Snacks og mellommåltid hjemme og på tur. Forslag og hva vi foretrekker.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Snacks og mellommåltid hjemme og på tur. Forslag og hva vi foretrekker.

Legg inn av AJ »

Tja, hvorfor ikke en slik tråd om snacks- og mellommåltid her på MCsiden.no :crazy: ?
Her er hva jeg selv har foretrukket de siste dagene:
SAM_3036.JPG
Crabsticks og to spekepølsevarianter med hhv. rødving og vilt.
Snacksy og godt som mellommåltid mens man holder på med ingenting annet enn å surfe på nett mens vedovnen avgir riktig god varme en småuggen novemberkveld... :crazy:

På MC-turen er det derimot gjerne noe annet man nyter når tida er inne for et mellommåltid. Men det får jeg komme nærmere tilbake.

Og med det så inviteres nye og gamle MCsiden.no brukere med sine tips :) .
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Snacks og mellommåltid hjemme og på tur. Forslag og hva vi foretrekker.

Legg inn av Bjerknez »

Haha, jeg sitter her og fniser godt for meg selv når jeg ser slike matbilder som virker å være tatt rett ut fra en matmagasin. :lol

Snacks og mellommålitid for meg er ikke prioritert overhodet. Stort sett venter jeg til hovedretten. Å gå litt sulten har aldri skadet noen. Men skulle det dukke opp behov for mellommåltid så kan jeg spise absolutt alt som er. En neve med kjeks, en tørr brødskalk, litt pålegg etc. helst det som går fortest og svelge og det som koster minst.

Men det kan skje hvis jeg er på tur at jeg flotter meg med en pølse i brød en kanskje til og med en burger som mellommåltid, hvis jeg vil ta den helt ut.

Gås med raffinerte jordbær eller rypeterte med flamberte honningnøtter er ikke helt my cup of tea :P

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Snacks og mellommåltid hjemme og på tur. Forslag og hva vi foretrekker.

Legg inn av Bjerknez »

Husker jeg og tommas her inne med flere var på MC tur hvor vi overnattet i hytte på Lom. Vi var innom en av tettstedets finere restauranter og når jeg så prisene for å bli mett, så bestemte jeg meg for å klare meg med vanlig pils.

Jeg får meg rett og slett ikke til å betale 1.000 kroner for en treretters jeg ikke blir mett av. I kitt hode er dette teit på alle måter. Man bruker mye mer penger enn man trenger, man blir ikke mett, og maten for min del smaker ikke noe bedre enn en flott pizza.

Selv helstrøm har inrømmet at han liker en bøtte chips fra MC.donalds. Og flere andre matkjennere der ute har gått fem på og kjenner ikke forskjell på en burger fra Mc donalds og langt dyrere burgere servert av annerkjente kokker. :)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4706
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Snacks og mellommåltid hjemme og på tur. Forslag og hva vi foretrekker.

Legg inn av FredrikE24 »

Deg om det Bjerknez. Jeg spiser enkelt selv, men har ingen problemer med å skeie ut litt. Betalte 1500kr her forrige dagen for en meget god Pizza, , forrett og dessert, fem Ringnes, en GT, en konjakk XO og kaffe. Det var hyggelig hele pakka. Noe skal man bruke penger på, og noen liker matopplevelser.
Jeg får varm lunsj på jobb og får ta med brød hjem hver dag som blir til overs, så egentlig burde jeg bare spise brød?

Jeg er nok mer på bakst som mellommåltid, eller vafler eller lapper. Blir mer en kaffepause med noe attåt om du vil. Skal jeg ha noe som varer er det brødskiver.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Snacks og mellommåltid hjemme og på tur. Forslag og hva vi foretrekker.

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 06 nov 2021, 13:29 Deg om det Bjerknez. Jeg spiser enkelt selv, men har ingen problemer med å skeie ut litt. Betalte 1500kr her forrige dagen for en meget god Pizza, , forrett og dessert, fem Ringnes, en GT, en konjakk XO og kaffe. Det var hyggelig hele pakka. Noe skal man bruke penger på, og noen liker matopplevelser.
Jeg får varm lunsj på jobb og får ta med brød hjem hver dag som blir til overs, så egentlig burde jeg bare spise brød?

Jeg er nok mer på bakst som mellommåltid, eller vafler eller lapper. Blir mer en kaffepause med noe attåt om du vil. Skal jeg ha noe som varer er det brødskiver.
Det er nettopp det det er Fredrik. "Meg om det" :thumleft

Vi har forskjellige preferanser alle sammen om hva vi mener er viktig i livet. Når Helstrøm skryter av Chipsen og desserten på MC.Donalds, så tenker jeg at jeg skal klare og få den i meg jeg også :knegg

Hadde en artig greie med en jeg jobber sammens med her om dagen hvor han mente at Nora sin syltagurk på glass var MYE bedre enn Firstprice sin. Jeg tenkte at dette lukter det veddemål av, så jeg kjøpte et glass av hver og lot han smake i matpausen på jobben. Han klarte ikke å smake forskjell overhodet og av ti ganger ble det 50/50 og bare vill gjetning. Premien for den som vant veddemålet (meg) var ære og applaus fra andre kollegaer.

Men BIFF sa han, DEN er det forskjell på. En dag skal jeg utmane han der også i en blindtest, men han er noe tilbakeholden og slett ikke like sikker som han var tidligere. jeg tenker derfor mitt om den saken :knegg

uphillbattle
Innlegg: 23
Registrert: 22 jun 2021, 15:37
Motorsykkelen din: 2018 Honda CB500F

Re: Snacks og mellommåltid hjemme og på tur. Forslag og hva vi foretrekker.

Legg inn av uphillbattle »

Haha, ja, å påstå at jeg lett smaker forskjell på A og B, det har jeg sluttet med for lenge siden. Gikk på for mange smeller mens jeg holdt på med det. :doh

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Snacks og mellommåltid hjemme og på tur. Forslag og hva vi foretrekker.

Legg inn av rolf-arne »

Bjerknez skrev: 06 nov 2021, 23:51
Hadde en artig greie med en jeg jobber sammens med her om dagen hvor han mente at Nora sin syltagurk på glass var MYE bedre enn Firstprice sin. Jeg tenkte at dette lukter det veddemål av, så jeg kjøpte et glass av hver og lot han smake i matpausen på jobben. Han klarte ikke å smake forskjell
Og i perioder skal han ikke klare å smake forskjell - da det like godt kan være Nora sin sylteagurk som er i first price glasset. Sånn er det i kjedenes verden.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Snacks og mellommåltid hjemme og på tur. Forslag og hva vi foretrekker.

Legg inn av Bjerknez »

rolf-arne skrev: 08 nov 2021, 11:14
Bjerknez skrev: 06 nov 2021, 23:51
Hadde en artig greie med en jeg jobber sammens med her om dagen hvor han mente at Nora sin syltagurk på glass var MYE bedre enn Firstprice sin. Jeg tenkte at dette lukter det veddemål av, så jeg kjøpte et glass av hver og lot han smake i matpausen på jobben. Han klarte ikke å smake forskjell
Og i perioder skal han ikke klare å smake forskjell - da det like godt kan være Nora sin sylteagurk som er i first price glasset. Sånn er det i kjedenes verden.
Ja, det er det jeg mener :)

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Snacks og mellommåltid hjemme og på tur. Forslag og hva vi foretrekker.

Legg inn av rolf-arne »

Mellommåltid på tur og hjemme skiller i all vesentlighet seg i at hjemme er det et kjøkken,kjøleskap,fryser og matbod...

På tur blir det litt forskjellig - men i høst i alpene ble det ofte ferskt brødbakst (som av og til ikke var så fersk) og skinke hvor man smidde av en bit til brødet... Serranoskinka til en hyggelig pris lokalt det er godt... nesten så man tar seg råd til det hjemme også..

Men det veksler mye og om man skeier ut så er det oftest på grunn av mat lukta --

På tur planlegges det litt fra dag til dag - og ikke noe er egentlig fastlagt - i toppkofferten er det alltid retti koppen - Real turmat el.lign. og en liter varmt vann... det er reservene til da du finner en flott plass for deg sjøl og da er det gjerne ikke noe i nærheten å få kjøpt.

Til treffet i høst hadde jeg tørka reinkjøtt og hjerte til snaks og mellom mat --
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Snacks og mellommåltid hjemme og på tur. Forslag og hva vi foretrekker.

Legg inn av Bjerknez »

Husker jeg var på besøk hos en litt matglad kompis for en stund tilbake som slett ikke fnyser av å bruke flere hundre kroner på en god middag laget hjemme. Han lagde en burger og spurte om jeg villa ha. Burgeren hadde han vist kjøpt i ferskvaredisken og var visst noe dyre greier. Han disket opp med en del tilbehør jeg ikke husker navnet på etc.

For å si det sånn, uten krydder så hadde ikke denne burgeren smakt en dritt. De ferdigburgerne jeg får på Rema med ost etc. smaker vertfall noe rett ut av pakken. Men det er selvsagt tilbehøret som setter smaken og ikke burgeren i seg selv.

Prøv og stikk nesa ned i gryta når du steker en ren kjøttdeig uten å krydre etc. Det lukter bare kokt høne. Altså ikke godt i det hele tatt.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4706
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Snacks og mellommåltid hjemme og på tur. Forslag og hva vi foretrekker.

Legg inn av FredrikE24 »

Snekrer man burgere fra deig til puck så må det krydres rikt hvertfall. Ingen tvil om det.

Brukeravatar
PWL
Innlegg: 144
Registrert: 18 apr 2019, 11:08
Motorsykkelen din: Honda CBF125, 2009
Sted: Moss

Re: Snacks og mellommåltid hjemme og på tur. Forslag og hva vi foretrekker.

Legg inn av PWL »

Blindtester ødelegger den deilige illusjonen min av å ha en favoritt. Farlige greier.

Hva gjelder mellommåltid er vel ikke Wasa sandwich det mest unike forslaget å komme med... Enten er jeg såpass sulten mellom måltidene at det blir 3-4 brødskiver på rappen eller så går tiden og plutselig er det tid for middag i stedet.
"En amatør prøver seg"
2021: Honda CBF125 2009
2019-2021: Honda CBR600F 2000

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1021
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Snacks og mellommåltid hjemme og på tur. Forslag og hva vi foretrekker.

Legg inn av Domino »

Dette er mitt foretrukne mellommåltid. Den er alltid med på tur. Til vanlig "bor" den i lomma på bildøra, tar alltid et par never før jeg starter på heimveien etter jobb. Greit å ha litt nøtter og frukt i magen når heimturen tar minst 75 min.
First Price nøtter.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Snacks og mellommåltid hjemme og på tur. Forslag og hva vi foretrekker.

Legg inn av kgjersda »

Domino skrev: 09 nov 2021, 09:06 Dette er mitt foretrukne mellommåltid. Den er alltid med på tur. Til vanlig "bor" den i lomma på bildøra, tar alltid et par never før jeg starter på heimveien etter jobb. Greit å ha litt nøtter og frukt i magen når heimturen tar minst 75 min.

First Price nøtter.jpg
Syntes også dette er den beste blandingen for å ha over lang tid. Den er så utrolig kjip at jeg tar lite om gangen. Posen varer evig :lol


Jeg sverger til strandamør. Masse protein, fett og salt. Sammen med rent vann holder dette kroppen i gang lenge. :)
3633-strandamor-snacks-2-2-2-2-2-2-2-2-2-2-2.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Snacks og mellommåltid hjemme og på tur. Forslag og hva vi foretrekker.

Legg inn av AJ »

Da har man nettopp vært nede på den lokal Bunnprisbutikken og hentet et par spekespølser som ble bestilt for noen dager siden.
Billigsalg på slike hos Spekebua i disse dager.
Denne gangen ble det to stykker, en med "Mild Cognac" og en med "Akevitt".

Så da er det klar for et aldri så snacksy lite mellommåltid med crabsticks og konjakkpølse :crazy: :yeyeye
mellomsnacks 270122.JPG
En favoritt jeg kommer til å ta med meg på turer i sommer.
Flere spekepølsevarianter ventes inn de nærmeste dagene... :crazy:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar