Kuroisitet på førerkortet

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
kyrregutt
Innlegg: 73
Registrert: 21 jun 2004, 12:48
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Oslo
Kontakt:

Kuroisitet på førerkortet

Legg inn av kyrregutt »

Mulig dere vet det, men jeg fikk vite det i dag.

Hvis dere tar frem et kraftig forstørrelsesglass og studere nedre høyre hjørne på baksiden av førerkortet som er i kredittkortstørrelse, så ser dere at det er skrevet to vers av diktet Mellom bakkar og berg. Det er med så små bokstaver at du nesten ikke engang kan skimte det uten å forstørre.

Det er mer tekst fra diktet andre steder på førerkortet... sett i gang og let :D
Mvh Kyrre
www.kyrre.net

Brukeravatar
B. Sveigdalen
Innlegg: 85
Registrert: 18 okt 2005, 19:50
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Hundorp
Kontakt:

Legg inn av B. Sveigdalen »

Dette la jeg merke til en gang mens førerkortet fortsatt var nytt og blankt. Da kunne man såvidt skimte verset med det blotte øyet i riktig lys. Nå er overflaten slitt, så jeg tror ikke dette er lesbart mer.

Jeg husker jeg ble litt forundret da jeg så dette, ja.
GSX-R 750

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Kuroisitet på førerkortet

Legg inn av rogg »

kyrregutt skrev:Mulig dere vet det, men jeg fikk vite det i dag.

Hvis dere tar frem et kraftig forstørrelsesglass og studere nedre høyre hjørne på baksiden av førerkortet som er i kredittkortstørrelse, så ser dere at det er skrevet to vers av diktet Mellom bakkar og berg. Det er med så små bokstaver at du nesten ikke engang kan skimte det uten å forstørre.

Det er mer tekst fra diktet andre steder på førerkortet... sett i gang og let :D
Håy..

Det er mer tekst fra diktet andre steder på førerkortet... sett i gang og let, Nei det tror jeg ikke noe på. Har ikke funnet noe enda...........
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Ehh, joda det stemmer. Det er risset inn noen bølger på kortet, og tro det eller ei: de består delvis av gamle vers.

Dette er dog gammelt nytt: http://www.dinside.no/php/art.php?id=28969
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..

Dæken....æ fant det jaggu ta mæ...........Men har nok lite forstørrelsesglass for å læse teksten i linjene.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Ganske utrolig hva de får til...

Var vel "en smule" enklere å kopiere det gamle førerkortet da :angel12:
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

GSXR

Legg inn av GSXR »

Hmmm, mellom bakkar og berg sier du, får vel ta en liten titt på lappen jeg også da. Det går ikke an å se det med det blåtte øye, jeg må nok løpe å kjøpe forstørrelsesglass :wink: .

Svar