Beste/billigste Leiebil-firma?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: Beste/billigste Leiebil-firma?

Legg inn av utc »

Bjerknez skrev: 22 jul 2022, 09:48 Tror nok ikke det er veldig typisk at KUN "Ola Dunk" tenker økonomisk. En bil er en bil og en leieavtale er en leieavtale.

Så nei, det er ikke en umulig kombo. Det vitner bare til at de som klarer og levere like gode vilkår til samme pris driver mer effektivt.
At folk forventer å få en Rolls Roys når de betaler for en Lada, jo det er umulig kombo.
Hvorfor Avis? Jo fordi alt går sømløst. Jeg har ikke erfart det samme med Hertz eller Sixt. Så er jeg også skrudd sammen sånn at jeg betaler heller litt mer for en riktig god kundeopplevelse, for alt handler ikke om billigbilligbillig. Så nei, jeg er ikke enig med deg.
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Beste/billigste Leiebil-firma?

Legg inn av Bjerknez »

utc skrev: 22 jul 2022, 10:17
Bjerknez skrev: 22 jul 2022, 09:48 Tror nok ikke det er veldig typisk at KUN "Ola Dunk" tenker økonomisk. En bil er en bil og en leieavtale er en leieavtale.

Så nei, det er ikke en umulig kombo. Det vitner bare til at de som klarer og levere like gode vilkår til samme pris driver mer effektivt.
At folk forventer å få en Rolls Roys når de betaler for en Lada, jo det er umulig kombo.
Hvorfor Avis? Jo fordi alt går sømløst. Jeg har ikke erfart det samme med Hertz eller Sixt. Så er jeg også skrudd sammen sånn at jeg betaler heller litt mer for en riktig god kundeopplevelse, for alt handler ikke om billigbilligbillig. Så nei, jeg er ikke enig med deg.
Henger jo ikke på greip det du sier.

Jeg forventer ikke en Rolls Roys når jeg betaler for en Lada. Jeg forventer en bil i samme segment for en litt rimeligere pris og kanskje bedre vilkår.

Jeg skjønner at man ikke får en Rolls Roys til den samme prisen som en Lada. Det blir litt Donald Duck med slike utsagn synes jeg.

Jeg forstår at du er fornøyd med Avis og tviler ikke på det, men jeg mener at det fortsatt er smart og tenke litt økonomisk når man skal kjøpe varer og tjenester. Det er ikke alltid det dyrt er bedre enn billig. Ting er ikke alltid svart/hvitt.

Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: Beste/billigste Leiebil-firma?

Legg inn av utc »

Bjerknez skrev: 22 jul 2022, 10:30
utc skrev: 22 jul 2022, 10:17
Bjerknez skrev: 22 jul 2022, 09:48 Tror nok ikke det er veldig typisk at KUN "Ola Dunk" tenker økonomisk. En bil er en bil og en leieavtale er en leieavtale.

Så nei, det er ikke en umulig kombo. Det vitner bare til at de som klarer og levere like gode vilkår til samme pris driver mer effektivt.
At folk forventer å få en Rolls Roys når de betaler for en Lada, jo det er umulig kombo.
Hvorfor Avis? Jo fordi alt går sømløst. Jeg har ikke erfart det samme med Hertz eller Sixt. Så er jeg også skrudd sammen sånn at jeg betaler heller litt mer for en riktig god kundeopplevelse, for alt handler ikke om billigbilligbillig. Så nei, jeg er ikke enig med deg.
Henger jo ikke på greip det du sier.

Jeg forventer ikke en Rolls Roys når jeg betaler for en Lada. Jeg forventer en bil i samme segment for en litt rimeligere pris og kanskje bedre vilkår.

Jeg skjønner at man ikke får en Rolls Roys til den samme prisen som en Lada. Det blir litt Donald Duck med slike utsagn synes jeg.

Jeg forstår at du er fornøyd med Avis og tviler ikke på det, men jeg mener at det fortsatt er smart og tenke litt økonomisk når man skal kjøpe varer og tjenester. Det er ikke alltid det dyrt er bedre enn billig. Ting er ikke alltid svart/hvitt.
Jo det henger på greip, det er bare du som ikke forstår hva jeg skriver og her er det også viktig å lese det som står mellom linjene om du skjønner hva det betyr. Når jeg snakker RR og Lada så er det en metafor og skal derfor ikke ansees som en direkte påstand. ( Metafor kan googles).

Skjønner at det for mange er viktig at det er billig men jeg har alltid satt kvalitet først. Det betyr at den opplevelsen jeg sitter igjen med som kunde er det viktigste. Men det er det mange nordmenn som ikke skjønner noen ting av. bare det er BILLIG så er det samme med resten.
Ta feks Ryanair. Hvor mange her inne er det som synes det er akseptabelt at de ansatte blir pult i ræva av arbeidsgiver med avtaler som egentlig passer best på 1800-tallet ? Skal vi støtte den type selskaper som ikke ivaretar de ansatte ? Noen av dere vil sikkert det men ikke alle.
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Beste/billigste Leiebil-firma?

Legg inn av Bjerknez »

utc skrev: 22 jul 2022, 10:47
Bjerknez skrev: 22 jul 2022, 10:30
utc skrev: 22 jul 2022, 10:17
Bjerknez skrev: 22 jul 2022, 09:48 Tror nok ikke det er veldig typisk at KUN "Ola Dunk" tenker økonomisk. En bil er en bil og en leieavtale er en leieavtale.

Så nei, det er ikke en umulig kombo. Det vitner bare til at de som klarer og levere like gode vilkår til samme pris driver mer effektivt.
At folk forventer å få en Rolls Roys når de betaler for en Lada, jo det er umulig kombo.
Hvorfor Avis? Jo fordi alt går sømløst. Jeg har ikke erfart det samme med Hertz eller Sixt. Så er jeg også skrudd sammen sånn at jeg betaler heller litt mer for en riktig god kundeopplevelse, for alt handler ikke om billigbilligbillig. Så nei, jeg er ikke enig med deg.
Henger jo ikke på greip det du sier.

Jeg forventer ikke en Rolls Roys når jeg betaler for en Lada. Jeg forventer en bil i samme segment for en litt rimeligere pris og kanskje bedre vilkår.

Jeg skjønner at man ikke får en Rolls Roys til den samme prisen som en Lada. Det blir litt Donald Duck med slike utsagn synes jeg.

Jeg forstår at du er fornøyd med Avis og tviler ikke på det, men jeg mener at det fortsatt er smart og tenke litt økonomisk når man skal kjøpe varer og tjenester. Det er ikke alltid det dyrt er bedre enn billig. Ting er ikke alltid svart/hvitt.
Jo det henger på greip, det er bare du som ikke forstår hva jeg skriver og her er det også viktig å lese det som står mellom linjene om du skjønner hva det betyr. Når jeg snakker RR og Lada så er det en metafor og skal derfor ikke ansees som en direkte påstand. ( Metafor kan googles).

Skjønner at det for mange er viktig at det er billig men jeg har alltid satt kvalitet først. Det betyr at den opplevelsen jeg sitter igjen med som kunde er det viktigste. Men det er det mange nordmenn som ikke skjønner noen ting av. bare det er BILLIG så er det samme med resten.
Ta feks Ryanair. Hvor mange her inne er det som synes det er akseptabelt at de ansatte blir pult i ræva av arbeidsgiver med avtaler som egentlig passer best på 1800-tallet ? Skal vi støtte den type selskaper som ikke ivaretar de ansatte ? Noen av dere vil sikkert det men ikke alle.
Jeg vet hva metafor er, men når du svarer meg med en slik metafor så ser det ut som om jeg mener at billigst alltid er bedre enn dyrest. Det har jeg aldri ment og aldri sagt. Selv om dette også i noen ytterst få tillfeller kan forekomme.

Jeg er enig med deg at kvalitet kommer først, men noen ganger kan man faktisk få like god eller bedre kvalitet for LITT lavere sum. Så du Trust pilot tilbakemedlingene jeg linket til over?

Jeg er enig med deg vedrørende Ryanair. Som sagt, alt er ikke svart/hvitt. Man kan få ting som er billig som er dårlig og omvendt. Men man må gjøre litt research for å finne de gode tilbudende.

At en Golf fra Avis og en Golf fra Sixt er akkurat det samme å kjøre trenger man ikke være professor for å forstå. Når det kommer til kundeservicen så forholder jeg meg til de erfaringene jeg har og erfaringsgrunnlaget mitt er ganske stort når det kommer til Sixt Bilutleie. Få har brukt dem like mye som meg her inne tør jeg påstå.

Trust pilot mener også at Sixt er noe bedre enn Avis på kundeservice. Noe som styrker mine antakelser noe. Slik jeg ser det er også Sixt noe rimeligere.

Jeg tviler ikke på at du er fornøyd med Avis, men jeg er også fornøyd med Sixt (eller var vertfall, har ikke brukt dem på lenge). Problemet er at du trolig mener at Avis er bedre fordi du er førnøyd med dem og fordi dem er dyrest?

Har du prøvd Sixt? Eller har du andre grunner til at du mener Avis er bedre enn Sixt? Eller har du bare bestemt deg for at sånn er det?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Beste/billigste Leiebil-firma?

Legg inn av Bjerknez »

En Golf er en Golf, uavhengig av hvor man leier den. Det er kundeservisen som er viktigst og god kundeservice bør ikke koste veldig mye. Det er noen som skjlnner dette litt bedre enn andre. Med kjempeflott kundeservice kan man ta litt høyere priser da kundene føler seg tryggere og mer ivaretatt og gjerne betaler litt ekstra for det. Eller man kan velge å gi samme gode kundeservice til en litt lavere pris og heller satse på volum. Det er en balansegang.

For min del trenger jeg bare et leiefirma som forholder seg til leieavtalen og har en nøkkelboks jeg kan legge nøklene i etter leie. Uto over det har jeg ikke noe behov for ytterligere kontakt med dem.


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Beste/billigste Leiebil-firma?

Legg inn av Bjerknez »

Er du fortsatt like bastant på at dyrere ALLTID er best?

Jajo82
Innlegg: 326
Registrert: 11 nov 2016, 19:53
Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
Sted: Sarpsborg

Re: Beste/billigste Leiebil-firma?

Legg inn av Jajo82 »

Ta og finn noe dokumentasjon som er av litt nyere dato æ,bjerknez

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Beste/billigste Leiebil-firma?

Legg inn av Bjerknez »

Jajo82 skrev: 22 jul 2022, 13:54 Ta og finn noe dokumentasjon som er av litt nyere dato æ,bjerknez
Eller evt. finn dokumentasjon som beviser det motsatte. Den dokumentasjonen dekker de årene jeg leide biler og underbygger derfor mine påstander til en viss grad. Som nevnt har jeg ikke leid biler de siste årene.

Jajo82
Innlegg: 326
Registrert: 11 nov 2016, 19:53
Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
Sted: Sarpsborg

Re: Beste/billigste Leiebil-firma?

Legg inn av Jajo82 »

Har alltid brukt avis, aldri hatt ETT problem og med en bilpark på 60 biler+ så hender det at vi har lånt bil en gang eller 2:-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Beste/billigste Leiebil-firma?

Legg inn av Bjerknez »

Jajo82 skrev: 22 jul 2022, 14:00 Har alltid brukt avis, aldri hatt ETT problem og med en bilpark på 60 biler+ så hender det at vi har lånt bil en gang eller 2:-)
Jeg har brukt Avis to ganger. Aldri mer. Ble nesten rettsak. Vi bestillte og forhåndsbetalte to biler på Narvik lufthavn i 2010. Dem påsto bilen hadde hadde skader etter levering. Å det er korrekt. Det hadde den. Men dem var også der når jeg hentet bilen. Noe jeg tok bilde av.

Det tok dem 8 måneder før dem trakk fakturaen pålydende 15.000 kroner for egenandelen. Forhåpentligvis engangstillfelle, men nok til at jeg fikk dem opp i halsen vertfalll.

Poenget mitt er. Dyrt er ikke alltid best. Selv om det ofte er det. :thumleft

mekkern
Innlegg: 7540
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Beste/billigste Leiebil-firma?

Legg inn av mekkern »

Noen fyller sikkert drivstpff de dagene det er dyrest også for da er sikkert kvalitetenpå drivstoffet bedre og kundeopplevelsen er jo bedre når det nesten ikke er kunder. Viktig å støtte de som selger dyrest- en dag er de kanskje borte og hva DA? 😜
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Beste/billigste Leiebil-firma?

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 22 jul 2022, 15:04 Noen fyller sikkert drivstpff de dagene det er dyrest også for da er sikkert kvalitetenpå drivstoffet bedre og kundeopplevelsen er jo bedre når det nesten ikke er kunder. Viktig å støtte de som selger dyrest- en dag er de kanskje borte og hva DA? 😜
:twothumbs: :knegg

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1589
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Beste/billigste Leiebil-firma?

Legg inn av Kjellrf »

Nå drives leiebilbransjen i stor grad på franciser, så vil tro at kundeopplevelsene også er preget av hvordan de forskjellige francisetilbyderne behandler sine kunder, ikke bare hvilket utleiebyrå de er tilsluttet.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Beste/billigste Leiebil-firma?

Legg inn av Bjerknez »

Kjellrf skrev: 22 jul 2022, 18:33 Nå drives leiebilbransjen i stor grad på franciser, så vil tro at kundeopplevelsene også er preget av hvordan de forskjellige francisetilbyderne behandler sine kunder, ikke bare hvilket utleiebyrå de er tilsluttet.
Nettopp. Derfor er sjansen enda større for at dyrt ikke alltid er best. Siden det ikke ligger noen faste rutiner bestemt av store kjeder bak som tvinger utleiesteder til å gjøre kutt dem kanskje ikke er tjent med. Dette kan slå begge veier.

Uansett så er det beste rådet her og bygge erfaringer selv. Lei bil det stedet du får best magefølelse for. Du vil finne gretne og blide kunder i alle leire. Det være seg dyrt eller billig.

Svar