Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
fireman
Innlegg: 451
Registrert: 14 jun 2004, 17:41
Motorsykkelen din: Kawa ER5
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av fireman »

Velkommen Olsen,... hyggelig at du vil tilbringe litt tid med oss her på forumet. Virker som du har et fornuftig syn på en del saker!

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

Har vært med her på forumet en liten stund men glemt å presentere meg :?

Er 62' mod. gift, tre barn, katt, fisker og kaniner.
Har bodd litt her og der, men har nå slått meg til ro på Askøy utenfor Bergen.
Har nå 15 år's fartstid i InfoCare som serviceingeniør, tidliger yrkesmilitær, kokk, sjømann, bokselger, gårdsarbeid, lagerarbeider ++++

Tok lappen i 16'års alderen, kjørte alt som gikk på to hjul - fort å gale --
Sykkelen ble parkert når sjøen kallet på meg for noen år. Etter et partre år uten ble sykkel skaffet tilveie igjen, men så kom det damer inn i bildet (har samme dama ennu) Konverterte fra to til fire hjul da...
Tidlig i sommer ble det kjøpt inn nytt jern, Honda VT500C 86 mod. Dette skjedde nesten over natten slik at protestene hjemme ikke skulle forpurre planene. Protestene nermest uteble :lol:

Det første jeg fikk høre når jeg hadde parkert hjemme var eldste jenten som løp inn og ropte på moren....MAMMA MAMMA, PAPPA HAR KJØPT SEG MOTORSYKKEL, TROR HAN ER KOMT I OVERGANGSALDERN.... :wink: :wink:

Det er godt muligt, men det var fantastisk følelse etter ca. 20 år uten sykkel å føle friheten igjen på to hjul.. Er blitt 12-13000 km til nu og mere skal det bli...

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

bm skrev:

Det første jeg fikk høre når jeg hadde parkert hjemme var eldste jenten som løp inn og ropte på moren....MAMMA MAMMA, PAPPA HAR KJØPT SEG MOTORSYKKEL, TROR HAN ER KOMT I OVERGANGSALDERN.... :wink: :wink:
Håy...
He he he......resirkulert ungdom.....
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Her er det mulig for de nye i forumet og skrive litt om seg selv...
Sist redigert av rogg den 30 sep 2006, 23:31, redigert 1 gang totalt.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

alangved
Innlegg: 9
Registrert: 03 sep 2006, 10:55
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Filippinene/Norge

Legg inn av alangved »

Hei.Er en 54 år gammel gubbe som har hatt lappen siden jeg var 16,men ikke brukt den seriøst siden 95.med en 800 Intruder som 2 år senere ble byttet i en 1400 intruder.Solgte den i 2002 pga.lite kjøring,grunnet rygg og bein problemer.Har siden 97 funnet paradiset på jord og bor nå 9-10 mndr på Filippinene i året,i ett klima som gjør at jeg kunne begynne å kjøre litt igjen.Først med en 750 virago,så to 105 ccm små sykler.(i tillegg til noen biler.)
Kom i mai iår over en strøken 2001 modell HD softtail custom med bare 5800 km. på telleren,og kunne ikke dy meg.Måtte bare ha den!!!
Reiser ned igjen neste uke og gleder meg til å få kjørt ltt igjen.Sykkelen har utstyr for sikkert 60-70000,- hvis en skulle kjøpt det i Norge.( ga under 100000 for sykkelen)
På Filippinene er det ikke verdens beste veier,og trafikken er tildels vanvittig,men det finnes jo veier utenfor byene hvor en kan kjøre rimelig trygt,dog ikke nattekjøring,hvor det er for mange uten lys,samt kuer og bikkjer i veien som går som de vil.(også uten lys)
Bor omtrent midt på Phils.,på en øy som heter Negros,som e en "liten" by med ca. 100000 innb.Bor en 15-20 nordmenn her,samt en del amerik.og europèere
Anbefaler alle til å ta en tur,men lei ikke sykkel første dagen ,hvis en ikke er rimelig erfaren,(har hatt masse ulykker,også dødsulykker med folk som tror de kan mestre trafikken her)da trafikken er Kaotisk. Igen regler gjelder.
Dette var litt om meg og mitt paradis.
Mvh. Åge :glasses7:

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Hei fra en nybegynner

Legg inn av Relax »

Jeg er en "trettifemåring" på rundt 45...
Har vært på et par utenlandske mc sider i et par år , men har savnet en norsk en som det var "liv" på...

Tok opp igjen sykkel for 3-4 år siden..og sammen med madammen ( som sitter bak)... cruiser vi rundt i Norge så sant vi hart anledning og været er sånn noenlunde..

Ser fram til informasjon. erfaringer og morsomheter man kan plukke opp på slike forum.. :D

alangved
Innlegg: 9
Registrert: 03 sep 2006, 10:55
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Filippinene/Norge

Legg inn av alangved »

:evil3:
heisann. Hyggelig å høre fra "gamlelandet". Her har vi nå "monsuntiden,dvs. regntiden,pga.at vi ligger så nær ekvator.Men heldigvis ikke snø.For øyeblikket 30 C
Det har ikke akkurat vært "Harleyvær" i det siste,har regnet en masse,og av prisipp tar jeg ikke sykkelen ut i regnvær,men har planlagt en 30 mils tur neste uke hvis været er stabilt.Følger værmeldingen hver dag.
Skal over til Bayavan for å ta Full service på sykkelen. Vi har ingen "Harleydealer" her,men bruker en en tysker som er jævelig god til å skru.Liker å ha tingene på stell.. Det begynner vel nå å lakke på sesongen i Norge,men har jo sett at været har vært rimelig bra i høst.
reiser ant. tilbake til Norge i November,fordi min gamle far fyller 90 år. Blir bare 1 uke,turen tar jo over ett døgn hver vei.
Håper å høre fra dereogså. Skal prøve å sende noen bilder.
Åge

Brukeravatar
Spacecab
Innlegg: 15
Registrert: 13 okt 2006, 15:30
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av Spacecab »

Hei hei alle sammen

Jeg er en kar på 45 men ex-kone, tre døtre og ny samboer. Har vært innehaver av mc lappen side 85, men ikke kjøpt sykkel før september i år. Jeg hadde i utgangspunktet kjøpt den for å slippe kø, kø, kø og bompenger, men ble raskt hektet og kjørt 1500 km siden. Heldigvis er min samboer like hektet som jeg er og hun trives som passasjer. ( Takk gud for det, for jeg kommer alldri til å sitte bak )

Vi har nå fått ett stort, og for oss nesten uløselig problem som vil dukke opp neste sessong, sykkel sessongen er samtidig som båt sessongen :wink:

Glemte jo å nevne at sykkelen er en 94 modell Honda Transalp 600, som jeg er veldig fornøyd med.

Vi har begge tre fot syken når det gjelder båt, håper vi slipper det med sykkel :lol:

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy...
Velkommen hit Spacecab, Relax & alangved...
Her er det plass til de som ønsker en forum med litt fart i. Og håper dere kan bidra med å få litt mere liv i det. Mange medlemmer, men til dels liten fart.
Bilder er noe som alltid blir en favoritt. Kom med dem, både fra turer og garasjen. Sikkert mange mekkebilder i de tusen hjem.

Her finner du ingen med 3 fot syken.......men det finnes flere med kubbiksyken.... :D
Fint dere skriver litt om dere selv, og om interesse. Blir liksom litt mere kjent med dere da.
Det finnes egen link, der det kan legges ut bilde av syklene deres...
HER
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

rogg skrev:
Her finner du ingen med 3 fot syken.......
HER
Ikke vær så sikker på det...
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

bm skrev:
rogg skrev:
Her finner du ingen med 3 fot syken.......
HER
Ikke vær så sikker på det...
Håy...

Der har du nokk rett....kanskje "ikke mange" var mere passende....
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Hey!

Jeg har allerede posten noen meldinger på forumet. men så langt ikke presentert meg.
Da er det vel på tide å skrive noen ord om hvem jeg er...
Jeg er 48 år (ung eller gammel...), har vært gift med samme kvinne siden 1981 og har i løpet av den tiden fått fire barn (som egentlig ikke er barn lenger...).

Da fjerdemann meldte sin ankomst i '91 hadde jeg en Suzuki GSX 1100 EF, men valgte å selge den siden vi måte bygge ut loftetasjen på huset for å få nok soverom til familien...

I alle år etter det har lengselen etter en ny MC ikke sluppet taker. Og i år dro jeg til og kjøpte en ny Yamaha TDM 900. Jeg var fast bestemt på at jeg skulle ha en forholdsvis stor tosylindret motorsykkel og vurderte flere typer og endte til slutt med et valg mellom Aprilia Caponord og TDM'en.

Siden ingen Aprilia forhandlere virket særlig entusiastiske (hadde ingen utstillingsmodeller og uttrykte mer tvil enn tro om Aprilias forpliktelser hva gjelder deler osv. ...) så falt altså valget på en TDM 900.
Jeg har ikke angret på det! Dette er en MC som har nok krefter og er god å kjøre. I tilelgg synes jeg den har det lille ekstra som mange andre mangler.

Årets sesong ble kort siden jeg kjøpte TDM'en i september, men neste år blir det mye kjøring!

alangved
Innlegg: 9
Registrert: 03 sep 2006, 10:55
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Filippinene/Norge

Legg inn av alangved »

Tror jeg på,men er ikke knestillingen på den "vel" skarp for en gammel mann?
Åge

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

alangved skrev:Tror jeg på,men er ikke knestillingen på den "vel" skarp for en gammel mann?
Åge
He-he... Vel, jeg er egentlig forholdsvis kort i beina, så det går bra :)
Jeg synes jeg sitter godt. Og TDM'en kjører bra!

alangved
Innlegg: 9
Registrert: 03 sep 2006, 10:55
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Filippinene/Norge

Legg inn av alangved »

Ja ,det jeg har sett og hørt av TDM`n har bare vært positivt. Det virker som den motoren og resten fungerer uten problemer.Og så lenge du føler at sykkelen passer deg,er det jo bra. Men for meg ,(som er noen år eldre)blir det fort krampe i leggene. Harleyen jeg har nå passer meg utmerket,selv om jeg ikke orker mer enn 5 mil i slengen. Dette er jo individuellt fra person til person.Kos deg så lenge sesongen varer. Her på Filippinene har vi sesong hele året. Hei så lenge.
Åge

Svar