv.
Ok, en gang til, da.

Greit?
Videre kjøreopplæringsdiskusjon tas heretter i annen tråde enn denne.
Vi bør vel ikke komme dit at vi fortløpende sletter innleg som ikek er relevante i forhold til hva tråden skal dreie seg om :[-X .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
hansiver
Innlegg: 203
Registrert: 23 mar 2022, 03:35
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2018
Sted: Buriram Thailand. Norge - Hurum

Re: Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

Legg inn av hansiver »

Mann 59 år for tiden bosatt i Thailand, hvor jeg driver ett skolekorps for fattige barn på landsbygda og ellers tar i ett tak der det trengs. Har for tiden en Kawasaki Versys 650 som brukes mye både til turer og nyttekjøring. Har bodd i Thailand i nesten 9 år og trives med det. Meldte meg inn i forumet fordi jeg er nysgjerrig på hva som skjer i MC miljøet i Norge.
Mine mc'er i Norge var 600 cbr 800 vfr og 700 Deuville. Her i Thailand hadde jeg en 250 cbr i mange år. Det var en artig og liten sykkel som tok meg og min daværende frue på mange turer rundt i Thailand. Versysen er tre og ett halvt år og en sykkel jeg er blitt veldig glad i.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

Legg inn av AJ »

Velkommen her på MCsiden.no, hansiver :vs

Er ikke så godt kjent med Thailand, men regner med at det MC-sesong hele året der borte?
Regner med at vi får se noen turbilder fra deg etter hvert :crazy: ?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
hansiver
Innlegg: 203
Registrert: 23 mar 2022, 03:35
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2018
Sted: Buriram Thailand. Norge - Hurum

Re: Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

Legg inn av hansiver »

AJ skrev: 28 mar 2022, 09:14 Velkommen her på MCsiden.no, hansiver :vs

Er ikke så godt kjent med Thailand, men regner med at det MC-sesong hele året der borte?
Regner med at vi får se noen turbilder fra deg etter hvert :crazy: ?
Det skal bli både turbilder og annet etterhvert. Joda her er det sesong hele året.

Brukeravatar
Yrn
Innlegg: 61
Registrert: 24 mai 2022, 17:16
Motorsykkelen din: BMW F650GS Dakar 07

Re: Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

Legg inn av Yrn »

Hei, ny bruker her! Bor i Trondheim og kjører en F650GS Dakar, kjøpt forrige sommeren i Sandane.

Den hadde blant annet touratech høy sal og høy vindskjerm da jeg kjøpte den. Forrige eieren kjørte den hjem etter han kjøpte den for flere år siden og hadde ikke plass til original skjerm og sal, så det ble igjen.

Han jeg kjøpte den av var grei nok til å høre med eieren før han igjen om han hadde original delene liggende, for han kjøpte den nemlig fra noen i Trondheim. Og ja da, det var bare å komme å hente det!

Det sier noe om hvor bra miljøet blant motorsyklister er :)

Her et 17 mai bilde av sykkelen
20220517_194920.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar