Gadgethjørnet :-)

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av Voodoodoo »

jongsanim skrev:
Snikkeren skrev:Glemte å skrive hva jeg betalte. Jeg kjøpte den fra getpebble.com. Jeg ga $150, og det er inklusive frakt. Men så kommet det mva pluss et gebyr til posten på det, så totalt ble det ca 1250 kr.
Ikke ille for en klokke, og ikke minst smartklokke, det. Kommer fort opp i 1000+ hvis man skal ha en skikkelig "vanlig" klokke og :)
Jøsses, nå koster'n 249usd... 100 dollar opp :scratch

Da må en si du gjorde et knallkjøp.

uups, ser nå at std. versjonen koster 150. Kuult, må bare ha det.. :thumleft
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av Snikkeren »

Ja, det er den nye litt mer fancy som koster 250. Er ikke store forskjellen på de. Det er stort sett finishen som er endret.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av jongsanim »

Bestilte meg en Pebble fra getpebble.com nå også. La var inne på en underside som gav meg 10% rabatt dagen før jeg bestilte men klarte ikke finne den igjen i går når jeg faktisk gjorde bestillingen :-/

Gleder meg som et barn til den kommer, men var gjerrig og valgte gratis frakt som tar "several weeks" :P

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Gadgethjørnet :-)

Legg inn av Snikkeren »

Jeg også valgte gratis frakt. Bestilte den 19. desember, og den var fremme 9. januar. :)

Edit: bestilte du den vanlige, eller Steel utgaven?
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av jongsanim »

Snikkeren skrev:Jeg også valgte gratis frakt. Bestilte den 19. desember, og den var fremme 9. januar. :)

Edit: bestilte du den vanlige, eller Steel utgaven?
Vanlig, sort. Virker som om Steel versjonen er større, og jeg likte ikke helt at den ser mer avrundet ut. Så, har du noen gode tips eller erfaringer med clockfaces / apps? ;)

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av Snikkeren »

Nja. Ikke så veldig mange tips enda.
Foreløpig har jeg funnet et par watchfaces jeg liker. Fant de via appen Pebble Faces. Hvilken telefon har du? Jeg har selv en iPhone. Er litt forskjellig funksjonalitet på iOS og Android.

Ellers har jeg installert PebbleCam, PebbGPS, Runkeeper, Smartwatch pro og Smartwatch+.

Venter spent på Firmware 2.0. Da blir det nok litt mer funksjoner på iOS.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av jongsanim »

Snikkeren skrev:Nja. Ikke så veldig mange tips enda.
Foreløpig har jeg funnet et par watchfaces jeg liker. Fant de via appen Pebble Faces. Hvilken telefon har du? Jeg har selv en iPhone. Er litt forskjellig funksjonalitet på iOS og Android.

Ellers har jeg installert PebbleCam, PebbGPS, Runkeeper, Smartwatch pro og Smartwatch+.

Venter spent på Firmware 2.0. Da blir det nok litt mer funksjoner på iOS.
Android her, så da kan vi sikkert sammenligne men ikke komme med særlig gode tips til hverandre ;)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Gadget hjørnet

Legg inn av LordShaft »

Siden jeg ikke fant noen tråd om dette, så tenkte jeg kanskje det kunne være greit å starte en liten tråd som omhandlet snedige gadgeter. Vi mannfolk har jo som regel en ekstra liten fetisj for slikt :redface

Selv er jeg på jakt etter en litt lengre micro usb kabel. Så jeg kan lade telefonen min når jeg er på tur. Jeg har ikke tankvæske enda, men jeg har sånn 12v framme ved siden av speedomteret. Så tenkte jeg at det kunne være greit å ha kabel som gikk herfra og inn til telefonen som ligger i innerlommen på dressen. Har ikke noen naturlig plass å legge den ellers for lading.

Er det noen som vet om gode kabler til slikt? Jeg så de hadde en 3 meter lang kabel på chlasern.... men den fikk slakt av de som har handlet der. Den gikk i oppløsning osv. Prøvd å søke litt rundt ellers, men virker som det er mye boss som selges til høy pris.
Noen som har konkrete tips til noe de har god erfaring med?

Jeg bør vel satse på å kjøpe en sånn usb sak som leverer mer en 1A også :-k

http://www.elkjop.no/product/mobil-og-g ... b-3m-kabel" onclick="window.open(this.href);return false;

Er dette noe å trakte etter. Prisen var jævlig stiv, men er muligens verdt det?
Sist redigert av LordShaft den 12 aug 2015, 13:28, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Gadget hjørnet

Legg inn av mortenolb »

Det problemet jeg har hatt med alle kabler som ikke er orginale Sony-kabelen(relevant til mitt tilfelle) er at det skjer noe med pluggen som gjør at den må ligge i en spesiell vinkel for å lade. Biltema-kabelen holdt en sesong, også kjøpte jeg en 2 meter kabel(exibel elns?) på clas'ern, den overlevde langturen i år + at jeg bruker den i bilen på jobb hver dag. I så måte så synes jeg ikke det er forferdelig ille om jeg må kjøpe en kabel på starten av hver sesong, men såklart litt unødvendig.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av xyvind »

På Tracer er det 12V-uttak i cockpiten. Skal kjøpe en sånn her i dag så jeg kan lade GoPro og iPhone i tankveska :thumleft :thumleft :thumleft

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-t ... 000035281/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av Flanker »

Dere med originalt 12V uttak på sykkelen: Ta nå en ekstra titt og sjekk at det ikke er et DIN uttak før dere begynner å handle greier som er beregnet for sigarettenneruttak. BMW kjører DIN, andre har jeg ikke peiling på.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av Snikkeren »

Det er vanlig sigarettenneruttak på KTM 1290 SA'en ihvertfall.

Jeg kjører en dobbel USB til sigarettenner på min, og telefonen i holder fra iBikeconsole. Kjekt å ikke trenge å tenke på om telefonen går tom for strøm underveis. :)
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av LordShaft »

Jeg kjøpte en sånn greie til 300 kroner på elkjøp med 1.8 meter lang kabel. Helt strålende. Bortsett fra at den virker ikke som det er helt optimal kontakt mellom ladekabel og telefon :-k
Akkurat som den er overfølsom for bevegelser. Den tar lading, men beveger jeg for mye på kontakten så kutter den å slår inn igjen hele tiden. :sorry

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av jongsanim »

Opplevde at ladekabel koblet fra og falt ut av mobilen for en mnd siden. Løsningen ble en myk tannpirker som gravde frem ~100m2 hybelkaniner fra ladeporten i mobilen.

Kan anbefales for de som mister kontakten ;)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Gadgethjørnet :-)

Legg inn av LordShaft »

jongsanim skrev:Opplevde at ladekabel koblet fra og falt ut av mobilen for en mnd siden. Løsningen ble en myk tannpirker som gravde frem ~100m2 hybelkaniner fra ladeporten i mobilen.

Kan anbefales for de som mister kontakten ;)
Prøves :redface

Svar