Kosthold og Treningstråden

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av LordShaft »

Hadde meg en utrolig god kickboksing økt i dag.... 1 time med hardkjør... tunge slag og spark kombinasjoner mot makker med pad's.... rundet av på et annet treningsenter med triceps og biceps trening.

Nå blir det å trykke trynet fult av mat.... ligger litt lav på makroene i dag. Men det er mengden en får i seg i løpet av dagen som er vikitg.... :thumleft

JohnM
Innlegg: 2
Registrert: 26 sep 2021, 09:02
Motorsykkelen din: Yamaha

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av JohnM »

Fikk løpe 4 km i dag og 5 km sykle i går. Jeg trente utendørs akkurat nå, for når jeg skal tilbake på motorsykkelen, vil jeg være i form.

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av Fsva »

JohnM skrev: 26 sep 2021, 09:26 Fikk løpe 4 km i dag og 5 km sykle i går. Jeg trente utendørs akkurat nå, for når jeg skal tilbake på motorsykkelen, vil jeg være i form.
Viktig å få tid til litt trening ved siden av MC-kjøringen. :thumleft

Jeg fikk meg en fin gåtur til Skreikampen i dag. Flott utsikt over nesten hele Mjøsa og på veien fikk jeg tatt en kikk i to nedlagte jernmalmgruver.

Brukeravatar
Roargutten
Innlegg: 203
Registrert: 09 jun 2015, 11:40
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 700 - 2020
Sted: Årnes

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av Roargutten »

Fsva skrev: 26 sep 2021, 20:15
JohnM skrev: 26 sep 2021, 09:26 Fikk løpe 4 km i dag og 5 km sykle i går. Jeg trente utendørs akkurat nå, for når jeg skal tilbake på motorsykkelen, vil jeg være i form.
Viktig å få tid til litt trening ved siden av MC-kjøringen. :thumleft

Jeg fikk meg en fin gåtur til Skreikampen i dag. Flott utsikt over nesten hele Mjøsa og på veien fikk jeg tatt en kikk i to nedlagte jernmalmgruver.
Veldig fin utsikti fra toppen der ja, og spesielt om du tar av til utsiktspunktet før du kommer opp til selve toppen.
Om du ikke vet det fra før så er det også noen artige huler om du går den alternative ruta som går på siden av fjellet mot Mjøsa.
Dog litt brattere og mere slitsom på siste etappen om du velger å bruke denne veien opp.

Anbefales.
2020 - Yamaha Tenerè 700
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av Fsva »

Roargutten skrev: 27 sep 2021, 07:25
Veldig fin utsikti fra toppen der ja, og spesielt om du tar av til utsiktspunktet før du kommer opp til selve toppen.
Om du ikke vet det fra før så er det også noen artige huler om du går den alternative ruta som går på siden av fjellet mot Mjøsa.
Dog litt brattere og mere slitsom på siste etappen om du velger å bruke denne veien opp.

Anbefales.
Jeg var på minst tre forskjellige utkikkspunkter, så tror jeg fikk med meg den beste utsikten.

På veien opp tok jeg den bratteste ruta, på østsiden av fjellet med utsikt over Mjøsa. På et sted går stien rett over inngangen til en "stor hule", fort gjort å overse den. Jeg hadde med lommelykt og fikk utforsket litt. Litt senere kommer man til en mindre hule.

Det var bratt og jeg kjente det greit i beina, selv om det har blitt en del trening i sommer.

Brukeravatar
Roargutten
Innlegg: 203
Registrert: 09 jun 2015, 11:40
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 700 - 2020
Sted: Årnes

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av Roargutten »

Fsva skrev: 27 sep 2021, 23:51
Roargutten skrev: 27 sep 2021, 07:25
Veldig fin utsikti fra toppen der ja, og spesielt om du tar av til utsiktspunktet før du kommer opp til selve toppen.
Om du ikke vet det fra før så er det også noen artige huler om du går den alternative ruta som går på siden av fjellet mot Mjøsa.
Dog litt brattere og mere slitsom på siste etappen om du velger å bruke denne veien opp.

Anbefales.
Jeg var på minst tre forskjellige utkikkspunkter, så tror jeg fikk med meg den beste utsikten.

På veien opp tok jeg den bratteste ruta, på østsiden av fjellet med utsikt over Mjøsa. På et sted går stien rett over inngangen til en "stor hule", fort gjort å overse den. Jeg hadde med lommelykt og fikk utforsket litt. Litt senere kommer man til en mindre hule.

Det var bratt og jeg kjente det greit i beina, selv om det har blitt en del trening i sommer.
Er den turen på Østsiden jeg tenkte på, de fleste går glipp av denne og går heller rett opp den korteste ruta, og går glipp av disse hulene. Ungene spesielt synes disse er meget spennende med hodelykter. Da har du nok vært på de riktige stedene :twothumbs:
2020 - Yamaha Tenerè 700
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5210
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Kosthold og Treningstråden

Legg inn av dypen »

Here are some at-home training options that will help you stay fit while we all wait for track season to start.
https://opensource.racing/quarantine-workouts/
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Svar