Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Bjerknez »

rolf-arne skrev: 19 jun 2020, 14:08
Bjerknez skrev: 18 jun 2020, 07:20 De fleste finnmarkinger jeg har hatt å gjøre med snakker både på inn og utpust :knegg
Da var vel jeg et unntak fra dine opplevelser - men det kommer vel av at jeg såvidt er blitt vant til MC :lol
Har jeg snakket med deg? Det husker jeg ikke en gang. Hvor var evt. det? Dovreskogen? :redface

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av rolf-arne »

Bjerknez skrev: 19 jun 2020, 14:11
rolf-arne skrev: 19 jun 2020, 14:08
Bjerknez skrev: 18 jun 2020, 07:20 De fleste finnmarkinger jeg har hatt å gjøre med snakker både på inn og utpust :knegg
Da var vel jeg et unntak fra dine opplevelser - men det kommer vel av at jeg såvidt er blitt vant til MC :lol
Har jeg snakket med deg? Det husker jeg ikke en gang. Hvor var evt. det? Dovreskogen? :redface
Heisan - det var et sleivspark :redface - leser så mye å skriver så mye på nett at man av og til glemmer at vi er på nett og ikke i samtale - :lol no må jeg komme meg ut av huset- sett her å riste av latter... Håper vi kan prates på treffet? :roll
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Bjerknez »

rolf-arne skrev: 19 jun 2020, 14:20
Bjerknez skrev: 19 jun 2020, 14:11
rolf-arne skrev: 19 jun 2020, 14:08
Bjerknez skrev: 18 jun 2020, 07:20 De fleste finnmarkinger jeg har hatt å gjøre med snakker både på inn og utpust :knegg
Da var vel jeg et unntak fra dine opplevelser - men det kommer vel av at jeg såvidt er blitt vant til MC :lol
Har jeg snakket med deg? Det husker jeg ikke en gang. Hvor var evt. det? Dovreskogen? :redface
Heisan - det var et sleivspark :redface - leser så mye å skriver så mye på nett at man av og til glemmer at vi er på nett og ikke i samtale - :lol no må jeg komme meg ut av huset- sett her å riste av latter... Håper vi kan prates på treffet? :roll
Fortsatt veldig usikkert på om jeg skal på treffet, men skal jeg dit, så skal jeg nok huke tak i deg :thumleft :thumleft

kaLARSnikov
Innlegg: 172
Registrert: 22 jul 2020, 13:31
Motorsykkelen din: '04 DL650 V-Strom
Sted: Østfold

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av kaLARSnikov »

Hei! Har sneket litt rundt her på forumet i det siste og tenkte jeg får være høflig å slenge inn et innlegg her i tilfelle man skulle finne på å være litt mer aktiv i fremtiden.

Befinner meg sånn circa nesten midt i mellom 30 og 40 år og stammer fra de indre skoger i Østfold, og det er også nettopp i de trakter jeg er bosatt med samboer (men ellers fri for barn, dyr og andre ting som kan ta oppmerksomheten og pengene vekk fra ymse økonomisk belastende hobbyer). Arbeidstiden (og deler av fritiden) tilbringes foran dataskjermer med en hverdag som til tider kan være skremmende lik en stripe i tegneserien Lunch.

Jeg startet plutselig med kjøretimer på klasse A i ca. midten av august etter at flere beskjente kastet seg på bølgen tidligere i år. Tanken har streifet meg flere ganger før for flere år tilbake, men det har aldri passet med kombinasjonen av tilgjengelig lyst, tid og økonomi før nå. Opplæringen har gått relativt raskt, med banekurs nå til helgen og fullmakt for oppkjøring er på plass i dag - men det gjenstår å se om det faktisk er noen ledige timer igjen denne sesongen. Det eneste "store" hinderet så langt har vist seg å være krypkjøringsøvelsen i kjøregård, men jeg håper og tror at det vil bedre seg med litt mengdetrening.

Ellers har jeg fått anskaffet meg en '99 Suzuki VZ800 Marauder som jeg fikk gleden av å kjøre for første gang tidligere i uka. Den er absolutt noe helt annet enn skolesykkelen (Yamaha XJ6), men morsom og full av personlighet. Her skal det nok bli flere turer utover høsten uavhengig av om det blir oppkjøring i år eller ikke! Selv om temperaturen allerede nå er rimelig utrivelig etter solnedgang...

Mye nyttig informasjon er allerede absorbert fra diverse forumtråder her - jeg håper det blir enda mer, og kanskje jeg også kan bidra med et eller annet en gang.

Ellers slenger jeg med det ene bildet jeg har tilgjengelig akkurat nå siden det virker til å være nesten obligatorisk ;)
vz800_.PNG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Bjerknez »

Velkommen skal du være :)

Er selv fra Østfolds hovedstad (eller det heter vel Viken nå...). Hadde jeg ikke vært så hard på gassen i 2017, så kunne jeg øvekjørt med deg. Men jeg må nok vente et par år til.

Hvor i Indre Østfold er det du holder til da?

kaLARSnikov
Innlegg: 172
Registrert: 22 jul 2020, 13:31
Motorsykkelen din: '04 DL650 V-Strom
Sted: Østfold

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av kaLARSnikov »

Takk for det! Ja, kjenner det sitter litt langt inne å bare gå over til å kalle det Viken... Syns også det er alt for stort i forhold til hva et fylke bør være, men det er bare min mening. Og takk for tanken vedr. øvelseskjøring, men nå er jeg uansett så heldig at jeg har flere jeg kan kjøre med, det står verre til med å ha tid til å kjøre med de.

Vi flyttet til Rakkestad for noen år siden, så teknisk sett er vi vel ikke lenger i "Indre" etter at det ble en egen kommune :P

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Bjerknez »

Rakkestad ja. Da er jo RV21 i retning Halden fra Ørje samt RV22 forbi festningen i retning svenskegrensa en veldig fin strekning å øvekjøre på :)

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av AJ »

kaLARSnikov skrev: 04 sep 2020, 14:37 Hei! Har sneket litt rundt her på forumet i det siste og tenkte jeg får være høflig å slenge inn et innlegg her i tilfelle man skulle finne på å være litt mer aktiv i fremtiden.
Trivelig med slike presentasjoner av nye brukere :thumleft !
Håper flere benytter seg av muligheten .
Det strømmer jo på stadig vekk nye forumbrukere her inne, noe vi liker :) .
Men selvfølgelig enda hyggeligere om de som finner veien hit også tar sjansen på å fortelle litt om seg selv og gjerne også hvordan de oppdaget MCsiden.no :prf .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Leifenz
Innlegg: 4
Registrert: 26 okt 2020, 22:52
Motorsykkelen din: .

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Leifenz »

Hei!
Eg tenkte eg måtte være høflig og gi en kort presentasjon av meg sjølv, før eg manner meg opp å spør om alt eg lure på.
37 år bur i Nordfjord i Sogn og Fjordane. Gift, to barn og ei lita bikkje.
Har verken sykkel eller førerkort, men har kommet så langt at eg har meldt meg på kurs til våren. Har i over 20 år hatt en drøm om ein Ducati monster. Tenkte da for meg sjølv at får eg ikkje det til før eg er 40 så får det bare være. Krysser fingrene for tidlig vår og problemfri vei mot mc lappen.
Fant mcsiden.no da eg googla etter informasjon om ducati monster. Har lest mykje her etter den tid. Er rett og slett overasket over den gode gamle folkeskikken eg ser her inne. Sjelden kost i sosiale medier i dag, desverre.

Mvh Leifen

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av AJ »

Leifenz skrev: 07 nov 2020, 20:45 Fant mcsiden.no da eg googla etter informasjon om ducati monster. Har lest mykje her etter den tid. Er rett og slett overasket over den gode gamle folkeskikken eg ser her inne. Sjelden kost i sosiale medier i dag, desverre.

Mvh Leifen
Heisan!
Velkommen til oss her på MCside.no.

Hyggelig å lese at du opplever MCsiden.no som et forum med god folkeskikk. Håper du finner deg vel tilrette her inne.
Og husk; ingen spørsmål er dumme. Så det er bare å fyre løs :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av dypen »

Velkommen! Lykke til med sykkeldrømmen, det første du må gjøre før du realiserer sykkel drømmen uansett merke ... prøvesitt og prøvekjør :thumleft
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Bjerknez »

Velkommen skal du være :)

I Nordfjord har jeg vært mye. Overnattet på Nordfjord Hotell en del ganger i jobbsammenheng, samt kjøpt mat på Statoil stasjonen (som sikkert er Circle K nå).

Lykke til med førerkortet og kjøp av sykkel :)

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av niko »

Velkommen! Du MÅ jo ha sykkel, du bor jo midt i smørøyet!

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av rolf-arne »

Leifenz skrev: 07 nov 2020, 20:45 Tenkte da for meg sjølv at får eg ikkje det til før eg er 40 så får det bare være.
Mvh Leifen
Hei og velkommen... og først som sist GLØM alder. Jeg tok lappen i 20 åran , men blei motorsykkelist først som 59 åring. Og setter vel de 2 siste sommerene opp på topp 10 i livet. Og når det gjelder alder så har jeg en kopis som har kjørt sykkel mye lengre enn jeg har levd og i fjor kjøpte han seg ny sykkel(BMW) med sidevogn, han sku lufte hunden eller kjærringa ,og han har bikka 80 år. Så stå på, men av nykjøpt erfaring, det kan lønne seg å ta det med ro og kose sæ ei stund . Vi krysse fingran for lapp og dykkel til våren.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Leifenz
Innlegg: 4
Registrert: 26 okt 2020, 22:52
Motorsykkelen din: .

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Leifenz »

Tenker ikkje så masse på alderen sånn sett. Meir som eit spark bak til å få ting gjort.
Har aldri hatt det store behovet for høg fart. Det eg vil oppleve er det eg har hørt mange som kjører sykkel snakker om. Feks at bil kjører du fordi du må, mens sykkelen fordi det er kjekt. Å som sagt lenger oppe, eg bur midt i smørøyet med tanke på fine veier å kjøre sykkel på. Dei vegane som du helst unngår med bil er etter det eg forstår kjekke å kjøre sykkel på.

Svar