Derfor hilser ikke motorsyklisten du møter

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Sted: Karmøy

Re: Derfor hilser ikke motorsyklisten du møter

Legg inn av Sprint »

De som ikke hilser har vel erfart å kjøre trillebår med ei hand ikke er så lett :twothumbs: :twothumbs:
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Sattphalat
Innlegg: 293
Registrert: 20 mai 2018, 10:19
Motorsykkelen din: -

Derfor hilser ikke motorsyklisten du møter

Legg inn av Sattphalat »

Men hva er god måte å hilse når en kjører forbi noen?
Lurer jeg på.
Nikker som regel når jeg møter noen i byen. Eller løfter hånda litt over styret på landeveien. Forsøkte meg en gang på å strekke begge henda i været, å danset litt i salen. Men kom til at det kanskje var litt i overkant.
Synes det er artig når jeg møter folk som har handa så langt ut i svingen at en nesten kan ta en high five.
Ble litt overraska over all denne hilsinga når jeg begynte å kjøre. Var ikke klar over denne tradisjonen.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Derfor hilser ikke motorsyklisten du møter

Legg inn av Sakkle »

Sattphalat skrev: 15 apr 2020, 23:28 Ble litt overraska over all denne hilsinga når jeg begynte å kjøre. Var ikke klar over denne tradisjonen.
Jeg var klar over det før jeg fikk lappen, men var ikke forberedt på hvor utbredt det var.

Synes forøvrig det er en fin greie.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Derfor hilser ikke motorsyklisten du møter

Legg inn av Bjerknez »

Ja, slik hilsing synes jeg bare er hyggelig. Det er jo ikke bare motorsyklister som gjør dette. Båtfolket, vogntogsjåfører gjør det samme, men kanskje ikke i like utbredt grad.

Denne hilsingen har jeg vert klar over helt siden jeg var liten og var med foreldrene mine på bilferie etc. Jeg har sett motorsyklister hilse på hverandre i veldig mange år.

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Derfor hilser ikke motorsyklisten du møter

Legg inn av FreewheelBurning »

Det er merkelige hilsehierarkier. Motorsyklister hilser ikke på mopedister. Bobilfolk hilser ikke på bil med campingvogn. Vet ikke om busssjåfør hilser på minibusser? Det finnes alltid noen unntak da.
Sakkle skrev: 14 apr 2020, 14:22 Selv prioriterer jeg clutching og manøvrering av sykkelen over hilsing. Mulig jeg er rar. Passer det, hilser jeg. Passer det ikke, gjør jeg det ikke.
Nå har ikke jeg clutch på min sykkel, så da blir det mer tid til hilsing :P
Sist redigert av FreewheelBurning den 16 apr 2020, 11:27, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Erik_B70
Innlegg: 187
Registrert: 27 jul 2018, 14:04
Motorsykkelen din: BMW K1200RS - 1997
Sted: Radøy , Vestland

Re: Derfor hilser ikke motorsyklisten du møter

Legg inn av Erik_B70 »

Jeg synes hilsingen er en fin ting. Og jeg hilser altid , så sant det lar seg gjennomføre på en forsvarlig måte :crazy:

Mitt intrykk er at det er færre som hilser nå, enn det var i "gamle dager" . Da var det stort sett bare de aller tøffeste Harleygutta som ikke hilste.

Svar