Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av gsx750_80 »

kvase. skrev:Etter en stund her så ser jeg det slik at jeg ikke passer inn her - Fortsetter å være en utenfor da det er lettere .- kjører heller på sidelinja å studerer alle de som er vellykka.-
Blir kjedelig om vi alle er like, så jeg håper evt opphold på sidelinja blir kortest mulig..
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Bjerknez »

kvase. skrev:Etter en stund her så ser jeg det slik at jeg ikke passer inn her - Fortsetter å være en utenfor da det er lettere .- kjører heller på sidelinja å studerer alle de som er vellykka.-
Hvorfor passer du ikke inn tror du?

Vi har vel alle den mer eller mindre samme interessen her inne så er det noe sted du bær passe inn så er det vel her?

Alltid artig med nye medlemmer. Så vidt jeg kan se så har det vært en opptur her inne med tanke på nyregistreringer av medlemmer og det er jo positivt :twothumbs:

Clockwork
Innlegg: 68
Registrert: 24 aug 2016, 12:15
Motorsykkelen din: Suzuki Intruder M800

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Clockwork »

kvase. skrev:Etter en stund her så ser jeg det slik at jeg ikke passer inn her - Fortsetter å være en utenfor da det er lettere .- kjører heller på sidelinja å studerer alle de som er vellykka.-
Nei, nei kvase. DU er ikke utenfor her inne. Er man på to hjul er man vel helt innafor ? Ingen er perfekte. Alle har et eller annet skrammel å dra på.

Så kom jeg på at jeg ikke har presentert meg selv i det hele tatt, jeg har bare brast inn i diskusjonene her inne ( med en tuba). Men sånn er jeg, og sånn er det :roll

Her kommer en slags introduksjon i en ekstremt kort versjon:
Hardtarbeidende småbarnsfar, samboer og tøffelsliter, arbeider i Oslo og bor helt sør i Akershus.
Et tilfeldig yrkesvalg etter en lang periode i forsvaret, komplett med utenlandstjeneste (og tilhørende plusser og minuser.)

Fant plutselig ut at jeg ville begynne å kjøre, og har ikke angret siden. Finnes ingen bedre måte å flytte seg på.

Liker siden, liker at forumet lever selv utenfor sesongen, og trives med variasjonen av sykler folk kjører her.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Stian87 »

Hei,

Jeg er en 29 år gammel mann fra Oslo som nå bor i Ski. Jeg har forsåvidt alltid hatt en interesse for MC, men etter at jeg flyttet ut fra byen og fikk unge og stasjonsvogn fant jeg ut at det var på tide å få seg lapp og sykkel før man ble pappa på nytt. Sykkelen ble en Ducati Monster 821 som kom i juni, den stod og glodde på meg til jeg fikk sumla meg til lappen akkuratt i tide for togstreiken :thumleft

Jeg jobber i Oslo der jeg har parkering til motorsykkel så kommer nok til å bruke den først og fremst til pendling. Jeg jobber som juridisk rådgiver for departementene og har litt ugunstige arbeidstider som ikke alltid passer med togtidene. Motorsykkel passer således meget godt med min arbeidstid :D

Desverre fikk jeg kun kjørt i oktober, så jeg ser veldig frem til å kunne ta frem sykkelen igjen, forhåpentligvis i mars :eh og gleder meg spesielt til å kjøre MC når det er varmere enn -2 ute og uten tåke og mørkt :knegg
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av AJ »

@Stian87:
Se der, ja! Du har jo vært en registrert bruker her inne noen måneder, mer enn et år, om jeg ikke husker feil?
Derfor veldig bra med en presentasjon :thumleft .

Jeg oppfordrer gjerne flere til å gjøre det samme. Finnes ikke farlig, folkens :crazy: !
Eneste du risikerer er å bli kjent med nye venner du ikke visste du hadde :D .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Stian87 »

AJ skrev:@Stian87:
Se der, ja! Du har jo vært en registrert bruker her inne noen måneder, mer enn et år, om jeg ikke husker feil? .
Stemmer det :redface så denne først nå morsomt å bli litt bedre kjent med folk
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Fosser
Innlegg: 23
Registrert: 05 jan 2017, 14:59
Motorsykkelen din: Bmw R 1200 GS 2017

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Fosser »

Hei mc venner.
Jeg er en 51 åring bosatt i Aurskog - Høland men født og oppvokst i Oslo. Gikk lei av by`n og har ikke angret siden. Tok opp mc kjøring på nytt her ute først som pendler kjøring til Oslo med en Yamaha xt 600 Tenere, noe som ga mersmak til tusen, ble med kollegaer fra jobben på flere vestlandsturer (vi er 10 på jobben som kjører mc :thumleft ) kjøpte en 95" Yamaha 750 super tenere i 2011 som jeg hadde en del tull med.
På sensommeren 2013 ble det etter diverse testkjøring av bruk sykler kjøpt en 2007 bmw r 1200 gs og den har jeg vært kjempe fornøyd med og rullet ca 60000km siden den ble min.
Jeg åpner mc sesongen hvert år med et sikkerhetskurs på rudskogen sammen med gutta på jobben, det syns jeg er vel anvendte penger.
En fin dag på banen med sving trening og bremsetesting og ikke minst frikjøringen utpå dagen :twothumbs: .
I 2014 og 15 ble det europaturer med kompiser, og jeg må innrømme at alpene er jeg ikke ferdig med.
Jeg bor alene nå men har en datter og to barnebarn som prøver å holde meg litt i øra :lol
Som skiftarbeider har jeg en del fri som brukes på mc kjøring. Jeg skal følge med her på forumet når folk annonserer sin turmål

Det var vel det tenker jeg :scratch
Skal bli gøy å treffe dere rundt omkring :vs

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Jompa »

Da får jeg som førstemann ønske deg velkommen hit :prf
Skiftarbeider ?
Jobber med hva og hvor ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av kjellv »

Velkommen hit Fosser
Som Nordvestlending synes jeg det er spesielt trivelig å se at du spesielt nevner Vestlandsturer :thumleft Selv bor jeg med turistmagneter som Atlanterhavsveien, Trollveggen, Trollstigen, Geiranger, Eikesdal (Aursjøveien) innenfor dagstur/kveldstur hjemmefra. Håper på anledning å treffe deg på noen av disse stedene da :yeyeye
Opprett gjerne din egen blogg her inne så snart som mulig. Dette har vist seg å være meget rasktvoksende tråder, med stort engasjement av mange. Pøs på med bilder av både sykler og turer. Start med begynnelsen, bilder av de to første syklene dine også.. :twothumbs:

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Zettexx »

:thumleft :prf
Heia kvase!

Mitt inntrykk..(har periodevis fulgt med et par år uten annet enn tilfeldig aktivitet før det siste) er at noen kanskje ikke helt finner seg til rette med å legge ut sine meninger.

"Min mening" er at det er ubegrunnet, for de fleste.

Tonen her er relativt høflig og voksent, i motsetning til noen andre steder.

Med adresse Arendal, har du nok møtt min Spahettiræser som jeg har kjørt 150.000 km de siste årene, det meste på veier i det området. Jeg er den ensomme ulv (som drepte en elg i sept) fordi ingen andre ( som jeg treffer) orker mine kjørestrekninger.

Da jeg ikke søker generell sosial mc kontakt...er dette blant de få stedene jeg blir motorsyklist, :crazy: dersom en ser bort fra noen få fellesturer fra Harebakken hvert år for å vise at jeg lever.

I min alder er det meste sagt og gjentatt alt for mange ganger...så all praten sliter meg ut. Kjøregjengen er så hyggelig at jeg gjerne vil gi positivt bidrag...men velger som oftest 15-20 mil ekstra. Ikke er jeg spennende å snakke med heller. Livet mitt består av jobb, søvn...og noen mil på mc. That's it. Hater sport på tv, aner ikke hvem som er verdensmester i noe som helst, helsa forbyr jogging, jobben utelukker overdreven Harry Handel og syntes det er bortkastet tid å spise på dagsturer på mindre enn 10 timer. Altså ganske kjedelig og så kjedelig at jeg selv sovner under opplistingen.

Men, hvis du er "less talk, more action" type, som liker en tur rundt Setesdalen og Dalen uten annet enn bensinpauser som søndagstur...kanskje jeg da har funnet turfolk. Holder meg stort sett til fast dekke. Grus ok, men da går det sent.

Ellers 65 år i full jobb, uten å ta ut pensjon. Fruen vil ikke på mc, men voksen datter er alltid med på langturer. Helsa forbyr lange turer over flere dager alene, da kroppen ikke vil bære bagasjen. Har fått kubikk og HK syken på mine gamle dager. Har satt grensen ved 1000ccm, men The Sky is the Limit for HK. Elsker lurium gadgets som viser seg å være ren humbug.

Etter overgang til Kawasaki har jeg vurdert å bytte signatur til Nagasaki....hvis den er ledig. Det passer. Kun få dager etter overgang, ble det et himla smell og er nettopp friskmeldt for kjøring etter mer enn 3 måneder.

Mvh
Spaghettiræser/Nagasaki

Brukeravatar
Fosser
Innlegg: 23
Registrert: 05 jan 2017, 14:59
Motorsykkelen din: Bmw R 1200 GS 2017

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Fosser »

Jompa skrev:Da får jeg som førstemann ønske deg velkommen hit :prf
Skiftarbeider ?
Jobber med hva og hvor ?
Hei Jompa
Jeg jobber med fjernvarme i Oslo. Sitter på driftssentralen og kjører anlegget. Jobben passer meg utmerket. Mye å gjøre om vinteren, stille og rolig om sommeren , lett å få fri. Jeg har ingen spesielle vinter hobbyer så da kan jeg jobbe mye for å få mer fritid om sommeren til mc turer :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av AJ »

Jeg ønsker deg velkommen hit til MCsiden.no, jeg også, Fosser :vs

Regner med at du bor i Fosser i Høland ;) .
Kona har slekt der ute og det hender vi tar oss en MC-tur i området.
Så kanskje veiene våre krysses i løpet av sesongen?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Fosser
Innlegg: 23
Registrert: 05 jan 2017, 14:59
Motorsykkelen din: Bmw R 1200 GS 2017

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Fosser »

kjellv skrev:Velkommen hit Fosser
Som Nordvestlending synes jeg det er spesielt trivelig å se at du spesielt nevner Vestlandsturer :thumleft Selv bor jeg med turistmagneter som Atlanterhavsveien, Trollveggen, Trollstigen, Geiranger, Eikesdal (Aursjøveien) innenfor dagstur/kveldstur hjemmefra. Håper på anledning å treffe deg på noen av disse stedene da :yeyeye
Opprett gjerne din egen blogg her inne så snart som mulig. Dette har vist seg å være meget rasktvoksende tråder, med stort engasjement av mange. Pøs på med bilder av både sykler og turer. Start med begynnelsen, bilder av de to første syklene dine også.. :twothumbs:
Hei Kjelv
Vestlandet har en spesiell plass i hjerte mitt, jeg storkoser meg på de turene. De stedene du nevner besøker jeg omtrent årlig. havner som regel på campingen i Åndalsnes på de turene. Jeg skal legge ut her før jeg drar neste gang så bør vi klare å få til et møte :D
Tror det var Vestlandet som fikk meg til å kjøre alpene og ned til Middelhavet i 2014 og 15, fantastiske turer til steder jeg ikke er ferdig med enda. Er i gang med planlegging av 2017 europatur nå :twothumbs:
Jeg er ikke like sikker på bloggen du nevner men jeg skal tenke på det, jeg er litt rotete med bilder og film fra turene så jeg har en stor rydde jobb der :redface
Skal se hva jeg får til :prf

Brukeravatar
Fosser
Innlegg: 23
Registrert: 05 jan 2017, 14:59
Motorsykkelen din: Bmw R 1200 GS 2017

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av Fosser »

AJ skrev:Jeg ønsker deg velkommen hit til MCsiden.no, jeg også, Fosser :vs

Regner med at du bor i Fosser i Høland ;) .
Kona har slekt der ute og det hender vi tar oss en MC-tur i området.
Så kanskje veiene våre krysses i løpet av sesongen?
Hei AJ
Stemmer det, bor på Fosser :thumleft da burde vi klare en harrytur og en kaffe på Tucksfors sluse kafe. Et fint sted å ta en rast og skravle litt :prf
Ser frem til våren :mc1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi? Medlemmens presentasjonstråd.

Legg inn av AJ »

Fosser skrev: Hei AJ
Stemmer det, bor på Fosser :thumleft da burde vi klare en harrytur og en kaffe på Tucksfors sluse kafe. Et fint sted å ta en rast og skravle litt :prf
Ser frem til våren :mc1
Fin tur til Töcksfors/Årjäng (om Systembolaget er målet... ;) ) fra Bjørkelangen over Set-, Røm- og Østervallsskog :prf

https://goo.gl/maps/6XmYovfDrZs

Kan fort hende jeg slenger ut en melding i denne tråden når svenskehandel er på agendaen :P

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=312453#p312453
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar