Kosthold og Treningstråden

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av Carpa »

Ler godt når jeg ser denne "mannen" som skal begynne å trene, og som aldri før har trent.
Får meg til å føle meg som ei fitness dronning :lol

"Mannen" er Erlend Elias Bragstad og han begynner vel å bli kjent innenfor make-up og stylistbransjen.
http://beta.dbtv.no/3276547970001#3276547970001

Overtrening er falig...
http://beta.dbtv.no/3339902361001#3339902361001
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
lars_helgek
Innlegg: 234
Registrert: 02 aug 2013, 15:24
Motorsykkelen din: Harley-Davidson 883 sportster 1999

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av lars_helgek »

Får introdusere meg selv her :)

Trening, min faktisk største lidenskap i livet i tillegg til sykkelen :) (kan mye kropp, trening etc, kan IKKE sykkel skruing med mer...)

Er selv 29 år gammel, har utdanning med bachelor i idrett, personlig trener, og har konkurrert 4-5 ganger i Norges sterkeste mann konkuransene (før jeg rev av venstre brystmuskel for et par år siden). Har også deltatt en gang i kroppsbygging. Arbeider faktisk også i 11 året som skribent for nettstedet http://www.iform.no" onclick="window.open(this.href);return false; :)

Har nå tatt det ned til hobbynivå, da jeg er 3 barnsfar, (snart 4 faktisk ;)

Trener vanlig split;
Dag 1; Bryst triceps (fokus på benk/smal benk)
Dag 2; Rygg (tung mark, chins er prioriteten)
Dag 3; Skuldre (militærpress/støt i fokus)
Dag 4; Bein. (base rundt knebøy

Trener 2 dager på 1 av osv..

Akkurat startet på etter en lengre juleferie, så DEILIG å være i drift igjen :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Første sykkel; Yamaha FJ1100
Andre sykkel ; Honda Shadow vt600
Nåværende sykkel : Harley-Davidson 883 hugger (99)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av LordShaft »

Se her ja. Kjekt med en liten presentasjon. Hva er dine beste prestasjoner i strongman. Trener daglig med Strongman Knut her i Bergen. Trener ikke selv som strongman men liker mange av øvelsene. Har veldig høyt fokus på baseøvelser med fokus mot Olympiske løft og CrossFit.



Note 3

Brukeravatar
lars_helgek
Innlegg: 234
Registrert: 02 aug 2013, 15:24
Motorsykkelen din: Harley-Davidson 883 sportster 1999

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av lars_helgek »

LordShaft skrev:Se her ja. Kjekt med en liten presentasjon. Hva er dine beste prestasjoner i strongman. Trener daglig med Strongman Knut her i Bergen. Trener ikke selv som strongman men liker mange av øvelsene. Har veldig høyt fokus på baseøvelser med fokus mot Olympiske løft og CrossFit.



Note 3
Hei :)

Strongman plasserte jeg meg aldri i noe toppsjikte.

Ble 3 plass NM u21 år i tvedestrand (der Arild Haugen trådde frem i lyset)
NM-105kg etterpå, tror jeg kom på 11 plass av 13 eller noe slikt.
4 plass på stevne på Kaliber 2007
IGP larvik vet jeg ikke, desverre nedre sjikt

Men var en STOR overgang å gå fra -105kg klassen til tungvekt.. Du har vel sikkert sett Rørbakken og co da?? :) STORE gutter :)

Baseøvelsene er et selvsagt valg i fundamentet av et program, og olympiske øvelser gir veldig mye både motorisk/eksplosivt, og tar det aller meste. Crossfit er jeg ikke erfaren med selv, men ser jo at det er en meget meget utfordrende og allsidig trening, så programmet ditt høres sammensatt og BRA ut :)

For min del kastet jeg meg inn i strongman en gang i tiden, gymløftene begynte å bli temmelig bra etterhvert i mark bøy og benk i ung alder, så tenkte rett og slett "hvorfor ikke prøve" :)
Første sykkel; Yamaha FJ1100
Andre sykkel ; Honda Shadow vt600
Nåværende sykkel : Harley-Davidson 883 hugger (99)

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av jongsanim »

For de som er interessert har Pål Jåbekk vært gjest hos Steinaldermanns podcast.

Kan sjekkes ut her:

Steinaldermann

Ser ut til å vare over en times tid (kommer 30 min ut selv) :)

Tema: Paleo, korn, melk, kroppens reaksjoner, osv.

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av Svein2 »

Jeg var hos bedriftslegen i uka, etter måling og veiing skulle jeg egentlig vært høyere. :sk?

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av ojda »

Svein2 skrev:Jeg var hos bedriftslegen i uka, etter måling og veiing skulle jeg egentlig vært høyere. :sk?
Ikkeno å bry seg om Svein2. Det er nok mest fordi "Kawa"Sara""
prøver å holde deg nede :redface
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av Carpa »

Begrenset med trening på meg for tiden, pga en betent arm :sorry

Men kommer meg ihvertfall ut i skogen, og i dag ble det en tur på drøyt 1 mil. Kjipt å ikke få gjort noe styrketrening, men kommer forhåpentligvis sterkere tilbake på den fronten. Joda, det blir jo litt av det også, prøver å holde mage, ben og rumpemuskler ved like med enkel trening hjemme i stua. Ikke helt den samme som en intensiv bootcamp time, men bedre en ikke noe ;-)
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av LordShaft »

I dag, var det på an igjen med kampsport, etter alt for mange år vekke (seriøs trening)

Det kjentes godt å få banket litt rust av skroget. Blir å trene litt kickboksing som jeg har holdt på med i mange år når jeg var yngre, men med hovedvekt på mma.
Kom over denne inspirasjons videoen på nettet. Reis til bergen, han har vet hva han holder på med :lol
[video]https://www.youtube.com/watch?v=Qg6ijTVH4Z0[/video]

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av Snikendeugle »

Jeg var med brodern på Muay Thai trening i går. Det var desverre feil dato for nybegynnerkurs, så jeg fikk nøye meg med etterlengtet styrketrening... GUD SÅ UTE AV FORM JEG ER... Må nok få igang litt regelmessig trening snart!

Trente en del sommeren 2013, men har ikke trent særlig etter det, annet enn noen pushups sett når jeg føler for det. Siden 2013 har jeg også gått ned fra 88kg til 75kg (uten å gjøre så veldig mye annerledes), så jeg ligger litt mer på godsiden ihvertfall sånn sett til å fikse "Summerbody 2019" :p
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av LordShaft »

Det er helt skremmende hvor fort en mister "formen"....hvertfall når en blir litt eldre. Helt krise :lol

Jeg har drevet veldig aktivit med crossfit siste tiden, dette er en fantastisk treningsform, men har gått litt lei. Motivasjonen har jeg mistet helt, så siste månedene har jeg bare konsentrert meg om vekter og vedlikeholdstrening.
Jeg fant igrunn fort ut at skal jeg få gnisten tilbake, må jeg få noen nye input. Da var terskelen for å rote meg inn på et kampsportsenter relativt lav. Det angrer jeg ikke ett sekund på. Så artig er det faen meg lenge siden jeg har hatt det på trening.
Så nå blir det å prøve dette en stund framover, minimum 6 måneder, også kjører jeg på med crossfit og spesefikk styrke utenom. Også blir det selvfølgelig fjelltur 7 ganger i måneden med oppakning fra mars og utover.
Jeg hater å jogge... jeg virkelig HATER å jogge. Derfor har jeg langt mere utbytte av fjellturer som spesefikk kardio økter.
Samtidig som jeg blir å spisse kostholdet i begynnelsen av mars. Så satser vi på at formen skal bli relativt bra i juni/juli.

Jeg er på ingen måte typen som teller kalorier osv, men spiser veldig sunt hele året og regulrer fett prosenten med aktivitetsnivå. Blir syk i pappen av å drive for voldsomt på kjøkkenet. Alt med måte har holdt meg i relativt god form hele livet :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av LordShaft »

Har også slitt mange år med mobilitet, etter jeg sluttet med kickboksing og bare trente vekter, ble liksom tøying lagt litt på is! Noe jeg har måtte betale for både i form av smerter og kroner til naprapat!
Har vært relativt flink å tøye det siste året, å dette har gjort at jeg kan trene tyngre på mange øvelser jeg før ikke klarte å trene i det hele tatt. Som overhead squats osv.

Skal prøve å bruke mye tid på tøying før og etter hver trening framover. Sette opp et tøyeprogram som jeg kan prøve å følge hele uken. Du har så sinnsykt mye igjen for det. Også er jeg helt avhengig av å bli mykere nå som jeg har begynt på igjen med kampsport.

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av Svein2 »

http://www.treningsforum.no/forum/" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av LordShaft »

Jeg ser ikke helt poenget ditt? Mener du det er feil å diskutere trening og kosthold i et forum du frekventerer langt oftere enn et rent treningsforum? Der folk du "kjenner" kan utveksle erfaringer rundt og om trening? kontra å drukne i alt av treningsinfo som ofte er på de treningsforumene. :-k

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av Svein2 »

LordShaft skrev:
Jeg ser ikke helt poenget ditt? Mener du det er feil å diskutere trening og kosthold i et forum du frekventerer langt oftere enn et rent treningsforum? Der folk du "kjenner" kan utveksle erfaringer rundt og om trening? kontra å drukne i alt av treningsinfo som ofte er på de treningsforumene. :-k
Ingen grunn til pulsøkning, skjønner du er aktiv til å trene og trodde kanskje du treffer flere "likesinnede" her
enn på ett motorsykkelforum.

Svar