Regler angående ryggmerke

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Regler angående ryggmerke

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 16 mar 2023, 20:20 Så lenge trådstarter ikke bruker en prosent merke vil besøket utebli, i motsatt fall vil dere bli kontaktet.
Satse heller på et slikt :crazy: :
99badge.JPG
(Fra egen MC-garderobe)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Regler angående ryggmerke

Legg inn av dypen »

Hva med 96% ;)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Regler angående ryggmerke

Legg inn av Bjerknez »

dypen skrev: 16 mar 2023, 20:44Hva med 96% ;)
Dårlig ide. Sist jeg hadde noe med 96% å gjøre så ble jeg nesten en en 1%....... :knegg

Stigah
Innlegg: 26
Registrert: 07 mar 2019, 18:51
Motorsykkelen din: Kawasaki Vulcan S

Re: Regler angående ryggmerke

Legg inn av Stigah »

Tusen takk for mange gode svar!

Høres ut som at vårt ryggmerke er "innafor"! Kommer til å kjøre med et 99%-merke som du viser bilde av her AJ.
Kommer ikke til å gi et skikkelig svar på hvorfor man skal være med klubb, da dette ikke har noe med spørsmålet mitt å gjøre. Hver sin interesse! :) Men det korte svaret er at man kjører som et brorskap under samme forutsetninger og samme merke. Dette er en klubb for en sektor som har blitt splittet opp i det uendelige. Vi er alle kolleger, men jobber i forskjellige selskaper. Derfor er det litt gøy at man kan samle kolleger som kjører motorsykkel, under et felles emblem igjen.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Regler angående ryggmerke

Legg inn av Bjerknez »

Ikke alt man skal forstå skjønner jeg.

Men uansett bra det fikset seg og du fikk svar på spørsmålet ditt :)

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 647
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Regler angående ryggmerke

Legg inn av Nomade »

Det er fritt frem for alle klubber å bruke tre patch merker på vest om man vil det. Kjenner til mange 99% klubber som har det 👍

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 647
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Regler angående ryggmerke

Legg inn av Nomade »

Tore L skrev: 16 mar 2023, 17:36 Jeg er medlem i MILVETMC - Militære Veteraners Motorsykkelklubb, og som er for de som har tjenestegjort i internasjonale oppdrag i FN eller NATO. Jeg var i FN tjeneste 1995 i Bosnia, og NATO tjeneste i 1996 samme sted.
Vi har jo våres vester med logo på ryggen og Norske flagg, medlem, chapter (Østfold) tilhørighet foran på vesten.
Jeg bruker den kun ved MILVETMC arrangement eller når vi ( Østfold gjengen ) treffes. Har aldri hørt eller vært borti at noen andre mc miljøer, har kommentert at vi ikke kan bruke dette. Og jeg vet heller ikke lovverket for å bruke slik uniformering, men det er i vert fall i 1% gjengen som skal bestemme det.
Her er link til sidene våres, for de som har interesse for det:
https://www.milvetmcn.no/
Vi har ikke 3 patch på ryggen Tore 🙂, er det som er "problemstillingen" til trådstarter.

raster
Innlegg: 134
Registrert: 11 jul 2013, 09:51
Motorsykkelen din: Honda CRF 1000 Afrika Twin

Re: Regler angående ryggmerke

Legg inn av raster »

Gammelsmurfen skrev: 16 mar 2023, 17:37 Jeg husker jo klubben "Hells Hemmat" som jeg for øvrig syns var et kreativt og morsomt navn.
Men det var vel noen som ikke var like begeistret for det :crazy:
Var det den som ble til "Ryk og reis" montro? Jeg var også med i klubb den gang jeg drev med Harald Danielsen. Vi ble oppsøkt på klubbfest av en 1% klubb som ville markere territorie, selv om vi ikke hadde ryggmerke i det hele tatt. Ble ikke godtatt å være "nøytral", det var "er dere ikke med oss er dere i mot oss". Klubben sluknet ganske raskt, og det var kjipt. Trøsten kan være som jeg tror at mange av enprosenterne vil slitte med rekruttering, som resten av mc miljøet. Det blir gamlehjem for gangstere, og de få som kommer til har ikke lappen på sykkel :lol
Mc: Tempo Panter (79-82), Kawasaki z400 (83-85), Suzuki gs 650 (85-88), Yamaha TR1 (88-93=), HD Fat Boy (93-01),Yamaha SRX-6 (2001-2003) Ducati Monster 750 (2003-2006), Moto Guzzi V11 sport (01-07),Ducati Monster 900 (07-13), BMW f800 gs (13-18.), Honda crf 1000 afrika twin (18-), Honda CB 500 f (21) Telt: De Waard Lepelaar,Esvo Acoma, Sahara glampingtelt, Big Agnes Fly creek, Hilleberg Enan, Helsport Fonnfjell,EasyCamp galaxy3, Exped outer space3

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Regler angående ryggmerke

Legg inn av SilverSmurfer »

Nå har ikke jeg noen erfaring med hvordan ting fungerer i Norge, men kjenner et par stykker som er med i 1% klubber i England. Og der er det ingen spøk. Hvis noen for eksempel går med en Sons og Anarchy cut så er de pålagt å gå bort til personen og ta den, for så å kaste den i søpla. Andre får en solid omgang juling som ender opp med månedsvis på sykehus. Og klubber som er i samme territorie og ikke følger reglene kan ende opp med at medlemmene får livsvarige skader.

Jeg skjønner ærlig talt ikke hva folk vil med en slik klubb i det hele tatt. At noen som helst vil blande seg inn i det miljøet som er rundt MC-klubbene. De har lite eller ingen ting å gjøre med det å faktisk kjøre sykkel. Og vestene er jaggu ikke mye beskyttelse hvis det skulle gå galt heller.

Dette er ikke verdens største problem i Norge, men med en gang man bestemmer seg for å ta en MC tur til utlandet, alt fra Sverige til Danmark eller Tyskland så kan man havne i en del trøbbel med slike vester.

Forøvrig kan du få en grei forklaring på en del av reglene her men bruker man feil farger eller symboler kan det fort gå galt allikevel.

https://eagleleather.com/blogs/eagle-le ... atch-rules

Kjøp noe skikkelig kjøreutstyr i stedet og nyt veien

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Regler angående ryggmerke

Legg inn av Bjerknez »

SilverSmurfer skrev: 21 mar 2023, 01:05 Nå har ikke jeg noen erfaring med hvordan ting fungerer i Norge, men kjenner et par stykker som er med i 1% klubber i England. Og der er det ingen spøk. Hvis noen for eksempel går med en Sons og Anarchy cut så er de pålagt å gå bort til personen og ta den, for så å kaste den i søpla. Andre får en solid omgang juling som ender opp med månedsvis på sykehus. Og klubber som er i samme territorie og ikke følger reglene kan ende opp med at medlemmene får livsvarige skader.

Jeg skjønner ærlig talt ikke hva folk vil med en slik klubb i det hele tatt. At noen som helst vil blande seg inn i det miljøet som er rundt MC-klubbene. De har lite eller ingen ting å gjøre med det å faktisk kjøre sykkel. Og vestene er jaggu ikke mye beskyttelse hvis det skulle gå galt heller.

Dette er ikke verdens største problem i Norge, men med en gang man bestemmer seg for å ta en MC tur til utlandet, alt fra Sverige til Danmark eller Tyskland så kan man havne i en del trøbbel med slike vester.

Forøvrig kan du få en grei forklaring på en del av reglene her men bruker man feil farger eller symboler kan det fort gå galt allikevel.

https://eagleleather.com/blogs/eagle-le ... atch-rules

Kjøp noe skikkelig kjøreutstyr i stedet og nyt veien
Helt enig :thumleft

Hvorfor i alle dager skal jeg melde meg inn i en klubb? Det være seg 1% eller ikke. Hvordor er det så mange mc folk som starter klubber. Føler man seg ensom? Er man redd for å kjøre alene? Er man ute etter beskyttelse? I just don't get it...

Om det står Bjerknez MC Klubb eller.ingenting på ryggen spiller da ingen trille med tanke på hvor mye jeg koser meg på tur. Dessuten liker jeg ikke å kjlre på lengre turer samens med mange. Det blir bare klabb og babb uansett.

Er vi ikke voksne selvstendige mennesker da?

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3436
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Regler angående ryggmerke

Legg inn av JohnnyTh »

MC klubber er vel forståelig. Man møtes for å dyrke felles interesser på samme måte som alle andre klubber. Det finnes foto-klubber, fuglekikker-klubber paintball-klubber osv. Listen er uendelig lang. Men når man skal måtte uniformere seg for å være med i klubben da glipper det for meg. Hvorfor i alle dager skal det være nødvendig. Klubben kan da ikke være så stor.
Når det på toppen av alt ofte ser ut som klubbuniformen er påkrevd antrekk for dans på Blue Oyster Bar, da blir det bare kleint :D
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1021
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Regler angående ryggmerke

Legg inn av Domino »

Mange klubber tilbyr mekkeplass og vinterlagring, samt sosiale happenings og fellesturer. Jeg skjønner godt at mange melder seg inn.

Senior MC har jo bl.a. diverse rabattavtaler. NAF MC har vel også det. De er jo en klubb på en måte. Og da kan vi vel ta med NMCU i samme slengen?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Regler angående ryggmerke

Legg inn av Bjerknez »

JohnnyTh skrev: 21 mar 2023, 07:34 MC klubber er vel forståelig. Man møtes for å dyrke felles interesser på samme måte som alle andre klubber. Det finnes foto-klubber, fuglekikker-klubber paintball-klubber osv. Listen er uendelig lang. Men når man skal måtte uniformere seg for å være med i klubben da glipper det for meg. Hvorfor i alle dager skal det være nødvendig. Klubben kan da ikke være så stor.
Når det på toppen av alt ofte ser ut som klubbuniformen er påkrevd antrekk for dans på Blue Oyster Bar, da blir det bare kleint :D
Er enig med deg der. Ble litt feilformulert fra min side.

Jeg mener altså trangen til å vise at man er med i en klubb. Jeg har vært med i en fotoklubb for en stund siden. Men det var liksom ikke snakk om å kalle oss noe spesielt eller gå med logoer etc.

Når det gjelder MC, så ville jeg heller kalt det en kammeratjeng enn en "klubb".

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Regler angående ryggmerke

Legg inn av SilverSmurfer »

Domino skrev: 21 mar 2023, 09:55 Mange klubber tilbyr mekkeplass og vinterlagring, samt sosiale happenings og fellesturer. Jeg skjønner godt at mange melder seg inn.

Senior MC har jo bl.a. diverse rabattavtaler. NAF MC har vel også det. De er jo en klubb på en måte. Og da kan vi vel ta med NMCU i samme slengen?
Og alt det er fint, men klubb-kulturen som involverer en vest som hører hjemme på SLM Oslo det som skorter for min del.

En klubb hvor man har vinterlagring, mekking, grilling, fest og fellesturer er helt fantastisk, hadde glatt meldt meg inn i en slik klubb selv. Men spørsmålet er hvorfor skal man ha et behov for å ha på seg en lærvest når man gjør dette. En lærvest som innbyr til deltagelse i en ganske så voldelig og kriminell kultur.

Hva er galt med å ha på seg normale klær når man griller sammen?

Hva er problemet med å kjøre i Gore Tex og ellers godt kjøreutstyr?

Hvorfor skal man absolutt frem med en lærvest med et klubbmerke.

Hvis du har en lærvest på deg hvor det står Kautokeino MC i buet skrift med ramme rundt, og et bilde av et reinsdyr på ryggen risikerer du at du eller en av klubbkameratene blir angrepet. Mens hvis kjøper en Gore-Tex Jakke og skriver Kautokeino Touring Riders på ryggen eller skulderen kan du kjøre millioner av kilometer uten noe som helst trøbbel.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Regler angående ryggmerke

Legg inn av Bjerknez »

Jeg tror mange av oss føler en stor trang til å være med i et fellesskap eller en klubb etc. hvor formålet er å vise andre at man er med i dette fellesskapet eller denne klubben av forskjellige grunner.

En av grunnene kan være at man ønsker mer respekt i form av å etterligne 1% kulturen.

Ikke noe galt med MC klubber, men jeg synes markeringene rundt disse klubbene i form av skinnvester og merker blir litt vel harry synes jeg. Jeg trives aller best alene på tur, eller i sammens med noen jeg kjenner veldig godt. Å nei... jeg sliter ikke med sosial angst. Snarere tvert i mot...

Låst