Hva gjør du akkurat nå?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av haakeik »


Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av E-strom »

pekle skrev: 03 mai 2020, 12:21 Ferge, er ikke det bortkasta kjøremulighet da ;)
Nja...
- ferge er vel en av ingrediensene i en "skikkelig tur", er det ikke? :scratch
- dessuten er det fint å røre kroppen av og til :prf
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av pekle »

E-strom skrev: 03 mai 2020, 16:41
pekle skrev: 03 mai 2020, 12:21 Ferge, er ikke det bortkasta kjøremulighet da ;)
Nja...
- ferge er vel en av ingrediensene i en "skikkelig tur", er det ikke? :scratch
- dessuten er det fint å røre kroppen av og til :prf
Ned til svelekiosken ja :thumleft

Neida, fergepause kan være fint avbrekk det. Har faktisk aldri tatt ferge med motorsykkel. Men har aldri kjørt mc nord for Trondheim heller. Akkurat Randsfjordferga blir litt kuriøs, står ved at det stort sett er bedre å kjøre rundt der :)

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av E-strom »

pekle skrev: 03 mai 2020, 16:51
E-strom skrev: 03 mai 2020, 16:41
pekle skrev: 03 mai 2020, 12:21 Ferge, er ikke det bortkasta kjøremulighet da ;)
Nja...
- ferge er vel en av ingrediensene i en "skikkelig tur", er det ikke? :scratch
- dessuten er det fint å røre kroppen av og til :prf
Ned til svelekiosken ja :thumleft

Neida, fergepause kan være fint avbrekk det. Har faktisk aldri tatt ferge med motorsykkel. Men har aldri kjørt mc nord for Trondheim heller. Akkurat Randsfjordferga blir litt kuriøs, står ved at det stort sett er bedre å kjøre rundt der :)
Da har du mange svele-muligheter foran deg - mener det er 7 ferger langs E39 fra Stavanger til Trondheim, og 7 videre langs Kystriksveien (Fv17) til Bodø - og ennå har du ikke kommet deg over til Lofoten...

Jeg har kjørt både E39 og Fv17, og kommer helt sikkert til å gjøre det igjen - anbefales :prf
- men du kan gå lei av svele underveis...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av AJ »

E-strom skrev: 03 mai 2020, 17:15 Jeg har kjørt både E39 og Fv17, og kommer helt sikkert til å gjøre det igjen - anbefales :prf
- men du kan gå lei av svele underveis...
Hjemmelaga (sto det håndskrevet på plakaten, i hvert fall...) bacalao ble servert til en helt grei pris på denne fergestrekningen i fjor da niko og jeg kjørte Kystriksvegen:
Bacalaoferga.JPG
Smakte godt, ja :) .

Svele har jeg aldri spist på noen av fergeturene mine... Og de er det blitt ganske mange av etterhvert.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av niko »

Svele, så vidt jeg veit fantes de opprinnelig først og fremst på sunnmørsfergene. Rett på meg om jeg tar feil. I gamle, gamle dager, da jeg studerte i Volda så måtte vi til Ålesund for å gå på polet. Helt sant. Da var det fast takst med svele og kaffe hjem på turen mellom Solevågen og Festøy. Ikke brunost, men sukker og smør. Vel og merke hvis vi nådde Polet som stengte kl ett. Harde tider.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av kjellv »

niko skrev: 03 mai 2020, 17:45 Svele, så vidt jeg veit fantes de opprinnelig først og fremst på sunnmørsfergene. Rett på meg om jeg tar feil. I gamle, gamle dager, da jeg studerte i Volda så måtte vi til Ålesund for å gå på polet. Helt sant. Da var det fast takst med svele og kaffe hjem på turen mellom Solevågen og Festøy. Ikke brunost, men sukker og smør. Vel og merke hvis vi nådde Polet som stengte kl ett. Harde tider.
Mulig det startet på Sunnmøre, men dette ble varemerket til MRF (Møre og Romsdal Fylkesbåtar), fergeselskapet i Møre og Romsdal fram til man la fergetrafikken ut på anbud for et par tiår siden. Men her i fylket har tradisjonen med sveler blitt tatt godt vare på. MRF-biff kalles den på folkemunne.
En lokal underholdningsartist, Kjell Bigset/Klypa har skapt en figur som er matros i Fjord1, ett av de senere fergeselskap her i fylket. Her en video om nettopp svelerøre.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av rolf-arne »

E-strom skrev: 03 mai 2020, 17:15
pekle skrev: 03 mai 2020, 16:51
E-strom skrev: 03 mai 2020, 16:41
pekle skrev: 03 mai 2020, 12:21 Ferge, er ikke det bortkasta kjøremulighet da ;)
Nja...
- ferge er vel en av ingrediensene i en "skikkelig tur", er det ikke? :scratch
- dessuten er det fint å røre kroppen av og til :prf
Ned til svelekiosken ja :thumleft

