Er det POSTEN eller er det bare lille meg

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6963
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Er det POSTEN eller er det bare lille meg

Legg inn av Jompa »

Posten har gått fra dårlig til verre de siste årene.
Det fungerer sikkert tålelig bra mellom større byer og fra byene og ut, men skal du feks sende en pakke mellom Alta og Hammerfest må den først innom Tromsø som er 60 mil i motsatt retning før den sendes til Hammerfest 75 mil ifra Tromsø og da med trailer som kjører gjennom Alta på tilbaketuren.
Totalt 135 mil transport der det før var 15. Hurra for framskrittet.
Da blir det til at man heller bruker budbil evt kjentfok.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Er det POSTEN eller er det bare lille meg

Legg inn av 45316 »

Jeg synes posten og PostNord virker veldig bra for tiden. Stort sett 1-2 dager, begge har henting i butikk med åpningstid 0700 - 2300. PostNord er litt kjappere, har de fått den til Oslo innen ettermiddagen så kan jeg hente pakka på butikken kl 1000 neste dag. Bor ca 130 km nord for Oslo. Posten så er den klar for henting ca kl 1600.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk


Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 653
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Er det POSTEN eller er det bare lille meg

Legg inn av Nomade »

Post i butikk fungerer bra til mitt bruk, det som irriterer meg noen ganger er att jeg ikke kan velge hvilken post i butikk som jeg vil. Mange ganger er det mulig, men ikke alle nettbutikker har det valget. Og da havner pakkene mine på Rema 1000 Sinsen, og det er en trang og dårlig butikk. De har ikke en gang egen skranke for utlevering av pakker, man må stå i døren inn til lageret å ringe en bjelle om det ikke er personell i nærheten....

Postombæringen har blitt redusert og er nå bare på et minimum synes jeg. Den ene uka kommer postbudet man/ons/fre og den andre uka tirs/tors, er heldigvis lite man kjøper på nett som sendes som brevpost...

Brukeravatar
wanrover
Innlegg: 39
Registrert: 28 aug 2020, 19:14
Motorsykkelen din: Yamaha xjr 1300

Re: Er det POSTEN eller er det bare lille meg

Legg inn av wanrover »

Nomade skrev: 12 okt 2020, 09:12 ....

Postombæringen har blitt redusert og er nå bare på et minimum synes jeg. Den ene uka kommer postbudet man/ons/fre og den andre uka tirs/tors, er heldigvis lite man kjøper på nett som sendes som brevpost...
Har en mistanke om at omstruktureringen av postombæring også påvirker fremsendelse av pakker, men det er mulig jeg tar feil. Inntrykket er i hvert fall at ting generelt har blitt dårligere.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Er det POSTEN eller er det bare lille meg

Legg inn av AJ »

Kanskje jeg skal trekke tilbake det jeg tidligere skrev i tråden om at de gamle postkontorene er et savn... :-k .

For når jeg tenker meg om så er faktisk ikke ting så halvgæernt likevel.
Brev og pakker kommer fram til omtrent forventet tid. Noen ganger kjappere også, faktisk.
Også får man gjerne meldinger om leveranser i postkassa, slik jeg fikk i dag med en bok jeg bestilte for noen dager siden.
Var Posten som leverte denne, men jeg får også lignende melding når det er PostNord som leverer.
Så har egentlig ingenting å klage på når det gjelder disse to.

Og som det er nevnt tidligere i tråden så har jo Posten i dag langt lengre åpningstider enn da vi måtte hente pakkene på postkontoret.
Det er jo selvfølgelig en åpEnbar bedring fra "gamledager".
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6963
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Er det POSTEN eller er det bare lille meg

Legg inn av Jompa »

Absolutt enig når det gjelder Post i butikk, det er greit å kunne hente en pakke etter jobb.
Men «effektiviseringa» av sorteringssentralene er et skritt tilbake.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

KawaKjetil

Re: Er det POSTEN eller er det bare lille meg

Legg inn av KawaKjetil »

Bestilte en pakke på tirsdag fra Oslo. Innlevert terminal kl 16:11 og hentet på posten her i dag torsdag (Bergen) Helt innafor!
Sendte en norgespakke fra hjem fra nordvestlandet i sommer. Ankom postkontoret dagen etterpå. Meget bra!

Noe smådeler ble sendt med brev fra Oslo på mandag - enda ikke dukket opp i postkassen. Virker som brevpost går tregere.

Har en liten pakke underveis med DHL fra Illinois USA som ble sendt 7.okt og ankom Oslo 12.okt. Helt innafor så langt. Men, derfra overtar Deutsche post / USPS etter hva jeg ser på forsendelsesnummeret. Tipper den blir liggende i laaang tid til tollbehandling..

Når det gjelder PostNord som leverer det meste av MC dekk går det stort sett på +/- 10 dager. Som oftest blir de liggende mange dager og gjerne en uke i DPD sin pakkesentral i Lehrte / Hannover i Tyskland. Når de ankommer moderlandet går det kjapt over fjellet til Vestlandet.

Er stort sett fornøyd. Man får hva man betaler for.
Men tollbehandling er et lite prioritert område. Der går det altfor mye tid.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Er det POSTEN eller er det bare lille meg

Legg inn av FredrikE24 »

Tollbehandlinga har jo blitt litt strammet inn i de senere år. Er jo så mye rart folk bestiller av knark på nettet om dagen. Så alt røntges i hue og ræva før det slipper igjennom. Er nok det som er flaskehalsen.

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: Er det POSTEN eller er det bare lille meg

Legg inn av Flattop »

Sendte et brev til Bergen 1 oktober.

Fremdeles ikke ankommet.

Riktignok sies det at: 'Vi ekje fra Norge, vi e fra Bergen' men tviler på at det er innført tollbehandling til byen mellom de 7 fjell.
Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Er det POSTEN eller er det bare lille meg

Legg inn av Bjerknez »

Joa, pakkene kommer litt sjeldnere, men i disse dager har man jo noe som heter elektronisk post hvor man har muligheten til å legge ved "vedlegg". Riktignok ikke fysiske ting (ennå) men mye kan fikses med elektronisk post.

Kan ikke huske sist jeg sendte et brev. Det må i såfall være dokumenter av noe slag til en bank etc. Men i dag har vi jo Mobil ID og mye kan gjøres via EDB maskinen.

Jeg ser ikke noen grunn til at en person skal kjøre rundt og levere post i postkassen hver eneste dag i 2020. Det er gammeldags, lite effektivt og kostbart i det lange løp.

Jeg bestiller en del varer om dagen og jeg blåser i om det tar 30 dager eller 32 dager. Pakkene dukker opp når dem kommer. Null stress :)

KawaKjetil

Re: Er det POSTEN eller er det bare lille meg

Legg inn av KawaKjetil »

Vente noen dager når en har tracking er ok og vare er underveis.
Blir spennende å se hvor lenge denne dingsen til kr 86,- NOK blir liggende til tollbehandling før den får bevegelse hos USPS.
Bilde

Hos DHL var det iallefall bevegelse
Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Er det POSTEN eller er det bare lille meg

Legg inn av AJ »

Må si jeg er imponert over både Posten og butikken jeg nettopp har handlet hos og hvor jeg bestilte varen på formiddagen i går, fikk kjapp ordebekreftelse på mail og SMS i dag om at varen kunne hentes i Poat-i-Butikk.

Norsk nettbutikk denne gang, nemlig MC-Utstyr AS.
Knallbra levert, må jeg si :prf !
Og uten portoutgifter siden varen jeg kjøpte koster kr. 1500,-. Altså portofri levering :thumleft .

Hva varen jeg har kjøpt er for noe?
Ja, det blir avslørt om litt i den nye Unboxing tråden... :crazy: .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar