Å kjøre mc mellom bil-køene: Smart? - lovlig?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Lauri
Innlegg: 416
Registrert: 22 des 2011, 15:05
Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia

Å kjøre mc mellom bil-køene: Smart? - lovlig?

Legg inn av Lauri »

Jeg må innrømme at ettersom kilometrene ruller på, vinterstølheten er borte og dristigheten og manndommen stiger proporsjonalt med sola så kliner jeg meg mellom rekken av biler i stampende kø - også selv når køen holder lovlig hastighet.

Fikk kjeft en dag; stopp på rødt lys - og en bebrillet herre med bart el-rullet ned sidevinduet, ga tegn til verbal kommunikasjon og påpekte at jeg både utsatte meg selv for fare og forstyrret den øvrige trafikken med "snik-kjøringen". Ettersom jeg er en velutdannet herremann så spøtta (i Groru'dal'n ville vi sagt "gøgga") jeg ikke inn i kupén eller viste ham føcke-finger'n, men svarte på diplomatisk vis at jeg takket ham for irettesettelsen - og skulle ta dette til etterretning (ikke orientering - men rette meg etter det han sa!). :vs

Vel hjemme i stua, etter å ha brukt føcke-finger'n to ganger på tur hjem, begynte jeg å lete etter lovens ordlyd. Det va'kke mye klar rettledning, men så fant jeg denne artikkelen. :yeyeye

Sjekk denne: http://www.klikk.no/motor/bil/article446831.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Hva synes dere andre to-hjulsryttere: forbikjøring mellom bil-rekkene i krypefart - og når det går litt fort for seg. Ok - eller forkastelig og ulovlig - og utkasting fra mc-klubben?
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!

Lauri
Innlegg: 416
Registrert: 22 des 2011, 15:05
Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia

Re: Å kjøre mc mellom bil-køene: Smart? - lovlig?

Legg inn av Lauri »

Putter inn denne også slik at nyanser kommer fram http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 094199.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!

mekkern