Kosthold og Treningstråden

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av Kawagutten »

Løping er sunt og de som har vanskelig for å komme i gang kan kanskje få et lite tips til motivasjon her.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av LordShaft »

Svein2 skrev:
LordShaft skrev:
Jeg ser ikke helt poenget ditt? Mener du det er feil å diskutere trening og kosthold i et forum du frekventerer langt oftere enn et rent treningsforum? Der folk du "kjenner" kan utveksle erfaringer rundt og om trening? kontra å drukne i alt av treningsinfo som ofte er på de treningsforumene. :-k
Ingen grunn til pulsøkning, skjønner du er aktiv til å trene og trodde kanskje du treffer flere "likesinnede" her
enn på ett motorsykkelforum.
Haha pulsen er særdeles rolig. Ja jeg er kanskje over gjennomsnittet interessert i trening, men min aller største lidenskap er sykkel. Da er det greit å kunne lufte litt rundt det på de fora jeg frekventerer. Treningsforumer er blitt for mye rosablogg for mitt ønske. Så derfor styrer jeg litt unna.

Note 4

Brukeravatar
Tonys
Innlegg: 317
Registrert: 30 okt 2014, 20:19
Motorsykkelen din: Yamaha mt-10
Sted: Tønsberg

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av Tonys »

Bare ungdom her?
Har ufrivillig drevet med buddabuilding en stund og det har jo gitt resultater.
Er 43 år, 176 og nesten 100.
Mål 85 til sommerferien.
Plan; ikke spise seg stappmett hele tiden, spise sunnere, gå tur med kona hver dag.
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av LordShaft »

Tonys skrev:Bare ungdom her?
Har ufrivillig drevet med buddabuilding en stund og det har jo gitt resultater.
Er 43 år, 176 og nesten 100.
Mål 85 til sommerferien.
Plan; ikke spise seg stappmett hele tiden, spise sunnere, gå tur med kona hver dag.
Det kommer vel helt an på hva du definerer som ungdom :knegg Selv er jeg 32 og føler meg gammel :redface

Høres ut som en beskjeden plan som har alle forutsetninger for å lykkes! Er som regel små endringer som skal til for å se resultater. Om jeg kan komme med et tips, som gjør det lettere for folk flest å lykkes. Styr unna alt for mye raske karbohydrater (pasta, ris, brød osv) Middag mener jeg du skal unne deg et godt måltid, men fokus på kjøtt/fugl/fisk og mye grønnsaker og litt ris eller potet til.
Vær moderat på mengden dressing, saus og rømme.
Også unn deg en spisedag i uken. Gjerne lørdagen.... Da har du noe å glede deg til, pluss at det er langt lettere å holde målene sine.
Gå på tur med kjærringa er litt vanskelig å definere, dette kan og er ofte veldig rolig tempo. Gå hurtig, men ikke slik at du blir anpusten og føler du må stoppe opp. Gå helst i ulent terreng, da jobber kroppen din mye bedre. Klarer du dette hver dag, vil du nok se forandringer.
Men ikke heng deg for mye opp i vekten. Denne kan svinge veldig i forhold til hva du har spist, sovet og dagsform. Noen trekker mer vann enn andre. Karbohydrater har en tendens til å binde mye vann i kroppen.

Ta et bilde nå i begynnelsen, også tar du ett bilde hver måned fram til sommeren. Da ser du så sinnsykt mye bedre framgangen din og ikke det samme "uforandra" speilbildet hver dag.
Lykke til :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av LordShaft »

Det er ikke ofte jeg hører om folk som sliter med å få i seg nok carbs, hvertfall ikke etter trening :roll Men jeg skjønner hva du mener.... er ikke bare å trylle i seg en cola =;

Selv hiver jeg innpå et par bananer eller noen riskaker. I nøden knuser jeg innpå en halvliter med sjokomelk. Gjør nytten, får fylt opp igjen glykogen lagrene og gjør kroppen klar til å transportere proteinene rundt der de skal ;-)

Siste tiden har jeg vært forbanna slaur på kosten. Blitt litt mye spis hva jeg vil og fått litt suget på brødmat igjen. Kan jo spise et helt brød om det er ferskt og det er god tilgang på pålegg :lol
Skal prøve å ta meg sammen igjen fra i morgen, må begynne å stramme inn snart skal jeg klare å droppe under 8 i fett% til sommeren.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av Kawagutten »

Få i dere fiber,C og D vitaminer så blir det bra:-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av Carpa »

Denne tråden har jeg skydd en stund.... Den vonde skulderen og armen satte en bråstopp på den treninga jeg holdt på med. Nå får jeg bare trent ved å bruke bena og for en som hater vinter og sne så byr det på utfordringer. Fikk gått mange fine turer på Madeira i jula, men ellers har det vært tragisk. Heldigvis begynner det å nærme seg behagelig utetempratur så jeg får tatt meg noen turer i skog og fjell.
Å slutte å røyka har ikke akkurat vært en fordel sånn vektmessig heller. Nei nå må det bli skjerpings her, får begynne å lete etter motivasjonen.

Men til noe annet... dere gutter i 20-30 åra, dere kan ikke mene at dere føler dere gamle vel? Kanskje dere bare forveksler det med å bli voksen ;-)
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av Kawagutten »

Aktiv kjøring med mc er velig positiv ang. slanking så derfor kjører jeg ca 5km/t over farts grensa(offisielt) hehe aktiv kjøring gjør godt for så meget :D
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

ZZR-Erling

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av ZZR-Erling »

Er straks 49, veier 89 og trener vekter annen hver dag,er knallhard i armer og bein, hard i magen under bukflesket...jæjæ :)
Om sommeren kjører jeg MX 2 ggr i uka, da renner det av noen kilo ja!
Kan løpe ute, IKKE inne, hater det!

Er GOD trening å slite med jern!
Begynn roligett par tre uker, øk så gradvis på.
Kan du prate når du trener, trener du for lett=liten progresjon.

Brukeravatar
lars_helgek
Innlegg: 234
Registrert: 02 aug 2013, 15:24
Motorsykkelen din: Harley-Davidson 883 sportster 1999

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av lars_helgek »

Hatt lengre tid fri, men smått startet igjen. Føler egentlig at styrken etc er der uansett, kroppen må bare 'vekkes' igjen. 4 barn derimot tar sin tid, og konkurranser er det nok slutt på.. siste to tilskuddene er 2år, og mini 7 måneder, så trening er I bakre rekke.

Fant en gammel avisa om meg selv, og min tro på små endringer over tid, og heller kontinuitet I treningen :)
http://www.dn.no/dnaktiv/2012/01/07/ras ... storrelser" onclick="window.open(this.href);return false;

Mange tenker bare 6 måneder frem I tid, 'sommerform' etc.. trening skal styrke oss for et sunt og godt liv, også etter de gyldne 20 årene, så slapp av, en har lang tid å forme kroppen som en vil ha den. Beste eksempel, en gammel kjenning odd haugen.. I 60 årene, og fortsatt en av verdens sterkeste menn :)

Per I dag, 1.83m her, og ok form på ca 95 kg.. trives der I grunn :)

Og når sykkel sesongen kommer, koser jeg meg der, så er det trening I fokus igjen neste gang shadow en parkeres :)
Første sykkel; Yamaha FJ1100
Andre sykkel ; Honda Shadow vt600
Nåværende sykkel : Harley-Davidson 883 hugger (99)

ZZR-Erling

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av ZZR-Erling »

lars_helgek skrev:Hatt lengre tid fri, men smått startet igjen. Føler egentlig at styrken etc er der uansett, kroppen må bare 'vekkes' igjen. 4 barn derimot tar sin tid, og konkurranser er det nok slutt på.. siste to tilskuddene er 2år, og mini 7 måneder, så trening er I bakre rekke.

Fant en gammel avisa om meg selv, og min tro på små endringer over tid, og heller kontinuitet I treningen :)
http://www.dn.no/dnaktiv/2012/01/07/ras ... storrelser" onclick="window.open(this.href);return false;

Mange tenker bare 6 måneder frem I tid, 'sommerform' etc.. trening skal styrke oss for et sunt og godt liv, også etter de gyldne 20 årene, så slapp av, en har lang tid å forme kroppen som en vil ha den. Beste eksempel, en gammel kjenning odd haugen.. I 60 årene, og fortsatt en av verdens sterkeste menn :)

Per I dag, 1.83m her, og ok form på ca 95 kg.. trives der I grunn :)

Og når sykkel sesongen kommer, koser jeg meg der, så er det trening I fokus igjen neste gang shadow en parkeres :)
Fin artikkel!

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av Tommas »

Lå rett ut med influensa og magesjau for noen uker siden, og når jeg endelig "våknet" igjen så ville kroppen ikke lenger ha snacks, godis, cola zero eller junk.
Følte totalt avsmak for alt sammen, og gikk rett på vann, grønnsaker og basis mat (fisk, kjøtt og kylling tilberedt hjemme). Skjedde også en brutal endring av appetitt, nå er porsjonene medium i steden for xxl.

Aner ikke hvor lenge det kommer til å vare, men skal i alle fall holde koken fremover. Veier godt over 0,1 tonn, så skader ikke å lempe av en del ballast!


Noen som har vært borti det samme? Kjennes nesten som hele kroppen hadde en slags "reset" etter sykdom?

Brukeravatar
lars_helgek
Innlegg: 234
Registrert: 02 aug 2013, 15:24
Motorsykkelen din: Harley-Davidson 883 sportster 1999

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av lars_helgek »

ZZR-Erling skrev:
lars_helgek skrev:Hatt lengre tid fri, men smått startet igjen. Føler egentlig at styrken etc er der uansett, kroppen må bare 'vekkes' igjen. 4 barn derimot tar sin tid, og konkurranser er det nok slutt på.. siste to tilskuddene er 2år, og mini 7 måneder, så trening er I bakre rekke.

Fant en gammel avisa om meg selv, og min tro på små endringer over tid, og heller kontinuitet I treningen :)
http://www.dn.no/dnaktiv/2012/01/07/ras ... storrelser" onclick="window.open(this.href);return false;

Mange tenker bare 6 måneder frem I tid, 'sommerform' etc.. trening skal styrke oss for et sunt og godt liv, også etter de gyldne 20 årene, så slapp av, en har lang tid å forme kroppen som en vil ha den. Beste eksempel, en gammel kjenning odd haugen.. I 60 årene, og fortsatt en av verdens sterkeste menn :)

Per I dag, 1.83m her, og ok form på ca 95 kg.. trives der I grunn :)

Og når sykkel sesongen kommer, koser jeg meg der, så er det trening I fokus igjen neste gang shadow en parkeres :)
Fin artikkel!
Takker :)

Tommas; aldri hørt om noe slikt, men vet at kroppen gjerne vil ha det den mangler. Søtsug er lavt blodsukker. Hogen på noe salt? Mineraler /dehydrert osv. Kan være at kroppen din vil ha rene og gode næringsstoffer for å fylle lagrene etter endt sykdom. :)
Første sykkel; Yamaha FJ1100
Andre sykkel ; Honda Shadow vt600
Nåværende sykkel : Harley-Davidson 883 hugger (99)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av LordShaft »

Jeg har ikke opplevd slik etter sykdom, men jeg har opplevd det etter ferier når det har gått mye drit inn og gjennom kroppen. Da får jeg helt avsmak en stund.
Det går helt fint å klare seg uten junk, søtningsstoff og annen drit vi forpester kroppen med hele dagen. Jo lenger du klarer deg uten jo verre smaker det når du prøver igjen.

Note 4

Brukeravatar
lars_helgek
Innlegg: 234
Registrert: 02 aug 2013, 15:24
Motorsykkelen din: Harley-Davidson 883 sportster 1999

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av lars_helgek »

Når man er syk et det lov da :)

All energi er god energi når en er syk :)
Første sykkel; Yamaha FJ1100
Andre sykkel ; Honda Shadow vt600
Nåværende sykkel : Harley-Davidson 883 hugger (99)

Svar