Neida, fergepause kan være fint avbrekk det. Har faktisk aldri tatt ferge med motorsykkel. Men har aldri kjørt mc nord for Trondheim heller. Akkurat Randsfjordferga blir litt kuriøs, står ved at det stort sett er bedre å kjøre rundt der :)
Da har du mange svele-muligheter foran deg - mener det er 7 ferger langs E39 fra Stavanger til Trondheim, og 7 videre langs Kystriksveien (Fv17) til Bodø - og ennå har du ikke kommet deg over til Lofoten...

Jeg har kjørt både E39 og Fv17, og kommer helt sikkert til å gjøre det igjen - anbefales :prf
- men du kan gå lei av svele underveis...
:[-X :[-X :[-X må nok skuffe svele elskere og de som vil strekke på beina(kanskje et unntak for oss på sykkel) - tok 5 av de omtalte vestlands fergene for litt siden -- i bilen - da var ordren sitt i bilen under overfarten på alle fergene , ingen kafe/kiosk åpen :sorry

Det jeg nå har merket meg er at Tysfjordferga kostet mer enn de 5 fergene i vesterland til sammen... nå med alle fakturaene fremfor meg. :scratch
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av kjellv »

rolf-arne skrev: 04 mai 2020, 10:28
E-strom skrev: 03 mai 2020, 17:15
pekle skrev: 03 mai 2020, 16:51
E-strom skrev: 03 mai 2020, 16:41
pekle skrev: 03 mai 2020, 12:21 Ferge, er ikke det bortkasta kjøremulighet da ;)
Nja...
- ferge er vel en av ingrediensene i en "skikkelig tur", er det ikke? :scratch
- dessuten er det fint å røre kroppen av og til :prf
Ned til svelekiosken ja :thumleft

Neida, fergepause kan være fint avbrekk det. Har faktisk aldri tatt ferge med motorsykkel. Men har aldri kjørt mc nord for Trondheim heller. Akkurat Randsfjordferga blir litt kuriøs, står ved at det stort sett er bedre å kjøre rundt der :)
Da har du mange svele-muligheter foran deg - mener det er 7 ferger langs E39 fra Stavanger til Trondheim, og 7 videre langs Kystriksveien (Fv17) til Bodø - og ennå har du ikke kommet deg over til Lofoten...

Jeg har kjørt både E39 og Fv17, og kommer helt sikkert til å gjøre det igjen - anbefales :prf
- men du kan gå lei av svele underveis...
:[-X :[-X :[-X må nok skuffe svele elskere og de som vil strekke på beina(kanskje et unntak for oss på sykkel) - tok 5 av de omtalte vestlands fergene for litt siden -- i bilen - da var ordren sitt i bilen under overfarten på alle fergene , ingen kafe/kiosk åpen :sorry

Det jeg nå har merket meg er at Tysfjordferga kostet mer enn de 5 fergene i vesterland til sammen... nå med alle fakturaene fremfor meg. :scratch
Jeg har akkurat de samme erfaringene. Stadig flere ferger har avviklet kioskdriften og erstattet den med kaffemaskin og snopautomat.

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Geiroe »

Sitter å venter på sola som er lovet idag.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Bjerknez »

Nå skal jeg få ryddet opp i Koronasveisen.
6CFE5A7D-0BD5-4F61-907B-5555F0161181.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

ELO1973
Innlegg: 63
Registrert: 30 apr 2019, 09:14
Motorsykkelen din: Honda CB650R

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av ELO1973 »

Tar en kaffepause og innser jeg er litt tynnkledd for mc-tur i dag

SprintS955
Innlegg: 139
Registrert: 01 jul 2018, 21:08
Motorsykkelen din: `08 BMW K1200S

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av SprintS955 »

Nettopp returnert fra en liten tur på Biltema for å kjøpe arbeidslys til garasjen. På mc såklart. Litt heldig med at laser kom opp etter min passering på Flyplassvegen

NOrider
Innlegg: 11
Registrert: 07 jun 2017, 16:55
Motorsykkelen din: en med 2 hjul

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av NOrider »

Grunnmaling av hagebenk

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


APettersen
Innlegg: 73
Registrert: 02 apr 2018, 15:59
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av APettersen »

Satte meg nettopp ned på terrassen etter jobb. Optimist, fordi sola skinte, så fyrte jeg opp grillen. Nå finnes det ikke en blå flekk igjen på himmelen her :twothumbs:
Burger kan heldigvis nytes innendørs!
IMG_20200523_193201.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar