Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av barske »

Hei,
Rakk å poste et innlegg før jeg presenterte meg selv. Tenk å være så uhøflig!

Jeg er da en herremann på 30 år, bosatt i Trondheim med kjerring og 1 barn (Snart 2).

Er relativ fersk innehaver av klasse A, men kjørte A1 i mange år fra jeg var 16 til jeg var 20-21.
Har alltid hatt en drøm om en tungsykkel men har liksom aldri rotet meg til å ta den &%#?¤ lappen! Men når våren kom kjente jeg at nå må det gjøres.

Siden jeg hadde A1 fra før trodde jeg at det holdt med det obligatoriske, som jeg ser flere har nevnt her inne. Anser meg selv som en god sjåfør med et godt overblikk i trafikken (Noe sikkert alle gjør), og regnet da med dette skulle gå rimelig kjapt.
Etter første kjøretimen (Tror dette var rundt 27. april), merket jeg at jeg var ikke så trygg som jeg trodde. Dette ble en liten nedtur i hodet mitt og snakket litt med kjørelæreren rundt dette. Kjøremessig syns han det gikk bra så han syns det var "voksent" å innrømme at jeg var litt utrygg. Så før vi begynte på det obligatoriske hadde jeg 3 eller 4 doble kjøretimer, noe jeg syns kom veldig godt med. Og noe jeg for øvrig anbefaler alle hvis de har en god kjørelærer.
Oppkjøring fikk jeg 24. mai, så det gikk relativ kjapt uansett syns jeg. Sto med glans :)

Da dette var i boks kom sulten etter en egen sykkel selv. Kjørte en Honda CB650 på opplæringen og likte den godt. Smaken på streetfightere har alltid vært der så flere sykler ble vurdert og prøvd. Kan nevne mv Augusta brutale (Det ble rett og slett for mye av det gode), street triple (Fin sykkel, men manko på service/verksted i Midt-Norge). Valget falt på en Kawa Z800. en 2013 modell som har rullet 8000. Et ganske enkelt valg etter noen prøveturer. Estetisk fin, god lyd med akrapovic slip-on, sportslig kjørestilling, mer enn nok krefter. Heter det "power-wheelie" når du løfter fremdekket med kun gasspådrag? I såfall klarer den dette i 1. og 2. gir i litt motbakke. Var ikke helt forberedt på dette første gangen, men det gikk bra.
Dette er den svarte/grønne varianten. Har en kompis som folierer en del, så tenker å svart-mattfoliere tanken som er grønn og dekslene som er grønne. Tror det kan bli nokså tøft da de andre plastdekslene er svart blank. Skal også skifte ut det grønne passasjersete og sette på et svart deksel. Så blir en one-man-ride.

Var for øvrig på en liten "langtur" i går. Tur/retur Trondheim-Storlien (Sverige). Dette ble en kjøretur på totalt 23 mil. Fikk med en tankveske som jeg kjørte med tom over og ble fylt opp med div snadder på vei tilbake.
Merket at det var veldig behagelig å kjøre med tankveska som var fylt opp til randen av capri-sonne juice og snus, da denne skjermet mye for vind og motluft og var behagelig å lene seg mot.

Dette var litt om meg. Vi snakkes :)

geira1
Innlegg: 3
Registrert: 11 jun 2017, 22:06
Motorsykkelen din: Yamaha MT-125 2016

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av geira1 »

Hei, jeg er en 15 år gammel gutt som holder på å ta lett-mc lappen. Jeg har alltid vært veldig motorinteressert, og elsker å skru og mekke på alt mulig rart. Blant annet arvet jeg en gammel tempo corvette moped som jeg har satt i stand, som jeg dessverre måttte selge for å ha råd til lett mc. Først så var planen min å spare alle pengene til bil, men da faren min (reodor på forumet) kjøpte mc, fikk jeg veldig sansen for mc. I tillegg til det, så er jeg ikke særlig glad i tanken å måtte kjøre buss til skolen hver eneste dag, så det var ikke noe tvil om at jeg ville ta lett-lappen. Da jeg lette etter lett-sykkel, falt valget veldig fort på en Yamaha mt-125. Jeg hadde lest mange positive tester av den, og fikk se den på ordentlig på mc-messen i Lillestrøm, som gjorde at jeg ble ordentlig forelsket i den. Så, en måned eller to senere, endte jeg opp med en 2016 modell mt-125, som bare hadde gått ca 4000 km :yeyeye . Nå har jeg fått tatt en del kjøretimer, bestått teoriprøven (med 0 feil om jeg får skryte) og blir bare mer og mer besatt av mc. Dessverre så har jeg ikke mulighet å øvelseskjøre med faren min da han ikke har hatt førerkortet lenge nok, men har fått testet mt'n på en parkeringsplass, og er veldig imponert. Klarer ikke å vente til jeg får førerkortet :twothumbs:
Motorsykkelen er helt original, bortsett fra et par bobbins som jeg har montert, slik at jeg kan bruke depotstøtte. Slenger også med et bilde.
Da vet dere litt om meg og min mc, hilsen Henrik
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Dansekris »

geira1 skrev: 17 jun 2017, 23:41 Hei, jeg er en 15 år gammel gutt som holder på å ta lett-mc lappen. Jeg har alltid vært veldig motorinteressert, og elsker å skru og mekke på alt mulig rart. Blant annet arvet jeg en gammel tempo corvette moped som jeg har satt i stand, som jeg dessverre måttte selge for å ha råd til lett mc. Først så var planen min å spare alle pengene til bil, men da faren min (reodor på forumet) kjøpte mc, fikk jeg veldig sansen for mc. I tillegg til det, så er jeg ikke særlig glad i tanken å måtte kjøre buss til skolen hver eneste dag, så det var ikke noe tvil om at jeg ville ta lett-lappen. Da jeg lette etter lett-sykkel, falt valget veldig fort på en Yamaha mt-125. Jeg hadde lest mange positive tester av den, og fikk se den på ordentlig på mc-messen i Lillestrøm, som gjorde at jeg ble ordentlig forelsket i den. Så, en måned eller to senere, endte jeg opp med en 2016 modell mt-125, som bare hadde gått ca 4000 km :yeyeye . Nå har jeg fått tatt en del kjøretimer, bestått teoriprøven (med 0 feil om jeg får skryte) og blir bare mer og mer besatt av mc. Dessverre så har jeg ikke mulighet å øvelseskjøre med faren min da han ikke har hatt førerkortet lenge nok, men har fått testet mt'n på en parkeringsplass, og er veldig imponert. Klarer ikke å vente til jeg får førerkortet :twothumbs:
Motorsykkelen er helt original, bortsett fra et par bobbins som jeg har montert, slik at jeg kan bruke depotstøtte. Slenger også med et bilde.
Da vet dere litt om meg og min mc, hilsen Henrik
Rått Henrik!

Å få lappen som 16-åring er kanskje noe av det morsomste man opplever. Jeg syns hvertfall mopedlappen trumfa både bil og tunglappen.

Lykke til!

geira1
Innlegg: 3
Registrert: 11 jun 2017, 22:06
Motorsykkelen din: Yamaha MT-125 2016

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av geira1 »

Dansekris skrev: 18 jun 2017, 00:08
geira1 skrev: 17 jun 2017, 23:41 Hei, jeg er en 15 år gammel gutt som holder på å ta lett-mc lappen. Jeg har alltid vært veldig motorinteressert, og elsker å skru og mekke på alt mulig rart. Blant annet arvet jeg en gammel tempo corvette moped som jeg har satt i stand, som jeg dessverre måttte selge for å ha råd til lett mc. Først så var planen min å spare alle pengene til bil, men da faren min (reodor på forumet) kjøpte mc, fikk jeg veldig sansen for mc. I tillegg til det, så er jeg ikke særlig glad i tanken å måtte kjøre buss til skolen hver eneste dag, så det var ikke noe tvil om at jeg ville ta lett-lappen. Da jeg lette etter lett-sykkel, falt valget veldig fort på en Yamaha mt-125. Jeg hadde lest mange positive tester av den, og fikk se den på ordentlig på mc-messen i Lillestrøm, som gjorde at jeg ble ordentlig forelsket i den. Så, en måned eller to senere, endte jeg opp med en 2016 modell mt-125, som bare hadde gått ca 4000 km :yeyeye . Nå har jeg fått tatt en del kjøretimer, bestått teoriprøven (med 0 feil om jeg får skryte) og blir bare mer og mer besatt av mc. Dessverre så har jeg ikke mulighet å øvelseskjøre med faren min da han ikke har hatt førerkortet lenge nok, men har fått testet mt'n på en parkeringsplass, og er veldig imponert. Klarer ikke å vente til jeg får førerkortet :twothumbs:
Motorsykkelen er helt original, bortsett fra et par bobbins som jeg har montert, slik at jeg kan bruke depotstøtte. Slenger også med et bilde.
Da vet dere litt om meg og min mc, hilsen Henrik
Rått Henrik!

Å få lappen som 16-åring er kanskje noe av det morsomste man opplever. Jeg syns hvertfall mopedlappen trumfa både bil og tunglappen.

Lykke til!
Takk for det :D , har aldri gledet meg så mye til noe før :D

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Stian87 »

Kult Henrik :thumleft

Håper du får mye glede av sykkelen, og at lappen går som smurt!
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

jalekss92
Innlegg: 77
Registrert: 26 jun 2017, 20:22
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av jalekss92 »

Vært innom her en del de siste årene og lest mye, og tenkte at nå var det på høy tid å bli medlem.

Er en mann på 25 år, bor for tiden i Oslo hvor jeg også jobber. Etter å ha lekt med tanken på å ta MC-lappen og et forsøk som ble avbrutt pga jobb som medførte flytting, ble det utsatt til i år. Fikk kjøretime i slutten av mars hos Tempo Traffikkskole (anbefales forøvrig på det sterkeste) og ganske nøyaktig to måneder senere var lappen i boks!

Har dessverre ikke råd til motorsykkel på nåværende tidspunkt, da jeg gjerne vil ha en MT-07. Sparer som en helt for tiden, slik at jeg skal ha nok kronasjer som er øremerket MC når vi nærmer oss mars/april neste år. Bare å smøre seg med tålmodighet.. :sorry

Kunne selvfølgelig kjøpt en billigere og eldre sykkel nå, men ettersom jeg reiser bort i ferien så går mesteparten av sesongen, og jeg er dessuten velsignet med ti tommeltotter så jeg verdsetter roen i sjela jeg får ved å ha noe relativt nytt og driftsikkert.

Er som sagt mest innstilt på en MT-07, men hvis det plutselig skulle dukke opp en Z750 eller lignende til en hyggelig pris så må dere bare si ifra :mrgreen Aldri kjørt noe annet enn skolesykkelen(CB650F), men en nakensykkel med litt futt i er absolutt det som frister nå.

Har fått med meg at det er en del fra Oslo/østlandsområdet her, så ser frem til å kjøre med dere så fort jeg kommer meg på to hjul!
Sist redigert av jalekss92 den 26 jun 2017, 20:45, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Jompa »

Oi, ser det er lenge siden æ gløtta innom denne tråden, får ta en felles velkomst, da.
Velokommen ALLE nye medlemmer som jeg ikke har ønsket velkommen tidligere.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Online
Rha
Innlegg: 285
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Rha »

Hei.

Presentere meg da....
Mann og er tretti elve år gammel. Fra stange.
Midt i midtlivskrisen i følge alle rundt meg siden jeg tok meg lappen i fjor og kjøpte sykkel. Kjøpte da en 98 yamaha xt 600e som jeg har kjørt ca 16k km med.
Sitter akurat nå på toget for å hente belønningen for å slutte å røyke, en sprett ny kawa versys 650. Gleder meg 😀 innser nå at det er langt til drammen i dag.......
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

ihlebek
Innlegg: 2
Registrert: 08 jul 2017, 00:59
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av ihlebek »

Født i 1971, tok mc-lappen i 2015, RR-lisens i 2016, bor i Sarpsborg, født i Fredrikstad, prøver å trene på Rudskogen så ofte jeg kan (onsdager på sommeren), RR-treninger og trackdays på andre baner når mulighetene byr seg, Anderstorp (Sverige) er favoritt foreløpig, gleder med til å prøve ACR (Mo i Rana). Kjører på landeveien så ofte jeg kan, men det er jammen i meg mye farligere!

Kjøpt for vei:
´85 VN 700 i 2015
´89 VN 1500 i 2015 (Solgt nå. Ble også brukt på RR-lisenskurs)
´04 VN 2000 skal hentes fra Sverige nå i juli 2017

Kjøpt for bane:
´04 Honda CBR 1000 RR i 2016 (kun nødvendig endringer ihht NMF SR-RR, solgt nå)
´02 Suzuki GSX-R 1000 (K2) i 2017 (Byttet/ettermontert styredemper, bakdemper, gafler, Yoshimura EMS, fothvilere, snabbgass, quickshift)
´03 Kawasaki ZX-6R (636) i 2017 (kun nødvendig endringer ihht NMF SR-RR)
´01 GSX-R 1000 (K1) i 2017 (Stort sett samme som K1, men nøkkelløs)

Brukeravatar
Greenone
Innlegg: 147
Registrert: 11 jul 2017, 11:09
Motorsykkelen din: 2007 ZX-10R
Sted: Ullensaker

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Greenone »

Hei alle! Nylig regget nykommer på denne siden. 42 år og bor rett nord for gardermoen. Har vært hekta på 2 hjul siden jeg som 3 åring fikk min første minisykkel, en italjet bambino. Siden har det gått slag i slag. Født og oppvokst med cross og skogskjøring. Tok mc lappen som 26 åring da jeg antok at jeg var blitt såpass fornuftig at jeg kunne holde meg i live. -Og det har gått nesten greit.

Siden har jeg bl.a vært gjennom en zx-9r og er nå på min 3. zx-10r. Det var noen år pause grunnet husbygg og alt dill som følger med slikt, men kjøpte en strøken 07 zx-10r i fjor i Spania under et lite opphold der. Den fikk seg noen tusen km i de Spanske fjell, bl.a på toppen av Sierra Nevada, før den ble satt til lagring. Da Norge var tint i mai reiste jeg ned og kjørte den hjem (via Ringen, som dessverre var stengt). Norske skilter er for lengst i orden, og jeg kjører så ofte jeg kan. Som er jaggu ofte :D Har så vidt vært litt på bane tidligere, og jeg har planer om å ta SeniorMC sitt kurs for å kunne ta en tur på Rudskogen innimellom. Har og store planer om å få til en tur til Ringen senere i år. Det er bare noe jeg må få gjort. Minst 1 gang. Ellers har jeg også hatt gleden av å kjøre både øst og vestkysten i USA på leid harley, og det er noe jeg gjerne skulle gjort igjen. Vel, håper vi sees i nedlegg rundt en sving :twothumbs:
bike.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser

The older I get the faster I was

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av KevinmsR6 »

Velkommen hit:)

Nydelig sykkel:)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av AJ »

Velkommen hit, Greenone :vs

Skikkelig moro at en tråd som er like gammel som forumet fortsatt er aktiv!
All god grunn til å oppfordre alle nyregistrerte brukere de siste månedene, som er noen hundre stykker, til å logge seg inn og skrive litt om seg selv og syklene eller sykkeldrømmene sine :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Greenone
Innlegg: 147
Registrert: 11 jul 2017, 11:09
Motorsykkelen din: 2007 ZX-10R
Sted: Ullensaker

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Greenone »

KevinmsR6 skrev: 12 jul 2017, 21:39 Velkommen hit:)

Nydelig sykkel:)
AJ skrev: 12 jul 2017, 21:43 Velkommen hit, Greenone :vs

Skikkelig moro at en tråd som er like gammel som forumet fortsatt er aktiv!
All god grunn til å oppfordre alle nyregistrerte brukere de siste månedene, som er noen hundre stykker, til å logge seg inn og skrive litt om seg selv og syklene eller sykkeldrømmene sine :thumleft .
Takk takk :)
Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser

The older I get the faster I was

Foggy
Innlegg: 21
Registrert: 08 sep 2017, 08:57
Motorsykkelen din: 95- Kawasaki ZZR600

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Foggy »

:vs Goddag!
Etter mykje anonym sniking er det vel på sin plass å registrere seg! Er en (snart) 34år gammel mann som nettopp er blitt gammel nok til å vurdere å entre motorsykkelens verden. Fikk i et svakt øyeblikk velsignelse av min bedre halvdel til begynne å ta lappen i vår og Sykkel ble impulskjøpt i april (en gammel ZZR600E fra 1995) :crazy: og begynte så smått å lærekjøre med min far, som har vært levende opptatt av MC hele sitt liv. Ble bare meir og meir interessert og i mai begynte eg på opplæringa.. Nå trur du kanskje eg sitter her med lappen i hånda, men neida, eg strøk så det sang etter på oppkjøringa, bare for noen få dager siden.. :sorry mer om dette i en annen tråd eg har planer om å opprette.. :lol

Kawasakien har eg allerede planer om å bytte ut, (impulskjøp som sagt :lol ) men nå må eg først få bli ferdig med lappen neste vår og ta det deretter.

Ville bare si hei før eg begynner å mase om alt mulig..! :twothumbs:

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av AJ »

Foggy skrev: 08 sep 2017, 15:37
Ville bare si hei før eg begynner å mase om alt mulig..! :twothumbs:
:)
Flott intro det der, Foggy!

Velkommen hit til MCsiden.no :vs .

Synd det ikke gikk veien med oppkjøringa. Men er man bitt av bikebasillen så gir man ikke opp om man river ved første forsøk.
Da er det bare å ta sats på nytt med bedre tilløp :thumleft .

Blir spennende å følge deg videre her inne :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar