SpeedPak

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1041
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

SpeedPak

Legg inn av Domino »

Er det noen som har handlet ting på Ebay fra Kina som har fått varene levert med SpeedPak? Det jeg lurer på er hvem som tar seg av transporten innenlands. Er det Posten, PostNord eller andre? Pakken er kommet til Norge, men der ser det ut til at sporingen stopper.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: SpeedPak

Legg inn av Bjerknez »

Domino skrev: 15 des 2021, 08:57 Er det noen som har handlet ting på Ebay fra Kina som har fått varene levert med SpeedPak? Det jeg lurer på er hvem som tar seg av transporten innenlands. Er det Posten, PostNord eller andre? Pakken er kommet til Norge, men der ser det ut til at sporingen stopper.
Jeg bestiller vertfall store mengder fra AliExpress (Kina) med "China standard mail". Disse blir levert rett i postkassen hvis pakken får plass. Hvis ikke må jeg hente den på posten. Det er posten som leverer pakkene i postkassen.

Det kan ta ganske lang tid og få pakker fra Kina. Spesielt i disse dager. I beste fall 2-3 uker og i værste fall opp til to måneder. Men som oftest 4-6 uker er min erfaring etter store mengder pakker fra den kanten.

Jeg har 12 pakker nå som ankom Norge for 2 uker siden. Har enda ikke fått dem. Helt vanlig og jeg gidder ikke bry meg. Dem kommer når dem kommer. Noe dem alltid gjør.

Så hvis det haster, så ikke bestill fra Kina :)

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1041
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: SpeedPak

Legg inn av Domino »

Det haster ikke spesielt, det er julegave til meg sjøl. Og jeg lurer fortsatt på hvem som tar seg av transporten innenlands...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: SpeedPak

Legg inn av Bjerknez »

Domino skrev: 15 des 2021, 10:15 Det haster ikke spesielt, det er julegave til meg sjøl. Og jeg lurer fortsatt på hvem som tar seg av transporten innenlands...
Har du kontaktet Speedpak?
Hvis ikke, så tror jeg kanskje du får det sikreste svaret der. Avsender vet jo vertfall ikke noe om det (mest trolig) og så lenge ingen norske transportører har bekreftet at pakken er mottatt enda så er det speedpak du skal kontakte.

Litt avhengig av hvilken sendingsmetode man velger i butikken man handler så kan det variere hvem som er transportøren i Norge har jeg erfart.

Som nevnt. Sett deg ned og ta deg en pils :)

1. Det er midt i julestriden.
2. Korona pandemien
3. Pakker fra kina tar normalt minst 2-3 uker. til vanlig. Du kan sikkert legge på det dobbelte.

Når bestillte du varen da?

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1041
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: SpeedPak

Legg inn av Domino »

Bestilt 17. november. Sendt 22. november. Ankommet Norge 11. desember.

Tror ikke jeg gidder å sende epost til Kina for å spørre hvem som handterer pakken i Norge, som du sier så dukker den nok opp. Og mange ganger er ikke pakker sporbare hos f.eks. Posten med originalt pakkenummer uansett. Regner med den kommer neste uke.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: SpeedPak

Legg inn av cannon »

Domino skrev: 15 des 2021, 12:50 Bestilt 17. november. Sendt 22. november. Ankommet Norge 11. desember.

Tror ikke jeg gidder å sende epost til Kina for å spørre hvem som handterer pakken i Norge, som du sier så dukker den nok opp. Og mange ganger er ikke pakker sporbare hos f.eks. Posten med originalt pakkenummer uansett. Regner med den kommer neste uke.
Kina-leveranser fra EBAY sendes i store sampakkinger/kontainere med en kina-bestilt speditør. Når kontaineren kommer til europa/norge deles den opp i enkeltpakker og hver pakke har ikke sporingsnummer.
SpeedPAK kan nok bruke flere nasjonale speditører. Jeg har erfart at Postnord er en av de mest brukte på slike detalj-leveranser til oss forbrukere.

Online
mekkern
Innlegg: 7582
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: SpeedPak

Legg inn av mekkern »

Fikk akkurat 2 pakker i dag-all sporing stoppet i kina den 24 november.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1289
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: SpeedPak

Legg inn av Gammelsmurfen »

Kjøper mye fra Kina hele året, nå på senhøsten økte gjennomsnittet på leveringstidene veldig - ikke uventet heller da.
Apropo sporing, jeg bruker 17track.net appen. De bytter sporingsnummer fra Kinesisk til et europeisk et undeveis, dette vises i sporingsinfoen i appen og da bytter jeg nummeret i appen. Så ser jeg når det blir sortert, lastet i bilen til postbudet, eller havner på post i butikk.
Appen har både strek-kode og QR-kode som jeg "blipper" selv i butikken, veldig praktisk.

MrAGuitar
Innlegg: 20
Registrert: 03 aug 2021, 12:13
Motorsykkelen din: 2021 Yamaha Ténéré 700
Sted: Follo

Re: SpeedPak

Legg inn av MrAGuitar »

Fikk 8 av 9 pakker fra Ali Express postkassa i dag. Alle bestilt 15. og 20. november. Fikk lite info underveis før jeg fikk epost i går om at et par pakker var nådd Norge. Det var første gangen jeg har bestilt noe fra Ali.
nå: 2021 Yamaha Ténéré 700 + 2015 Honda CB125F
før: 2015 Yamaha MT-09, 2011 Triumph Bonneville SE, 2007 Vespa 250 GTS (kona sin), 2008 Yamaha WR250R, 2007 Yahama YBR125, 1998 Honda Transalp XL600V, 1997 Yamaha Dragstar (kona sin), 2002 Honda CB500S, 1999 Honda Shadow VT750C2

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1289
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: SpeedPak

Legg inn av Gammelsmurfen »

MrAGuitar skrev: 15 des 2021, 21:43 Fikk 8 av 9 pakker fra Ali Express postkassa i dag. Alle bestilt 15. og 20. november. Fikk lite info underveis før jeg fikk epost i går om at et par pakker var nådd Norge. Det var første gangen jeg har bestilt noe fra Ali.
3-4 uker er ganske vanlig i snitt, men nå siden månedskiftet september-oktober har snitt-tiden økt veldig.
Så du har nok vært litt heldig med de 8 sendingene.
Fikk en i dag, den ble bestilt 5 oktober, så det begynte å nærme seg veldig "buyer protection" hvor jeg ville fått igjen pengene.
Har handlet der i flere år og har hundrevis av ordre, har gode erfaringer med de.
Ikke alle selgerne som er like seriøse, men Aliexpress stepper inn og rydder opp om det blir noe tull ved dispute.

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1041
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: SpeedPak

Legg inn av Domino »

Pakken kom i postkassen i går! Så da er det nok Posten Norge som transporterer innenlands.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: SpeedPak

Legg inn av cannon »

Domino skrev: 16 des 2021, 08:14 Pakken kom i postkassen i går! Så da er det nok Posten Norge som transporterer innenlands.
Det et ikke bare Posten som putter ting i postkassen.

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1041
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: SpeedPak

Legg inn av Domino »

Godt poeng! Og innpakningen er kastet. Men det var iallfall "postdag" i går. PostNord tar ofte kontakt og avtaler levering eller henting i butikk.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: SpeedPak

Legg inn av Bjerknez »

Gammelsmurfen skrev: 15 des 2021, 23:16
MrAGuitar skrev: 15 des 2021, 21:43 Fikk 8 av 9 pakker fra Ali Express postkassa i dag. Alle bestilt 15. og 20. november. Fikk lite info underveis før jeg fikk epost i går om at et par pakker var nådd Norge. Det var første gangen jeg har bestilt noe fra Ali.
3-4 uker er ganske vanlig i snitt, men nå siden månedskiftet september-oktober har snitt-tiden økt veldig.
Så du har nok vært litt heldig med de 8 sendingene.
Fikk en i dag, den ble bestilt 5 oktober, så det begynte å nærme seg veldig "buyer protection" hvor jeg ville fått igjen pengene.
Har handlet der i flere år og har hundrevis av ordre, har gode erfaringer med de.
Ikke alle selgerne som er like seriøse, men Aliexpress stepper inn og rydder opp om det blir noe tull ved dispute.
Helt enig med deg.

Jeg tør nesten ikke si det høyt, men jeg har nok rundt 1000 pakker på erfaringslisten når det gjelder kjøp fra AliExpress. 2-3 uker = Meget sjeldent, men det kan forekomme. 3-4 = mest vanlig og innen 6 uker = det man bør beregne. Over 6 uker tar det nok nå i disse tider. Midt i julestria og ikke minst korona situasjonen.

AliExpress ordner opp hvis noe feil skal skje hver gang. Det ikke ett eneste kjøp jeg har gjort derfra som jeg har tapt pengene. Faktisk har dte hendt 5-10 ganger at jeg har fått varene uten å betale for dem.

Men at man kan bli lurt hvis man kjøper med hjertet og ikke hodet er det stor sjans for. Mye søppel der blandt mange gode varer. Man må vite litt hva man skal ha og gjøre litt research før man klikker på kjøp-knappen.

Men ja, det skjer at det kan ta opp mot 2-3 måneder før man får pakken, og en sjelden gang kan det ta ett halvt år. Etter at man har fått igjen pengene og regner pakken som tapt, så kan den plutselig dukke opp på døra di en vakker dag. Hærlig når slikt skjer. Blir jo rene julestemingen :)

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1041
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: SpeedPak

Legg inn av Domino »

Jeg har lest mye bra om bremseskiver fra Arashi, og de har faktisk egen butikk på AliExpress. Så jeg ser ikke bort fra at det kan bli en handel etter hvert.

Svar