Hva gjør du akkurat nå?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av niko »

rolf-arne skrev: 20 des 2020, 11:33 Venter på en lege visit som forhåpentligvis resulterer i utskrivelse. "Tøffing" måtte krype tel korset å be om hjelp i går, litt morfin gjorde susen og etter å ha fått sovet noen timer så ser man lyst på livet selv om det er bekksvart ute.
God bedring!

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av bm »

Holder på å varme en gryte med 500 gr smør, en pakke melis og en skvett sirup. Varmes til kokepunktet blander så i litt ymse krydder sammen med knuste mandler og en pakke sukat, natron hører også med.
Lar det så kjøle litt før et lite kilo mel blir blandet inn. Kjøles ennu litt før det rulles til pølser som skal kjøles ned ennu noen timer.
Kuttes så i sneier å stekes.
I følge overskriften på oppskriften skal det bli "verdens beste"....
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

kaiu
Innlegg: 162
Registrert: 22 jul 2019, 10:10
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av kaiu »

Laster ned og installere Cyberpunk 2077.. 58 GB totalt. 18415 floppy disker :)

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1021
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Domino »

Her er det (h)juleverksted i rom(h)jula!
IMG_20201225_224543.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Plastrakett_71
Innlegg: 145
Registrert: 24 jul 2018, 20:32
Motorsykkelen din: Suzuki GSX650F
Sted: Nes i Viken

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Plastrakett_71 »

Hører/ser på Metallica, AC/DC og andre favoritter på Youtube :twothumbs:
Må bare mimre litt :crazy:
Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. - Gandhi

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av AJ »

Akkurat nå holder kjerringa og jeg på å lage oss middag med hjemmelagede burgere. For første gang med denne artige burgerpressa.
Spent på resultatet, både av burgerpressinga og krydderet vi har tilsatt burgerkjøttdeigen... :crazy:
Hjemmeburger 1.JPG
Hjemmeburger 2.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Gammelsmurfen »

Vasker deler i ultralydvasker jeg fikk til jul, ser ut til å funke bra :twothumbs:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av bm »

Akkurat nå trøste drikker jeg:(
På julaften fikk jeg en presang som overasket meg, stod ikke på ønskelisten, men har siklet lenge på en slik. DJI Mini drone. Artig som fy og så for meg mye gøy med denne. Liten sak å ha med på MC turer og filme fra oven. Dro på hytten og begynte å teste denne, fy søren så morro.https://www.facebook.com/10005607178872 ... 475373111/ Her var mange funksjoner som måtte testes ut. Viste seg å være meget stabil, selv i vind. Under test av "Go Home" tok dronen av til himmels og var ikke synlig lengre, kun en fantasiprikk oppi skyene som ble tatt av vinden og forsvant ut av synet. Aktiverte "find my drone" og fant den, men kun på kartet, ulendt og bratt terreng. Jeg og en kammerat forsøkte å finne den, ut i båt for å komme til men ble for mørkt og kaldt så vi prøver igjen i morgen....
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Gammelsmurfen »

bm skrev: 26 des 2020, 21:48 Akkurat nå trøste drikker jeg:(
På julaften fikk jeg en presang som overasket meg, stod ikke på ønskelisten, men har siklet lenge på en slik. DJI Mini drone. Artig som fy og så for meg mye gøy med denne. Liten sak å ha med på MC turer og filme fra oven. Dro på hytten og begynte å teste denne, fy søren så morro.https://www.facebook.com/10005607178872 ... 475373111/ Her var mange funksjoner som måtte testes ut. Viste seg å være meget stabil, selv i vind. Under test av "Go Home" tok dronen av til himmels og var ikke synlig lengre, kun en fantasiprikk oppi skyene som ble tatt av vinden og forsvant ut av synet. Aktiverte "find my drone" og fant den, men kun på kartet, ulendt og bratt terreng. Jeg og en kammerat forsøkte å finne den, ut i båt for å komme til men ble for mørkt og kaldt så vi prøver igjen i morgen....
Fin drone, men det er som med alle andre droner viktig at kompasset er kalibrert og "Home lock" (GPS Har nok sattelitter og har registrert home) der du tar av fra. Alt for vanlig med "Fly away" som dette dessverre pga. at dronen tror hjem er et annet sted.
I dette tilfellet kan det høres ut som at flyhøyde i RTH modus er satt litt høyere enn den kanskje burde være, spesielt i vind. Og at det var vinden som stakk av med den siden den gikk så høyt.
Kjekt om man har gps-koordinatene på OSD og har opptak av det, eller har det på radioen via telemetri. Da snevres jo leteområdet veldig.

Lykke til med letingen i morgen!!

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av bm »

Regner med at vi finner den i morgen. Fruen ville vi skulle døpe denne, hadde ikke noe forslag der og da, men nå har den blitt døpt DJI Mini den1. Må jeg shoppe ny blir det DJI Mini den 2. ... :twothumbs:
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av kjellv »

Prøvesmaker en ny bitter jeg kom over i dag. Tror jeg må prøvesmake ennå noen ganger..Bilde

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1021
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Domino »

I følge samboeren min burde den passe perfekt til meg...

I stedet koser jeg meg med denne:
IMG_20210213_220126.jpg
mens jeg ser siste episode av "Long Way Round" med Ewan McGregor.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av kjellv »

Domino skrev: 13 feb 2021, 22:04 I følge samboeren min burde den passe perfekt til meg...

I stedet koser jeg meg med denne:

IMG_20210213_220126.jpg

mens jeg ser siste episode av "Long Way Round" med Ewan McGregor.
Det ble en boks Frydenlund fatøl til middag litt tidligere i kveld, jeg har litt sans for øl med litt smak og farge. Nå har jeg kommet til desserten :knegg
Denne overrasker faktisk litt. Slett ikke så bitter som etiketten antyder. Jeg vil faktisk tro jeg kommer til å kjøpe flere av denne.
Hadde ikke Bjerknez solgt sykkelen sin og hadde blitt med på forumtouren til høsten så skulle han fått smake også. Denne trur jeg han hadde likt. Men han har jo ikke vært med på forumtreff siden Dovretreffet i 2017. Jeg håper ikke det kommer av at han fikk smake Gammel Dansk hos meg :-k

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1021
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Domino »

Jeg har nettopp laget meg middag!
received_5423395941018910.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22750
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 13 feb 2021, 22:22
Domino skrev: 13 feb 2021, 22:04 I følge samboeren min burde den passe perfekt til meg...

I stedet koser jeg meg med denne:

IMG_20210213_220126.jpg

mens jeg ser siste episode av "Long Way Round" med Ewan McGregor.
Det ble en boks Frydenlund fatøl til middag litt tidligere i kveld, jeg har litt sans for øl med litt smak og farge. Nå har jeg kommet til desserten :knegg
Denne overrasker faktisk litt. Slett ikke så bitter som etiketten antyder. Jeg vil faktisk tro jeg kommer til å kjøpe flere av denne.
Hadde ikke Bjerknez solgt sykkelen sin og hadde blitt med på forumtouren til høsten så skulle han fått smake også. Denne trur jeg han hadde likt. Men han har jo ikke vært med på forumtreff siden Dovretreffet i 2017. Jeg håper ikke det kommer av at han fikk smake Gammel Dansk hos meg :-k
Dette er et eksempel på hvorfor jeg ønsker en tagge funksjon i foumet. Helt tilfeldig at jeg fant en post hvor nicket mitt ble nevnt. :thumleft

Ja, sykkelen er solgt og foreløpig er jeg overbevist om at jeg gjorde det rette. Lysten til å kjøre sykkel er ikke der og til sommeren skal jeg uansett få fyllt ut tiden, så meg er det ikke synd på :)

Ja, det kan godt være jeg hadde likt denne kjellv. Det KAN hende jeg tar meg en tur til Molde traktene til sommeren (uten sykkel selvsagt) men da tar jeg evt. fly. Men i disse koronatider og med familie i faresonen så er vel sjansene små for det.

Akkurat nå savner jeg mest og kunne ta seg en tur på brygga i Fredrikstad og ta meg en pils. :)

Edit:
Smaken av gammeldansken fikk jeg temmet med ett par pils, så jeg kan nok si at gammeldansken ikke har skyld her. :twothumbs:

Svar